Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 15:23

Gecondoleerd. Wat een geld zeg, 400 euro voor inslapen. Pony kost hier dacht ik 175.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 16:01

Ik zou eens naar de rekening vragen

Petpa

Berichten: 1766
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 16:08

KarmaChansy schreef:
ik heb gisteren mijn oudere hond moeten laten inslapen, en eerlijk is eerlijk ik weet dat de kosten hier hoog zijn. Maar koste mij 400 euro voor een 26 kilo hond schrok toch wel hiervan


Ik betaalde in 2021 300 euro voor het inslapen van mijn labrador.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 16:12

De prijs heeft vooral te maken met het gewicht voor de hond waarvoor meer narcosemiddel nodig is. Daar zit t m vooral in denk ik. Maar ik vind de prijs ook absurd hoor.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:40

Babootje schreef:
De prijs heeft vooral te maken met het gewicht voor de hond waarvoor meer narcosemiddel nodig is. Daar zit t m vooral in denk ik. Maar ik vind de prijs ook absurd hoor.

En het feit dat ze het over Zweden heeft, want volgens haar profiel woont ze daar.

Nyaleti

Berichten: 6387
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:47

Gecondoleerd Karma, vreselijk :(:)

Het euthanasie middel is inderdaad erg duur. En mocht je het dier daar laten, dan ook de 'af voer' kosten.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:58

Achterom schreef:
Babootje schreef:
De prijs heeft vooral te maken met het gewicht voor de hond waarvoor meer narcosemiddel nodig is. Daar zit t m vooral in denk ik. Maar ik vind de prijs ook absurd hoor.

En het feit dat ze het over Zweden heeft, want volgens haar profiel woont ze daar.


Oh had ik nog niet gezien; dat zou goed kunnen ja

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:47

Nyaleti schreef:
Gecondoleerd Karma, vreselijk :(:)

Het euthanasie middel is inderdaad erg duur. En mocht je het dier daar laten, dan ook de 'af voer' kosten.



Het euthanasie middel is helemaal niet zo duur…. Ze maken het duur dat is een ander verhaal.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:49

robert45 schreef:
Nyaleti schreef:
Gecondoleerd Karma, vreselijk :(:)

Het euthanasie middel is inderdaad erg duur. En mocht je het dier daar laten, dan ook de 'af voer' kosten.



Het euthanasie middel is helemaal niet zo duur…. Ze maken het duur dat is een ander verhaal.


Het middel is duur... het middel is helemaal niet zo duur? Ok, wat is het nu?

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:55

CharleyT schreef:
robert45 schreef:
[quote="Nyaleti"
Gecondoleerd Karma, vreselijk :(:)

Het euthanasie middel is inderdaad erg duur. En mocht je het dier daar laten, dan ook de 'af voer' kosten.
[/quote


Het euthanasie middel is helemaal niet zo duur…. Ze maken het duur dat is een ander verhaal.


Het middel is duur... het middel is helemaal niet zo duur? Ok, wat is het nu?


Alles valt of staat met je definitie van duur ;)
Maar narcose middelen kosten wel veel geld. Stuk meer dan een enting ;-)

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:00

Volgens mijn dierenarts kost euthanasie middel voor een kip 5 euro voor hun

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 23:39

Mijn hond is recent hier thuis ingeslapen, die was bijna 40 kg en dat kostte nog geen 200 euro. Dus 400 euro voor een hond van 26 kg is natuurlijk heel erg duur. Gelukkig hebben wij hier (nog) geen Evidensia klinieken, maar als dit de normale prijzen gaan worden dan zal er veel dierenleed komen. Wie kan zulke absurde bedragen nog betalen? Dan wordt het ook een dure verzekering erbij van dezelfde investeringsmaatschappij. Dan kunnen die hun zakken nog meer vullen over de ruggen van zieke huisdieren en hun bazen.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 07:57

Achterom schreef:
Van de week had de kat helaas weer een abces.
Consult, antibiotica, zalf, betadine, novacam en een kraag was bij elkaar 103 euro. Dit is een kleine onafhankelijke dierenartsenpraktijk.
Ik vond dat geen onredelijke prijs eigenlijk.


Abces prik ik zelf open en spoel ik zelf, binnen een week niks meer van te zien.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:36

ik vond 360 euro voor onze ongeveer 60 kilo hond al belachelijk veel (thuis ingeslapen)
Paardenfann, ik weet niet waar in Overijssel jij zit, maar 'hier in Overijssel' zeker Evidensia te vinden. Helaas ook onze DAP (Olst-Wijhe). Zwolle en Deventer ook. Volgens mij zijn ze in Raalte nog niet overgenomen.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:07

Ik betaalde in 2018 voor een hondje van 15 kg al €222,50 al voor het in slapen.
Was overigens wel aan huis waardoor de kosten duurder waren

Afgelopen februari
Enting hond (15 kg)

Kat
Glucose meting met glucose meter
Euthanasie

Totaal €425

anjali
Berichten: 15426
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:04

Paardenfann4 schreef:
Mijn hond is recent hier thuis ingeslapen, die was bijna 40 kg en dat kostte nog geen 200 euro. Dus 400 euro voor een hond van 26 kg is natuurlijk heel erg duur. Gelukkig hebben wij hier (nog) geen Evidensia klinieken, maar als dit de normale prijzen gaan worden dan zal er veel dierenleed komen. Wie kan zulke absurde bedragen nog betalen? Dan wordt het ook een dure verzekering erbij van dezelfde investeringsmaatschappij. Dan kunnen die hun zakken nog meer vullen over de ruggen van zieke huisdieren en hun bazen.

Dan prijzen ze zichzelf uit de markt. Ik hoor al van steeds meer diereneigenaren dat het dier wat ze nu hebben hun laatste is omdat de medische kosten uit de hand lopen.

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:38

Van de week;

Metacam voor de kat
Librela voor onze hond van 20 kg
Consult en enting voor deze hond

Apart voor onze andere hond van 51 kg consult
Daarna aparte afspraak voor röntgenfoto’s onder narcose, 3 foto’s en pijnstillers ook metacam voor de groeipijnen

€510,70

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:54

jesito schreef:
Achterom schreef:
Van de week had de kat helaas weer een abces.
Consult, antibiotica, zalf, betadine, novacam en een kraag was bij elkaar 103 euro. Dit is een kleine onafhankelijke dierenartsenpraktijk.
Ik vond dat geen onredelijke prijs eigenlijk.


Abces prik ik zelf open en spoel ik zelf, binnen een week niks meer van te zien.

Hmmm, dat durf ik nog niet helemaal aan merk ik. Wel de overweging waard...

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 22:16

Ik doe niks anders dan de dierenarts alleen bespaar ik een hoop geld. Plek kaal maken en ik heb altijd naaldjes in huis om te spuiten. Zoek doormiddel van rustig voelen te plek waar het gaatje is geweest of waar het meeste druk zit. Hier prik ik kort aan en dan komt het eruit. Met betadineoplossing spoel ik de wond uit.
Als de kat ziek is en/of niet eet ga ik wel naar de dierenarts. Pijnstilling geef ik eigenlijk niet want als de druk eraf is gaat het snel beter. Wel dagelijk even nakijken en eventueel nog eens schoonmaken. Binnen een week is t weg.

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:53

anjali schreef:
Paardenfann4 schreef:
Mijn hond is recent hier thuis ingeslapen, die was bijna 40 kg en dat kostte nog geen 200 euro. Dus 400 euro voor een hond van 26 kg is natuurlijk heel erg duur. Gelukkig hebben wij hier (nog) geen Evidensia klinieken, maar als dit de normale prijzen gaan worden dan zal er veel dierenleed komen. Wie kan zulke absurde bedragen nog betalen? Dan wordt het ook een dure verzekering erbij van dezelfde investeringsmaatschappij. Dan kunnen die hun zakken nog meer vullen over de ruggen van zieke huisdieren en hun bazen.

Dan prijzen ze zichzelf uit de markt. Ik hoor al van steeds meer diereneigenaren dat het dier wat ze nu hebben hun laatste is omdat de medische kosten uit de hand lopen.


Dat is hier ook het geval, voorheen meerdere honden en meerdere paarden en andere dieren. Nu nog 1 hond en wat klein spul, maar er komt niets bij en alles wat dood gaat wordt niet vervangen. Ik hoor van heel veel mensen dat ze geen dieren meer willen vanwege de hoge dierenartskosten. Dus dat tekort aan dierenartsen wat er schijnt te zijn, dat lost op deze manier vanzelf op.

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 04:08

Achterom schreef:
Abces prik ik zelf open en spoel ik zelf, binnen een week niks meer van te zien.

Hmmm, dat durf ik nog niet helemaal aan merk ik. Wel de overweging waard...[/quote]

Als je niet weet wat je doet, kan je een fistel veroorzaken

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 06:20

Rivendell schreef:
Achterom schreef:
Abces prik ik zelf open en spoel ik zelf, binnen een week niks meer van te zien.

Hmmm, dat durf ik nog niet helemaal aan merk ik. Wel de overweging waard...


Als je niet weet wat je doet, kan je een fistel veroorzaken[/quote]

Dat klopt idd

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:45

Hier laatst ook weer hond reageert heel heftig op een scalibor band wat zich uit in een bacterie die in haar nek niet weg wilt (heeft ze eerder gehad op een andere allergische reactie) en weet precies wat ze nodig heeft om haar beter te laten worden….
149€ totaal waarvan 60€ consult in nog geen 5 min binnen en ze heeft zelf niet hoeven nadenken niets,ze heeft alleen een foto gemaakt van de plekken voor in het dossier.

ik snap heel goed dat mensen hierna geen dieren meer kunnen veroorloven.

Ik zou het liefst naar een onafhankelijke dierenarts gaan maar heb 9 van de 10 keer mn eigen dierenarts als ik er naar vraag en zij is zo fijn en meedenkend en schrijft nog wel eens wat weg vd factuur maar nog blijft het een vermogen.
En ik vind het echt niet erg om te betalen voor iets maar dit is echt uitmelken van de patiënten.

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:21

Vandaag iemand gesproken die elk jaar bravecto voor de kat haalde. Nu moest ze eerst met de kat langskomen voor een gezondheidscheck. Dit was namelijk ineens verplicht.

Mag je dus consult van 60 euro betalen om vervolgens je doosje bravecto te mogen kopen.

Nyaleti

Berichten: 6387
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dierenartskosten zijn echt niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:48

Hmm lijkt me sterk tbh.

Maar dan ben jezelf ook een ei als je dat doet. Dan haal je toch een ander middel.