[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:57

<3

Wat een schatje.

Nog meer puppy's!

Hier durven onze katten niet binnen te komen door onze logé hond. Hopelijk komen ze snel weer binnen en kan Lucky er goed aan wennen

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:51

Fotsy, hoe is het gegaan de eerste nacht? Wat een prachtige pup is het!

Wat een leuk, aanstekelijk koppie heeft Boris, Erin_89!

Wij zijn vanochtend bij een pup wezen kijken. Ik was op slag verliefd, mijn vriend ook, alleen heeft hij nog wat twijfels..
Hij vond de pup erg rustig. Rustiger en minder speels dan de andere pups. Volgens de fokker is het ook de rustigste van het stel, maar zeker niet terughoudend of onzeker. Hij is heel nieuwsgierig en een echte ontdekkingsreiziger. Zo kwam hij op mij over. Mijn vriend en ik hebben er allebei een ander gevoel bij.
Ik heb net nog even gebeld met de fokker met nog wat vragen en mijn vriend lijkt al wat meer overtuigd van het feit dat het niet zomaar een terughoudende/bange hond zal worden. Dat heb je 90% zelf in de hand, denk ik toch?
Mijn schoonouders komen straks voor een borrel. Mijn vriend wil hun tips en adviezen nog even afwachten voor hij de beslissing maakt. We moeten het vandaag wel laten weten, want er was veel animo voor de pup.
Wat mij betreft is de keus al gemaakt. Ik was allang blij dat het niet de drukste van het stel was en lekker op ontdekking ging. Mijn vriend zag het toch iets anders dan ik.

Ik zou heel graag een foto willen delen, maar dat doe ik toch nog maar niet. Straks wil mijn vriend het toch niet. Dan wacht ik liever totdat we definitief de keus gemaakt hebben :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:21

Begrijpelijk Simone, het karakter is toch ook heel belangrijk hoor, soms hebben ze dit gewoon en soms verandert het ook in positieve zin van zodra ze uit het nest zijn.

Zo is onze Bloom ons toegewezen omdat ze ook heel ondernemend is en zelfzeker en jeetje dat heeft ze al mogen bewijzen hoor, eerst de katten( ging goed nog wat ja nee relatie) dan kreeg ze de kippen, eenden voor haar neus en toen kwamen de paarden af, gelukkig zoekt ze steeds onze aanwezigheid en loopt dan lekker zelfzeker mee.
Komt helemaal goed, fijn zo een pup want de andere waar onze voorkeur op lag was veel terughoudender en rustiger maar ook angstiger dan.

Oh sloopgedrag, wat vond je dochter van haar spullen, mijne is soms drama queen.

Wat is Boris leuk, fijn dat het klikt en plasjes ik ken er alles van hihihi

Al hebben we wat gelezen (tien jaar geleden voor ons dat we terug een pup in huis hebben) en sinds deze morgen geen foutjes gehad. Wel na eten, na rusten, na spelen gaan we buiten, maar is
nu echt warm pffff

X Anne x hopelijk komen de katten vlug binnen

Ander komt wel goed, alleen heeft dit soms tijd nodig

Lang leve de bench dus

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:50

S_imonee schreef:
Fotsy, hoe is het gegaan de eerste nacht? Wat een prachtige pup is het!

Wat een leuk, aanstekelijk koppie heeft Boris, Erin_89!

Wij zijn vanochtend bij een pup wezen kijken. Ik was op slag verliefd, mijn vriend ook, alleen heeft hij nog wat twijfels..
Hij vond de pup erg rustig. Rustiger en minder speels dan de andere pups. Volgens de fokker is het ook de rustigste van het stel, maar zeker niet terughoudend of onzeker. Hij is heel nieuwsgierig en een echte ontdekkingsreiziger. Zo kwam hij op mij over. Mijn vriend en ik hebben er allebei een ander gevoel bij.
Ik heb net nog even gebeld met de fokker met nog wat vragen en mijn vriend lijkt al wat meer overtuigd van het feit dat het niet zomaar een terughoudende/bange hond zal worden. Dat heb je 90% zelf in de hand, denk ik toch?
Mijn schoonouders komen straks voor een borrel. Mijn vriend wil hun tips en adviezen nog even afwachten voor hij de beslissing maakt. We moeten het vandaag wel laten weten, want er was veel animo voor de pup.
Wat mij betreft is de keus al gemaakt. Ik was allang blij dat het niet de drukste van het stel was en lekker op ontdekking ging. Mijn vriend zag het toch iets anders dan ik.

Ik zou heel graag een foto willen delen, maar dat doe ik toch nog maar niet. Straks wil mijn vriend het toch niet. Dan wacht ik liever totdat we definitief de keus gemaakt hebben :o

Het kan ook zo verschillen! Kate was bij de fokker en de eerste dagen veel rustiger en meer terughoudend dan Joe, Joe moest echt het voorbeeld geven en hij was echt veel drukker toen we kwamen kijken. Nu scheelt het niet veel, Kate vindt de paarden wat spannender, maar stapt op een deur na zo de dierenkliniek binnen, terwijl Joe dat allemaal heel erg spannend vond. Ik vind dat je er bij dieren gewoon een goed gevoel over moet hebben, dan loopt het wel los.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:56

Boris heeft een klein ongelukje gehad. Ik wou een kamer in maar hij wou mee. Toen heb ik hem een paar keer gecorigeerd om hem duidelijk te maken dat hij moest wachten. Op het moment dat hij rustig zat wou ik de deur dicht doen en dacht Boris toch dat hij mee wou. Toen kwam er een teentje onder de deur. Boris luid gillend naar de bench en ik erachteraan. Hij bleef maar gillen dus even gerust gesteld en naar het pootje gekeken. Niks te zien. Nu een uurtje later hinkt hij wat maar steund er wel op. Met buitenlopen vond hij zichzelf wel erg sneu en ging hij heel zielig liggen. Heb net gekeken, het is niet dik maar wel pijnlijk als ik er lichtjes op druk. Hij piept dan ook weer luid. Ik vermoedt dat het wat meevalt. Mocht het toch dik worden of het is maandag niet over laat ik er natuurlijk even naar kijken. Al denk ik dat Boris ook een held op sokken is en een zeer kleine pijngrens heeft.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:02

Als hij vanavond nog hinkt zou ik in ieder geval de dierenarts bellen voor advies en pijnstilling.
Ik heb een soortgelijk iets gehad met Wolf en dat leek na een uurtje ook wat beter. Bleek uiteindelijk toch een gebroken teentje en baal nog steeds dat ik niet meteen ben gegaan voor pijnstilling. Hier was het trouwens ook pas later dik.

Sterkte ermee!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:13

Erin oh wat naar, die kleintjes luisteren ook nog helemaaaaaal niet en je bedoelt het dan altijd zo goed.
Als hij blijft janken zou ik er ook even naar laten kijken al kunnen ze daar niet veel aan doen denk ik, buiten pijnstiller geven.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:25

Ja ik voelde me goed kl***....
Hij piept niet wanneer ik er niet aan kom....hinkelen was net ook veel minder. Zal vanavond nog even goed kijken en mocht hij dan nog last hebben bel ik inderdaad even de dierenarts. Maar als wij een vinger tussen de deur doen doet het ook flink pijn en blijft het ook door zeuren...dus ik snap hem wel hihi
Verder doet hij het echt goed en is flink op ons gericht...kan al bijna zitten zonder hulp van een brokje..en dat binnen een dag *\o/*

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:48

Oh wat naar Erin! Hopelijk valt het mee :(:)

Na overtuigende verhalen van mijn moeder, zus en zijn ouders is mijn vriend toch overstag. Iedereen zegt hetzelfde en dat geeft hem een goed gevoel.
Wij hebben er allebei een goed gevoel bij. Mijn vriend had alleen wat twijfels of het geen bange hond zou worden omdat het de rustigste is. Ik denk zelf dat dat ook wel bij trekt en het vast een levendige hond wordt.
Net de fokker gebeld met de mededeling dat we hem nemen! *\o/*

Bij deze wil ik dan ook een foto plaatsen hihi. Hij heet nu muffin, maar wij gaan hem wel een andere naam geven. Dit past niet echt bij ons. Wat het gaat worden, zijn we nog niet over uit. 10 september gaan we hem ophalen :D

Afbeelding
Afbeelding

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:57

S_imonee schreef:
Oh wat naar Erin! Hopelijk valt het mee :(:)

Na overtuigende verhalen van mijn moeder, zus en zijn ouders is mijn vriend toch overstag. Iedereen zegt hetzelfde en dat geeft hem een goed gevoel.
Wij hebben er allebei een goed gevoel bij. Mijn vriend had alleen wat twijfels of het geen bange hond zou worden omdat het de rustigste is. Ik denk zelf dat dat ook wel bij trekt en het vast een levendige hond wordt.
Net de fokker gebeld met de mededeling dat we hem nemen! *\o/*

Bij deze wil ik dan ook een foto plaatsen hihi. Hij heet nu muffin, maar wij gaan hem wel een andere naam geven. Dit past niet echt bij ons. Wat het gaat worden, zijn we nog niet over uit. 10 september gaan we hem ophalen :D

[ [url=m/1yVbD1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rb0ugO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaahh, ik zou m echt matcho/macho noemen :o

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:12

Past wel goed bij mijn paard, die heet Casanova :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:17

wat een schatje s_imonee <3

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:32

Og wat een moppie s_imonee <3
Wat voor ras is het of heb ik daar overheen gelezen?

Met Boris zijn pootje gaat het steeds iets beter, kan er nu zachtjes druk op geven zonder dat hij piept.
Het hinken wordt ook steeds wat minder gelukkig :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:15

Hopen dat hij niks gebroken heeft! Misschien ff goede en lange nachtrust dat het helpt.

Lizzy is echt een pittige dame, zo! Maar ach 4e hond dus moet allemaal lukken hihi

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:04

Hier een pup die savonds na het eten echt een dolle stier wordt, ongeleid projectiel. Wat zouden jullie daarmee doen?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:11

Herkenbaar haha. Had Lily ook, die begon na haar maaltje aan haar dolle 5(0) minuten :+
Wij probeerde vooral die gekte om te zetten in gewenste energie, dus lekker bezig met de speeltjes etc. En niet als een malle overal op en tegenaan speingen _O-
Ookal vind ik het vreselijk lachwekkend haha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:40

Afbeelding
Deze kwam ineens voorbij op facebook, smeltmomentje <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 06:45

<3
Dolle enthousiasme van 1 minuutje klinkt bekend, heb het even gefilmd. Ik denk niet dat ik dit moet tegengaan toch? Zolang ze dan niet in overdrive naar je toe komen.
En klein meid was heel flink deze nacht, 1maal opgestaan en dan zes uur deze morgen en propere bench, flink he en dat na 1 nacht. Hopelijk zet het zo door.
https://youtu.be/cE5N0J0fopw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:07

Ach wat lief! Over 3 weken heb ik ook zo'n hummeltje rondlopen in huis!! Bijna de zelfde aftekeningen, alleen is het biesje anders! Maar kleur, witte benen en wit staartje komt overeen!

We hebben degene toegewezen gekregen die we graag wilde <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:53

AWW Ashley wat een knapperd
Alleen is die van jou een Bc he en die van ons een aussie, klopt?
Ik begin het verschil al wat te kennen, we hadden vroeger ook bc

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:59

Die dolle enthousiasme valt nog wel mee, Kiko was/is toch een stukje erger. :))
Wel is ze gewoon super cute. <3 Je hebt een heerlijk bolletje pup Fotsy!

Ik ben op zoek naar een slow feeder, maar dan iets wat je in de bak kunt doen. Liever geen steen vanwege de herrie, ik denkdat Kiko daar tteveel prikkels van krijgt. Maar kan niets vinden, vrees dat het dan toch een complete andere bak gaat worden. Balen, want de bak is superfijn, geen herrie en verschuift ook niet.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:15

Ahh Tigress... how cute!!

Gefeliciteerd Simone! Veel plezier alvast met de pup

Afbeelding

Afbeelding

Het werd gister al een beetje donker helaas, vandaar wat wazig maar ach voor het idee ;) Ze lijkt elke dag steeds meer haar te krijgen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:29

Wat een leuke lieve en mooie puppy's allemaal. Die gekke 5 minuten zijn hier ook veel gekker, ze kriskrast echt de kamer/tuin door en springt overal op en af. Rukt planten eruit etc. Dat laatste mag ze niet. Keet is alweer 16 weken, het puppy-achtige is er alweer bijna af helaas haha. Afbeelding
Hier nog met het kleed wat we inmiddels weg hebben kunnen gooien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:59

Fotsy: Ja dat klopt inderdaad! Aussies zijn wat wolliger en meer pluizebol en de BC is wat dat betreft iets minder harig! :)

Danielle: Wat een schatje! Ziet er echt al 'volwassen' uit. Alleen nog groter groeien :P

Madelief: Wat kijkt ze schattig! <3

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:00

Wauw keet wordt echt groot <3