Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:32

KimD schreef:
_KimmeL schreef:
Kiimm, beterschap met Cody!

996981, dat hebben we hier ook vaak ja, meestal icm een flexi..

Iedereen bedankt voor de vakantie-tips, ik heb een lijstje bij elkaar. Hoeven ons niet te vervelen :P. We zijn al wat aan het inpakken maar Koda heeft toch het grootste 'koffer', wat een volksverhuizing _O-.

Z'n stoelgang is sinds kort een stuk harder/minder, nu viel me in dat dat eigenlijk is sinds ik de schapenvetknoflook bonbons geef. Ik gaf ze eigenlijk tegen de teken, maar dit zou een fijne bijkomstigheid zijn.

Ik zei vorige pagina nog dat onze reu vaak aangezien wordt voor teefje. Gisteren ook weer een mevrouw 'wat een knap meisje', Koda heeft zelf de oplossing al gevonden en gooide zich vol overgave voor kriebels op de rug voor mevrouw en toen 'oh een mannetje' :+.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook alleen maar vrouwelijke Koda's ken. :+

Zonnebloem92 schreef:
Weten jullie nog leuke namen voor een reu? We hebben nog 3 weken gelukkig, maar weten geen leuke namen.

Een hele lijst staat klaar maar die ga ik niet delen uiteraard hahaha! Misschien eens zoeken in de hoek van een boek, serie of film?

Het is een japanse jongensnaam, en het (mannelijke) beertje uit brother bear. Kan het qua naam idd begrijpen want veel wat met een 'a' eindigt is idd vrouwelijk! Maar de mensen die hem als teefje aanzien weten z'n naam niet, dus daar kan het niet aan liggen :P.

Zag in je topic dat Dana loops is, hopelijk verlopen de volgende stappen allemaal voorspoedig! :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:22

Ik had ook moeite met het bedenken voor een naam voor Jip. Heel veel namen zijn de revue gepasseerd, maar Jip bleef door mijn hoofd spoken.

Alle pups uitgevlogen Kim? De tijd gaat hard zeg! En die kleur staat wel goed van het tuig.

Andere Kim (Al die Kimmen :')) nu duimen draaien dat de rest ook spoedig verloopt!

Oke, willen jullie lachen? Jip stond weer op zijn charmanste op de foto vanmorgen _O-
Ik weet dat het een Aus is en die sporen niet helemaal. Maar Jip spant soms ècht de kroon _O-

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 06:35

_KimmeL schreef:
Het is een japanse jongensnaam, en het (mannelijke) beertje uit brother bear. Kan het qua naam idd begrijpen want veel wat met een 'a' eindigt is idd vrouwelijk! Maar de mensen die hem als teefje aanzien weten z'n naam niet, dus daar kan het niet aan liggen :P.

Zag in je topic dat Dana loops is, hopelijk verlopen de volgende stappen allemaal voorspoedig! :D

Yes! Dana is inderdaad loops geworden en deze keer verliest ze bloed dus ze is me niet aan het foppen. *\o/* Dus wij sluiten het 2021 Puppy topic godzijdank nog af met (hopelijk) puppy's! Op de valreep maar hé, het is begonnen.

Voor de mensen die ook het topic willen volgen: [BB-HK] [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 07:12

Hier waren djessey en Envie ook lastig met namen kiezen _O-

Ik kan eindelijk weer mee kletsen over puppy dingen. :')
Vannacht voor Envie t eerste nachtje alleen. Rond kwart over 10 gaan slapen bench naast mn bed.
Om kwart over 4 maakte ze met een zacht piepje mij wakker dus hup naar beneden daar staat de grasbak waar ze op mag plassen(indoor pet toilet) en heeft ze geplast. Ik heb haar even in de ren gelaten omdat ik zelf moest plassen en toen ging ze poepen op de bak. En daarna weer naar bed. 1x wat gepiept dus hand naar de bench en slapen.

En gisteren 2x aan de lijn geplast in de tuin van bas zn ouders *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:14

Hahaha ja dat krijg je als je er zelf een wilt houden! Wat vind de rest van het blijvertje?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 07:27

KimD schreef:
Hahaha ja dat krijg je als je er zelf een wilt houden! Wat vind de rest van het blijvertje?

Als t aan hun ligt spelen ze heel de dag. Maar dat is een beeeetje teveel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:44

fannetje schreef:
Zo, hier is weinig gekletst vandaag...
Tja, namen. Vind ik altijd zo persoonlijk, weet niet in welke richting jullie denken? Wat voor thema of richting, Nl of Engels oid? Kort of lang.

Om een richting aan te geven:
Onze vorige hond heette Bodhi, vonden we beide erg leuk.
Nu denk ik aan een naam met 2 lettergrepen (of 1) niet te lang dus.
Hollandse namen vind ik leuk.

Mijn lijstje:
Klaas
Harry
Chase
Hummer
Odin
Flint

Mijn man's lijstje:
Levi
Riley
Bailey
Boy
Buddy (lijkt teveel op Bodhi)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:07

kiwiwitje schreef:

Vannacht voor Envie t eerste nachtje alleen. Rond kwart over 10 gaan slapen bench naast mn bed.
Om kwart over 4 maakte ze met een zacht piepje mij wakker dus hup naar beneden daar staat de grasbak waar ze op mag plassen(indoor pet toilet) en heeft ze geplast. Ik heb haar even in de ren gelaten omdat ik zelf moest plassen en toen ging ze poepen op de bak. En daarna weer naar bed. 1x wat gepiept dus hand naar de bench en slapen.

Zo leuk dat je er zelf eentje houdt en dus weer zelf door het puppyproces gaat! :D

Ik heb laatst snacks bij je besteld. Bevalt erg goed! Nu wilde ik weer bestellen en mis eigenlijk de optie om op hardheid te selecteren. Geen idee of dat mogelijk zou zijn om te in te regelen en ook geen idee of er meer mensen zijn die het fijn zouden vinden :Y) Maar wie weet heb je er iets aan? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:13

996981 schreef:
kiwiwitje schreef:

Zo leuk dat je er zelf eentje houdt en dus weer zelf door het puppyproces gaat! :D

Ik heb laatst snacks bij je besteld. Bevalt erg goed! Nu wilde ik weer bestellen en mis eigenlijk de optie om op hardheid te selecteren. Geen idee of dat mogelijk zou zijn om te in te regelen en ook geen idee of er meer mensen zijn die het fijn zouden vinden :Y) Maar wie weet heb je er iets aan? :)

Het is niet mijn webshop maar ik ben wel benieuwd waarom je zou willen selecteren op één bepaalde hardheid?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:25

KimD schreef:
Het is niet mijn webshop maar ik ben wel benieuwd waarom je zou willen selecteren op één bepaalde hardheid?

Ik vind het fijn te kunnen selecteren op hardheid omdat ik dan kan inschatten hoe lang ze er ongeveer mee bezig zijn :j zo kan ik per 'doel' een andere snack geven. Bijvoorbeeld op een dag dat minder gewandeld wordt i.v.m. slecht weer, geef ik ze graag een langere bezigheid zodat ze mentaal moe worden. Op andere moment geef ik graag iets zachters, gewoon als snack omdat ik ze zo lief vind <3 :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 08:27

996981 schreef:
kiwiwitje schreef:

Die optie is er. Dmv stevige kauwer of puppy etc. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:39

Ik krijg 't denk ik even niet geregeld om overal bij te lezen en reageren, sorry.
Dus voor nu alleen de laatste pagina even.

Een loopse Dana, yaaaayyyy!!
Zo blij voor je/jullie KimD!

996981
Als je bij Kim aangeeft wat je precies zoekt qua hardheid, kan ze je ook adviseren welke producten ze daarin heeft en dan zou je ze in je verlanglijst kunnen zetten bv. zodat je ze makkelijker terugvind bij een volgende bestelling. Maar ben idd wel net als Kim benieuwd waarom selectief op 1 specifieke hardheid? :)

KimmeL
Ik zou Koda zelf ook eerder als jongensnaam zien, omdat ik zelf ook juist meer mannetjes met die naam voorbij heb zien komen of ken :j

CC
Die Jip brengt toch echt altijd een lach op m'n gezicht he hahaha. Heerlijk!

kiwi
Leuk dat je met Envie nu gezellig mee kunt doen met puppy updates!!

Zonnebloem
Zitten leuke namen tussen!
Ik kan daarin verder weinig hulp bieden haha. Bij ons was het een gevoels dingetje/samenloop van omstandigheden en toevalligheden waardoor we bij Arya uitkwamen. Toevallig bleken manlief en ik beiden dezelfde naam in ons lijstje te hebben staan, Arya, en toen kwam Milan uit het niks - zonder dat ie wist van onze naam keus - aan dat hij de naam Arya op YouTube tegen kwam en heel tof vond. Toen was er geen twijfel meer over mogelijk welke naam het dus echt zou gaan worden :')

--

Wij kwamen gisteren terug van vakantie. Vandaag nog het eea gaan opruimen qua spullen en Luciën weer aan't werk, germ. 6 volle dagen Frankrijk met Arya erbij is toch echt veel te weinig geweest hihi. Laatste dagen wat meer rust ingepland, omdat we eerder in de week al meer gedaan hadden en dat anders wat teveel werd voor d'r. Maar ik kan zeggen dat het overall dus wel een succes was met d'r en ze heet heel goed heeft gedaan :j We hebben op 6 dagen tijd, naast het lange rijden, hotel overnachting, wennen aan nieuwe omgeving etc, toch zeker nog genoeg leuke dingen gedaan; meerdere chateaux's bezocht, stadjes doorgelopen, naar een groot meer geweest waar we samen gezwommen hebben. We hebben de eerste dagen wel wat kleine dingetjes gehad waar ze even wat stress mee had, maar ze heeft zich daarin echt heel netjes hersteld - ik was ook niet in de veronderstelling dat ze met alles 100% perfect meteen zou kunnen aanpassen. Kan me voorstellen dat dit ook gewoon 'veel' was voor d'r om te verwerken. Maar dat viel eigenlijk alsnog heel erg mee en ze heeft het echt onwijs goed gedaan moet ik zeggen <3 Bv. Heenweg hotel had ze de eerste 40min wat stress bij het hotel toen Luciën op en naar naar auto ging, waarna ze eigenlijk ook alweer rustig was. Terugweg hotel was ze meteen relaxed. En bij de tankstations stops vond ze het altijd wel even spannend als ik of Luciën & Milan naar binnen gingen en we moesten wachten, maar als we erna samen dan ergens gingen zitten en eten/pauzeren, was ze zooo braaf weer - met alle prikkels van de drukte van de grote tankstations om d'r heen. Met zwemmen vond ze het de eerste dag erg spannend dat Luciën en Milan in het zwembad waren - ik had haar op afstand bij mij gehouden en dat was dus niet zo'n succes + het was de dag van aankomst en toen hadden we 2 dagen reizen + hotel overnachting gehad dus kan me voorstellen dat ze sowieso qua prikkel verwerking al veel te verduren had gehad. De dag erna toch gewoon meteen los geprobeerd en toen was het hele probleem ook wel opgelost, toen ze gewoon zelf kon bepalen wat ze deed, kortbij kon kijken en kon zien dat Milan niet aan't verzuipen was als ie erin sprong :')

Jullie gaan nog vast wel geregeld foto's zien hier, want ben gister al begonnen met de eerste foto's omdat ik te nieuwsgierig was haha. Had al een heeeeele tijd de Canon niet meer in handen gehad, en de camera/lenzen zijn ook al wat ouder nu, maar heb toch best wat leuke plaatjes kunnen schieten <3

Hier een kleine Sneak Peek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ze heeft onwijs leuk met Milan gespeeld met bellen blazen. Heb zulke leuke plaatjes kunnen schieten haha. Hier is de psycho met alle voetjes van de vloer en door de vacht die alle kanten op vliegt lijkt ze wel ontploft :')

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:32

Klinkt als een geslaagde vakantie Curse.
Kiwi, nu tijd voor je eigen puppy, lekker ding hoor!
Jip gaat op zijn charmantst op de foto ;)
Zonnebloem, zitten al leuke namen tussen, maar blijkbaar nog niet wat je zoekt?
Wat ook inspiratie kan geven is een startlijst van een wedstrijd oid erbij pakken en doornemen, misschien springt er wat uit (sport.raadvanbeheer.nl of zo?)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:14

Wij hebben dit weekend FCI Flyball workshop gedaan. De belgen(Barbo Thunderdogs) kwamen de workshop geven. Een vriendin en ik hebben jarenlang bij hun in de competitie gelopen. Het was zo ontzettend leuk! Ouderwets gezellig, echt genieten!

Ik had zowel Benno als Mezzy mee genomen. Benno was na dag 1 wel erg moe, dus dag 2 Mezzy mee en een beetje afgewisseld. Zo heeft Mezzy ook een beetje mogen proeven van de flyball <3

En zoals alles, vind ze ook dit super leuk om te doen ! <3

We hebben Otje nog gezien op zaterdag :D

Een super geslaagd weekend en ook gehoord dat nu steeds meer verenigingen overstappen op de FCI box.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:14

Gave foto's van arya en alsnog waarschijnlijk een nestje bij Kim. En kiwitje waarbij de pups uitgevlogen zijn, knap dat ze het zo goed aangeeft.

Hier Ivy 29 weken. Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:43

O wauw, wat is Ivy alweer gegroeid. Wat is ze mooi <3 Ben benieuwd hoe groot ze gaat zijn als ze volwassen is, met hoe groot ze nu al is met 29 weken hihi! Kleurtje van d'r blijft echt heel gaaf ook en vind de combi met het donkere masker in het gezicht heel tof!

fannetje
Ja, was toch zeker wel geslaagd. Had er heel graag nog zeker een week bij hebben gewild :j
6 volle dagen is echt te weinig geweest om de omgeving te ontdekken, want er was zoveel te zien en wandelen <3 Jullie hadden wedstrijd gehad, zag ik snel voorbij flitsen op FB? *\o/*

Leuk hoor allemaal Nicky :j
Flyball deed/doet m'n fokster met d'r honden ook al jaren.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:07

Ja ik ben ook echt benieuwd hoe groot ze gaat worden en hoe zwaar uiteindelijk. Echt geen idee. Moeder is maar 22 kg, vader 40 of 45 ofzo.

Ze heeft wel veel weg van Duitser, qua lengte rug, houding etc.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:55

Ze heeft van wat ik zo zie idd veel weg van de Duitser ja, ook iets forser gebouwd als ik zo van voor kijk.
Al herken je het Mechel deel ook zeker wel. Ik vind het een goed gelukte mix moet ik zeggen <3

--

Sorry voor wie de schijt krijgt van m'n foto spam - vooral de mensen die al wat op FB en whatsapp zagen hahaha. Maar ik ben zo aan't genieten van sommige plaatjes van de vakantie welke ik door Lightroom aan't halen ben. Jammer wel van de bokt upload, mindere kwaliteit, maar so be it hihi.

Deze zijn genomen bij Chateaux Excideuil. Echt, ik kon hele dagen spenderen bij die chateaux's allemaal. Jammer genoeg liepen er overal mensen, dus Kon ik gewoon niet echt uitgebreid de tijd nemen voor foto's, maar ohhh ik wilde er gewoon niet meer weg. Denk dat ik ook eens ga kijken waar in BE niet al te ver weg van hier ik nog eens wat oudere plekjes/chateaux's kan gaan bezoeken met Arya. Had jammer genoeg ook alleen de portret lens en de 55-250mm lens mee, dus ik kon met de camera geen foto's maken waarop veel van de chateaux in de achtergrond te zien is tenzij ik 100m verderop ging staan maar dat was geen optie :') Maar vind de sfeer op die plekken zo tof! Maakt niet uit waar je je hond (of kind) neer zet, het ziet er gewoon mooi uit <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:42

Wauw echt onwijs gave foto's zeg, de sfeer is heel mooi.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:58

idd mooie foto's, zie ze natuurlijk ook op fb langskomen ;) maar wil best 2 x genieten van jouw foto's :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:59

kiwiwitje schreef:
Hier vandaag met Envie op stap geweest nu de laatste uitgevlogen is. [ [url=m/qvzo3R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rondje intratuin. En geweldig dat ze al die aandacht vond _O-
Kindjes, hondjes, mensen alles vond ze prachtig

Naam voor reutjes, in mijn nesten had ik(van de pupkopers)
Baco(2x), chill, dino, Rico, naga, dash, loki, chaos, dario en Boaz.

Dat dekentje!!! Veel en veel te leuk!

Spoiler:
Ik kijk maar niet naar de puppy, dan krijg ik puppy hebben ziekte, veeeeeeel te leuk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 22:31

Nynkster schreef:
kiwiwitje schreef:
Hier vandaag met Envie op stap geweest nu de laatste uitgevlogen is. [ [url=m/qvzo3R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rondje intratuin. En geweldig dat ze al die aandacht vond _O-
Kindjes, hondjes, mensen alles vond ze prachtig

Naam voor reutjes, in mijn nesten had ik(van de pupkopers)
Baco(2x), chill, dino, Rico, naga, dash, loki, chaos, dario en Boaz.

Dat dekentje!!! Veel en veel te leuk!

Spoiler:
Ik kijk maar niet naar de puppy, dan krijg ik puppy hebben ziekte, veeeeeeel te leuk!

Haha die is van hondenspecials ofzoiets. Maken ook slaapzakken enzo. Heb deze ook in t blauw voor boellie in de winter :P

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:34

Klinkt als een leuke vakantie Curse, mooie foto's :D

Ivy is echt flink gegroeid! Wat is ze knap <3

Ik zag leuke namen voorbij komen. Ik vind het lastig want het is toch persoonlijk. Onze vorige honden heette Dreumes en Kysmo. De huidige hond van mijn ouders heet Alfa en dat vind ik ook echt een toffe naam. Voor Cody zaten we te twijfelen, Myko was ook een optie maar we hebben toch voor Cody gekozen :o

Cody voelt zich trouwens weer beter :D
Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:37

Aahw dat koppie van Cody, heerlijk beest. Gelukkig voelt hij zich weer beter.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 07:08

Fijn dat cody zich beter voelt!