Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:52

Hey mede-rattenliefhebbers,
hoe doen jullie dat eigenlijk als je op vakantie bent? Ik heb gemerkt dat dat met ratten (en muizen/gerbils) toch ook weer wat lastiger is dan met andere huisdieren. Er zijn niet veel mensen die de zorg voor deze dieren graag op zich nemen. Vooral als je langer weg bent (meer dan een week) wordt het lastig: kooi reinigen, aandacht geven,...) is dan niet meer te vermijden.

Als wij op vakantie gaan komen mijn ouders en zorgen voor onze planten en dieren. Dat is leuk, maar de ratten en muizen zijn iet graag gezien. Vorig jaar hadden we een buurmeisje dat regelmatig met de ratjes kwam knuffelen en onze beste vrienden komen tussenin een keer de kooi proper maken.

Wat zijn jullie oplossingen?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:58

soesita schreef:
Hey mede-rattenliefhebbers,
hoe doen jullie dat eigenlijk als je op vakantie bent? Ik heb gemerkt dat dat met ratten (en muizen/gerbils) toch ook weer wat lastiger is dan met andere huisdieren. Er zijn niet veel mensen die de zorg voor deze dieren graag op zich nemen. Vooral als je langer weg bent (meer dan een week) wordt het lastig: kooi reinigen, aandacht geven,...) is dan niet meer te vermijden.

Als wij op vakantie gaan komen mijn ouders en zorgen voor onze planten en dieren. Dat is leuk, maar de ratten en muizen zijn iet graag gezien. Vorig jaar hadden we een buurmeisje dat regelmatig met de ratjes kwam knuffelen en onze beste vrienden komen tussenin een keer de kooi proper maken.

Wat zijn jullie oplossingen?

Ik breng mijn ratten altijd naar Nathalie, staat op marktplaats als rattenopvang. Een hele lieve dame met verstand van ratten. Heeft altijd eigen ratten gehad, maar wegens overlijden niet meer. Ratten mogen elke dag los lopen, krijgen eten en een schone kooi. Volgens vraagt ze iets van €3 of €4 per kooi per dag. Heb haar via de advertentie leren kennen.

Ik weet niet of de link geplaatst mag worden, anders verwijder ik hem.
Ratten vakantie opvang / oppas Utrecht
http://link.marktplaats.nl/d244709?utm_ ... nt=app_ios
Ad
Laatst bijgewerkt door vevina op 10-06-17 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:00

Mijn moeder is gek op onze jongens en die willen ook heel graag aandacht. Dus die gaan daar heen.
Onze hamster wil gewoon hamster zijn en is een beetje autistisch.. die raakt gestrest van reizen en een andere omgeving. Dus een klasgenoot van mijn vriend komt bij ons thuis om de dag.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:01

Mijn moeder wil trouwens voor een kleine vergoeding ook andere knaagdieren opvangen in de vakantie. Omgeving Utrecht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:16

Ik ben degene die voor een ander ratten in huis heeft.
Afspraak is dat diegene zelf de kooi schoonmaakt (bij ziekte, vakantie oid wil ik het best een keer doen), iig 1-2x de ratten lekker los laat lopen onder toezicht en gemaakte onkosten vergoed of zelf even inkoopt.
Ik controleer ze dagelijks, geef ze wat knaagdiermix, fruit en groenten en als er iets is meld ik het aan de eigenaar.

Ik ga dit overigens niet standaard doen voor iedereen, omdat ik het al zie gebeuren dat ik dan overspoeld wordt met knagers en minstens de helft nooit meer wordt opgehaald ofzo. :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:16

@vevina: waar zit die Nathalie van jou?

@Macs: Utrecht is helaas niet om de hoek, anders was het eventueel een optie geweest.

Wij wonen in Duitsland, tegen de grens met Kerkrade/ Maastricht. Als iemand iets weet is dat eventueel ook nog een oplossing...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:50

Ik heb ze een keer naar een vriendin gebracht, daar zijn de dames monsterlijk verwend alleen ze nam ze steeds mee naar haar vriend en weer terug. Daar was ik níet zo blij mee := Dit was voor een paar dagen.

Ik heb ze ook een keer bij de staleigenaresse gebracht maar die was doodsbang voor ze. Die heeft een keer het hok verschoond en elke dag gevoerd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:31

Soesita: ik kan een vriendin in Weert vragen of ze op wil passen? Zeer ervaren rattenliefhebber

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:46

Hier heeft er 1 een bult op de buik, gezien de wondjes erbij en het feit dat ze van de week weer aan het bakkeleien waren lijkt het een abces te zijn.
Net overlegd met de eigenaar en die wil het even aankijken, heb wel aangegeven dat als ik het niet vertrouw in de komende dagen ik beide heren (de andere heeft een soort wratje) meeneem naar mijn dierenarts.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:39

Banjer schreef:
Soesita: ik kan een vriendin in Weert vragen of ze op wil passen? Zeer ervaren rattenliefhebber

Lief aanbod, dankjewel! We gaan eerst vrienden vragen of ze ze niet twee weken in huis willen nemen. Die vrienden zouden er sowieso voor komen zorgen omdat mijn ouders niet durven, en dat lijkt me dan gewoon handiger. Anders zoeken we nog even voort naar een oplossing met iemand die we persoonlijk kennen. Dat geeft een beter gevoel. Maar als we geen practikabele oplossing vinden kom ik hier graag op terug. :)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:38

Met de vakantie gaan mijn twee ratjes naar een vriendin van m'n moeder hier in het dorp, die is ook gek op de beestjes :)

Morgen ga ik met mijn rat met het tumor (waar ik laatst wat over vroeg in dit topic) naar de dierenarts en meteen een afspraak voor een operatie gemaakt.. hopelijk gaat alles goed morgen en kan ik nog even wat langer van haar genieten!
Nog even een foto van haar gemaakt <3
Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:45

Hopelijk gaat het goed lora!
Mijn vriend past op de ratten, een keer 1 week en een keer 2 weken. Dan gaat net met schoonmaken, langer zou ik niet weg moeten zijn. Konijnenhok maakt hij wel schoon.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:17

Zo, net m'n ratje opgehaald bij de dierenarts...ben blij dat het allemaal goed gegaan is maar ze is nog wel erg suf.. Wat zouden jullie doen? Ik heb twee ratten dus ze even apart houden of ze wel al bij elkaar doen? Ik weet het niet zo goed vandaar mijn vraag :) laat haar nu nog wel even wat uit 'suffen'

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:19

lora22 schreef:
Zo, net m'n ratje opgehaald bij de dierenarts...ben blij dat het allemaal goed gegaan is maar ze is nog wel erg suf.. Wat zouden jullie doen? Ik heb twee ratten dus ze even apart houden of ze wel al bij elkaar doen? Ik weet het niet zo goed vandaar mijn vraag :) laat haar nu nog wel even wat uit 'suffen'

Wat fijn dat het goed is gegaan! Ik heb mijn rat bij de rest in de eigen kooi gedaan uiteindelijk, ze kon geen rust vinden in haar ziekenboeg kooitje.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:54

Zo, we hebben een oplossing voor het oppasprobleem: onze ratjes verhuizen twee weken naar een vriendin. Het is niet dat wat ze het liefste doet en het zal zich beperken tot de noodzakelijkste verzorging, maar ze heeft ervaring met ze en het is maar voor twee weken.

@lora22: hoe gaat het nu met je ratje? Is ze weer helemaal opgeknapt?

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:16

Het gaat gelukkig weer helemaal goed, echt bizar hoe snel dat gaat! Ik moest echt zoeken naar waar het plekje zat, terwijl het al best een grote bult is die weggehaald was. Hopen dat ze het niet nog een keer krijgt, duur zo iets weg laten halen zeg... maar ik vond het het zeker waard. Nu 2 keer per dag aan de antibiotica, lekker dat ze het vind. Had ik echt niet verwacht :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:03

Soesita: fijn dat je opvang hebt voor de vakantie :)
lora22: fijn dat het weer goed gaat met je ratje :)

Hier is de intro van de kleintjes in de mannengroep afgelopen... intro geslaagd :D
Alleen is tijdens de intro Luuk, een van de grote mannen, overleden... de hele groep lag in de jenny te slapen, helemaal op en door eljaar, incl. de kleintjes... ik wou ze in de grote alu zetten... lag Luuk ineens overleden tussen de anderen... 16 dagen voor zn 2e verjaardag ;(

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:44

Ahw wat sneu dat Luuk is overleden. Gelukkig is de koppeling wel goed gegaan.

Ik heb echt een leuke foto gemaakt. Net op het goede moment.

Afbeelding
Freek is gewoon de nieuwe Freek Vonk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:41

Dank je ;(

Geweldige foto :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:55

Vandaag bij de exoknaag in houten geweest! Ik heb 2 rittens gekocht bij Animal Cross (en drie muisjes) en een bakje levende morio wormen, zijn Sap en Lilly idg gek op! Ik merk helaas wel dat Sap ouder wordt en minder snel. Maar ze hobbelt nog zo vrolijk rond <3

Vanmiddag post ik foto's :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:08

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:22

Oooo wat een schatjes eclair! Veel plezier er mee.
Ik heb hier gedroogde runderhart liggen voor honden, mogen de ratjes dit ook?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:23

Wat een lieve snoetjes :+:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:39

Ik heb ze snoetje en toetje genoemd. Ze zijn zo leuk! Ik merk wel aan sap en lilly dat ze soms niet zo goed weten wat ze met de kleintjes aan moeten, maar het gaat steeds beter. Soms liggen ze al bij elkaar te slapen <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:53

Ik maak me zorgen, toetje, een van de rittens, piept als ik haar op pak. Het is haar buikje wat gevoelig is. Verder eet en drinkt ze goed en is ze actief. Lekker spelen en nestjes bouwen. Slaapt nu minder dan eerst en is nieuwsgieriger. Weet een van jullie wat dit kan zijn?