Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 10:48

xRaisin schreef:
Heel veel drinken

Dat is wel gek ja! Kan hoor, heb dat vaker gelezen.

Anoniem

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:10

Ik heb geen idee waar die van mij zijn eten verstopt :')

Zie Fredjuh nog steeds niet veel. Maar hij eet goed en moet zijn radje regelmatig schoonmaken.

Dus ga er vanuit dat ie gelukkig is.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:27

Heb het holletje bekeken en er lag 1 ding wat niet opgegeten was, de rest is niet te vinden :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:28

Ik kom te weinig online. :')

Hoe gaat het met je wummels, Denise? Heb het E2 nest gemist, geloof ik!

@JesdaJinn, vreetzakje!!
Ik vind persoonlijk de Versele Laga Nature wel vrij veel suiker bevatten. Nu hoef je niet op elke mg aan waarden te letten, maar aangezien je vond dat Floki erg veel was aangekomen (toch?), zou ik suikers/koolhydraten wel in de gaten houden.

Hier hopelijk een nestje in aankomst! Heb afgelopen zes maanden maar drie nestjes gehad. En dan zeg ik 'maar', omdat een van de nesten maar twee ukken had en ik wel meer gepland had. Maargoed, de dieren moeten wel meewerken, anders gebeurt er helemaal niks! :+

Gisteren wel de 1500 volgers op Instagram gehaald, dus dat is wel een mijlpaal! Hamster account, natuurlijk! ;) Ga vandaag of morgen weer eens foto's schieten voor FB/IG en kan ze dan ook wel hier showen!

Verwacht een groot pakket en wil daar weer eens een unboxing van maken voor het YT kanaal. Doe er vrij weinig op, maar is wel leuk denk ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 16:06

Nou het D2-Nest is ondertussen alweer weg, eigenlijk nog erg snel gegaan. Het E2-nest is 30 april geboren, iets wat ik eigenlijk totaal niet had verwacht. Het is een groot nest van 8 ukken waarvan maar 2 dames en uiteraard geen Pearls. Dus ik moet mijn plannen een beetje omgooien en dat is eigenlijk best jammer. Ergens durf ik het risico niet te nemen om te wachten tot Alpha x Chiara opnieuw een nestje hebben.
Maar goed, ik heb nog even bedenktijd.

Afbeelding
Vandaag *\o/*

Gefeliciteerd met het insta-jubileum!

Er is een beetje weinig scaping in dit topic op het moment, maar ik heb zelf ook niet echt meer gescaped :P Binnenkort moet mijn Syren bak maar heb er de fut nog niet voor.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:29

Ik heb gescaped, het alleen nog niet hier geplaatst. Wat ontwikkelen ze toch altijd snel Denise!

Zo hey, wat veel volgers AlwaysH.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:40

Hoe is het met jullie hamsters?

Ik heb vandaag een blauw wildkleur mannetje opgehaald. Hij vond de reis geloof ik niet zo leuk, daar thuis liep hij zo op mijn handen en toen ik hem uit zijn reisbakje haalde was ie heel erg bang en piepte naar me. Wat ook logisch is, want hij is uit zijn vertrouwde omgeving gehaald en vervolgens moest ie in een heel klein kooitje. En toen was ie daar eindelijk in slaap gevallen, moest ie weer verhuizen, daar zou ik zelf ook flink chaggo van worden. :(:)

Maar goed, ik laat hem nu lekker met rust, hij moet eerst maar wennen aan de kooi nu en dan zie ik vanavond wel weer of ie tevoorschijn wil komen, ik geef hem dan wel gewoon voer en ik zie wel of ie zich laat zien.Hij is tam, dus daar maak ik me verder niet zoveel zorgen over, laat hem eerst gewoon met rust. Hij schoot vrijwel meteen onder het dichtsbijzijnde beschutte plekje dus ik heb alleen een neusfoto van in het reisbakje en een kort filmpje van hem. Want hij is ook meteen begonnen met graven (wat ik als een goed teken beschouw, bak valt wel in de smaak dus) en nu is ie dus weg. :')

Hierbij eerst een overzicht van mijn bak:
Van boven:
Afbeelding

Nog van wat andere hoeken:
Afbeelding
Afbeelding

En dit is zijn neusje:
Afbeelding

En het korte filmpje, want hij was al snel weg onder de bodembedekking:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 15:58

Welkom nieuwe hamster van Jorex! Heerlijk vrolijke bak heb je er weer van gemaakt, went ie al een beetje?

Hier zoals gewoonlijk druk bezig met HamsterScaping. Veel vragen via instagram vanuit Korea, Singapore & Mexico. Onwijs tof <3 Maar ook vragen vanuit nederland via facebook en dergelijke. Ik ben lekker aan het priegelen met flyers maken dus mocht er hier iemand meelezen die ergens werkt waar deze flyers wilt plaatsen; geef maar een gil!

Op het werk is het best druk en veel spullen waren vanuit Trixie ook niet zo lekker leverbaar. Ik kon dus niet echt scapen. Maar de Paas-bak van de Robo's moest wel een make-over dus met wat ik had heb ik dit verandert, vandaar wat minder bodem dan normaal (al geven hun daar weinig om)

Afbeelding

Toch hadden ze de vorige scape goed benut en waren er mooie tunnels in te zien. De tunnels werden van twee kanten bewandeld. Eén vanuit het ovale hamsterhuis en één vanuit Finn.

Afbeelding

Thuis heb ik ook niet geheel stil gezeten. Mijn hamsterkamer is nu qua stellingen volledig af en ook de hoeveelheid bakken die er in kunnen staan. Hier blijft het bij :') (12 stuks) Mijn dame DaLuna heeft eindelijk haar eigen Scape gekregen maar een Samla is lastig op de foto te zetten, dus .. nouja ..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het E2-Nestje groeit ook ontzettend goed & ze worden steeds leuker. Wel druk zo 8 ukken, en ze hebben nogal een grote eigen mening :P Ik zal jullie niet vervelen met alle ukken foto's dus dan maar deze van gisteravond, ze zijn overigens allemaal gereserveerd no worries.

Afbeelding
18 dagen oud <3

En om mijn bericht af te sluiten .. de mama van het E2-nest is te reserveren. In principe was ze al gereserveerd maar in nog geen 24 uur alweer afgezegd omdat ze elders een beebie konden halen. Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant vind ik het niet zo netjes. Maar goed, wellicht for the greater good en is er iemand die wel voor de volle 100% voor haar wilt gaan met een mooi huisje. Chiara is een leuke dame en beschikbaar voor reservering.

Afbeelding
Deze foto is van toen ze net zwanger was *\o/*

Tot zover mijn update :)F

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:13

Ik heb mijn hamster maar Sneaky genoemd, want ik hoor hem overdag volop graven, maar zie hem niet. Hij vindt zijn bak dus heel erg leuk. Verder maakt de silent spinner een pokkeherrie, dus nu maar weer het houten wiel erin dat aan vernieuwing toe is. Maar nu kan ik 's nachts ten minste slapen. Ik heb Sneaky verder al 2 keer op mijn hand gehad en dat ging goed, maar ik kan dit alleen 's nachts doen. Hij luistert namelijk of ik naar bed ga of niet en komt zodra ik in bed lig tevoorschijn om in zijn wiel te gaan rennen. Dus dan ga ik weer uit bed, licht aan en hoop dat ie niet is weggeschoten. Hij is namelijk nog wat schuw van me en als ie dan weer lekker aan het lopen is in zijn wiel leg ik rustig mijn hand naast hem. Dan snuffelt hij eraan en liep dus nu al 2 keer zo mijn hand op. Maar hij was al tam gemaakt dus dat scheelt. Ik zou alleen zo graag willen dat ik dit ook 's avonds kon doen, ipv om 1 uur 's nachts. Maar hij is gewoon Sneaky met zijn bovengrondse activiteiten :')

Chiara is ook leuk zeg!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 16:16

Ooh dat is wel herkenbaar. Soms moet ik ze hier ook foppen door tot 3x toe uit de Hamsterkamer te gaan en ineens zijn ze er dan :P Heel sneaky inderdaad!

Wellicht is dit iets voor je! :) Groot genoeg en ik hoor ze eigenlijk niet.
https://dierencompleet.nl/product/kerbl ... f-looprad/

Chiara is zeker leuk <3 Maar ik kan helaas niet alles houden en ik wil haar geen 2e zwangerschap aandoen denk ik.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:27

Haha, ja, ik moest nog een naam en aangezien mijn vorige ook League of Legends gerelateerd was, wilde ik hem eigenlijk Faker noemen want dat is mijn favoriete speler. Maar Sneaky heeft ook lang gespeeld, alleen in een andere regio en een team dat ik eigenlijk niet echt volg. Maar ik vond die naam wel bijpassend zijn gedrag. Ik denk dat het nog wel een stuk gaat verbeteren als ik eenmaal terug ben verhuisd en hij meer gewend is.

Ja dat wiel is ook wel geschikt inderdaad, maar ik ben heel erg bang dat het wiel aan de wandel gaat door de standaard in combinatie met mijn granieten plaat. Dus waarschijnlijk bestel ik nu weer een houten, alleen ditmaal met het kurk want de afwerking van mijn huidige is ook maar meh. Eigenlijk wil ik een nieuw soort wiel met een plastic wiel en een houten standaard, want Sneaky plast uiteraard ook weer in zijn wiel. De spinner doet het overigens verder nog wel goed voor de hamster, alleen de lager is nu dusdanig kapot dat ik niet kan slapen van de herrie. Ik woon namelijk in een 1-kamer appartement nu dus hij staat achter mijn bed. Ik zet voor de week dat ik weg ben wel weer de spinner terug, want die is hygiënischer dan de houten (De houten had ik namelijk al bij het afval liggen, want mijn vorige had hem heel erg onder geplast). En dan bestel ik thuis thuis iets nieuws qua wiel of het nu plastic of hout wordt weet ik nog niet. Uiteraard is er al iemand die hem die week 's avonds even nieuw water/voer geeft dagelijks, dus het enige wat hij niet krijgt die week is aandacht. Maar hij is daar nu ook al niet rauwig om als ik hem geen aandacht geef, hij vermaakt zich prima in zijn bak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:02

Wat een mooie bakken zeg! En wat een lieve kleintjes, echt superschattig.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:25

Mijm lieve Floki heeft een nieuw wieltje.

Afbeelding

Hij rent er super hard in.
Nu hopen dat het wieltje goed blijft staan. Tot nu toe wel.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:50

Haha, dat is meteen flink ingelopen! Zo, wat een vaart en wat gaan die achterpootjes :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 22:55

Fijn istie heh! :) Het is even puzzelen met de standaard, maar eenmaal zijn ze prima!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:56

Volgens mij is hij er heel blij mee. Hij rent er heel veel in nu, meer dan in de houten die ik had

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:20

Fijn @JesdaJinn! Ook belangrijk!

En ze zijn zo schattig, Denise, maarja, ik had je al over je ukkies gesproken. :P

Hier is de hamstery vorige week vrijdag wederom weer tante geworden (of oma? :+ ) van een nestje! Het Fantastic Beasts nestje wel te verstaan! O:)
Het zijn 13 ukken (tot nu) en ze doen het erg goed. Ook mama doet het erg goed!

Gisteren:

Afbeelding

Ik heb vorige week acht hokken verschoond. Toen was ik er wel even goed klaar mee. :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:26

Ohhh wat klein. Dat er zoveel babies in een hamster passen joh :')

Hier gisteren opnieuw gescaped, even geen foto's van dit keer maar ben erg tevreden. Elke keer dat ik een scape maak heb ik het idee dat het beter gaat haha. Gebruik gemaakt van meer bodembedekking en ook meer niveaus. Hammie lijkt er blij mee!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:52

Wat veel ukkies zeg!

@Jesda, fijn dat dat wiel voor jullie werkt!

Hier heeft Sneaky eindelijk op mijn hand gezeten en meteen ook op mijn schoot gerend! Hij liep helemaal vanzelf mijn hand op, hij begint dus eindelijk wat aan mij te wennen. Ook werd ie actief terwijl ik nog via discord aan het praten was, dat deed ie eerder ook niet.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:57

13 ukken, is dat abnormaal veel of zijn de nesten vaak zo groot?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:27

13 is normaal. Het gemiddelde is 8-12, maar ik heb bijna altijd 12/14...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 16:03

__Sannne schreef:
Ohhh wat klein. Dat er zoveel babies in een hamster passen joh :')

Hier gisteren opnieuw gescaped, even geen foto's van dit keer maar ben erg tevreden. Elke keer dat ik een scape maak heb ik het idee dat het beter gaat haha. Gebruik gemaakt van meer bodembedekking en ook meer niveaus. Hammie lijkt er blij mee!

Nou zeg! En dan mogen we nu niet meegenieten van je tevreden resultaat? :( Ik ben juist heel benieuwd! Niets is zo fijn als mensen zelf het verschil ook gaan zien *\o/*

Poeh Chantal (AlwaysH), wat een lading! Maar .. hier komt er ook weer een nieuwe lading aan :') Voorlopig even de laatste. Voor een Syr is 13 inderdaad normaal, ik hoop dat mijn Rus dat zichzelf niet aan doet.

Fijn Jorex, geduld wordt beloond!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:50

Het is wel normaal, maar toch ook wel flink hoor. 8 gaat makkelijker zeg maar. :=
Wat was jouw grootste nest? Die van mij 15

Wat betere foto's:
Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:00

Spoiler:
Ik mag het niet zeggen maar ukken zijn niet knap

Super cute <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:42

Spoiler:
Ze zijn wel knap!! -O- Vooral nu ze haar krijgen!!