Zertab, regular en herbal zijn hier favoriet in korrelgrootte M. Maar green en acai vinden ze ook lekker. Jouw Platy's zullen denk ik alles wel lekker vinden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Ziet er leuk uit, MarliesR.
Zertab, regular en herbal zijn hier favoriet in korrelgrootte M. Maar green en acai vinden ze ook lekker. Jouw Platy's zullen denk ik alles wel lekker vinden.
J0anieke schreef:Hee grappig, die plantjes krijg ik morgen ook binnen.
J0anieke schreef:Hee grappig, die plantjes krijg ik morgen ook binnen.
Ik denk dat platys best tegen een iets lagere ph kunnen. Je moet met zo'n klein bakje alleen oppassen dat je niet teveel CO2 toe gaat voegen, dan kunnen de vissen stikken.
Ann schreef:Ziet er leuk uit, MarliesR.
Veriye schreef:mijn ervaring met die grasjes is dat die alleen met toegevoegd Co2 echt willen en veeel licht nodig hebben.
niet teveel voeren. alleen wat ze in een paar minuten op kunnen hebben. ik voer ook niet iedere dag maar om de dag. (behalve nu omdat een ancistrus zo is afgevallen, dat ze wel wat extra mag hebben)
Melyoramel schreef:Geryon, super leuk ingericht!
Grasjes zijn vaak lastiger zonder CO2, dat wilt niet altijd. Als je iets qua bodembedekkende plantjes wilt, dan zou je kunnen kijken naar Staurogene repens, Sagittaria subulata, beide doen het goed in mijn bak (medium licht, geen CO2) of Cryptocoryne parva (heeft veel licht nodig, CO2 niet perse).
@Rianne zo maak ik mijn filtermateriaal ook meestal schoon, even goed uitknijpen in oude aquariumwater tijdens een verversing. En soms hebben de vissen weleens zo'n dagje ook, zolang hij nog eet en ook wel actief wordt als je eraan komt, zou ik niks extra's doen, alleen een beetje de waterwaardes in de gaten houden en misschien een extra verversing tussendoor.