[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:27

Alleen te zien als ze langzaam zwemmen haha

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:56

Spruitjee schreef:
Ik heb er helaas niet de ruimte voor ;) Heb je ook een foto van ze?

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de enige 'fatsoenlijke' gemaakt tijdens het verschonen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:00

Helaas heb ik niet veel of vaak tijd om te reageren.
En heb met vele dingen ook geen ervaring.
Maar mijn vader heeft vandaag de ijzeren onderconstructie vastgekit aan t aquarium.
Dit aquarium hebben we 2 dagen in gebruik gehad(met vis erin dus) en toen wouden we hem liever op een ander kastje hebben...
Tot de helft water eruit gehaald. Maar helaas misgegaan. Toen dus snel een kleiner aqarium gekocht..

Er was slechts een kleine lek. Dus mijn vader wist al hoe hij dit kon oplossen...
Oh en hij heeft meteen een nieuwe kast gebouwd op wielen.
Afbeelding

Afbeelding
Zo staat het nu te drogen... Dus afwachten of t gelukt is.
Dit is een 100 liter trouwens.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:09

Ik hoop het voor je.. spannend!

Pearlx.. ik vind ze echt gaaf zeg!!
Maar helaas kom ik niet uit de buurt, en bovendien kan ik ze nu ook niet kwijt.. :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:16

Ik lees hier ook vooral maar vol interesse mee. En blijf me ernstig beginner voelen..

Ik heb intussen in mijn bak 9 visjes zitten. 5 tetras en 4 danios

Nog steeds wat last van alg..
die stofzuigers zag er overigens erg interessant uit.. heb ik niet mij was verteld dat een slangetje voor af hevelen voldoende was.. hmm..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:52

Pearlx, wat zijn die gaaf! Nog nooit gezien in driekleur.

Hagelslag, scheelt een hoop dat je vader weet hoe je een lek aquarium repareren moet, helemaal als het een groter slag aquarium is :) Lijkt een 80cm bak?

Akshay, Ik voel mij ook een beginner hoor :P pas in februari begonnen met het hebben van een aquarium ;) Lekker beplant bakje heb je! Hoe lang heb je het licht aan op een dag? Te lang kan zorgen voor algen namelijk, net als een disbalans in bepaalde voedingsstoffen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:57

LoveUggs.. op de foto hierboven (van pearlx) zie je ook heel duidelijk het verschil tussen man en vrouw.. ;)

Zo.. de co2 en de lampen zijn uit geschakeld, dus de esha 2000 toegevoegd..
Morgen blijft alles weer even uit, en de dagen daarna zullen we stapje voor stapje alles weer aan gaan zetten..
Het filter blijft uiteraard wel door draaien.. :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:45

Ik zie wat je bedoeld idd! Onderste foto zie ik het in elk geval, de linker toch?

Ik heb net even gekeken, maar mn lichtje stond al uit (lang leven de timer), dus met mn telefoon lampje gezocht, maar kon natuurlijk maar 1 molly vinden, de ander had zich goed verstopt. Molly die ik wel zag was iig een vrouwtje, had een rond vinnetje :j

Ennee ik ben om, ik ga woensdag (denk niet dat het me morgen lukt) de aquarium zaak leeg plukken. Als ik voor die tijd de ancistrus niet kwijt kan denk ik dat ik hem daar aanbied (als hij al niet te groot is.. Groot zijn ze agressiever tegen soortgenoten heb ik geleerd :+)
Dan ga ik voor de panda cory's. Denk een groepje van 6, maar dat overleg ik daar wel even, met wat garnaaltjes. Stukje mos mee nemen, setje om plantjes te verzorgen, en een nieuw stukje hout. Ga nog even kijken wat ik er uit haal, maar dat komt wel goed. Misschien ook nog even kijken voor een mooie steen erin ofzo. Wil toch proberen een beetje aquascapen te vormen door in eerste instantie mijn vak minder 'jungle' te maken, maar gewoon natuurlijk en verzorgd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:55

De woorden 'natuurlijk' en 'verzorgd' zijn wel een beetje tegenstrijdig stiekem :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:03

Jaa haha ik snap hem :') gewoon een nette verzorgde bak, die er zo natuurlijk mogelijk uit ziet :') geen jungle :+

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:16

Spruitjee schreef:
Pearlx, wat zijn die gaaf! Nog nooit gezien in driekleur.

Als kleurslag waarbij je ook echt uit alle nakomelingen dit krijgt is het redelijk nieuw geloof ik, maar als je zelf fokt met verschillende kleuren dan krijg je wel vaker zo'n mixje. Ik heb ook nog een hele hoop jongen van deze man en zijn dames in allerlei maten mocht er iemand interesse hebben.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:36

Ik moet de link even terug zoeken, heeft met algen te maken.
Hoe sterker het licht, hoe sneller de planten groeien, hoe meer voeding/CO2 ze nodig hebben. Als je dan te weinig voeding geeft, werk je de algengroei in de hand.
Moraal van het verhaal: gewone lamp gebruiken, plantjes groeien minder snel dus minder voeding/CO2 nodig. Minder alg en meer geld in je portemonnaie en gezondere plantjes :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:24

Mijn lampen zijn 12,5 uur aan. Maar de bak is nog vrij nieuw. En algen kwamen in de opstart vaak voor is me verteld.. ik hoop dat het dus nog gaat minderen..
De vissen doen zo leuk tussen de plantjes :)

Wil nog graag een algeneter erbij. Mij is gezegd dat een beaufortia leveretti (typ ik dat goed) qua formaat wel geschikt zou zijn..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:51

12.5 uur is wel lang hoor! Ik ben begonnen met 8 uur en zit nu op 10 uur, geen last gehad van alg.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:07

@PearlX Wat een leuke visjes! <3

Ik ga nog eens kijken voor wat andere planten in de bak. De varen heb ik gisteren 2 plantjes van gestekt en een plant (ben de naam even kwijt) die ik nu zo'n 3 jaar heb doet het ook prima qua uitbreiding, maar ik wil nog vallisneria asiatica erbij, de ene die ik nu in de bak heb staan doet het ook prima! En het is nogal een zooitje qua inrichting momenteel. :o

Ik word jaloers van jullie bakken!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:12

Weet niet hoe lang je bak nu draait en of je bacteriën toe hebt gevoegd?

Hier in de opstartfase ook alg gehad, maar wel bruinalg.. :o
Nu hier op de anubias en op de ruit minimaal wat alg, maar hé.. mijn algeneters moeten ook wat te doen hebben.. :+
Bovendien zijn algen niet per definitie slecht.. en hoort zelfs in een aquarium.. mits het binnen de perken blijft.. :o

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:26

Goedenmorgen ik kom dit topic even binnenvallen.
Vroeger altijd een aquarium gehad maar helaas heb ik daar nu geen plek meer voor.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een superfish 20 liter bak, iemand daar ervaring mee?

Deze wilde ik graag op een krukje (IKEA) in de kamer van mijn appartement zetten.
Niet speciaals, gewoon twee sluierstaarten en misschien wat guppies. Maar die komen pas als ik verwarming heb.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:28

Sluierstaarten hebben beste een ruime bak nodig. Met 20 L ga je dat niet redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:30

Sluierstaarten hebben elk minstens 50L nodig en een aquarium met de lengte van 110/120 cm :) daarnaast moet er een groot filter op het aquarium aangesloten worden, want het zijn enorme zwijnen := Als je ze in zo'n bakje houdt vergiftigen ze zichzelf. Maak je wel regelmatig schoon dan stoppen ze van buiten met groeien, maar dat doet de binnenkant (organen) niet en zo door verdrukking van de organen sterven ze.

Je kunt wel garnalen in het bakje doen, daar is die heel geschikt voor!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:40

Wat hierboven ook al verteld is er past geen vis in 20 liter,ook geen guppen. Garnalen echter wel.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:38

Jeej!! *\o/* *\o/*

Ik heb garnalen besteld voor mijn zusje en voor mij.
Mijn zusje vuurtjes en voor mij Citroengarnaaltjes White Stripe ben benieuwd!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:44

Leuk! Hier ook vuurtjes en citroentjes zijn zo leuk!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:52

Ja! ik ben zo benieuwd! ook hoe ze verstuurd en verpakt worden.
Vindt het wel een beetje eng, helaas zijn er hier in de buurt geen citroengarnalen te verkrijgen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:58

Waar heb je ze besteld?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:09

Oei, dan kan ik dus beter voor een groter formaat gaan.
Maar heel eerlijk. In de winkels leven die vissen met enorme aantallen in te kleine bakken dus?
Ook bij de aquariumspecaliast...?