Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:56

Alles gelezen maar nog niet gereageerd.

Je hoopt niet dat ze mag blijven.... ze blijft gewoon lekker bij jou.

Geniet nog heel lang van elkaar...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:27

Ik weet niet precies wat jullie al gecommuniceerd hebben, maar ik zou dan afsluiten met: "oke, jullie laten niks horen, dan is de kat bij deze van mij, en ook het laatste contact tussen ons. Doei."

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:28

Ik zou gewoon helemaal niks zeggen. Zo jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:30

antje_vip schreef:
Ik weet niet precies wat jullie al gecommuniceerd hebben, maar ik zou dan afsluiten met: "oke, jullie laten niks horen, dan is de kat bij deze van mij, en ook het laatste contact tussen ons. Doei."

Zou gewoon niet reageren. Hier lok je alleen maar dingen mee uit. Helemaal met de zin 'nu is de kat van mij' maar de kat is al van ts en niet meer van die mensen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:31

Thenexttry schreef:
Ja dat idee heb ik ook dus laat inderdaad ook niets meer van mijn kant verder horen.

M'n kneusje blijft gewoon lekker bij mij incl. de slapeloze nachten :') :')

Ze wilt steeds op mijn buik liggen, en dan draait ze op haar zij, glijd er vanaf en klimt weer omhoog.
Dit herhaalt zich ongeveer 20 keer tot ze uiteindelijk maar dwars over mij heen gaat liggen.

Onder het mom van dat het heerlijk ligt ( kan het mij niet voorstellen )

<3 heerlijk! Ze kunnen met een stalen gezichtje zo lekker moeilijk doen he?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:33

Sheran schreef:
Ik zou gewoon helemaal niks zeggen. Zo jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas.

En wat dan als ze over 2 of 3 maanden ineens met een mandje voor de deur staan? "Ja wij komen onze kat halen"

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:35

Dat kan toch niet als ts haar adres niet geeft :o

Gewoon los laten, dat komt vanzelf goed.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:41

Ik ben bang dat ze nog veel sneller op je stoep staan als je zo reageert als jij suggereert, Antje :) Dat zou ik in elk geval wel doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:00

Eerder reageerde ik met "mag wettelijk anders zijn, maar ik vind het niet meer dan fatsoenlijk die mensen hun kat weer mee te geven als ze deze terug willen hebben" omdat ik vanuit mijn eigen situatie dacht: namelijk dat ze het dier enorm hebben gemist (ik zou na 7 jaar nog steeds zoeken en graag mijn dier terug hebben) en heel graag hun verloren familielid weer terug zouden krijgen.
Maar inmiddels vindt ik het heel raar hoe de communicatie gaat. Ik zou gelijk in de auto springen, geen dag wachten.

Dat deze mensen zo hun tijd nemen, dat alles van TS haar kant moet komen... ik zou er inmiddels ook klaar mee zijn. Zó graag willen ze het diertje dus ook niet terug. Ik zou voor de duidelijkheid wel nog een bericht sturen, dat door de slepende, langzame, niet enthousiaste communicatie ik mijn besluit genomen heb en de kat blijft waar hij is. En dat de communicatie hiermee ook afgesloten wordt. En dan hun nummer blokkeren. Want klaar is klaar.

Sheran: ze hebben het adres niet, dus op de stoep staan kan niet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:06

Ik denk dat je inderdaad beter gewoon niks kan sturen... Ook niks 'duidelijker' maken, daar is het nog te vroeg voor. Als TS dat wilt doen zou ik zelf nog een week daarmee wachten..

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 15:14

Er komt nu ook absoluut niets meer van mijn kant. Ik heb geen zin in conflicten en heb ze een net bericht gestuurd. Op het moment dat ik dat doe wat betreft de communicatie denk ik dat ik misschien juist negatieve reacties uit ga lokken. En daar heb ik niet zo'n trek in eerlijk gezegd.

Ik denk dat ik netjes en eerlijk ben geweest en hier blijft het dan ook bij.

@ Gamblerscup

Precies ik heb de mensen ook gebeld omdat ook ik vanuit mijn situatie zou denken als ik in hun schoenen stond.
Ik was alleen dezelfde dag op zijn minst al wezen kijken en had bij elk bericht a.s.a.p gereageerd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:26

Als je hun nummer blokkeert krijg je geen negatieve reactie. Dan krijg je helemaal geen reactie meer ;)
Dat is het enige wat ik zelf anders zou doen. Want dan weten die mensen waar ze aan toe zijn. Als je nu niets meer van je laat horen vragen ze zich af waarom niet en gaan ze waarschijnlijk steeds weer proberen contact te zoeken. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

Precies dat dus, ik zou ook direct zijn gaan kijken (je wilt het toch zeker weten, of het jouw kat daadwerkelijk is en hoe ie er aan toe is) en gelijk actief communiceren over hoe de situatie aan te pakken. Dat doen deze mensen dus duidelijk niet. En zou mij het idee geven dat het allemaal niet zo belangrijk voor ze is.
Ik vind het super van je dat je de deur open hebt gezet voor ze, ipv het af te doen met een berichtje dat ie nog leeft en verder niks. Maar voor jou is het natuurlijk een keer klaar, dan gaat die deur dicht.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 15:42

Ik denk dat ik nog één dag wacht met een "eind bericht" te sturen en dan daarna is het inderdaad klaar.

Dat betekend dan alleen ook wel van mij dat ze dus geen mogelijkheid meer krijgen om langs te komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:44

Wat is je reden dat je een eindbericht wil sturen? Om het voor jezelf afgesloten te hebben? Ik ben namelijk bang dat het niet het gewenste effect heeft.
Als je toch iets zou willen sturen zou ik het subtiel doen, zo van 'als jullie haar ooit nog eens willen opzoeken ben je van harte welkom.'

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 15:46

sorry moest zijn: met een eventueel eind bericht.

Ik weet niet waarom ik dat zou willen doen, misschien om het op een nette manier af te sluiten dat ze niet ineens over een week dan komen met: "Ja maar we waren aan het nadenken voor de beste manier van reageren" etc.

Ik zou ook echt niet weten wat ik er dan in zou moeten zetten, alleen eerlijk zou dan geen risico meer willen dat ze straks plotseling op de stoep staan met inderdaad een mandje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:47

Misschien heeft ze geen mogelijkheid op te antwoorden, jij hebt ook enkele dagen gewacht voor te antwoorden.
Misschien is haar gsm stuk of zo, of ligt ze in het ziekenhuis, of.....

Denk er aan dat ze een gsmnummer heeft en zo naar de politie kan gaan, die je zo kan traceren. Kan jij bewijzen dat de kat van u is? En dat jij ze niet gestolen hebt?

Dit is maar iets wat er in mij opkomt als er iemand mijn kat niet zou willen terug geven en ik zon'n eindbericht zou krijgen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:49

Als je morgen een bericht wilt sturen zou ik ze eerst een 'deadline' geven.. Misschien hebben ze helemaal niet in de gaten dat dit nu nog zoveel impact op je heeft..
Iets in de zin van 'Ik vind het jammer dat jullie nog niet hebben gereageerd, graag hoor ik iets van jullie voor morgen 22:00'

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:49

Thenexttry schreef:
Ik denk dat ik nog één dag wacht met een "eind bericht" te sturen en dan daarna is het inderdaad klaar.

Dat betekend dan alleen ook wel van mij dat ze dus geen mogelijkheid meer krijgen om langs te komen.

Tja, dat is dan jammer, ze hebben de kans uitgebreid gehad maar hebben het verspeeld door zo langzaam of niet te communiceren. Ik denk niet dat je je daarvoor schuldig hoeft te voelen, je hébt ze die kans gegeven! Wat zij er dan mee doen, is hun eigen verantwoording. En als ze er dus niks mee doen, zoals nu, dan doe jij natuurlijk een keer die deur dicht. Logisch.

Sheran schreef:
Wat is je reden dat je een eindbericht wil sturen? Om het voor jezelf afgesloten te hebben? Ik ben namelijk bang dat het niet het gewenste effect heeft.
Als je toch iets zou willen sturen zou ik het subtiel doen, zo van 'als jullie haar ooit nog eens willen opzoeken ben je van harte welkom.'

Om die mensen op de hoogte te brengen dat het klaar is. Het gewenste effect: die mensen weten waar ze aan toe zijn en als het nummer geblokkeerd is krijgt TS geen telefoontje of bericht meer van die mensen; dus rust.
Als je een bericht stuurt zoals jouw voorstel, weet je zeker dat die mensen blijven schrijven en/of bellen. Dan ben je er dus nooit vanaf.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 15:50

Ze komt meerdere keren online, dus geloof dat haar GSM wel werkt.

Ik heb er inderdaad een aantal dagen over gedaan, omdat ik op dat moment op vakantie was en ik ze dat ook heb verteld.

De kat is door mij gechipt, chip staat op mijn naam en heb de dierenarts gegevens. Dus ik geloof dat ik wel kan bewijzen dat ze kat " van mij " is mocht het nodig zijn.

Verder heb ik dus ook nog vele foto's van de kat van de afgelopen 2 jaar die erg duidelijk zijn.
Als ik de foto van amivedi zie, geloof ik niet dat hun veel foto's hebben het is namelijk niet een erg duidelijke.

Ik herkende haar dan wel, maar dat is omdat ik mijn kat ken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:50

Voor mij zou dat andersom werken, Gamblerscup. Als ik geblokeerd zou worden zou ik er juist achteraan gaan zitten. Hoidt ze de deur open voor opzoeken (niet meenemen) dan zou ik er vrede mee hebben.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:51

chanel1985 schreef:
Misschien heeft ze geen mogelijkheid op te antwoorden, jij hebt ook enkele dagen gewacht voor te antwoorden.
Misschien is haar gsm stuk of zo, of ligt ze in het ziekenhuis, of.....

Denk er aan dat ze een gsmnummer heeft en zo naar de politie kan gaan, die je zo kan traceren. Kan jij bewijzen dat de kat van u is? En dat jij ze niet gestolen hebt?

Dit is maar iets wat er in mij opkomt als er iemand mijn kat niet zou willen terug geven en ik zon'n eindbericht zou krijgen.

TS heeft de katten 2 jaar geleden laten chippen.. Ik denk eerder dat als deze mensen naar de politie stappen ze geen enkele kans maken, gezien ik denk dat juist deze mensen geen bewijs hebben dat de kat van hun is geweest...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:53

TS, hoe lastig het misschien ook is, gewoon niks meer sturen, helemaal niks meer.
Als ze echt interesse hebben, mailen ze jou wel. Dan kun je wel verder zien wat je reaktie wordt.
Maar voor nu, niks meer mailen, niet bellen, gewoon helemaal niks, nadda, noppes

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:53

Als ik een kat uit de tuin van een ander pak, en ik laat die rap chippen op mijn naam, betekend dat niet dat ik de eigenaar ben. Zelfs niet na 2 jaar. Het is nogal logisch dan dat ik dan foto's heb van de afgelopen 2 jaar nadat ik ze gestolen heb. Als zij foto's hebben van vroeger, als ze bijvoorbeeld kitten was, wegen uw foto's daar niet tegen op.

K wil u daar alleen maar voor waarschuwen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:54

Wat wil je dan doen Sheran? Zonder adres? Dat voorstel van de politie wat ik hier las, dat werkt natuurlijk niet. Die geven echt niet zomaar een adres aan mensen en gaan zéker met dit verhaal geen kostbare tijd verspillen door er zelf achteraan te gaan. Die mensen hebben niks waar ze iets mee kunnen. TS geeft ze een mogelijkheid, heeft zelfs niet uitgesproken uitgesloten dat de kat terug zou gaan, en die mogelijkheid laten ze zo lopen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:56

Niet meer reageren afsluiten die handel

En als ze ooit nog komen dan kan je zeggen dat ze genoeg kansen hebben gehad.