Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:57

AnneJ1995 schreef:
Deed hij het in jullie oude huis niet? Dan zou ik hem inderdaad nog even de tijd gunnen om te wennen.

Nope, daar lag hij altijd in de woonkamer te maffen tot hij hoorde dat ik wakker was. Maar dan was het puur om eten schreeuwen :')

Denk dat ik inderdaad nog maar even geduld moet hebben en blij moet zijn dat hij niet al sinds gister onder een kast zit en zich niet laat zien. Hij is nu lekker aan het spelen in de woonkamer :)

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:07

Oeps, onze heren deze week 3 jaar *\o/*
We weten dat ze van de eerste week van mei zijn, dus de DA heeft ze destijds op 2 mei gezet :+

Ik was het helemaal vergeten :+ Gelukkig hebben ze zelf geen idee haha

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:58

Afbeelding

Afbeelding
Mijn katten-hart huilt.

Dinsdagmiddag 28-04-2020 hebben we afscheid moeten nemen van Trijntje.

Onze “ gastvrouw “ is niet meer.

De schone was moet ik nu zonder haar sorteren.

Geen vlinderkusjes meer in mijn gezicht, terwijl ze dacht dat ik nog sliep.

Geen dromerig blik meer dat me aanstaart vanaf de bank, dat me laat schateren van de lach.

Geen katten-kontje meer op mijn laptop, dat de boel zo ontregeld dat ik er geen wijs meer uit wordt.

Geen tevreden gesnurk van een poezen-dametje dat een heel bos om zaagt.

Haar waggelende verschijning, met haar staart met rode punt fier in de lucht gestoken zal nooit meer de woonkamer in komen........

Dat gekke,bot afgeknipte oor, dat haar verleden als zwerfkat verraden......

“ Ze zou nooit gelukkig worden als binnenkat “ ......... maar wat heeft ze genoten!!!

Genoten van het leven in een stabiele groep.

Genoten van het samen eten, het samen spelen, het samen zonnen, het samen slapen..........zelfs de kleine ruzies nam ze voor lief, en was ze nog heel goed in staat om het jongere spul op zo een manier “ de oren te wassen” dat ze diep respect voor haar hadden.

En wat werd er goed op haar gepast door Paul.

Zij en Paul, zo een twee eenheid..........en ze moest eens weten hoe zeer HIJ haar mist.

Hoe zeer WIJ haar missen!!!!!!!

Ik ging voor een jaar............het werden er 10.

En hoe graag had ik er nog 10 jaar aan vast willen plakken.

En daarna weer tien.........

Maar het mocht niet zo zijn.

Niet Trijntjes hart, maar haar lijf liet haar in de steek.

De tropenjaren buiten, een mogelijk ongeluk...........

Haar waggelende loopje werd haar fataal.

Dat ene sprongetje van de stoel of tafel ..........het was er een te veel.

Ogenschijnlijk niets gebroken, maar in haar lijfje explodeerde de pijn.

En toch door willen gaan.........toch op die stoel, toch op dat bed..........en er ook weer af.

De pijnstilling doet niet wat je hoopt.

Haar dragen en tillen roept uitsluitend protest op.

Trijntje wil gaan!!

Trijntje wilt leven!!

Trijntje wil door, alsof er niks gebeurt is.

Maar dat IS er wel, en het tekent haar lieve dromerige kop.

Ze wil me foppen.........maar ze kan het niet.........niet meer...........

Ze is gegaan zoals ze hier ook binnen kwam.

Behoorlijk onder invloed van rustgevende middelen.

Toen ze kwam was dat de enige manier om haar te laten onderzoeken, en haar veilig thuis te krijgen.

Toen ze dinsdagmiddag aan haar laatste reis begon was ze heerlijk ontspannen door het pilletje dat ik bij de kliniek had mogen ophalen.

Trijntje mocht geen stress ervaren in een kooitje.

Geen paniek op weg naar en in de kliniek.

En met de medewerking van de dierenarts is dat gelukt.

Ze is thuis, midden in haar vertrouwde kattengroep weg gezakt in een wonderlijke slaap, waarbij we haar geknuffeld hebben en overladen hebben met duizend vlinderkusjes.

Bij de dierenarts resten haar nog het laatste prikje, en ons het wachten op het stoppen van haar mooie hart.

Het geheim van haar leeftijd heeft ze, zoals het een echte dame beaamt, meegenomen in haar grafje onder de boom in onze tuin.

Maar rekenend en tellend met alle info en beschikbare papieren, moet dat 17 en misschien wel 18+ zijn geweest.

Haar wonderlijke verhalenboek is te vroeg dichtgeklapt, maar vergeten wordt ze nooit!!!!

Dag meisje......... tot ooit!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:24

Sterkte.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:23

LoveUggs schreef:
Oeps, onze heren deze week 3 jaar *\o/*
We weten dat ze van de eerste week van mei zijn, dus de DA heeft ze destijds op 2 mei gezet :+

Ik was het helemaal vergeten :+ Gelukkig hebben ze zelf geen idee haha

Krijgen ze nog een belated bday party? :D

Sterkte 7ofhearts! Ondanks dat we ze toch liever zo lang mogelijk bij ons houden heeft ze een mooie leeftijd behaald!

Update over Milo zijn verhuizing: hij begint het spelletje te snappen dat ik ook weer terugkom uit mijn slaapkamer als ik daar 's avonds verdwijn. Heb hem vannacht niet op hoeven sluiten in de werkkamer, maar gewoon rondlopend gehad.
Hij begon iets voor 8 met een paar keer miauwen voor eten en toen er geen reactie kwam ging hij weer weg, maar voor de rest geen last van hem gehad. Toppertje! +:)+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:31

@7ofhearts, heel veel sterkte. Het verbaasd me altijd weer dat een wezentje met zo’n klein postuur zo’n groot gat kan achterlaten.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:59

7ofhearts wat liefdevol geschreven! Het raakt mij ontzettend, heel veel sterkte met het verlies van Trijntje

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:44

Sterkte 7ofhearts! Moet er nog niet aan denken...

DideH schreef:

Sterkte 7ofhearts! Ondanks dat we ze toch liever zo lang mogelijk bij ons houden heeft ze een mooie leeftijd behaald!

Update over Milo zijn verhuizing: hij begint het spelletje te snappen dat ik ook weer terugkom uit mijn slaapkamer als ik daar 's avonds verdwijn. Heb hem vannacht niet op hoeven sluiten in de werkkamer, maar gewoon rondlopend gehad.
Hij begon iets voor 8 met een paar keer miauwen voor eten en toen er geen reactie kwam ging hij weer weg, maar voor de rest geen last van hem gehad. Toppertje! +:)+

Haha eigenlijk zijn ze de hele week jarig omdat we alleen weten dat ze uit de eerste week van mei zijn :+ maar we houden maar gewoon 2 mei aan, t is niet elke dag feest := ze hebben gister allebei een stukje zalm gehad. Dat kennen ze niet echt maar ze hebben zitten smullen met zn 2 :+ eerst wordt het afgelikt, want afbijten kan natuurlijk niet.. Daarna gaat het pootje in het bakje en wordt het eruit gehengelt. Daarna worden de pootjes volledig afgelikt. Vervolgens worden er toch wat tandjes ingezet en krijgen ze door dat ze het kunnen afhappen :+ we hebben erg om ze gelachen!

Fijn dat Milo rustig was vannacht! :j
Ik sliep laatst niet thuis en toen heeft Jessie de hele nacht lopen keten := over het bed heen lopen, rennen, spelen.. Hele nacht lopen brullen. Mijn vriend werd gek van hem. En zodra ik weer thuis sliep, heeft hij heerlijk in zijn mandje liggen tukken :+

Ze kunnen gewoon echt even van slag zijn daardoor..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:23

LoveUggs schreef:
Sterkte 7ofhearts! Moet er nog niet aan denken...

DideH schreef:

Haha eigenlijk zijn ze de hele week jarig omdat we alleen weten dat ze uit de eerste week van mei zijn :+ maar we houden maar gewoon 2 mei aan, t is niet elke dag feest := ze hebben gister allebei een stukje zalm gehad. Dat kennen ze niet echt maar ze hebben zitten smullen met zn 2 :+ eerst wordt het afgelikt, want afbijten kan natuurlijk niet.. Daarna gaat het pootje in het bakje en wordt het eruit gehengelt. Daarna worden de pootjes volledig afgelikt. Vervolgens worden er toch wat tandjes ingezet en krijgen ze door dat ze het kunnen afhappen :+ we hebben erg om ze gelachen!

Fijn dat Milo rustig was vannacht! :j
Ik sliep laatst niet thuis en toen heeft Jessie de hele nacht lopen keten := over het bed heen lopen, rennen, spelen.. Hele nacht lopen brullen. Mijn vriend werd gek van hem. En zodra ik weer thuis sliep, heeft hij heerlijk in zijn mandje liggen tukken :+

Ze kunnen gewoon echt even van slag zijn daardoor..

Mijn ouders waren gister inderdaad hier om nog te helpen dingen op te hangen. Toen ging ik even boodschappen doen en heeft hij kennelijk 45 minuten lang lopen brullen voor het raam tot ik weer terug was, terwijl hij dus niet alleen was en hij het afgelopen halfjaar dus samen met mij bij mijn ouders heeft gewoond :') maf beest.

Oehh zalm! Dat moet ze inderdaad gesmaakt hebben! Heb ooit een keer bij de visboer een mini stukje zalm meegenomen (je moet het gezicht van de visboer eens zien als je om 1 hap zalm vraagt :') ). Inderdaad ook likken, dan met poot verplaatsen, nog meer likken en uiteindelijk als het naast de etensbak ligt doorhebben dat je kunt happen _O-

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:03

nafkedemi schreef:
7ofhearts wat liefdevol geschreven! Het raakt mij ontzettend, heel veel sterkte met het verlies van Trijntje

Dankjewel!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:21

Heel veel sterkte 7ofhearts Y;(
De liefde spreekt uit je verhaal

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:29

Sterkte 7ofhearts Y;(

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:19

xoranlover schreef:
Sterkte 7ofhearts Y;(

Dankjewel!!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:20

Foreverkliek schreef:
Heel veel sterkte 7ofhearts Y;(
De liefde spreekt uit je verhaal

Dankjewel!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:21

nafkedemi schreef:

Dankjewel. ❤️

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:21

NatasjavE schreef:
@7ofhearts, heel veel sterkte. Het verbaasd me altijd weer dat een wezentje met zo’n klein postuur zo’n groot gat kan achterlaten.

Dankjewel. ❤️

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:14

Afbeelding
Zo trots op mijn kleine meisje die mee geweest is naar de moestuin. <3 <3 <3

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:37

Ach wat verdrietig, 7ofhearts. Sterkte met het verlies van je mooie dame. :(:)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:03

Lisette0 schreef:
Ach wat verdrietig, 7ofhearts. Sterkte met het verlies van je mooie dame. :(:)

Dankjewel!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:36

Sterkte met jullie verlies

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:18

Ik kom weer even binnenvallen. Hoe doen jullie dat met dierenarts bezoek nu? Jackie moet haar prik hebben en haar nagels moeten geknipt worden maar weet nu niet met de corona. We moeten trouwens wel met de bus

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:28

Gewoon even bellen of je praktijk het doet.

En gaat het om een enting? Die kunnen wachten als je praktijk het niet wilt doen.

Ik ga binnenkort wel want ik moet nog wat tests gedaan hebben voor de fok en een verklaring van de diere arts. Maar ik ken de dierenarts redelijk goed en hij kent de fokker van mijn poes al jaren dus dat kan wel.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:40

Bij ons kan je bij de DA gewoon op afspraak terecht. 1 Persoon per dier in de wachtkamer en mee naar binnen. In de onderzoeksruimte is bij ons een stoel geplaatst waar je als baasje op moet gaan zitten. Als de DA hulp nodig heeft met onderzoek, bijvoorbeeld vasthouden, word de assistente erbij geroepen. Echt top geregeld bij ons!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:41

xoranlover schreef:
Gewoon even bellen of je praktijk het doet.

En gaat het om een enting? Die kunnen wachten als je praktijk het niet wilt doen.

Ik ga binnenkort wel want ik moet nog wat tests gedaan hebben voor de fok en een verklaring van de diere arts. Maar ik ken de dierenarts redelijk goed en hij kent de fokker van mijn poes al jaren dus dat kan wel.

Ze heeft wel een kaartje gehad. Maar haar nagels moeten eigenlijk echt geknipt worden. Laatst ondervonden dat ze erg scherp zijn. Tanden ook...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:42

purny schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Hoe doen jullie dat met dierenarts bezoek nu? Jackie moet haar prik hebben en haar nagels moeten geknipt worden maar weet nu niet met de corona. We moeten trouwens wel met de bus

Ik knip milo zijn nagels zelf (kom er niet altijd zonder krassen vanaf :+) en zijn prik heeft hij gelukkig in september gehad. Maar wat moet dat moet toch?