Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:12

Knappe Kyto <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:23

Knappe kyto <3 <3 <3

Hier hebben de grasjes sinds een paar dagen eindelijk door hoe ze van binnen naar buiten kunnen en andersom. Ze kunnen nu dus lekker buiten zitten *\o/*
Ik heb net even de binnen voliere gestofzuigd, vonden ze niet leuk, maar ze laten het prima toe. Geen ontsnappingspogingen.
Ik stofzuig omdat ik niet overal even goed bij kom.
Iedere avond veeg ik de vloer van de voliere zelf even met handbezem en blik na en ik pribeer ieder weekend 1x te stofzuigen. Dit in de hoop dat er ooit minder muizen komen.

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:43

Heb je veel last van muizen? Komen ze ook echt in de voliere?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:49

Jup. Ik zie ze regelmatig over de vloer lopen. Heb 3 vogels erdoor dood gehad een paar jaar geleden.
Daarom krijgen ze nu ook voer uit een buis en niet meer uit bakjes.
Ik heb toen de camera's eens een nacht neergelegd en zag precies waar ze overal liepen.
Ik heb toen beton op de vloer gestort, plastic platen langs alle kanten van de voliere en ze kwamen nog binnen. Nunop de nieuwe buitenplek heb ik dus geen beton meer. Het had geen zin en er bleef de hele tijd water in staan.

En nu zie je ze gewoon uit de voliere of aan de rand wegschieten de muur in. Is een bekend probleem in de straat hier.
Ik heb al veel gif gelegd (onbereikbaar voor de vogels) en vallen gezet, maar ze blijven komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:59

Jeetje, dat klinkt echt als een plaag :oo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:07

Heb je al eens aan die elektronische muizenverjagers gedacht.
Werkt ook tegen katten.
Goede ervaringen heb ik van horen zeggen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:11

Werken niet. Ik heb er 1 in huis (baat het niet schaat het niet). En ze zitten daar nu gewoon in de spouwmuur en soms op de vensterbank (als ik niet genoeg gif in de muur geduwd heb, nu voor tijdelijk een plastic zakje in het gat geduwd en dat werkt tot nu toe al 2 weken)

Als ik eens een keer gel over heb misschien eens een verdelger laten komen. Maar betwijfel of het veel zin heeft. Het zit in de hele straat. Meerdere mensen hebben de kippen en vogels al weg gedaan erdoor.
Voor de rest woon ik hier perfect, dus dan maar maatregelen.

Afbeelding
Voer uit zo'n voerbuis en drinken uit een drinkfles
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 10-10-20 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:13

tienus63 schreef:
Werkt ook tegen katten.

Zijn dat die met geluidstonen? Want vogels kunnen daar soms ook niet tegen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:36

Cayenne schreef:
tienus63 schreef:
Werkt ook tegen katten.

Zijn dat die met geluidstonen? Want vogels kunnen daar soms ook niet tegen.

Ze schijnen verschillende frequenties te hebben.
Het houdt mij ook tegen om ze te gebruiken in de stal bij de paarden.
Wij hebben ook nog een kat.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:55

Oh daar word je niet blij van..muizen :(

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:09

Iemand gaf hier de tip trouwens om de stofzuiger aan te zetten als je je vogels afspuit. Het werkt ook als je je haar föhnt ben ik net toevallig achter gekomen. Ze vonden de föhn ook heel lekker trouwens :Y) (materiaal is veilig en beetje op afstand zodat ze hun billen niet verbranden).

Vervelend arabella, daar heb ik geen ervaring mee maar hopelijk ben je er snel vanaf. Fijn dat ze wel lekker nu buiten kunnen zitten!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:25

Ik vroeg me af , zijn er hier mensen die papegaaien en katten samen hebben ? Of ooit een kitten heeft op moeten voeden met een papegaai dat altijd los is overdag ?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:51

Ik heb de parkieten binnen gehad en wij hebben een kat. Geen succes, de kat vond ze lekkere hapjes dus moest constant opletten dat ze niet alleen waren, overigens zaten mijn parkieten in een kooi dus nooit los dat hadden ze niet overleefd :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:10

fuego3 schreef:
Ik vroeg me af , zijn er hier mensen die papegaaien en katten samen hebben ? Of ooit een kitten heeft op moeten voeden met een papegaai dat altijd los is overdag ?

Met echt een behoorlijk formaat vogel geen ervaring. Maar je ziet soms wel dat het goed gaat. Bij de valkjes zou ik dit nooit durven. Met de hond (duits herder x schotse collie) ging het perfect. Met de teckel ook, met onze oude jack russel had ik het nooit geprobeerd. Denk dat het ook aan je kat ligt en je vogel ligt. Zelf zou ik het niet snel proberen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:42

Onze Berner mag niet alleen bij de vogels zijn als ze los vliegen.
De pyrr ziet geen gevaar, de valk houdt wel afstand.
De pyrr kent de kat alleen als ie mee naar buiten is.
Dan heeft ie ook niet in de gaten dat de kat weleens vogeltjes vangt.
Ik vind het opvallend dat de vogels geen reactie geven als ze buiten staan op roepende roofvogels.
Er zitten hier heel veel buizerds, ook veel sperwers, torenvalken. Soms wespendieven en rode wouwen.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:41

Onze jonge kitten 5maanden is erg geïnteresseerd in de papegaai , en ook de vogel daagt de kat steeds uit.

Klimt steeds naar beneden om te gaan lopen stoeien met de kat, waarop de kat ook uithaalt/ speelt met de vogel. Ik ben alleen bang voor infecties als de kat zijn nagel per ongeluk in de papegaai zet....

Ik heb zelf weinig ervaring met een papegaai in de opvoeding...
Het leukste is natuurlijk om de kat en vogel zo op te voeden dat ze de rest van hun leven als maatjes verder kunnen , maar hoe zorg ik als baas dat dit ook gaat lukken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:48

Een kat of hond is en blijft natuurlijk een roofdier. Het kan heel lang goed gaan en dan alsnog een keer fout.
Dus ik zou het risico niet nemen en ze niet tegelijkertijd los in de kamer houden.
En idd kunnen de bacteriën voor flinke problemen zorgen als een kat zijn nagels of tandjes in de vogel zet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:30

Danique_G schreef:
Iemand gaf hier de tip trouwens om de stofzuiger aan te zetten als je je vogels afspuit. Het werkt ook als je je haar föhnt ben ik net toevallig achter gekomen. Ze vonden de föhn ook heel lekker trouwens :Y) (materiaal is veilig en beetje op afstand zodat ze hun billen niet verbranden).

Haha dat is ook nog wel een optie. Ik heb het dit weekend niet geprobeerd, in de regen met de stofzuiger leek me niet zo'n geweldig idee :+

fuego3 schreef:
Onze jonge kitten 5maanden is erg geïnteresseerd in de papegaai , en ook de vogel daagt de kat steeds uit.

Klimt steeds naar beneden om te gaan lopen stoeien met de kat, waarop de kat ook uithaalt/ speelt met de vogel. Ik ben alleen bang voor infecties als de kat zijn nagel per ongeluk in de papegaai zet....

Ik heb zelf weinig ervaring met een papegaai in de opvoeding...
Het leukste is natuurlijk om de kat en vogel zo op te voeden dat ze de rest van hun leven als maatjes verder kunnen , maar hoe zorg ik als baas dat dit ook gaat lukken.

Ik zou het risico niet nemen, maargoed ik zie sowieso geen meerwaarde van een vogel en een kat die met elkaar spelen.

Ik ben dit weekend weer flink aan het werk geweest met de volière. Had wat speelgoed besteld voor de parkieten dus dat heb ik opgehangen. Daarna heb ik het dak mos-vrij gemaakt zodat we daar nieuwe golfplaten op kunnen leggen. Dan is het dak gewoon weer volledig waterdicht en regent het aan de voorkant minder naar binnen. Ze kunnen makkelijk droog zitten, maar met de regen van de afgelopen week werd de bodem toch wel erg nat en het stel sufferds bleef rustig gewoon in de drup zitten..
Wel een klein incidentje gehad gisterenmiddag helaas. Hoorde ineens een hoop herrie bij de parkieten en toen ik ging kijken zag 1 er wel erg mottig uit (veren door de war, natte plekken, bloedend teentje). Ze vloog nog wel normaal en at ook goed, dus heb haar voor nu maar even in de grote volière laten zitten. Zolang ze vliegt en eet denk ik dat de stress van het vangen + apart zetten meer kwaad dan goed doet. Ik heb alleen geen idee wat het nou geweest is. Of ze heeft ergens klem gezeten met haar teen, of ze hebben onderling ruzie gehad, of misschien toch 1 van de stalkatten die in het gaas heeft gehangen en haar zo te pakken heeft gehad. -O-

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:49

Cayenne schreef:
Een kat of hond is en blijft natuurlijk een roofdier. Het kan heel lang goed gaan en dan alsnog een keer fout.
Dus ik zou het risico niet nemen en ze niet tegelijkertijd los in de kamer houden.
En idd kunnen de bacteriën voor flinke problemen zorgen als een kat zijn nagels of tandjes in de vogel zet.

O ik heb ze altijd los als ik thuis ben , als ik ga 'al is het een boodschapje gaan de katten uit de kamer. Zo gaat het al 3 jaar ongeveer maar mijn jonge kat is de enige dat steeds bij de vogel komt.

Mijn vorige DA ( van bijeren) vertelde mij dat ik me er zo min mogelijk mee moest bemoeien ....?

Ik ben zelf wel wat bang vandaar de vraag.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:50

Ik heb me ingeschreven in Emmen vandaag bij de dierenarts ...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:53

Mooi zo, Fuego! Hopelijk kun je snel terecht!

Hier gaat het goed. Ik heb wel last van wespen in de voliere.
Of nou ja, op zich geen last van niemand is nog gestoken en tijdens het schoonmaken hou ik er rekening mee dat ik niet op ze ga staan.
Er zit in de tuin geen nest, dus vermoedelijk komen ze bij de buren vandaan die momenteel veel druiven aan de struiken hebben hangen.

Er komen ook weer nieuwe reserveringen voor volgend jaar binnen :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:07

Afbeelding
DE ruilactie heedt plaats gevonden!!! Kooi is een heel stuk groter dan die van Kira... word even passen en meten! Net helemaal schoongemaakt, straks weer in elkaar zetten!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:14

De jouwe staat in de woonkamer. Kunnen ze even wennen.
De pyrr is er natuurlijk al in geweest. De valk heeft een scheervlucht er langs gemaakt.

Valk probeert sinds vandaag mijn oorbellen uit te peuteren.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:21

Afbeelding
Zijkant van de nieuwe kooi, tegen de oude kooi....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:23

Mooi zeg!