Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nontie schreef:Moet ik belasting gaan betalen voor mijn kat? Prima.
Mijn tuin afzetten omdat een buur er last van heeft? Dan prima, maar zolang ik geen klachten heb mogen mijn poekies lekker vrij rondlopen.
TinGu schreef:_Micha_ schreef:mbt tot het bespreken met de eigenaren, helaas laten de katten hier geen vlaggetje in hun drol achter en als ze snachts zitten te krijsen roepen ze niet ook even hun adres.
Waar betreft het chippen en castreren kan ik het alleen maar eens zijn met je.
Geen idee hoe dat in andere dorpen/steden gaat, maar is er geen nextdoor bij jullie waar je dit soort dingen op kan zetten? Dus bijvoorbeeld "bij mij in de tuin loopt steeds .... kat, iemand die weet waar deze bij hoort?"
zimbabwe schreef:Wat een agressieve reacties zie ik hier voorbijkomen. Ik begrijp niet zo goed wat het punt is. Als je in een woonwijk woont, kun je van een aantal dingen op aan: er rijden auto's, in iedere straat woont een buurjongen die aan auto's of aan brommers sleutelt, er woont een duivenmelker, er is altijd iemand die zijn caravan een half jaar ergens in de weg heeft staan, honden poepen op plekken waar het niet hoort en het wordt niet altijd opgeruimd, kinderen maken herrie, de krantenjongen die om 6.00u komt rijdt op een brommer die veel herrie maakt, er staat een lantaarnpaal vlak voor je slaapkamerraam, er is altijd iemand ie te hard door de straat scheurt met zijn auto, er is een stel die te laat te hard de radio aan heeft in de tuin, er is altijd wel een buurman de de sneeuw al opgeruimd heeft voordat het er ligt, er is iemand die zijn tuin niet netjes onderhoud en er lopen katten in de buurt en er zijn blaffende honden.
In een buurt leven betekend dat je verdraagzaam moet zijn naar dingen die je niet per definitie aanstaan: dat heet verdraagzaamheid. Bij erge overlast zoek je het dialoog en ga je kijken of er een oplossing te bedenken valt. Rigoureus katten gaan vergiftigen of afschieten heeft niets met verdraagzaamheid te maken.
Wil je niet samenleven, zul je niet in een wijk moeten gaan wonen. Ik kan je echter garanderen dat een plek buitenaf ook niet zonder ergernissen gaat: blaffende koeien onder je slaapkamerraam, vliegen, mestlucht, ratten en een koekoek met geldingsdrang zijn ook geen pretje.
Mens erger je niet zou ik zeggen!
Kuggur schreef:_San87_ schreef:Wisten jullie trouwens dat het strafbaar is je katten wilde dieren te laten vangen?
Serieus, is dat ergens vastgelegd?
Ik zou wel eens willen weten of die wet ooit bekrachtigd is.
Ayasha schreef:Ik denk dat jagers ze tegenwoordig in België zelfs mogen afschieten op voorwaarde dat ze geen tekenen vertonen dat ze "in eigendom" zijn van iemand. (dus in de praktijk een halsbandje ofzo.).
Ik denk, als het al niet terug af geschaft is, dat ze op verwilderde katten mogen schieten of hebben mogen schieten.
Echwel schreef:Dan nog vind ik gedomesticeerd dieren vergelijken met wilde dieren heel apart.
M_D_H schreef:Echwel schreef:Dan nog vind ik gedomesticeerd dieren vergelijken met wilde dieren heel apart.
Wat is een kat nou?
Gedomesticeerd of wild?
Want naar mijn mening gedomesticeerd, maar volgens de bokkers hier mag je ze niet vergelijken met een hond want een kat is een roofdier/jager/wild dier...
Maar de vergelijking met een slang mag dus ook niet want dan is de kat weer gedomesticeerd?
Ik raak echt verward van deze tegenstellingen
emil01 schreef:_San87_ schreef:Wisten jullie trouwens dat het strafbaar is je katten wilde dieren te laten vangen?
Dus voor het vangen van muizen en ratten door je kat kan iemand een boete krijgen?
M_D_H schreef:Voor mij os het ook heel simpel HC.
Gedomesticeerd dus hoort het dier in je huis en tuin (Die van de eigenaar van het dier dan he).
Maar katteneigenaren hebben nogal een identiteitscrisis lijkt het wel
Wel eigenaar, geen eigenaar, wel personeel, geen personeel, wel verantwoordelijk, niet verantwoordelijk, wel een wild dier, een gedomesticeerd dier...
Met zoveel keuzes wordt het er allemaal niet makkelijker op
Kuggur schreef:_San87_ schreef:Wisten jullie trouwens dat het strafbaar is je katten wilde dieren te laten vangen?
Serieus, is dat ergens vastgelegd?
Ik zou wel eens willen weten of die wet ooit bekrachtigd is.
emil01 schreef:_San87_ schreef:Wisten jullie trouwens dat het strafbaar is je katten wilde dieren te laten vangen?
Dus voor het vangen van muizen en ratten door je kat kan iemand een boete krijgen?