De hond van die kennis/vriendin lijkt nu echt te zijn begonnen! Straks hopelijk mooie gezonde pupjes!
Ennasil92
Geplaatst: 08-01-18 09:27
kiwiwitje schreef:
Ja volgens mij ook. Word een rood nestje engelse staffords. Ben vooral erg nieuwsgierig hoeveel erin zitten. Teef is goed dik.
De hond van een van mijn FB vrienden heeft vorige weeks een nestje pups gekregen. Die hond was ook gigantisch dik maar zaten maar 5 (wel hele dikke) pups in iedereen dacht dat er minimaal 8 pups uit zouden komen
Oh haha ja dat kan natuurlijk ook. Ze vertelde dat ze op de echo al geteld hadden en 6/8 “pups” gezien hadden. Ik dacht dat echo’s niet zo duidelijk waren? Ze heeft geen foto meer laten maken Inmiddels zijn er 3 pups geboren!
Fokker van mijn honden laat altijd alleen een echo maken en geen foto meer. En daar kan een ervaren persoon ook wel redelijk tellen hoor, maar 1 keer is het 'mis' gegaan. 5 geteld en 2 geboren. Verder stoppen ze altijd bij 6 of 8 met tellen als het er meer zijn.
Hier waren er met het vorige nest 6 geteld met de echo en 4 geboren. Ik was blij dat ik een röntgenfoto had laten maken en er daar wel 4 geteld waren, anders was ik onnodig met een net bevallen teef naar de DA gereden.
Oeh weer wat geleerd! Ik dacht dat dat niet te doen was op echo! Het is hier in iedergeval de bedoeling om een foto te maken als ze drachtig is. Inmiddels 5 pups, 3 teefjes 2 reutjes.
Een ervaren dierenarts kan wel redelijk tellen op een echo. Alleen kan de teef in die fase nog resorberen of er zaten er een aantal achter elkaar verstopt. Een foto is betrouwbaarder.
Echo is vaka lastiger tellen, vanwege beweging in de buik. Bij weinig pups gaat het soms nog wel, maar met een groot nest, vergeet het maar. Foto is wel betrouwbaar, maar je moet echt schedeltjes (evt met ruggegraat) tellen en een goede foto hebben, anders kun je je ook daarin vergissen. Ervaren mensen kunnen ook wel voelen of de teef leeg is aan het einde van een bevalling, maar niet iedereen kan dit, dus kan een foto wel handig zijn.
Kiwiwitje, is ze al klaar of nog bezig? Billy, het is ook een flink nest voor je teefje, hopelijk kan ze straks zelf genoeg produceren.
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 12:13
Ohh wat is Zoë schattig!
Goed om te weten dat een echo ook wel duidelijk kan zijn, de kliniek waar we heen gaan is ruim ervaren met fokken en echo's en foto's dus wel leuk om te weten dat we al een beetje een indicatie kunnen hebben als we we er heen gaan!
Inmiddels liggen er 6 pups, 3 om 3 dus dat is wel grappig. De eigenaresse denkt dat er nog 1 pup in zit, die kan ze voelen zegt ze. Dus we gaan het zien.
Hoop hier overigens toch wel echt dat ze drachtig is, want ze is qua humeur en gedrag toch wel behoorlijk veranderd. Onze reu heeft er een beetje moeite mee, want zn speelmaatje heeft geen zin..
vikawiek
Geplaatst: 08-01-18 14:50
Calice schreef:
Goedemorgen!
Vikawiek, hoe gaat het met jullie pup?
Heel goed! meneer begint al praatjes te krijgen. s'nachts ook super, m'n moeder moest er 1 keer uit gisteren.
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 29-01-25 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
leuk zeg! Een stamboomhond of zonder stamboom? Heb je een voorkeur voor kleur/geslacht?
_R_G_
Geplaatst: 08-01-18 21:52
Met stamboom en het wordt een Sable teefje. In het begin maakte het geslacht ons niet zo veel uit maar uiteindelijk toch de voorkeur gekregen voor een teef en die zijn er gelukkig ook geboren haha