Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StalMelyn schreef:Wat voeren jullie?
Voor de nieuwe pup/hond zit ik te denken aan brok in de ochtend en vers vlees in de avond. Met vers voer voeren hoor ik veel over het behoud van een beter gebit (geen tandsteen, slechte geur etc.).
Onze eerste hond kreeg maag en darmproblemen en hebben we hypoallergeen brokvoer gevoerd. Dit ging super. De tweede kreeg dit ook want gescheiden voeren was geen doen, wilde dan toch het eten van de ander. Dit hypoallergeen voer heb ik nog staan maar is voor de pup misschien niet nodig.
Dus ja, wel benieuwd wat jullie voeren. Graag ook merk benoemen, kan ik even beetje rondkijken.
Gaabje schreef:ElfBeau_067 schreef:
Hij is in november 1 jaar geworden tot nu toe iets van 2x gewassen. Toen we hem voor de eerste keer wasten kwam er alleen maar bruin water vanaf, dat was dus vieze vacht denk ik. Ik weet niet of hij strest maar hij ligt de helft van de dag te slapen en doet altijd wel relaxed. Ook loopt hij tijdens het uitlaten met z’n lichaam ook tegen beplaste bosjes. Dus daar kan de stank ook vandaan komen.
Het kan ook zijn dat het zijn eigen plas is die onder zijn buik blijft hangen. Je hebt speciale hondenwipes, maar wij hebben van die ultra neutrale babydoekjes liggen waar we z’n buik even mee af doen.
ElfBeau_067 schreef:Gaabje schreef:
Het kan ook zijn dat het zijn eigen plas is die onder zijn buik blijft hangen. Je hebt speciale hondenwipes, maar wij hebben van die ultra neutrale babydoekjes liggen waar we z’n buik even mee af doen.
Ja dat gebeurd weleens, dat halen we weg met een nat doekje. Maar het is echt met z’n kop, het is een raar geurtje ik weet het niet honderd procent zeker maar het is geen zweet. Hij springt regelmatig in vijvers en rolt graag in zand.
ElfBeau_067 schreef:Gaabje schreef:
Ja dat gebeurd weleens, dat halen we weg met een nat doekje. Maar het is echt met z’n kop, het is een raar geurtje ik weet het niet honderd procent zeker maar het is geen zweet. Hij springt regelmatig in vijvers en rolt graag in zand.
Dan zou ik eens in z’n bekkie en aan z’n oren ruiken. Misschien is er iets met z’n tanden of heeft ie een oorontsteking. Dat kan ook gaan ruiken.
Overigens zweten honden niet zoals mensen. Ze verliezen warmte via hijgen, de oren en de pootjes.