Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:04

x_Jeanine_x schreef:
Jaaa echt wel.
Alleen waren wij er van overtuigd dat wij zondag mochten kiezen nog :o
Maarja, ikzegnumaarevenniks

maar ben jij daar vanuit gegaan zonder te vragen hoe het toewijzen van de pups gingen gaan, of is je eerst beloofd e mogen kiezen? dat vind ik wel ene verschilletje

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:05

Nou kijk wat het is, wij hebben vorig jaar zomer kennis gemaakt. Paar weken terug voor het eerst gekeken en toen 1 pup sws laten afvallen. Toen is er ook heel veel besproken... Dus kan ook zijn dat door 1 van ons, of ons samen of samen met de fokker verkeerd geïnterpreteerd is... Daarom weet ik het gewoon niet.
Ga ik mij even niet verder over uit wijden :o
Ik ga zo naar mijn schoonouders om alles van gisteravond even te bespreken wat per app ging en daarna per telefoon.

Tuurlijk vond ik beide pups leuk en hebben wij ook beide de voorkeur voor de 1,maar de ander nooit uitgesloten. Alleen ja tja :+
Ben benieuwd vanavond :o

En ze zijn nog steeds allebei heel welkom :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 11:08

Zoe_97 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Jaaa echt wel.
Alleen waren wij er van overtuigd dat wij zondag mochten kiezen nog :o
Maarja, ikzegnumaarevenniks

maar ben jij daar vanuit gegaan zonder te vragen hoe het toewijzen van de pups gingen gaan, of is je eerst beloofd e mogen kiezen? dat vind ik wel ene verschilletje

Nee, als hun t niet gevraagd hebben, vind ik t een beetje een vreemde werkwijze van de fokker. Want die hoort dat gewoon te vertellen..
De meeste fokkers vertellen nadrukkelijk dat zij bepalen waar hun pup heen gaat. Als ze slim zijn tenminste. Want je kan er gif op in nemen dat er pupkopers zijn die not amused zijn als ze er gewoon vanuit gingen dat t samen gedaan werd of dat hun konden kiezen. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:11

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:

Nee, als hun t niet gevraagd hebben, vind ik t een beetje een vreemde werkwijze van de fokker. Want die hoort dat gewoon te vertellen..
De meeste fokkers vertellen nadrukkelijk dat zij bepalen waar hun pup heen gaat. Als ze slim zijn tenminste. Want je kan er gif op in nemen dat er pupkopers zijn die not amused zijn als ze er gewoon vanuit gingen dat t samen gedaan werd of dat hun konden kiezen. :)

soms kan dat ook gewoon miscommuncatie zijn. Als de fokker zegt "pups worden verdeeld op leeftijd X", en mensen gaan er vanuit dat e mogen kiezne op die leeftijd terwijl het voor de fokker duidelijk is dat hij kiest bv.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:12

Laat ik het zo zeggen, wij hebben het gesprek, de gesprekken, geïnterpreteerd, als dat wij in samen spraak kunnen/konden kiezen.
Nu willen wij er misschien mee fokken, dat ook in het achterhoofd hebbende.
Nu hebben we ook nog dat verhaal in het achterhoofd van fokken, fok voorwaarden, fokker en andere eigenaar....
Beter als ik mij verder maar niet uitwijd :o

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:13

Ik vind niet dat een koper daarnaar moet vragen. Een fokker moet dat van tevoren gewoon goed duidelijk maken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 12:25

Nee wat mij betreft is daar geen ruimte voor miscommunicatie Zoe.

Van schreef:
Ik vind niet dat een koper daarnaar moet vragen. Een fokker moet dat van tevoren gewoon goed duidelijk maken.

mee eens!
x_Jeanine_x schreef:
Laat ik het zo zeggen, wij hebben het gesprek, de gesprekken, geïnterpreteerd, als dat wij in samen spraak kunnen/konden kiezen.
Nu willen wij er misschien mee fokken, dat ook in het achterhoofd hebbende.
Nu hebben we ook nog dat verhaal in het achterhoofd van fokken, fok voorwaarden, fokker en andere eigenaar....
Beter als ik mij verder maar niet uitwijd :o

Ik krijg t idee, dat ondanks dat je je verheugt op de pup, dat je toch niet helemaal zeker bent en andere gedachten hebt bij de keuze en de fokker.
Er zijn nog genoeg andere fokkers. Als je twijfelt;niet doen. :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:34

Oei Janiene lastige situatie hopelijk straks meer duidelijkheid.

Otje is echt schatje maar straal echt ondeugd uit.

Simoonzel toch naar de les gegaan. Fijn dat popo het al goed doet.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:38

Kiwiwitje, heb je even een PB gestuurd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 12:52

Gezien, en beantwoord :D

Wij gaan morgen eind van de middag titeren met de honden. Boellie en Chicka hoeven eigenlijk pas mei volgend jaar. Maar ik hooooop. stiekem. dat ze allemaal gelijk voor 3 jr afgetekend worden :')
Al ben ik vooral heel benieuwd wat de waardes van Boellie en Chicka zijn gaan doen. Want die hadden geen mega hoge waardes
Boellie:
Hepatitis: 3
Parvo: 6
Distemper: 3

Chicka
Parvo: 5
Distemper: 4

Met 3 mogen ze gewoon 3 jr afgetekend worden maar ben benieuwd hoe t nu staat.

Djessey stond na 3 x titeren, 1x dhp en controle titer op:
Hepatitis: 6
Distemper: 6

ze was toen 16 weken ongeveer.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:58

Spannend Jeanine! Kan me voorstellen dat het een beetje uit de lucht komt vallen zo als je een andere interpretatie had van wat er ging gebeuren (of het is dus gewoon echt slecht gecommuniceerd). Je bent natuurlijk niet verplicht om een pup te nemen dus als je er toch bij twijfelt, ofwel omdat je een minder goede klik denkt te hebben met de toegewezen pup of er blijken nu ineens allemaal haken en ogen aan te zitten dan kun je natuurlijk gewoon weigeren! Hoewel dat vervelend is als je je zolang ergens op verheugt. Wij vonden in Popo precies het karakter dat we zochten en we kwamen samen met de fokker overeen dat hij voor ons de beste keuze was. Maar we hadden met hen ook echt een klik en hebben daar hele middagen zitten babbelen. Dat was voor mij ook wel doorslaggevend.

Vandaag voel ik me gelukkig een stuk beter dan gisteravond, hopelijk zet dat door. :D
Heb net maar even een wasje aangezet vol ondergekwijlde knuffels en flostouwen haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 13:18

Fijn dat je je beter voelt Simone :D haha hier gaan knuffels en speeltjes ook regelmatig in de was :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:27

Mooi dat je je weer beter voelt Simone! Hier zijn toevallig gisteren alles knuffel en kleedjes in de was gegaan.

Waar is mijn schattige puppy gebleven -O-
:Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:40

Warboel
Dankje! De pioenrozen zijn ook erg bijzonder om tegen te komen zo in het wild moet ik zeggen. Ik snap dat ze je favoriet zijn, ze zijn prachtig! En jeetje wat ben ik al verliefd op Otje bij het zien van de foto’s. Wat een heerlijk vooruitzicht toch dat je Otje binnenkort lekker thuis hebt.

Ymor
Dankje!! :D

Simoonzel
Ja als we ooit een honden meeting zouden doen, moeten we die maar hier in het Zuiden plannen *knipoog. Maar er zijn ook echt heel veel plekken in Nederland waar ik nog graag meer van de omgeving zou willen zien, wat ik hier niet tegenkom. En wat hebben jullie het goed gedaan bij de eerste les! Aan de ene kant misschien niet zo slim als je niet in orde bent, maar ik denk dat je nu wel met een heerlijk gevoel op het succes terug kijkt, niet? Misschien leuk om eens te laten filmen? Ik ben niet nieuwsgierig ofzo haha. Hoeveel lessen krijgen jullie in totaal? Gelukkig voel je je vandaag alweer wat beter!

Jeanine
Ah, da’s een beetje rot gelopen dan toch zo allemaal. Benieuwd of jullie er dan uit gaan komen met een beslissing waar je 100% achter kan staan.

Van
O dat komt ook steeds korterbij ja. Wanneer staat de vlucht gepland?

kiwi
Benieuwd wat er morgen uit gaat komen. Zou natuurlijk wel heel mooi zijn ja als je ze allemaal een beetje gelijk hebt zitten dadelijk.

Cupcakes
Hij heeft idd ook ineens echt geen puppy looks meer maar een volwassen hoofd ja! Gaat zo vreselijk snel he pff. Hij is wel echt prachtig ook.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 13:46

Jip is echt zn puppylook kwijt! :P

Ben heeel benieuwd Curse! :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:56

Ja hij is echt zijn puppylook kwijt. Ik vind hem wel heel leuk! Groeit hij ook nog hard? Hij is best groot of niet?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:49

Ymor schreef:
Ja hij is echt zijn puppylook kwijt. Ik vind hem wel heel leuk! Groeit hij ook nog hard? Hij is best groot of niet?

Ik hoop eigenlijk dat hij in de hoogte is uitgegroeid. Hij zit nu tussen de 59/60 cm in :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:11

Is inderdaad wel groot! Heeft ook weinig bevedering etc. Weet je wat voor vachten de ouders hadden?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:44

xLaraaj schreef:
Is inderdaad wel groot! Heeft ook weinig bevedering etc. Weet je wat voor vachten de ouders hadden?

Zijn vader heeft een volle vacht en moeders niet. Moeders is werk lijn en vaders showlijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:09

kiwiwitje schreef:
Gezien, en beantwoord :D

Wij gaan morgen eind van de middag titeren met de honden. Boellie en Chicka hoeven eigenlijk pas mei volgend jaar. Maar ik hooooop. stiekem. dat ze allemaal gelijk voor 3 jr afgetekend worden :')
Al ben ik vooral heel benieuwd wat de waardes van Boellie en Chicka zijn gaan doen. Want die hadden geen mega hoge waardes
Boellie:
Parvo: 6
Distemper: 3

Chicka
Distemper: 4

Met 3 mogen ze gewoon 3 jr afgetekend worden maar ben benieuwd hoe t nu staat.

Djessey stond na 3 x titeren, 1x dhp en controle titer op:
Hepatitis: 6
Distemper: 6

ze was toen 16 weken ongeveer.

Wij gaan binnenkort ook weer, hoeven ook pas volgend jaar, maar met een nest in het vooruitzicht heb ik het liever te vroeg dan te laat op orde.

Ik hoop eigenlijk dat er een Rapid binnen een straal van 100km komt. :=

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:15

Jullie gaan best hard! Red het niet om met de telefoon op iedereen te reageren. Geniet van alle leuke foto's in elk geval :D

Nog gefeliciteerd mer Mera, denies!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:41

Ben benieuwd naar de waardes kiwi! Ik heb eigenlijk zelden een hond die na 3 jaar weer gevaccineerd moet worden. Vaak gaan ze wel 6-7 jaar mee.

Wat is Jip al volwassen zo inderdaad! Hij kan ook heerlijk kijken zo haha. Ik vind hem een knappe aussie! Leuker dan wanneer ze zo extreem veel haar hebben. Net als met poedels. Ik heb een bepaalde smaak denk ik... :=

@Cursebreaker Jaaa dat is wel een goed plan! Ik had nog een paar lessen gehoorzaamheid over (het is hier vrije in- en uitstroom) en die mocht ik meenemen naar agility omdat ik dat heel graag wilde starten en Popo beheerst de gehoorzaamheid gewoon goed. We maken die dus eerst op en dan gaat het volgens mij door per 10 lessen. Ik denk dat als we het niveau van het ene klasje ontgroeien dat we doorstromen naar een nieuw klasje en de lessen gewoon doorlopen. Maar goed laat ik niet te ver vooruit denken, eerst maar eens het sturen goed onder de knie krijgen en langzaam de toestellen gaan leren. :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:00

@KimD stomme vraag misschien maar wat is een Rapid :o

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:19

Hoeveel weegt jip?

Ik ben ook benieuwd wat een rapid is.

Ik heb vandaag elke hond afzonderlijk mee genomen. Was leuk!

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:23

Rapid is ook een Titer, alleen dan op een andere manier. Je krijgt de uitslag 'beschermd' of 'onbeschermd', geen waardes meer zoals wat Kim hierboven noemt. Dat hebben onze honden nu wel nog in het boekje staan.

Maar wij in het zuiden zijn sowieso héél slecht vertegenwoordigd wat betreft dierenartsen 'van de lijst'.