gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:45

Wat een geweldige konijnen hebben jullie Maaarije en Tarzan. Ik ben fan van Pixy! Heeft ze rex beharing?

colunder

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:49

Hier 6 met staande oren en 3 hangoren,waarvan 2 franse.

Ik heb het idee dat hangoren veel vriendelijker zijn tegen andere konijnen dan konijnen met staande oren.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:01

Colunder, daar kan wel een kern van waarheid inzitten. Alleen mijn hangoor kan ook erg bitchy zijn, maar ze geeft eerder op dan de ander met staande oren.
En Dotje is lief tegen alles en iedereen heb ik het idee haha.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:05

Tarzan, Inderdaad, Koenijn is nooit schoon.. is ook onmogelijk hem schoon te houden, aangezien hij alle tunnels graaft :o Rauzer is echt mijn baby'tje haha.

Marloez, Pixy is inderdaad een rex! Met blauwe oogjes <3

Hier niet helemaal, Rauzer is hier het liefst, gevolgd door Pixy en Koenijn, en Sharon.. tja, dat is gewoon een trut :Y)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:16

Ik vind hangoren heel leuk, maar tot nu zijn alle hangoren hier de kwakkelnijnen geweest.. Dus voor mij geen hangoor meer

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:47

Ilsemarie wat lief, ik ben gek op hangoortjes <3

Ivy wat een fijn plekje heb je voor ze gemaakt!

Maaaarije wat een leukerds. Ik vind Koenijn echt leuk, die naam past ook perfect bij hem :D

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:25

Jannickee, het leuke is, zijn naam heeft ook nog een beetje een betekenis!

Het is officieel het konijn van mijn broer, die heet Koen. maar hij had nooit een naam gekregen, dus het was altijd Koen's konijn. En dat is ooit uitgegroeid tot Koenijn :D :o

Hij is ooit wel eens schoon geweest :x
Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:59

Wat een leuke fotos allemaal!

En jullie hebben best veel konijnen zeg!

Leuke naam betekenis, koenijn haha :D

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:55

Vandaag komt het aanhanger net binnen dus kan ik de ren afmaken. Dan plaats ik hier weer foto's!
Daarna eens kijken wat voor leuke dingetjes ik in de ren kan zetten om t leuk te maken. Nog ideeën? :)

De totale oppervlakte zal worden 2m bij 4m. Groot zat voor 3 konijnen lijkt me? :D

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:28

@Eowyn, wil een wat jonger konijn dit keer, in de buurt van de leeftijd van Flo en bij de opvang zie ik niet echt een leuke, en het moet een vrouwtje zijn, de anderen moeten als koppel weg, en ik ga ze niet met z'n drieën plaatsen, dus dan maar uit een nestje bij een fokker

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:36

Ivy_ schreef:
Vandaag komt het aanhanger net binnen dus kan ik de ren afmaken. Dan plaats ik hier weer foto's!
Daarna eens kijken wat voor leuke dingetjes ik in de ren kan zetten om t leuk te maken. Nog ideeën? :)

De totale oppervlakte zal worden 2m bij 4m. Groot zat voor 3 konijnen lijkt me? :D

Afbeelding

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:12

Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen met mannelijke/vrouwelijke konijnen? Ik heb nu 2x een mannetje en 1x een vrouwtje gehad. Mijn mannetjes (zowel gecastreerd als niet gecastreerd) waren beide heel tam en rustig van karakter. Vooral Puk is echt heel zachtaardig: laat alles toe en geeft graag likjes. Het vrouwtje (Eva) is echt een tutje soms. Wel lief, maar nogal stamperig als ze iets niet wil en vaak toch ook wat terughoudender. Ze wordt ook minder graag vastgehouden, maar dat kan ook komen doordat ze uit een opvang komt en niet vanaf klein bij mij is.

Ik heb alleen met staande oren gehad trouwens. Heb wel eens gehoord dat die actiever zouden zijn, maar weet niet of dat ergens op slaat.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:39

Ik heb voor het huidige konijn een mannetje gehad (een dwergje met waarschijnlijk iets er doorheen), was best rustig maar als je in zijn hok kwam gromde hij wel.
Afbeelding

Konijn die ik nu heb is een Nederlandse dwerghangoor en een mannetje, vanaf dag 1 super tam (kregen hem met een week of 8) en nu nog steeds super lief en tam. Hij komt graag op schoot en wordt graag geaait.
Afbeelding

Beide mannetjes zijn niet gecastreerd.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:00

Ik kom hier even binnenvallen :o . Ik woon sinds kort op mijzelf en heb een konijn bij mij ouders maar die blijft gewoon daar omdat dat een buitenkonijn is en ik deze niet naar binnen wil halen (ja deze zit alleen, beslissing van mijn ouders daarom dat ik nu zelf wel voor twee konijnen wil gaan) . Nu ben ik dus op zoek naar twee leuke binnenkonijnen die in de zomer wel gewoon in de ren naar buiten gaan en overdag vrij rond kunnen lopen in mijn huisje. Omdat er hier in de buurt weinig konijnenopvangen zijn ben ik dus gaan zoeken via marktplaats. Hier staan veel babykonijntjes op maar nu is mijn vraag welke geslachten kan ik het beste combineren? En hoe doe ik dat als ik een rammetje en een voedster heb maar het rammetje nog niet gecastreerd mag worden?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:31

Wat leuk dat je konijntjes wil! Gecastreerde ram en voedster is de beste combinatie. Wat ik zelf heb gedaan is eerst een ram kopen en laten castreren en later een voedster erbij. Als je 2 uit hetzelfde nest haalt moet je ze wel op tijd uit elkaar halen voordat je straks een nest van broer en zus hebt. Wil je ze ook los laten lopen als je niet thuis bent? Dan zal ik wel oppassen met bedrading, is die van mij dol op haha :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:41

Ik zou daar toch mee oppassen, voor je met 2 konijnen zit die niet matchen.. Welke regio woon je?

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:44

Ik woon in Gelderland, Lunteren. Als de konijnen niet matchen mogen ze terug. Dus dat is geen probleem. Bedrading is alleen televisie en lamp dus die kan ik makkelijk wegwerken als ik er niet ben :D .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:47

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:53

Ik denk dat het buitenkonijn beter af is als hij binnen zit met een vriendje,dan alleen buiten.

Ik zou het konijn wat bij je ouders meenemen en die(laten)koppelen aan een ander konijntje.
In Bennekom heb je konijnen opvang huize pluis,daar zou je je konijn kunnen laten koppelen.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:02

Het spijt me maar ik ben hier niet gekomen om een discussie te beginnen over het andere konijn. Mijn idee is dat ie daar gelukkiger is omdat ie de hele dag door de tuin kan sjeezen en andere voorgaande matches door de konijnenopvang bij ons in de buurt nooit geslaagd zijn.

@Eoweyn_x dat weet ik zeker ja. Ze mogen ten alle tijden bij een verkeerde match of als je er door omstandigheden niet meer kunt zorgen terug.

Maar jullie raden dus eerst een ram aan, die laten castreren en daarna een voedster erbij?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:26

Tja, als je konijnen alleen hebt zitten is het logisch dat je commentaar krijgt hier...
Kun je hem niet nemen, met een geschikt maatje? Soms is een konijn gewoon wat kieskeuriger.

Ik raad een opvang aan. Buiten dat je dan een stabiel, fijn koppeltje hebt, hoef je ook geen konijn weg te doen als het later niet blijkt te klikken. Dat is nog best moeilijk...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:30

Tja ik zie niet wat er mis is bij een fokker, al mijn konijntjes zijn sociaal en klikken met hun vriendjes. :+

Het kan gewoon goed gaan, ik neem ook geen konijn meer uit een opvang. Veel te duur, teveel gedoe en regeltjes. En het is ver weg...

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:32

Ik wil inderdaad ook liever een konijn van een fokker. Pip komt ook van een fokker en is van begin af aan supersociaal naar mensen maar klikt helaas dus niet met vriendjes. Ik snap dat ik er commentaar op krijg maar sommige situaties zijn gewoon niet makkelijk te veranderen. Vandaar dat ik er zelf nu voor kies om twee eigen konijntjes te nemen waar ik wel volledig zelf het zeggenschap over heb.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:34

Het kan goed gaan, maar ook vaak fout :) zeker met dat jonge spul.

En te duur, teveel gedoe... Ja, opvangen willen dat de dieren goed terecht komen. Daar hangen dus eisen aan vast en dat is heel logisch. Die eisen zijn ook niet heel streng.
In de opvang heb je een ingeënte en gecastreerde ram tussen de €30-€60 euro. Als je zelf een konijn aanschaft, laat inenten en laat castreren, ben je meer kwijt. Dus hoezo, duur?

Mijn konijnen, opvangkonijnen, zijn ook supersociaal en klikken ook met hun maatjes. Daarvoor hoef je echt niet naar een fokker.
Voor ieder konijn is er overigens een maatje. Soms is het alleen even wat langer zoeken naar de goede match, of moet het koppelen wat anders aangepakt worden.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:36

Ik heb niet gezegd dat ik het te duur vind, dat is ook zeker niet mijn reden. Ook de regels vind ik geen probleem want ik wil het beste voor mijn toekomstige beestjes maar ik wil gewoon graag een konijn uit zoeken die ik zelf leuk vind en die zitten er op dit moment niet in de opvangen die hier enigzins in de buurt zijn.