ik zit nu te kijken naar zijdehoender krieltjes, dus deze hebben inderdaad veren rond hun pootjes. Dat had ik dus nog helemaal niet bedacht dat die waarschijnlijk altijd droog moeten kunnen staan, toch overdekken dus. Ze zouden van mij ook los in de tuin mogen lopen, maar dan kunnen ze iets te makkelijk naar de buren door de heg bijvoorbeeld, dus voordat dat kan zal de hele tuin moeten worden aangepakt, misschien nog wel leuk voor de toekomst maar als ik voor krieltjes ga misschien toch ook dan niet slim voor katten uit de omgeving...@Tamary zijn 3/4 kipjes bij elkaar dan wel genoeg of is een grotere groep beter voor ze?
@Galaika ik ga Cochin krieltjes ook nog even bestuderen, bedankt voor de tip!
Ik vond net iemand met zijdehoen kuikentjes, deze zijn enkel pas 2 dagen oud en moeten dus nog lang onder een warmte lamp. Is het ‘ingewikkeld’ kuikens van deze leefdtijd groot te brengen? Of anders gezegd, zouden jullie me dit aanraden of voor iets oudere kippen gaan?
), een beetje hiervan verdunnen met water, in een spray stoppen, hok leeghalen, schoonmaken en hiermee in sprayen en slang ook in sprayen. Die dagen mijn slang op keukenpapier gelegd, alles viel er dood vanaf. Paar dagen later nergens last meer van.

Watjes zijn het! 
Die ga ik onthouden, want de huidige legnesten zijn in onze ogen echt bagger (waren door de de vorige bewoners zo opgehangen en mogelijk ook gemaakt).
Hij heeft de naam Pannenkoek gekregen 

Ik vind ze zooo leuk!