Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:tienus63 schreef:Heb je al eens aan die elektronische muizenverjagers gedacht.
Werkt ook tegen katten.
Goede ervaringen heb ik van horen zeggen.
Zijn dat die met geluidstonen? Want vogels kunnen daar soms ook niet tegen.
fuego3 schreef:Ik vroeg me af , zijn er hier mensen die papegaaien en katten samen hebben ? Of ooit een kitten heeft op moeten voeden met een papegaai dat altijd los is overdag ?
Danique_G schreef:Iemand gaf hier de tip trouwens om de stofzuiger aan te zetten als je je vogels afspuit. Het werkt ook als je je haar föhnt ben ik net toevallig achter gekomen. Ze vonden de föhn ook heel lekker trouwens(materiaal is veilig en beetje op afstand zodat ze hun billen niet verbranden).
fuego3 schreef:Onze jonge kitten 5maanden is erg geïnteresseerd in de papegaai , en ook de vogel daagt de kat steeds uit.
Klimt steeds naar beneden om te gaan lopen stoeien met de kat, waarop de kat ook uithaalt/ speelt met de vogel. Ik ben alleen bang voor infecties als de kat zijn nagel per ongeluk in de papegaai zet....
Ik heb zelf weinig ervaring met een papegaai in de opvoeding...
Het leukste is natuurlijk om de kat en vogel zo op te voeden dat ze de rest van hun leven als maatjes verder kunnen , maar hoe zorg ik als baas dat dit ook gaat lukken.
Cayenne schreef:Een kat of hond is en blijft natuurlijk een roofdier. Het kan heel lang goed gaan en dan alsnog een keer fout.
Dus ik zou het risico niet nemen en ze niet tegelijkertijd los in de kamer houden.
En idd kunnen de bacteriën voor flinke problemen zorgen als een kat zijn nagels of tandjes in de vogel zet.