Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTopShop schreef:Hier is vrij makkelijk op te trainen bakkabouter. Hier ook 1 die mij omver trok als we een andere hond tegenkwamen. Binnen 1 week was het eruit getraind.
bakkabouter schreef:Anneliesdj: ik durf niet met haar naar buiten, en gezien haar felle reactie op andere honden zou het ook voor mijn man niet verantwoord zijn om te fietsen.
Ze heeft helaas geleerd dat ze groot en sterk was, vóór ze heeft geleerd om mee te lopen aan de lijn. Ook van gentle leader en andere gelijkaardige dingen, of tuigjes met bevesiging op de borst of slipkettingen is ze niet onder de indruk, ze sleurt er gewoon doorheen als ze naar een andere hond wil.
Mijn interactie met haar zal dus in de woonkamer moeten gebeuren, en veel verder dan spelen en een beetje gehoorzaamheid geraak ik niet qua inspiratie.
Reacties uitlokken hebben we met de therapeut gedaan, en het stomme is dat ze dan toch anders reageerde dan we intussen gewend zijn. We hadden onze "oude", rustige hond plots terug ipv de huidige, dus het kán wel. Het komt er gewoon niet meer uit, en we weten niet hoe dat komt.