Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:27

Fireheart schreef:
Echt onwijs fijn trouwens, katten die verharen en buiten in de tuin spelen. Ik draai me om en alles is goor, alsof hier nooit wordt schoongemaakt :+

[ [url=m/DrRmk6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg he! :') Poespoes verhaart niet zo erg, heeft ook erg korte haren maar Catcat is echt vreselijk.. En die witte haren zie je overal op! :roll:

Vandaag zijn we voor het eerst met Poespoes naar het bos gegaan voor wat foto's. :D
Ze vond het stiekem wel heel eng, want ze kwam regelmatig even op schoot zitten. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

xoranlover

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:08

Tof! Zijn hele mooie foto’s van een hele mooie kat.

Ik wil dat ook nog steeds maar eerst moet Nishi maar haar kittens krijgen. Daarna doen we dat wel weer maar dan maak ik zelf de foto’s heb ik er tenminste zelf nog wat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:12

Wauw dat koppie <3

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:54

Captain schreef:
Fireheart schreef:
Echt onwijs fijn trouwens, katten die verharen en buiten in de tuin spelen. Ik draai me om en alles is goor, alsof hier nooit wordt schoongemaakt :+

[ [url=m/DrRmk6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg he! :') Poespoes verhaart niet zo erg, heeft ook erg korte haren maar Catcat is echt vreselijk.. En die witte haren zie je overal op! :roll:

Vandaag zijn we voor het eerst met Poespoes naar het bos gegaan voor wat foto's. :D
Ze vond het stiekem wel heel eng, want ze kwam regelmatig even op schoot zitten. :')

[ [url=m/S80ptb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6DfJCs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XTAzw4.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3
[ [url=m/anUKPx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super mooie foto’s!
En de namen voor jouw poezen vindt ik ook geweldig!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:55

Wauw Captain wat een prachtige foto's! <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:03

Ik moet even mijn nieuwe fotoachtergronden uitproberen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:20

Prachtige foto's captain, echt een mooi dier!.
En ik zeg het maar gewoon, maar je hebt ook een knappe vent :x

Xoranlover, die eerste foto _O- rechts heeft er geen zin in _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:43

Nishi moest een snoepje delen. Vond ze niet leuk :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:22

Dank jullie wel! :D :*

LukieBradley schreef:
Prachtige foto's captain, echt een mooi dier!.
En ik zeg het maar gewoon, maar je hebt ook een knappe vent :x

Vind ik ook! <3 O:)

Xoranlover, heb jij zo'n soort studiootje? Ik vind die roze (is dat blauwe regen?) Heel mooi! Bij Nishi zou lichtbruin ook wel heel gaaf staan denk ik! :))

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:42

Dit is een achtergrond doek van 1,5 x 2 meter dubbel gedrukt. Blauw op de ene kant en die paarse op de achterkant. (Geen idee of dat blauwe regen is) die heb ik hangen op een achtergrond systeem van bresser. Heel compact en handig mee te nemen. Ik heb ook nog een flitsset maar die heb ik hier niet gebruikt. Ik heb deze set gekocht om ook mee te nemen op locatie voor shoots.

Zou ik moeten proberen lichtbruin. Zij past bij heel veel kleuren. Alleen rood en oranje niet zo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:09

Als er nog iemand een kitten zoekt, de kittens van Muis staan ter adoptie aangeboden :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:16

Wat een mooie foto's allemaal weer <3

Eventjes een reactie op de curver kattenbak en voer vrag van de vorige pagina.

Mijn broer heeft een curver bak, die ik een keertje 2 weken heb gehad met kat en al (vakantie logeer partijtje bij mij), Mijn kat toen ging er ook op want je moet natuurlijk wel eventjes zijn geur daar ook in brengen. Mijn vorige kat was echt groot, hij vond de curver bak geweldig (denk vooral door het nieuwe en zijn geur daarin willen te zetten), maar hij was echt klein voor hem.
Nu hebben we er 3 die alle 3 niet zo groot zijn al hij was maar als ik nog weer een andere bak aan zou schaffen zou ik denk ik voor zo'n mega bak gaan, ik vind het toch snel krap voor ze.
Samengevat, ik vind de curver kattenbak echt te klein.

Kwa grit, wij gebruiken de grit van de lidl na lange speurtochten welke het beste werkt voor ons en onze katten, kwamen deze samen het beste uit. We hebben nu met corona 2x een andere grit gehad omdat we niet naar de lidl mochten (enkel naar de dichstbijzinde supermarkt en de lidl is 2x zo ver weg als 3 andere supermarkten, de bekeuringen hier in frankrijk waren flink heftig dus dat hebben we niet geriskeerd), 1x de catsan die niet klont, werkt best wel aardig maar ik vind klonten toch fijner omdat we 1 of 2x per dag de bakken uitscheppen. Daarna hebben we een andere gehad die zou klonten maar niet klont en stinkt, deze zijn we nu op rap tempo er doorheen aan het jagen met 2 bakken en 1 weer op de lidl grit. :D

Kwa voer. Wij voeren 3x per dag. 'S ochtends, ergens eind middag en net voor wij gaan slapen. Ze krijgen enkel droog voer brokjes (ze krijgen alle 3 wat anders (1 heeft blaasgruis de ander is volwassen maar nogal snel dik en de 3e krijgt nog kittenbrokjes, daarom geen onbeperkt buffet ofzo maar echt afgemete tijdstippen)
Natvoer doen wij niet, ze krijgen wel vaker wat van ons mee zoals ei, kip, vis, rund.

Bij ons het enigste probleem met voer is dat onze blaasgruis kater niet genoeg voedingstoffen lijkt te krijgen uit de brokjes, normaal na castraties worden ze snel dik, Shiro krijgt ongeveer 10 a 15 gram meer brokjes per dag dan hij voor zijn ideaal gewicht zou mogen krijgen (hij weegt minder dan zijn ideaal gewicht) en lijkt heeeeel langzaam toch nog iets af te vallen inplaats van aan te komen. Maar meer voeren krijgt hij niet op.
Nu is hij wel een savannah en heerlijk actief en speelt heel wat af met onze andere savannah en andere kat. Teveel andere dingen dan zijn dieet durf ik hem niet te goed te geven omdat het bijna 6 maanden koste om de gruis goed opgelost te krijgen en de iritaties weer goed te hebben voor hij weer echt "beter" was zeg maar.

Xoranlover, waar heb jij dat doel gekocht? Ik ben ook op zoek naar zoiets :P

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:47

Ik heb zelf nog geen kattenbak gezien die groter was dan de curverbak die wij hebben. Maar goed we gebruiken dit al jaren en iedereen is er tevreden mee. Dus ik vind het prima.

Doek komt van fotoachtergronden.nl vandaan. Heel veel keuze ik kleuren en motieven. Ik heb een dubbelgedrukt doek van 1,50 x 2,00 meter.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:16

Hebben ze nu meer modellen van de curver bak?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:40

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hebben ze nu meer modellen van de curver bak?

Oh wacht ik zie de verwarring.

Ik bedoel zo’n plastic opbergbak die je bij de action kan kopen. Niet de curver kattenbak. Die is royaal te klein. Ik heb geen bestaande kattenbak gevonden die groot genoeg en dicht is.

Zo hebben wij het:

Afbeelding

Afbeelding

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:41

Qua grote kattenbak: ik heb de Savic Aseo XXL. Die is lekker ruim :) Maar niet dicht; al hebben ze die miss ook wel.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:51

SimoneeM schreef:
Qua grote kattenbak: ik heb de Savic Aseo XXL. Die is lekker ruim :) Maar niet dicht; al hebben ze die miss ook wel.

Die heb ik gehad. Zonder en met kap.
Met ging Kito er niet in. Zonder plaste hij over de rand. Ik heb echt een stuk of 10 verschillende geprobeerd maar niks werkte. Dus dan maar zo.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:12

xoranlover schreef:
SimoneeM schreef:

Die heb ik gehad. Zonder en met kap.
Met ging Kito er niet in. Zonder plaste hij over de rand. Ik heb echt een stuk of 10 verschillende geprobeerd maar niks werkte. Dus dan maar zo.

Mooie oplossing :j Netjes ook zo, qua uiterlijk.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:42

Ik moet eigenlijk aan de slag, maar die kleine poes ligt zo lekker <3 Afbeelding
Ik was zondag zo trots op haar. Mijn ouders waren voor het eerst met de hond gekomen. Het moest er toch een keer van komen en de hond is ook katten gewend.
In het begin stonden haar haren wel overeind, maar als snel was ze nieuwsgierig. Hond is een viszla (Met viszla gedrag) en enorm aan het zenuwen. Gelukkig negeerde poes Doos het gewoon en ging ze zelfs aan de poot van de hond ruiken en bijna in de hondenmand liggen _O-
Ook ging ze bij de ‘vreemden’ op de bank en liet ze zich aaien. Dit kunnen wij pas net een paar weken :):)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:33

Aah al die leuke shop spulletjes! <3
Eline_S_S, Leuk! <3 Vanwaar zijn die voerbakjes?

FireHeart, in mijn ouderlijk huis hadden we katten en hamsters. Helaas wel een keer niet goed uitgepakt. :( 1 kat zat altijd te loeren en als ze een kans had greep ze hem. Ik zou het zelf niet zo snel weer doen, want jeetje dat bracht veel stress met zich mee.

Wat leuk Captain, en wat is ze een plaatje! <3 (en je vriend ook. :') )
Xoranlover, Ontzettend mooie foto's!

ArankaM, wat fijn dat ze goed reageerde! :)

Ik heb inmiddels ook mijn voerzoektocht gehad en heb inmiddels Purizon kitten besteld icm met Animonda carny & Bozita. Nu nog hopen natuurlijk dat ze het ook gaan eten. := Katten..

Een bestelling die vorige week was binnen gekomen.
Afbeelding
+ nog een krabplank die al aan de muur hangt.

Ik wacht nog op 1 bestelling van Zoo&zo met de krabpaal, voerbal, speeltjes en voerbakjes.

Ik had mezelf gezegd om geen kattenmandjes te bestellen, want ze liggen toch liever in de doos waar het in komt dan in het mandje zelf. Maar die kallax mandjes die hier op de vorige pagina werden besproken waren echt veel te leuk, en er was nog plek in de kallax :=

Afbeelding

Ook heb ik een Kattenbakombouw gemaakt, in eerste instantie zal ik de kattenbak er niet inzetten zodat ze de bak nog even goed kunnen vinden. Maar hopelijk krijg ik ze zo ver dat ze ook op de bak gaan als hij er in staat. (+lekker ligplekje bovenop.)
Afbeelding

En nog even wat foto's van het stel. :D

Afbeelding

Afbeelding
Myka

Afbeelding
Pip

Pip heeft echt een bijzonder koppie, net een beertje! En Myka is echt een 'meisje'.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:43

Ooooo fair wat een geweldig stel <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:52

Ohhh die zijn echt om op te vrrrrrrreten!! <3

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:58

Ohh super schattig! <3

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:32

@Eline_S_S

Ik wilde eerst ook de kattenbak van Curver, maar die schijnt toch wel klein te zijn waardoor ze snel over de rand plassen. Daarom heb ik er uiteindelijk niet voor gekozen. Heb de kattenbak van de vorige eigenaar overgenomen. Ik gebruik voor vulling Biokat Micro Classic.

Mijn katten krijgen onbeperkt brokjes, van Felix. En daarnaast krijgen ze natvoer van Animonda Carny Adult. Daar geef ik 3x per dag een lepel van.
Eerst gaf ik daar meer van maar dan eten ze niet alles in één keer op en als het blijft liggen vinden ze het niet lekker, zonde om steeds weg te moeten gooien.

@fair wat een lieverds! <3

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:31

ik heb een XXL kattenbak, merk, geen idee, hij komt bij de Welkoop vandaan en is enorm groot, ik heb ook een XXL kat en in de kleinere kattenbak paste ze gewoon niet, dan was de voorkant van de kat binnen en de achterkant erbuiten (maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes) :')

Poes had gisteren een onsmakelijk poep probleem: ze had kattengras gegeten en er bleef een drol hangen aan een spriet gras, die probeerde ze eraf te schuren over mijn laminaatvloer. Duurde even voor ik het in de gaten had want ik zat online te vergaderen. Ik merkte het aan de stank. Na de vergadering poes gevangen, echtgenoot opgetrommeld en de drol eruit getrokken en madame haar langharige achterwerk eerst gekortwiekt met een schaar en toen met babybillendoekjes zo goed mogelijk schoongemaakt. Daarna de vloer geboend, maar de hele dag die gore lucht in huis (ondanks open balkondeuren). <:) :r
Ik ben nu een afspraak met de kattentrimster aan het maken om poes eens flink te laten doorkammen en kortwieken op de plekken waar altijd klitten zitten (in haar oksels) en haar kont scheren.
Mijn vorige Turkse Van was ook langharig maar had veel minder haar dan deze, die had dit soort gedoe nooit