Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
soesita schreef:Hey mede-rattenliefhebbers,
hoe doen jullie dat eigenlijk als je op vakantie bent? Ik heb gemerkt dat dat met ratten (en muizen/gerbils) toch ook weer wat lastiger is dan met andere huisdieren. Er zijn niet veel mensen die de zorg voor deze dieren graag op zich nemen. Vooral als je langer weg bent (meer dan een week) wordt het lastig: kooi reinigen, aandacht geven,...) is dan niet meer te vermijden.
Als wij op vakantie gaan komen mijn ouders en zorgen voor onze planten en dieren. Dat is leuk, maar de ratten en muizen zijn iet graag gezien. Vorig jaar hadden we een buurmeisje dat regelmatig met de ratjes kwam knuffelen en onze beste vrienden komen tussenin een keer de kooi proper maken.
Wat zijn jullie oplossingen?

Dit was voor een paar dagen.Banjer schreef:Soesita: ik kan een vriendin in Weert vragen of ze op wil passen? Zeer ervaren rattenliefhebber
laat haar nu nog wel even wat uit 'suffen' lora22 schreef:Zo, net m'n ratje opgehaald bij de dierenarts...ben blij dat het allemaal goed gegaan is maar ze is nog wel erg suf.. Wat zouden jullie doen? Ik heb twee ratten dus ze even apart houden of ze wel al bij elkaar doen? Ik weet het niet zo goed vandaar mijn vraaglaat haar nu nog wel even wat uit 'suffen'