Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:17

Hier onze monsters maar weer even, deze keer samen!

Afbeelding

Jessie

Afbeelding

En Sammie

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:21

Mijn 2 schatten nog even. Hopelijk weten we in december of we er nog een mooi meisje bij krijgen.

Kito:
Afbeelding

Zika:
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:05

mooie foto's XL!

Waarom weet je dat in december? Wacht je ergens op?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:09

Mijn kat komt eigenlijk nooit thuis, het is echt een buiten kat die je niet vrolijk maakt als hij binnen zit.
Hij speelt liever met de kat van de buren en steelt ook eten daar, als er wat met hem aan de hand is komt ze meestal wel meteen naar ons toe maar buiten dat zien we hem niet veel. -O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:12

Wel een goedkope kat voor je buren :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:22

Bij ons haalde een van de katten het in zijn hoofd vanaf het krukje tegen de ruit van het aquarium aan te springen. Meneer is hard leers helaas maar maakte een lekkere smakker.. Ik hoop dat dat wel indruk maakt op hem want hij is lekker aan het puberen en luisterd voor geen meter haha.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:29

IMJ schreef:
mooie foto's XL!

Waarom weet je dat in december? Wacht je ergens op?

Dank je

Ja wij wachten op een abbesijn poesje.
In decembwr ongeveer moet er een nestje geboren worden en dan weten we of er een poesje bij zit. Er komen daar alleen maar kortharige uit. Dus een meisje is dan zeker voor ons.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 07:06

Oh dat ben jij! :=
Tjonge :o?

LoveUggs, hij hoopte het glas te breken.. als ik maar hard genoeg ga dan lukt het vast! %)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:40

IMJ schreef:
Oh dat ben jij! :=
Tjonge :o?

LoveUggs, hij hoopte het glas te breken.. als ik maar hard genoeg ga dan lukt het vast! %)

Haha ja wie weet.. t stomme is; je schrikt in eerste instantie. Vervolgens denk je; s**kel, dat je er maar van leert. En meneer kruipt weer in de kast van het aquarium (mag hij niet), je haalt hem eruit, hij springt op de kruk en gaat met voorpootjes tegen het aquarium aanstaan... totaal niet hardleers hoor 8)7

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:04

Kattentopic! Leuk! Mag ik meedoen? Ik heb er 2.

Lilo, 6 jaar, uit t asiel. 5 jaar bij ons.
Afbeelding

Sonja, eigenlijk kat van mijn dochter, 3 jaar, uit asiel in Moskou, sinds maart bij ons:

Afbeelding

Ik zal t topic nog doorlezen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:08

Ik ben een beetje benieuwd, heb je haar echt uit Rusland gehaald of gaat dat via een organisatie? Zijn daar zoveel meer zwervers dan hier bijv.?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:35

Via een organisatie. Maar mijn vorige katten heb ik zelf uit India meegenomen. De rooie kat komt gewoon hier uit t asiel. Mijn oude kat uit India overleed en hij was de steun en toeverlaat van mijn dochter. Daar moest dus een nieuwe vriend(in) voor komen. Die uit India was doof en hoogbejaard. Kon alleen niet bij andere dieren (en we hebben dus nog een kat en 2 honden). Maar hij was heel tevreden op de bovenverdieping, gescheiden van de rest van het vee. Maar een nieuwe, en jongere kat zou natuurlijk nooit op de bovenverdieping blijven. Dus we hadden een heel lijstje aan wensen waar de kat aan moest voldoen. Behalve dat hij dus bij andere dieren moest kunnen, moest t ook nog een kroelkat zijn, die bij dochter in bed willen slapen. Ik had gelezen dat bij een kater (de rode die er al was) beter een poes kon en het liefst een jonkie. Hier in het asiel was er niks wat er aan de wensenlijst voldeed. Bij andere asiels mag je geen kat halen, want ze willen een huisbezoek doen en dat doen ze maar binnen een bepaalde straal aan kms (absurd eigenlijk, want dan bel je toch gewoon een asiel in de buurt om te vragen of zij een bezoek brengen). Dus op marktplaats gaan zoeken en we kwamen bij deze kat uit. In Rusland gaan ze wel anders om met huisdieren, maar het voordeel van deze stichting is dat ze alleen de dieren herplaatsen die geschikt zijn. Ze weten er dus veel over. Maar we waren niet op zoek naar een buitenlandse kat. Is per toeval zo gelopen.

De kat bleek uiteindelijk ouder dan in de advertentie stond. Was mss al een oude advertentie. Maar gelukkig gaat t goed hier in huis.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:26

Bijzonder hoor!!

Fijn dat het goed gaat!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:00

Mijn kat is ontzettend lui. Hij ligt zo’n beetje de hele dag door te slapen. Als hij even in beweging is, is dat om ergens anders weer te gaan liggen. Hij is nu 10 jaar, nog niet perse heel oud, maar hij is ook altijd al zo geweest. Het is gewoon een dikke, schattige luilak.

Zijn er hier nog meer van die luilakkies? :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:29

Mijne zijn nog wat jong. Hoewel ik bij de oudste van net 1 zeker verschil zie en ervaar dan bij de jongste van 4 maanden.
Die ligt ook lekker te luieren terwijl de kleine mij terroriseert!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:32

Die eerste foto op deze pagina blijft geweldig met die twee koppies half achter elkaar! Jut en jul.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:12

Het is natuurlijk ook per kat verschillend.
Kat van m'n ouders spelt nooit terwijl die van mij heel veel spelen. Maar ook tussen die van mij merk ik verschil, de een is luier dan de ander.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:27

Kattenliefhebbers....ik hebbeen katje meegenomen die al dagen in de tuin bij een kennis zat, best mager nu...heel lief en aanhankelijk..

Heb hem nu in de stal gezet met wat eten, maar heb 2 hondjes en hoe wen o, dit katje dat hij gewoon vrij rond kan lopen en ik hem gewoon zijn brokjes geef? Dus uit de buurt van de hondjes blijft maar niet op de vlucht?

Moet ik hem in de stal houden voor een paar dagen of gewoon los en in dw avond eten klaar zetten? Hij is u nl best ver van zijn vorige leefgebied..

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:45

Oohh een kattentopic :wow: Afbeelding
Afbeelding
De rooie heet Orange en is als kitten ergens over een muur gedumpt en hebben we uit Brazilië meegenomen. De grijze, Cinzo, hebben we als kitten gekocht tegen de muizen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:08

Indestal schreef:
Kattenliefhebbers....ik hebbeen katje meegenomen die al dagen in de tuin bij een kennis zat, best mager nu...heel lief en aanhankelijk..

Heb hem nu in de stal gezet met wat eten, maar heb 2 hondjes en hoe wen o, dit katje dat hij gewoon vrij rond kan lopen en ik hem gewoon zijn brokjes geef? Dus uit de buurt van de hondjes blijft maar niet op de vlucht?

Moet ik hem in de stal houden voor een paar dagen of gewoon los en in dw avond eten klaar zetten? Hij is u nl best ver van zijn vorige leefgebied..

Ik zou m inderdaad een week in de stal houden, op vaste tijden voeren en daarna de deur open en op die vaste tijden blijven voeren. Katten kunnen heel goed klok kijken, dus die weten precies wanneer het eten komt :))

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:28

Hoe doe ik het met de hondjes? Wennen jonge katten makkelijk aan honden? Mijn honden denken nl nu dat het jachtseizoen is geopend

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:44

Ik denk inderdaad dat de kat t probleem niet is. Tenzij hij regelmatig te grazen genomen wordt. Dan vindt hij honden vast niet leuk meer. Dus je zal je honden moeten uitleggen, dat de kat niet is om achteraan te gaan en al helemáál niet om hem te pakken. Ik ben daar zelf vrij regoreus in. Is niet iedereen het mee eens, maar werkt goed. Als je het tenminste in 1 x goed doet. Hond aan de lijn, zorgen dat hij in contact komt met de kat en bij de geringste poging om iets anders te doen dan snuffelen aan de kat, pak ik de hond goed is zijn lurven en leg ik m op de grond en spreek ik de hond vermanend toe O:) . Als je dat goed doet, hoef je dat maar 1 x te doen.

Bij mijn eerste hond was t trouwens alleen enthousiasme en wilde gezellig met de katten spelen (pup bij volwassen katten). Die heb ik niet zo afgestraft, maar geleerd te gaan zitten in de buurt van de katten. Is voor de kat ook wat minder bedreigend, dan zo n vrolijke gup die gezellig wil spelen en er omheen springt :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:49

Indestal schreef:
Hoe doe ik het met de hondjes? Wennen jonge katten makkelijk aan honden? Mijn honden denken nl nu dat het jachtseizoen is geopend

Hoe oud is het katje denk je? Misschien was het de weg kwijt en word hij gemist, opgeven bij amivedi?

Als je honden er op willen jagen zou ik wel uitkijken voor het katje.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:01

Ik zou er ook even mee langs een dierenarts gaan. Mocht iemand uit de buurt hem/haar missen weet die dat vaak wel. Is dat niet het geval kan je wel gelijk enten/ontwormen/chippen/ontvlooien.

Arme frum is vandaag de hele dag bij de da geweest. Tandjes moesten schoongemaakt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:12

Niks op Amidi en dierenbescherming