Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 10:55

gave foto's! fijn dat de plek bij haar staart over is.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:23

Dank jullie! Ben heeeel blij met de foto's! Maar nog meer blij dat ze geen last meer heeft natuurlijk. Gisteren nog bij de osteo geweest voor haar jaarlijkse checkup, en ook weer goedgekeurd. We kunnen er weer tegenaan! <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:44

Wat een gave foto's! En wat fijn dat de staart beter is!

Tommy heeft ontdekt dat hij de trap op kan ^) staat nu 100x per dag boven naar de kat te blaffen die dacht daar veilig voor hem te zijn. Ik wil hem helemaal niet boven en ik wil vooral dat hij geen trap loopt, maar het is lastig hem tegen te houden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:45

Maartje_M schreef:
Wat een gave foto's! En wat fijn dat de staart beter is!

Tommy heeft ontdekt dat hij de trap op kan ^) staat nu 100x per dag boven naar de kat te blaffen die dacht daar veilig voor hem te zijn. Ik wil hem helemaal niet boven en ik wil vooral dat hij geen trap loopt, maar het is lastig hem tegen te houden

Een traphekje doet wonderen als je hem niet boven wilt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:44

Ohhh wat leuk dit topic! <3

Wij halen vrijdagmiddag ons nieuwe vriendje op. Het wordt onze eerste hond. Ik ben opgegroeid met honden en heb sinds ik uit huis ben geen hond meer gehad omdat het niet in mijn leven paste. Ik werkte voorheen altijd buiten de deur en wilde niet een hond nemen om hem vervolgens hele dagen alleen thuis te laten zitten. Maaaar inmiddels heb ik een baan welke deels vanuit huis kan en sinds januari wonen mijn vriend en ik samen op een boerderij omdat we het melkveebedrijf van mijn schoonouders hebben overgenomen. Dus eindelijk tijd en ruimte voor een hond! :D

Hij heet Bowie, een kruising tussen een Wetterhoun en een Berner Sennen. Vrijdag wanneer ik hem ophaal is hij precies 10 weken oud.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga vast nog tegen vanalles aanlopen en vind het ook leuk om te volgen hoe het bij anderen gaat. Zal morgen even een stukje terug lezen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:59

Ik zag lieve foto's van Jeppe langskomen, heel cute, kleine dobby's zijn die whippets toch ook hahaha

Flux wat fijn dat het beter gaat met d'r staart! Die foto's zijn wel heeel gaaf <3 <3

Maartje je hebt van die flexibele uittrek traprekjes, zijn vrij makkelijk te installeren denk ik en staan verder niet in de weg :P

Ach wat een lekker pluizenbolletje Jildau! Gefeliciteerd :D Grappige kruising, die ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:10

Traphekje is een beetje een uitdaging op onze trap, dat probleem hadden we al toen de kids jong waren en dus hebben we ze maar niet gebruikt beneden. Alleen boven, maar daar lost het nu niks op dus :+ Even puzzelen nog dus

Wat een leukerd Jildau! Gefeliciteerd. En inderdaad een bijzondere kruising, ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij groter is!

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:45

s1993 schreef:
Fijn dat Nacho braaf was met de puppytraining! Ze doen dat toch allemaal op hun eigen manier, Obi werd juist heel druk bij de puppycursus door de prikkels. Zolang hij opdrachtjes kreeg ging het hartstikke goed, maar als we gewoon even moesten luisteren naar wat er gezegd werd ging hij schreeuwen. Spelen na die tijd gebeurde bij ons eigenlijk niet, had je het idee dat de pups bij jullie dat leuk vonden?

Nou die van ons vond het dus vooral spannend :p maar vond het wel goed dat ze iig groepjes maakten op basis van leeftijd, formaat en temperament, waardoor wij dus uiteindelijk maar met zn drieën over bleven. Die andere twee gingen wel een beetje met elkaar spelen, Nacho zat er naar te kijken. Ben benieuwd of hij het komende weken leuker gaat vinden of dat hij het spannend blijft vinden.

Zijn er hier meer mensen waarvan de pup behoorlijk onzeker was, en hoe is dat dan gegaan toen 'ie ouder werd? Voor nu is het helemaal prima zo en ben ik echt dik tevreden met hoe alles verder gaat, maar ik hoop wel dat hij in de toekomst mee op vakanties en dingen kan dus hopelijk gaat hij na een poosje wel de lol in de buitenwereld zien :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:26

Maartje_M schreef:
Traphekje is een beetje een uitdaging op onze trap, dat probleem hadden we al toen de kids jong waren en dus hebben we ze maar niet gebruikt beneden. Alleen boven, maar daar lost het nu niks op dus :+ Even puzzelen nog dus

Wat een leukerd Jildau! Gefeliciteerd. En inderdaad een bijzondere kruising, ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij groter is!

Normaal hekje dan?

95Ellen schreef:
s1993 schreef:
Fijn dat Nacho braaf was met de puppytraining! Ze doen dat toch allemaal op hun eigen manier, Obi werd juist heel druk bij de puppycursus door de prikkels. Zolang hij opdrachtjes kreeg ging het hartstikke goed, maar als we gewoon even moesten luisteren naar wat er gezegd werd ging hij schreeuwen. Spelen na die tijd gebeurde bij ons eigenlijk niet, had je het idee dat de pups bij jullie dat leuk vonden?

Nou die van ons vond het dus vooral spannend :p maar vond het wel goed dat ze iig groepjes maakten op basis van leeftijd, formaat en temperament, waardoor wij dus uiteindelijk maar met zn drieën over bleven. Die andere twee gingen wel een beetje met elkaar spelen, Nacho zat er naar te kijken. Ben benieuwd of hij het komende weken leuker gaat vinden of dat hij het spannend blijft vinden.

Zijn er hier meer mensen waarvan de pup behoorlijk onzeker was, en hoe is dat dan gegaan toen 'ie ouder werd? Voor nu is het helemaal prima zo en ben ik echt dik tevreden met hoe alles verder gaat, maar ik hoop wel dat hij in de toekomst mee op vakanties en dingen kan dus hopelijk gaat hij na een poosje wel de lol in de buitenwereld zien :P

Ik zou het zelf ook niet toelaten om te spelen na een puppycursus, die puppen zijn allemaal over de pis wat allemaal anders uit en daarnaast is er ook niemand die ze verteld hoe het wel moet.

Als je nu al een pup hebt die dingen spannend vind zou ik daar zo snel mogelijk aan werken, niet hem dwingen of pushen maar wel een positieve draai geven aan de situaties. Puppen/ jonge honden die dit van nature hebben draaien vaak uit tot honden die reactief zijn of het niet tof vinden om mee in het openbaar te gaan.

Spicy & Dutch waren ook van alles en iedereen onder de indruk, wat ontzettend logisch was aangezien die in een glazen kastje opgeborgen hebben gezeten, maar zodra ik dat merkte ben ik daarmee meteen aan de slag gegaan. Op de eerste dag wedstrijd heb ik ze een beetje de kat uit de boom laten kijken en zelf laten doen en ontdekken en de indrukken laten verwerken. De dag daarna heb ik (vooral) Spicy van schoot naar schoot laten gaan en wat mensen met haar laten spelen en snoepjes voeren waarvan ik wist dat ze een engelengeduld hebben. Inmiddels vind ze het allemaal niet meer zo spannend en trekt ze met liefde haar bakkes van elkaar. }> Missie geslaagd. :Y)

Dat breiden we steeds verder uit, zo zijn ze ook meegeweest naar AE & gaan ze geregeld mee naar openbare plekken waar het druk is.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:55

Wat leuk Jildau, veel plezier samen! <3

Hier zitten we nog steeds duimen te draaien, 1 mei kreeg ik een appje dat het teefje met een dag of 2 wel loops zou worden, maar die 2 dagen blijken wat langer te duren :') We wachten 'geduldig' af.

Stilzitten hoeft gelukkig niet, een collega heeft sinds deze week een pup, voor pup en Ollie hele fijne ervaringen in het kennismaken! Wat wel balen is, is dat Ollie al een tijdje niet lekker loopt. Bij de fysio geweest, achterhand zat niet lekker dus die helemaal losgemaakt, 3 weken later terug voor controle, toen was het de schouder (m.n. bicep rechtsvoor). We zijn weer 3 weken verder en ze loopt nog niet top, lijkt nu weer de achterhand te zijn.
Deze week zijn we gestart met Joint Comp van Phytonics, aankomende maandag weer naar de fysio. Mochten we er niet achter kunnen komen waar het probleem zit dan zal er ook nog een bezoekje dierenarts komen om foto's te maken. Pijnstillers heb ik nog achter de hand, maar ik ben bang dat ze er dan dwars doorheen loopt en het probleem alleen maar groter maakt.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:24

KimD schreef:
95Ellen schreef:

Ik zou het zelf ook niet toelaten om te spelen na een puppycursus, die puppen zijn allemaal over de pis wat allemaal anders uit en daarnaast is er ook niemand die ze verteld hoe het wel moet.

Als je nu al een pup hebt die dingen spannend vind zou ik daar zo snel mogelijk aan werken, niet hem dwingen of pushen maar wel een positieve draai geven aan de situaties. Puppen/ jonge honden die dit van nature hebben draaien vaak uit tot honden die reactief zijn of het niet tof vinden om mee in het openbaar te gaan.

Spicy & Dutch waren ook van alles en iedereen onder de indruk, wat ontzettend logisch was aangezien die in een glazen kastje opgeborgen hebben gezeten, maar zodra ik dat merkte ben ik daarmee meteen aan de slag gegaan. Op de eerste dag wedstrijd heb ik ze een beetje de kat uit de boom laten kijken en zelf laten doen en ontdekken en de indrukken laten verwerken. De dag daarna heb ik (vooral) Spicy van schoot naar schoot laten gaan en wat mensen met haar laten spelen en snoepjes voeren waarvan ik wist dat ze een engelengeduld hebben. Inmiddels vind ze het allemaal niet meer zo spannend en trekt ze met liefde haar bakkes van elkaar. }> Missie geslaagd. :Y)

Dat breiden we steeds verder uit, zo zijn ze ook meegeweest naar AE & gaan ze geregeld mee naar openbare plekken waar het druk is.

Ja ik had de discussie over spelen na de puppycursus die hier eerder gevoerd is, ook al eens doorgelezen. Ik kijk even wat 'ie er komende week van vind en anders gaan we gewoon weg op het moment dat ze los gaan om te spelen.

Heb je tips voor andere manieren om er een feestje van te maken behalve voer? Als hij het spannend vindt buiten neemt hij voer wel aan in z'n mond maar laat het dan direct ook weer vallen, heb nog niks gevonden wat 'ie dusdanig lekker vindt dat ik hem daarmee echt weer met zijn aandacht bij mij krijg. Vreemde mensen buiten vind 'ie wel leuk trouwens, gisteren zat ik met 'm op een bankje bij een grasveld en het buiten 'zijn' vond 'ie niks, maar toen er onbekende mensen langs kwamen ging 'ie wel vrolijk bij hen een aai halen.

Wat ook nog wel redelijk helpt is met een stok of een blaadje ritselen om z'n aandacht te trekken maar ik wil ook niet dat 'ie alleen buiten kan zijn als 'ie opgehitst wordt met een speeltje. En als we op een plek inmiddels al een paar keer geweest zijn gaat het ook wel snel beter gelukkig hoor, het bospad bij ons om de hoek is inmiddels redelijk bekend en prima.

Maar hoe ik het concept 'nieuwe plekken zijn leuk en interessant' erin ga krijgen...
Wel goed om te horen in ieder geval dat het bij jou met Spicy en Dutch ook aardig goedgekomen is!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:46

Het is altijd even zoeken wat voor jouw hond een beloning is. Voor mijn csiva was vooral ik haar beloning. Zij vind alle vreemde mensen heel eng en wil en moet er niks mee. Dus voor haar was het een beloning dat ik haar uit de situatie haalde en ze van mij wat kreeg. Maar dat is een rescue hondje, sowieso al anders. Ondertussen is ze ruim 11 en vind ze mensen nog steeds heel stom :+

Gisteren 'mijn' puppy's op de foto gezet. Zijn ze niet knap?

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:49

Haha weet niet of het vertekend Machie, maar pup links is een stevige :))
Zo'n leuk gevarieerd stel!! De derde van links komt bij jou wonen toch?

95Ellen ik zou ook wel zo snel mogelijk met de pup de wereld gaan ontdekken. Gewoon lekker kijken, spelen en snacken op spannende plekken. En dan uiteraard niet uren achter elkaar op meerdere plekken op 1 dag, hij mag ook tijd krijgen om alles te verwerken. Dan komt het vast goed!

Zoiets dan Maartje? https://www.bol.com/nl/nl/p/oprolbaar-t ... oductTitle
Anders gewoon IETS voor de trap zetten haha. Is toch het enige wat werkt ben ik bang. Of pup niet in de gang laten (als er een deur voor de gang zit).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:57

Probleem is dat we maar aan 1 kant van de trap iets kunnen bevestigen. De andere kant zijn metalen spijlen, dus daar kan geen sluitmechanisme op bevestigd worden. Nu is Tommy klein, dus het hoeft ook niet heel hoog te zijn. Dit weekeind maar eens even zoeken naar iets wat werkt. Misschien is iets op de onderste trede leggen al wel genoeg. Vandaag viel het overigens weer reuze mee, ik heb hem 1x opgehaald (hij kan dus niet de trap af, dus hij wordt wel altijd betrapt haha)
We hebben idd deuren naar de gang, maar mijn werkkamer ligt ook aan de gang, dus als ik thuis werk, heb ik eigenlijk altijd alles open staan, zodat hij me kan vinden. En dan kan hij dus ook aan de trap...

Wij zouden zaterdag beginnen met cursus, maar kreeg een mailtje dat er te weinig aanmeldingen waren en het een paar weken uitgesteld wordt. Zoon verdrietig, die had er zo'n zin in -O-

Wat een leuek foto Machie! Het zijn allemaal redelijk stevige pups haha, wat voor ras?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:06

Het zijn dus eigenlijk helemaal niet zulke stevige pups. Ze zijn wel goed doorvoed ipv mager zoals je soms ook wel ziet maar stevig? Neuh. Het zijn border collies :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:01

95Ellen schreef:
KimD schreef:

Ja ik had de discussie over spelen na de puppycursus die hier eerder gevoerd is, ook al eens doorgelezen. Ik kijk even wat 'ie er komende week van vind en anders gaan we gewoon weg op het moment dat ze los gaan om te spelen.

Heb je tips voor andere manieren om er een feestje van te maken behalve voer? Als hij het spannend vindt buiten neemt hij voer wel aan in z'n mond maar laat het dan direct ook weer vallen, heb nog niks gevonden wat 'ie dusdanig lekker vindt dat ik hem daarmee echt weer met zijn aandacht bij mij krijg. Vreemde mensen buiten vind 'ie wel leuk trouwens, gisteren zat ik met 'm op een bankje bij een grasveld en het buiten 'zijn' vond 'ie niks, maar toen er onbekende mensen langs kwamen ging 'ie wel vrolijk bij hen een aai halen.

Wat ook nog wel redelijk helpt is met een stok of een blaadje ritselen om z'n aandacht te trekken maar ik wil ook niet dat 'ie alleen buiten kan zijn als 'ie opgehitst wordt met een speeltje. En als we op een plek inmiddels al een paar keer geweest zijn gaat het ook wel snel beter gelukkig hoor, het bospad bij ons om de hoek is inmiddels redelijk bekend en prima.

Maar hoe ik het concept 'nieuwe plekken zijn leuk en interessant' erin ga krijgen...
Wel goed om te horen in ieder geval dat het bij jou met Spicy en Dutch ook aardig goedgekomen is!

Rauwe frikadel doet vaak wonderen! Of een speeltje ofzo waar ze waarde aan hechten.

Het is vaak echt even zoeken wat het beste werkt.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:43

Wij hebben dit hekje van trixie voor de trap staan.

Afbeelding

Belonen is echt even zoeken. Gelukkig vind senna het prima om op haar brokjes te worden beloond of met speelgoed. Die mag ook niets anders ivm allergien. We moeten binnenkort gaan testen of ze ook andere dingen verdraagt dan het hypoallerfene voer. Hoop het wel. Dit is best sneu. En lastig een puber aus trainen op saaie brokjes.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 21:44

beloning is indd even aftasten wat werkt.

Dat puppyspelen sla ik ook graag over haha

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:05

Bo_Y schreef:

[ [url=m/ErVvfI.png]Afbeelding[/url] ]

Belonen is echt even zoeken. Gelukkig vind senna het prima om op haar brokjes te worden beloond of met speelgoed. Die mag ook niets anders ivm allergien. We moeten binnenkort gaan testen of ze ook andere dingen verdraagt dan het hypoallerfene voer. Hoop het wel. Dit is best sneu. En lastig een puber aus trainen op saaie brokjes.

Pfff ja dit is ook echt lastig! Hebben wij ook met Nori gehad. Hij raakte ook nog geobstipeerd door die hypoallergene brok waardoor hij die ook niet meer interessant vond.. heeft wel echt een achterstand in onze training gegeven. Gelukkig nu weer een heel eind ingehaald!

Alle nieuwe pups en baasjes welkom!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 07:29

Bo_Y schreef:

[ [url=m/ErVvfI.png]Afbeelding[/url] ]

Is voor jouw hond een speeltje geen optie? Dan kun je afwisselen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 07:33

Dank jullie!

Maartje: Het is een combinatie tussen twee van onze favoriete rassen dus het is meant to be. :D M’n vriend vindt de Berner Sennen geweldig en ik heb een zwak voor de Wetterhoun maar wilde het liefst een kruising. En toen kwamen deze pups voorbij.

Machie: wat een prachtige pups! Vind dat altijd zo knap om ze zo op de foto te krijgen.

De puppycursus hier in de buurt waar ik het beste gevoel bij had zitten nu midden in een blok tot 8 juli en hebben dan zomerstop.. Beginnen 2 september pas weer. Zouden jullie dat dan nog doen of is dat niet nuttig?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:21

Jildau schreef:
Dank jullie!

Maartje: Het is een combinatie tussen twee van onze favoriete rassen dus het is meant to be. :D M’n vriend vindt de Berner Sennen geweldig en ik heb een zwak voor de Wetterhoun maar wilde het liefst een kruising. En toen kwamen deze pups voorbij.

Machie: wat een prachtige pups! Vind dat altijd zo knap om ze zo op de foto te krijgen.

De puppycursus hier in de buurt waar ik het beste gevoel bij had zitten nu midden in een blok tot 8 juli en hebben dan zomerstop.. Beginnen 2 september pas weer. Zouden jullie dat dan nog doen of is dat niet nuttig?

Wat een leuke pup heb je Jildau!
Ik breek even in, ik hield jullie niet bij.
Ik start met 15 weken met een cursus, vond ik rijkelijk laat.
Maar ik train zelf ook veel thuis. Het netjes mee wandelen vond ik het belangrijkste, hij loopt nu automatisch aan de voet mee en checkt om de zoveel meter bij mij in. Trekt niet. Wel zo fijn met een groot ras dat mogelijk hulphond moet worden :') zit en af beheerst hij ook.
Ik heb wel een gedragsdeskundige gevonden die bereid was om langs te komen, privéles, al besteed ik die vooral aan het koppelen van de pup met mijn huidige hond want die kunnen nog niet samen door 1 deur.
Verder vond ik de youtube filmpjes van Edwin Frakking echt top. Hij legt alles online top uit, voor zowel pup als met volwassen honden.

En te laat is het nooit, ik start over anderhalve week met mijn volwassen herplaatser ook bij de basiscursus waar ik ook met de pup aan deel ga nemen. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:24

Jildau schreef:
Dank jullie!

Het kan zeker maar is wel heel laat, tot die tijd dan, zelf maar aanrommelen? Dan zou ik verder zoeken naar een andere, waar je wel nog terecht kunt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:12

Oh dat is een mooie optie Bo, een voorzethekje!

Jildau wat een toeval dat je dan net deze kruising tegen komt!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:23

Deze spuit elf komt nog even terug op het stukje van Kim m.b.t. pups die dingen spannend vinden waarbij dit vaak uit tot honden die reactief zijn. Het ging mis met de quotes. :')

Jip is/was als pup een onzekere hond waarbij hij dingen spannend vond, kon daarnaast wel een grote blaf opzetten. Jip is het levende bewijs dat zulke honden zonder goede begeleiding reactief worden. Wij hebben in het begin door een gevalletje van eigen onkunde, slechte begeleiding vanuit de hondenschool en slecht advies van een zogenaamde gedragstherapeut een reactieve hond ontwikkeld. Het is deels begeleiding die wij gemist hebben, maar ook een stukje genen. Een broer van Jip was ook reactief namelijk.
Jip is op het moment van spreken nog steeds reactief. Er hebben goede maanden tussen gezeten waarin we het bijna onder controle hadden, maar door negatieve ervaringen zijn we inmiddels terug bij af. Jip heeft op het gebied van training ook behoorlijk veel geld gekost. Maar mijn advies is als je een onzekere pup heb, investeer in echt goede begeleiding! Dat is zoveel waard over een paar jaar. :Y)

Ik pak nog steeds de training mee wat betreft de reactiviteit, maar ik heb het ook geaccepteerd dat dit nou eenmaal bij Jip hoort en dat hij een hond is met een flinke gebruiksaanwijzing, ook wat betreft zijn angsten. Je leert er anders door denken en om te schakelen naar wat hij nodig heeft, niet wat ik zou willen met hem.