Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

voor een paar dagen niet erg maar gaat nog minimaal een maand duren voor er een man is. Dus nu heb ik weer niks.
Cayenne schreef:Wat lastig zeg! Jill komt dus in principe wel weer terug?
En vind je het nu niet enorm leeg en stil in huis?
Maar daar gaan we niet vanuit.
(mijn vogels knoeien genoeg op de gron)
is, maar dat kropsondeerfilmpje van een paar pagina's terug als voorbeeld is echt levensgevaarlijk
. Ik doe dit voor mijn werk ook, maar eer wij dit 'mogen' doen op patiënten hebben wij een intern 'parkietenexamen'. Dit houdt in: houdt een valkparkiet een week levend dmv kropsonderen.
. Hierdoor komt het voer waar het niet hoort en dan vind je de volgende dag de vogel dood (dit is bij ons recent nog bij het inwerken van een collega gebeurd). Als je met een assistent werkt kan je ondertussen ook voelen waar de luchtpijp en je sonde is, zodat je 100% zeker bent dat je niet je voer rechtstreeks in de luchtpijp spuit. Dit noemen wij 'dood op de naald'. 
. 
Ze weten ook nog niet of het terugkomt of hoe het gaat groeien, dus het beste is gewoon dat hij bij haar blijft.
Of denk ik nu te ver haha.

soesita schreef:Cayenne, vertel ons alsjeblieft nog eens waar je dat zeoliet vandaan hebt? Gewoon kattenbakkorrels? Want ik heb voor de buitenvoliere ook nog steeds niet de optimale oplossinge gevonden. Nu liggen er houtpellets. Daar haal ik regelmatig de lelijkste plekken uit.

! Nu ja, grasjes zijn franke vogels. Het zou jammer zijn indien de kwartels weer weg moeten.

Wanneer je in de voliere kweekt kun je iets meer afstand houden als dat ze in huis zitten. Ik ging me ook echt aan ze hechten, zeker omdat deze met de hand gevoerd zijn. Nu weet ik weer waarom ik niet altijd zin heb in kweken. Dat afscheid nemen is zo moeilijk
Ik weet het namelijk ook niet meer.