Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Ik denk dat een whippet niet los laten lopen geen ramp is hoor. Zeker aangezien je er regelmatig mee naar het veld gaat toch?
Ik doe mijn honden inderdaad wel vast op plekken waar loslopend gedoogd is maar het dus geen aangewezen losloopgebied is. Dan ' vragen ' mensen niet om loslopende honden en wil ik niemand ermee lastig vallen. Maar als we mensen met honden tegenkomen is het altijd even begroeten en door. Mensen zonder honden negeren ze straal.
Wat doet die van jou dan ZoZenn?
xLaraaj schreef:Inderdaad. Ik woon ook in België en loslopen mag hier niet. Mijn collega is hier ook echt tegen loslopende honden. Ik Laat Naya wel los, ze heeft daar ook echt behoefte aan. Maar zodra ik iemand zie, met of zonder hond of op de fiets etc roep ik haar bij mij
Edit: Merk dat lopers ofzo daar heel dankbaar voor zijn en dus blijkbaar wel al slechte ervaringen hebben.
DezeNaam schreef:Ik vraag me echt af hoe je collega dat dan doet... In Limburg heb je De Teut in Zonhoven, daar is een enorm omheind losloopgebied. Maar als ik nu in Leuven rondkijk... Ik zou niet weten waar je je hond los kan gooien? De losloopvelden zijn hier te belachelijk voor woorden. Is er zo'n klein ellendig 'veldje' van 9 vierkante meter.Met omheining van nog geen meter hoog waar de hond zo over zou kunnen springen
Zoe_97 schreef:Hier in het bos zijn ze wel erg streng. Ik laat mijne ook gewoon los. Maar als de boswachter je ziet staan er gasboetes van 50 euro per hond voor eerste overtreding en nog hoger voor recidieven op:..
xLaraaj schreef:Inderdaad. Ik woon ook in België en loslopen mag hier niet. Mijn collega is hier ook echt tegen loslopende honden. Ik Laat Naya wel los, ze heeft daar ook echt behoefte aan. Maar zodra ik iemand zie, met of zonder hond of op de fiets etc roep ik haar bij mij
Edit: Merk dat lopers ofzo daar heel dankbaar voor zijn en dus blijkbaar wel al slechte ervaringen hebben.
xLaraaj schreef:DezeNaam schreef:Ik vraag me echt af hoe je collega dat dan doet... In Limburg heb je De Teut in Zonhoven, daar is een enorm omheind losloopgebied. Maar als ik nu in Leuven rondkijk... Ik zou niet weten waar je je hond los kan gooien? De losloopvelden zijn hier te belachelijk voor woorden. Is er zo'n klein ellendig 'veldje' van 9 vierkante meter.Met omheining van nog geen meter hoog waar de hond zo over zou kunnen springen
Hoe bedoel je? Zij laat haar hond nooit los en zou de eerste zijn om meteen je hond te stampen als je hond los loopt. Ik vermijd losloopweides want die zijn piepklein. In het weekend ga ik zeker niet naar het bos ofzo want het is dan kei druk en dan laat ik haar natuurlijk niet los. Dus ga dan in de velden ofzo
Kaus schreef:KimD, heb je het dan over een losloopbos waar de jonge diertjes zijn? Hier in het noorden heb je per bos eigenlijk altijd een losloopgebied en een rustgebied. Genoeg ruimte dus voor de beestjes om voort te planten zonder bemoeienis van honden. Maar wij gaan nergens heen waar ze niet los mogen, teveel stress.![]()
Zoë, dat valt op zich nog mee. Hier betaal je €97 per hond. In de vorige gemeente waar ik woonde kreeg je zelfs een boete als je niet TWEE poepzakjes zichtbaar bij je had
DezeNaam schreef:Hoe ze haar hond even rond laat 'crossen'. Tenzij je een eigen tuin hebt, dan is het nog handig. Maar als je geen tuin hebt kan je in België niet veel als je je hond niet los mag laten.
Iemand zijn hond stampen als het beest niks doet vind ik wel een erg overdreven reactie jezus..
Dat van die poepzakjes is ook zo vaag? Spreken ze je dan letterlijk aan om die vraag te stellen? Ik begrijp dat hondenpoep overlast kan veroorzaken maar damn..