Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yinthee schreef:Zelf geen ervaring mee, maar ik heb even de bijsluiter er bij gezocht voor je en 2 ml per dag per rat lijkt mij wat veel!? Voor katten geven ze 1 ml per dag per dier, honden 0,1 ml per kilo lichaamsgewicht. Dan lijkt mij 2 ml voor een ratje van misschien 500 gram, erg veel!
Zoolgangster schreef:Yinthee schreef:Zelf geen ervaring mee, maar ik heb even de bijsluiter er bij gezocht voor je en 2 ml per dag per rat lijkt mij wat veel!? Voor katten geven ze 1 ml per dag per dier, honden 0,1 ml per kilo lichaamsgewicht. Dan lijkt mij 2 ml voor een ratje van misschien 500 gram, erg veel!
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de dosering, ik heb hier een link van een dierenkliniek, waar ze schrijven dat de dosering voor ratten inderdaad nog hoger is dan voor honden!
Precieze hoeveelheden kon ik zo snel niet vinden daar, maar ik wou de link toch even plaatsen.
http://www.sterkliniekamsterdam.nl/index.php/diereninformatie/knaagdier/53-melkkliertumoren-bij-de-rat#lees-meer-over-melkkliertumoren-bij-de-rat
Oftewel: het zou zomaar kunnen kloppen dat een rat inderdaad zo veel nodig heeft...