Bonna schreef:Laten we ook niet vergeten dat er op 'veel' plekken niet getraind wordt zoals op de 'echte' agility clubs en verenigingen. Ik zie veel plekken waar ze in 1 lesblok toch gewoon alle toestellen willen aanleren en door de focus op 'leuk' er niet altijd evenveel aandacht is voor iets netjes aanleren.
Ik zeg trouwens niet dat dat bij jou ook zo is hoor candalisa, maar ik zie echt nog wel dat de schutting bijvoorbeeld wordt aangeleerd door hem in les 3 al hoog te hebben en raakvlakken door herhalen maar vanzelf goed moeten gaan. Ik denk dat het goed is om dat in je achterhoofd te houden als we het hier hebben over aanleertactieken
Absoluut, maar ik vind wel dat het ten alle tijden(!!) veilig en correct moet gebeuren. We werken met levende dieren waar we veel van vragen wat betreft prestaties, of dit nou op hoog niveau of recreatie niveau is.
Als je als HS of trainer niet weet hoe je zoiets correct aanleert dan kun je ervoor kiezen om of op cursus te gaan of iemand uit te nodigen die de trainers de juiste techniek aanleert. Of natuurlijk geen behendigheid te geven. Je hebt als HS en als trainer wel de verantwoordelijkheid over je cursisten.
Veilige training én toestellen lijkt me prioriteit nummer 1. Want ook als ik soms zie wat er voor toestellen worden gebruikt, oi oi oi....