Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje_M schreef:Wat een gave foto's! En wat fijn dat de staart beter is!
Tommy heeft ontdekt dat hij de trap op kanstaat nu 100x per dag boven naar de kat te blaffen die dacht daar veilig voor hem te zijn. Ik wil hem helemaal niet boven en ik wil vooral dat hij geen trap loopt, maar het is lastig hem tegen te houden
s1993 schreef:Fijn dat Nacho braaf was met de puppytraining! Ze doen dat toch allemaal op hun eigen manier, Obi werd juist heel druk bij de puppycursus door de prikkels. Zolang hij opdrachtjes kreeg ging het hartstikke goed, maar als we gewoon even moesten luisteren naar wat er gezegd werd ging hij schreeuwen. Spelen na die tijd gebeurde bij ons eigenlijk niet, had je het idee dat de pups bij jullie dat leuk vonden?
Maartje_M schreef:Traphekje is een beetje een uitdaging op onze trap, dat probleem hadden we al toen de kids jong waren en dus hebben we ze maar niet gebruikt beneden. Alleen boven, maar daar lost het nu niks op dusEven puzzelen nog dus
Wat een leukerd Jildau! Gefeliciteerd. En inderdaad een bijzondere kruising, ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij groter is!
95Ellen schreef:s1993 schreef:Fijn dat Nacho braaf was met de puppytraining! Ze doen dat toch allemaal op hun eigen manier, Obi werd juist heel druk bij de puppycursus door de prikkels. Zolang hij opdrachtjes kreeg ging het hartstikke goed, maar als we gewoon even moesten luisteren naar wat er gezegd werd ging hij schreeuwen. Spelen na die tijd gebeurde bij ons eigenlijk niet, had je het idee dat de pups bij jullie dat leuk vonden?
Nou die van ons vond het dus vooral spannend :p maar vond het wel goed dat ze iig groepjes maakten op basis van leeftijd, formaat en temperament, waardoor wij dus uiteindelijk maar met zn drieën over bleven. Die andere twee gingen wel een beetje met elkaar spelen, Nacho zat er naar te kijken. Ben benieuwd of hij het komende weken leuker gaat vinden of dat hij het spannend blijft vinden.
Zijn er hier meer mensen waarvan de pup behoorlijk onzeker was, en hoe is dat dan gegaan toen 'ie ouder werd? Voor nu is het helemaal prima zo en ben ik echt dik tevreden met hoe alles verder gaat, maar ik hoop wel dat hij in de toekomst mee op vakanties en dingen kan dus hopelijk gaat hij na een poosje wel de lol in de buitenwereld zien
KimD schreef:95Ellen schreef:
Nou die van ons vond het dus vooral spannend :p maar vond het wel goed dat ze iig groepjes maakten op basis van leeftijd, formaat en temperament, waardoor wij dus uiteindelijk maar met zn drieën over bleven. Die andere twee gingen wel een beetje met elkaar spelen, Nacho zat er naar te kijken. Ben benieuwd of hij het komende weken leuker gaat vinden of dat hij het spannend blijft vinden.
Zijn er hier meer mensen waarvan de pup behoorlijk onzeker was, en hoe is dat dan gegaan toen 'ie ouder werd? Voor nu is het helemaal prima zo en ben ik echt dik tevreden met hoe alles verder gaat, maar ik hoop wel dat hij in de toekomst mee op vakanties en dingen kan dus hopelijk gaat hij na een poosje wel de lol in de buitenwereld zien
Ik zou het zelf ook niet toelaten om te spelen na een puppycursus, die puppen zijn allemaal over de pis wat allemaal anders uit en daarnaast is er ook niemand die ze verteld hoe het wel moet.
Als je nu al een pup hebt die dingen spannend vind zou ik daar zo snel mogelijk aan werken, niet hem dwingen of pushen maar wel een positieve draai geven aan de situaties. Puppen/ jonge honden die dit van nature hebben draaien vaak uit tot honden die reactief zijn of het niet tof vinden om mee in het openbaar te gaan.
Spicy & Dutch waren ook van alles en iedereen onder de indruk, wat ontzettend logisch was aangezien die in een glazen kastje opgeborgen hebben gezeten, maar zodra ik dat merkte ben ik daarmee meteen aan de slag gegaan. Op de eerste dag wedstrijd heb ik ze een beetje de kat uit de boom laten kijken en zelf laten doen en ontdekken en de indrukken laten verwerken. De dag daarna heb ik (vooral) Spicy van schoot naar schoot laten gaan en wat mensen met haar laten spelen en snoepjes voeren waarvan ik wist dat ze een engelengeduld hebben. Inmiddels vind ze het allemaal niet meer zo spannend en trekt ze met liefde haar bakkes van elkaar.Missie geslaagd.
![]()
Dat breiden we steeds verder uit, zo zijn ze ook meegeweest naar AE & gaan ze geregeld mee naar openbare plekken waar het druk is.
95Ellen schreef:KimD schreef:
Ik zou het zelf ook niet toelaten om te spelen na een puppycursus, die puppen zijn allemaal over de pis wat allemaal anders uit en daarnaast is er ook niemand die ze verteld hoe het wel moet.
Als je nu al een pup hebt die dingen spannend vind zou ik daar zo snel mogelijk aan werken, niet hem dwingen of pushen maar wel een positieve draai geven aan de situaties. Puppen/ jonge honden die dit van nature hebben draaien vaak uit tot honden die reactief zijn of het niet tof vinden om mee in het openbaar te gaan.
Spicy & Dutch waren ook van alles en iedereen onder de indruk, wat ontzettend logisch was aangezien die in een glazen kastje opgeborgen hebben gezeten, maar zodra ik dat merkte ben ik daarmee meteen aan de slag gegaan. Op de eerste dag wedstrijd heb ik ze een beetje de kat uit de boom laten kijken en zelf laten doen en ontdekken en de indrukken laten verwerken. De dag daarna heb ik (vooral) Spicy van schoot naar schoot laten gaan en wat mensen met haar laten spelen en snoepjes voeren waarvan ik wist dat ze een engelengeduld hebben. Inmiddels vind ze het allemaal niet meer zo spannend en trekt ze met liefde haar bakkes van elkaar.Missie geslaagd.
![]()
Dat breiden we steeds verder uit, zo zijn ze ook meegeweest naar AE & gaan ze geregeld mee naar openbare plekken waar het druk is.
Ja ik had de discussie over spelen na de puppycursus die hier eerder gevoerd is, ook al eens doorgelezen. Ik kijk even wat 'ie er komende week van vind en anders gaan we gewoon weg op het moment dat ze los gaan om te spelen.
Heb je tips voor andere manieren om er een feestje van te maken behalve voer? Als hij het spannend vindt buiten neemt hij voer wel aan in z'n mond maar laat het dan direct ook weer vallen, heb nog niks gevonden wat 'ie dusdanig lekker vindt dat ik hem daarmee echt weer met zijn aandacht bij mij krijg. Vreemde mensen buiten vind 'ie wel leuk trouwens, gisteren zat ik met 'm op een bankje bij een grasveld en het buiten 'zijn' vond 'ie niks, maar toen er onbekende mensen langs kwamen ging 'ie wel vrolijk bij hen een aai halen.
Wat ook nog wel redelijk helpt is met een stok of een blaadje ritselen om z'n aandacht te trekken maar ik wil ook niet dat 'ie alleen buiten kan zijn als 'ie opgehitst wordt met een speeltje. En als we op een plek inmiddels al een paar keer geweest zijn gaat het ook wel snel beter gelukkig hoor, het bospad bij ons om de hoek is inmiddels redelijk bekend en prima.
Maar hoe ik het concept 'nieuwe plekken zijn leuk en interessant' erin ga krijgen...
Wel goed om te horen in ieder geval dat het bij jou met Spicy en Dutch ook aardig goedgekomen is!
Bo_Y schreef:Wij hebben dit hekje van trixie voor de trap staan.
[ [url=m/ErVvfI.png]Afbeelding[/url] ]
Belonen is echt even zoeken. Gelukkig vind senna het prima om op haar brokjes te worden beloond of met speelgoed. Die mag ook niets anders ivm allergien. We moeten binnenkort gaan testen of ze ook andere dingen verdraagt dan het hypoallerfene voer. Hoop het wel. Dit is best sneu. En lastig een puber aus trainen op saaie brokjes.
Bo_Y schreef:Wij hebben dit hekje van trixie voor de trap staan.
[ [url=m/ErVvfI.png]Afbeelding[/url] ]
Belonen is echt even zoeken. Gelukkig vind senna het prima om op haar brokjes te worden beloond of met speelgoed. Die mag ook niets anders ivm allergien. We moeten binnenkort gaan testen of ze ook andere dingen verdraagt dan het hypoallerfene voer. Hoop het wel. Dit is best sneu. En lastig een puber aus trainen op saaie brokjes.
Jildau schreef:Dank jullie!
Maartje: Het is een combinatie tussen twee van onze favoriete rassen dus het is meant to be.M’n vriend vindt de Berner Sennen geweldig en ik heb een zwak voor de Wetterhoun maar wilde het liefst een kruising. En toen kwamen deze pups voorbij.
Machie: wat een prachtige pups! Vind dat altijd zo knap om ze zo op de foto te krijgen.
De puppycursus hier in de buurt waar ik het beste gevoel bij had zitten nu midden in een blok tot 8 juli en hebben dan zomerstop.. Beginnen 2 september pas weer. Zouden jullie dat dan nog doen of is dat niet nuttig?
Jildau schreef:Dank jullie!
Maartje: Het is een combinatie tussen twee van onze favoriete rassen dus het is meant to be.M’n vriend vindt de Berner Sennen geweldig en ik heb een zwak voor de Wetterhoun maar wilde het liefst een kruising. En toen kwamen deze pups voorbij.
Machie: wat een prachtige pups! Vind dat altijd zo knap om ze zo op de foto te krijgen.
De puppycursus hier in de buurt waar ik het beste gevoel bij had zitten nu midden in een blok tot 8 juli en hebben dan zomerstop.. Beginnen 2 september pas weer. Zouden jullie dat dan nog doen of is dat niet nuttig?