SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:19

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 23:32

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:55

Visser said she believes Morgan's behavior is a result of her being attacked by her tankmates. The young orca is frequently bullied — which isn't unusual in SeaWorld's tanks — and has been injured several times. She's also injured herself. Like many captive orcas, she's broken several of her teeth off chewing on her tank. In April, she was filmed repeatedly bashing her head into a metal grate.
"This type of 'escape' behaviour, that this repeat performance demonstrates, indicates to me that Morgan has learnt that the best way to avoid aggression from the other orca is to leave the water altogether," Visser said.

Visser has recorded one other orca at Loro Parque — Tilikum's 15-year-old son, Tekoa, whom Visser describes as "one of the most bitten and raked orca in captivity, worldwide" — beaching himself like Morgan. In the Tekoa video, several trainers can be seen walking by and ignoring the large orca lying on the concrete.

Sunrise_

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:46

Tekoa is tevens de kleinzoon van Gudrun, de orca die in de jaren '80 in het Dolfinarium verbleef.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:47

Kei zielig toch :n Mijn hart breekt iedere keer weer als ik zoiets lees :(

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:18

Citaat:
SeaWorld Orca Beached Itself To Avoid “Getting Beat Up” By Other Whales

A recent video showing an orca beaching itself on a concrete platform at a marine park in Tenerife has been interpreted by many as a suicide attempt, leading to criticism of the animal’s treatment and living conditions. However, according to former SeaWorld trainer Jeffrey Ventre – who went on to feature in the documentary film Blackfish, which exposed SeaWorld’s awful practices – the whale was probably engaging in “escape behavior” in order to avoid being attacked by other whales.

Rest van het artikel: http://www.iflscience.com/plants-and-an ... er-whales/

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:07

Maartje1990 schreef:
Ailill wat bedoel je?
Dat je enige bijdrage binnen dit topic de vergelijking met paarden is, tot in den treuren blijf je dit herhalen en kom je met geen enkel argument.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 05:50

Ailill schreef:
Maartje1990 schreef:
Ailill wat bedoel je?
Dat je enige bijdrage binnen dit topic de vergelijking met paarden is, tot in den treuren blijf je dit herhalen en kom je met geen enkel argument.

Als je even goed gelezsn had reageerde ik op iemand anders die daar over begon ;)

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:28

Szan schreef:
Citaat:
SeaWorld Orca Beached Itself To Avoid “Getting Beat Up” By Other Whales

A recent video showing an orca beaching itself on a concrete platform at a marine park in Tenerife has been interpreted by many as a suicide attempt, leading to criticism of the animal’s treatment and living conditions. However, according to former SeaWorld trainer Jeffrey Ventre – who went on to feature in the documentary film Blackfish, which exposed SeaWorld’s awful practices – the whale was probably engaging in “escape behavior” in order to avoid being attacked by other whales.

Rest van het artikel: http://www.iflscience.com/plants-and-an ... er-whales/

Arm dier.. Op zoveel verschillende manieren probeert ze duidelijk te maken dat ze ongelukkig is en niemand daar die er wat aan doet.. Onvoorstelbaar dat SeaWorld medewerkers zichzelf in de spiegel aan kunnen kijken _-:(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:32

Smee__ schreef:
Arm dier.. Op zoveel verschillende manieren probeert ze duidelijk te maken dat ze ongelukkig is en niemand daar die er wat aan doet.. Onvoorstelbaar dat SeaWorld medewerkers zichzelf in de spiegel aan kunnen kijken _-:(

voor alle bezoekers van zeezoogdierencircussen die daardoor zorgen dat deze ellende in stand blijft geldt voor mij precies hetzelfde voor...

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:34

Absoluut mee eens! Ik ben één keer als.. 6/7-jarige ofzo in het Dolfinarium geweest en toen vond ik er al niks aan..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 19:31

Smee__ schreef:
Absoluut mee eens! Ik ben één keer als.. 6/7-jarige ofzo in het Dolfinarium geweest en toen vond ik er al niks aan..

Toen was er al geen fl.... te doen en vandaag de dag nog minder. Vroegahhhh hadden ze wel zo'n gele glijbaan bij het strand maar die is ook al wat jaartjes weg. Treintje? Rijdt ook al niet meer, staat weg te roesten in het tunneltje, en je kan nog duidelijk de rails zien...

Zo zien we het GRAAG! Als er geen KIP in het park is. (vrees niet, ouwe foto's! :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dán nog liever die vliegende ratten.... eeeeehhhhhhhh........ meeuwen!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:22

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:41

Wat een dom bericht :n

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:18

Dat is de verdediging.. wat een bullshit zeg
Alsof dat het leven in gevangenschap goed praat

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 22:08

That's Dolfinariumweb for ya... De grootste dolfijnenknuffelaars die er maar zijn, kijken nooit verder dan hun neus lang is, likken de hielen van de dolfijnentrainers tot ze ladderzat zijn, zien alleen maar 'schattige' dolfijnen.... en ondertussen maar dolfijnenplaatjes verzamelen en hun ermee kamertje volplakken!

Ken je de PENNIES? Dit zijn de DOLFIES.

Je zou ze dit eens onder hun neus schuiven, kijken hoe ze dan piepen: http://www.bbc.com/earth/story/20160204 ... -murderers

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:53

Zo! Ik heb nog nooit zo veel onzin achter elkaar gelezen..

Waarom moet er gefokt worden met dolfijnen? Er zijn ZAT dolfijnen..
Alsof een dierenactivist wel VOOR een zee vol met troep is. Of konijnen in kleine hokjes. Of vette honden. Ook dat vind ik erg. Maar OOK dolfijnen in een hokje vind ik erg.
Een dolfijn kiest niet voor MAKKELIJK eten. Een dolfijn wil jagen, natuur. Wie vermenselijkt hier nou dolfijnen? Als IK mocht kiezen, maar JIJ mag niet kiezen. De dolfijn kiest. En beachen doen orka's inderdaad om te jagen. Maar niet 10 minuten lang, en al helemaal niet 2 keer 10 minuten lang. Die beesten zijn zo slim, dat als het niet de bedoeling was om zo ver uit het water te glijden, ze het de eerstvolgende keer ook echt niet zouden doen.
Er worden nul wetenschappelijk onderbouwde argumenten gegeven.

Deze meid is gewoon bang voor het verlies van haar baan.

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:24

Helemaal eens met het bovenstaande. Lekker makkelijk ook, om wel het beachen van Morgan te noemen wat zogenaamd "natuurlijk gedrag" is, maar voor het gemak even vergeet dat het arme dier zich ook herhaaldelijk tegen een metalen hek stoot. Wat is haar antwoord daarop dan? Onvoorstelbaar die struisvogelpolitiek :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:27

Ik ben het niet met alles in dat FB bericht eens maar ze heeft bij sommige dingen toch zeker wel een punt hoor :j

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:33

Mooi verwoord! :j

En interessant artikel, HorseyDude. Bedankt voor het delen!

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:42

Natuurlijk heeft ze goede punten. Maar imo doet zij precies hetzelfde als wat sommigen in het topic hier doen. Andere dieren/situaties erbij halen (hier vooral rijden op paarden vs. dolfijnen trainen). Het één praat het ander niet goed :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:46

HorseyDude schreef:
That's Dolfinariumweb for ya... De grootste dolfijnenknuffelaars die er maar zijn, kijken nooit verder dan hun neus lang is, likken de hielen van de dolfijnentrainers tot ze ladderzat zijn, zien alleen maar 'schattige' dolfijnen.... en ondertussen maar dolfijnenplaatjes verzamelen en hun ermee kamertje volplakken!

Je zou ze dit eens onder hun neus schuiven, kijken hoe ze dan piepen: http://www.bbc.com/earth/story/20160204 ... -murderers

Hoewel het een interesant stuk is vraag ik me wel af wat het met dolfinaria te maken heeft?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:49

Smee__ schreef:
Natuurlijk heeft ze goede punten. Maar imo doet zij precies hetzelfde als wat sommigen in het topic hier doen. Andere dieren/situaties erbij halen (hier vooral rijden op paarden vs. dolfijnen trainen). Het één praat het ander niet goed :n

Ik maakte die vergelijking. Niet om het een dan goed te praten. Maar omdat ik het uiterst hypocriet vind om het een goed te keuren en exact hetzelfde opeens niet meer :)

Maar zoals ik al zei ben ik het ook niet met alles eens :) maar het is niet meteen een "dom bericht" wat iemad hier zei ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 07:58

Maartje1990 schreef:
HorseyDude schreef:

Hoewel het een interesant stuk is vraag ik me wel af wat het met dolfinaria te maken heeft?

Omdat het ROOFDIEREN zijn, en dolfijnen zijn helemaal niet zo schattig als ze zich voordoen... (zelfs gevallen bekend van oversexedheid en aanrandingen bij andere dieren in het wild.)

En zelfs dit: https://www.youtube.com/watch?v=4Ml5IjwLNe4 / https://www.youtube.com/watch?v=R0NQgMCjpJM (ik zet het maar als links neer vanwegeeee..... ahummmmm.........)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:02

En omdat het roofdieren zijn kunnen ze niet meer schattig zijn? Mijn kat is ook een roofdier maar ik vind haar nog steeds heel schattig hoor :)