Noorse boskat eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zorro_

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:04

Wat een lieverdje! <3 Erg bijzonder, alle genen in een katje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:06

Zorro_ schreef:

Dankje! :)

En inderdaad, ja. Ze is geen volledige boskat. Flickje was een Sibeer, Wittebeest wel echt een Noorse Boskat kater met kampioenenouders, en Elfje is half Somali half Pers, maar ze ziet er eigenlijk gewoon uit als een Somali.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:13

Resistance schreef:
Zorro_ schreef:

Dankje! :)

En inderdaad, ja. Ze is geen volledige boskat. Flickje was een Sibeer, Wittebeest wel echt een Noorse Boskat kater met kampioenenouders, en Elfje is half Somali half Pers, maar ze ziet er eigenlijk gewoon uit als een Somali.

Ze ziet er enorm lief uit! :D
Ik ben niet thuis in katten rassen hoor! Ben enkel volop in aanraking geweest met de Noorse Boskat en dat karakter is er echt eentje uit duizenden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:15

Dat zeker, inderdaad. Ze zijn zo makkelijk en lief! Echt allemansvriend. Helaad is dat soms ook gevaarlijk... Ze zien ongeveer alles voor lief aan bij ons en blijven bijvoorbeeld gewoon midden op de weg liggen als er een auto aankomt... We houden ons hart vast.

Ze loopt ook bij iedereen naarbinnen om gedag te zeggen... je hebt vriendelijk en vriendelijk. :')

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:19

Resistance schreef:
Dat zeker, inderdaad. Ze zijn zo makkelijk en lief! Echt allemansvriend. Helaad is dat soms ook gevaarlijk... Ze zien ongeveer alles voor lief aan bij ons en blijven bijvoorbeeld gewoon midden op de weg liggen als er een auto aankomt... We houden ons hart vast.

Ze loopt ook bij iedereen naarbinnen om gedag te zeggen... je hebt vriendelijk en vriendelijk. :')

Herkenbaar! Alleen dan met het hondje van mijn ouders, een boomertje. Loopt ook met iedereen mee en auto's bijten niet hoor.. :=

Mijn grootste angst was dat ze hem mee zouden nemen.. Omdat hij zo aanhankelijk was..
Maar Hendrik bleef netjes in de tuin, maar was liever binnen dan buiten. Hij ging enkel met ons mee als wij buiten waren. := Zoals te zien op deze foto. :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:25

Wat een lieverd zeg! En wat een leuke naam. <3

Die van ons gaat helaas wel wat verder, ze put zichzelf ook uit. 'S ochtends vroeg de deur uit, dan komt ze rond 11 uur wat eten en zie je haar tot 5 uur niet meer... we denken dat ze 's nachts heel hard slaapt omdat ze overdag geen oog dicht doet. Ze is ook gewoon echt weg.

Elfje is minder zo. Ze vindt het ook heerlijk om buiten te zijn, maar als je haar roept komt ze, en als we zelf buiten zijn is ze bij ons. In Zweden, waar we een huis hebben, loopt ze ook gewoon hele wandelingen van 10 km mee. Net een hond. :')

Katten gaan altijd mee naar Zweden, ben benieuwd hoe Pluim het gaat vinden! :j Elf vindt het daar altijd zo fijn dat ze altijd een week depressief is als ze weer in NL is...

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:28

Ja het was echt een mopje! Ik mis hem enorm! :(

Oeh ik denk dat ik daar minder blij van zou worden.. := Kan me voorstellen dat je je hart vasthoudt als ze op pad is.
Zweden! Wat heerlijk zeg! Dat is een soort tweede huis? Of gaat dat ooit ook vaste verblijfplaats worden?
Kan me voorstellen dat ze depressief is als ze weer in NL is.. Zweden is toch heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:31

Zorro_ schreef:
Ja het was echt een mopje! Ik mis hem enorm! :(

Oeh ik denk dat ik daar minder blij van zou worden.. := Kan me voorstellen dat je je hart vasthoudt als ze op pad is.
Zweden! Wat heerlijk zeg! Dat is een soort tweede huis? Of gaat dat ooit ook vaste verblijfplaats worden?
Kan me voorstellen dat ze depressief is als ze weer in NL is.. Zweden is toch heerlijk!

Een soort tweede huis ja, maar we verhuren ook Apartementen en B&B kamers. :j Toevallig heb ik er een topic van op bokt:

[BEU] Vakantiehuis Zweden!

Ik hoop ook dat ze in Zweden niet te ver gaat... straks raakt ze in al haar enthousiasme verdwaald in het bos. Eerste dagen maar binnen houden.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:40

Wauw! :oo Wat enorm gaaf! Het is inderdaad meer dan een vakantiehuisje.. := Heb met open mond je foto's bekeken.
Jeetje dat is echt een plek om van te dromen zeg! Kan me voorstellen dat ook de katten het daar enorm naar hun zin hebben!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:37

Wat lwuk dat er weer wat leven komt in dit topic!

Hier gaat het allemaal goed met de Noren. Maar ik merk wel dat zowel Kisse als Kylian steeds meer contact zoeken. Kylian kom nu ook af en toe op schoot liggen (tot zover dat past), al is 10kg dan wel groot en zwaar moet ik zeggen :')

Afbeelding

En dit vind ik zo'n leuke foto. Het zijn volle broer en zus, uit hetzelfde nest, maar toch zit er zo veel verschil tussen ze met bijvoorbeeld de grootte.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:56

Wat zijn die ongelofelijk knap zeg, Kashimo!

Hoe lang duurt het nu ongeveer tot de vacht zo lang is gegroeid? En dat ze zo'n kraag krijgen?

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:06

Resistance schreef:
Wat zijn die ongelofelijk knap zeg, Kashimo!

Hoe lang duurt het nu ongeveer tot de vacht zo lang is gegroeid? En dat ze zo'n kraag krijgen?

Bedankt!

Ik weet het niet precies (we hebben de katten niet vanaf kitten), maar van foto's zagen we dat ze bij een leeftijd van 1,5-2 jaar al wel bijna net zo harig waren als nu (7 of 8 jaar)

Ik weet niet of het klopt, maar ik zie vaak veel verschil in de vacht met langharige katten. Alsof sommige alleen iets kraag krijgen en een wat pluizige staart, maar verder niets terwijl andere overal heel pluizig worden. De drie jarige Noor van mijn tante heeft bijvoorbeeld ook nauwelijks langer haar op het lichaam. Alleen wat kraag en lange haren aan de staart.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:35

De Noor groeit totdat hij 3/4 jaar is en dat geld ook voor de vacht :D

Mijn Noortjes hebben nu allemaal hun bikini aangetrokken en zullen zodra de dagen weer korter gaan worden en kouder hun bontjas weer gaan aantrekken.
De castraten hier hebben een wat imposantere vacht dan de open dames, wat mijn witje zal gaan doen nog geen idee dit zal haar eerste vachtwisseling gaan worden ze is ook nog maar 7 mnd.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:12

Ze groeien lang door inderdaad! Maar hier was de vacht al vrij snel 'volwassen' :D Bij Kylian heeft het wel vrij lang geduurd voordat hij een mooie stevige kat werd, eerst was het zo'n grote slungel.

Hier blijven de katten eigenlijk het hele jaar in vol ornaat, alleen de kraag is iets voller in de winter.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:38

Interessant die verschillen in vacht. Ik vraag me af of het verband houdt met of de kat buiten komt. Onze Noor is zijn enorme vacht compleet kwijt, niet te onderscheiden van een korthaar. Hij is wel een buitenpoes. Zijn jouw katten buitenpoezen Gaby12?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:05

Ze komen veel buiten maar dan op mijn 2 afgesloten balkon's :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:11

Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn pas 4 jaar oude boskater. Zowel zijn zusje als ik blijven over met een gebroken hart. Ik mis mijn vrolijke, grappige vriend ontzettend.

Ik wil na de zomer wel graag weer een kater. Ditmaal zit ik aan een kitten te denken na twee keer over tweedehands Nooren te hebben gehad. (wat uitstekend is bevallen, maar om het de grootste kans van slagen te geven met de poes lijkt een kitten nu beter)

Maar waar te beginnen? Waar moet je opletten bij een cattery? Waar moeten ze aan voldoen? Is er een rasvereniging? Etc. Een kruising vind ik ook prima, maar dan is het helemaal lastig zoeken. Iemand wat tips voor mij?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:22

Ohjee Jessix! :( Heel veel sterkte!! Y;(

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:48

Wat naar Jessix waaraan is hij overleden als ik vragen mag?

Mocht je gaan zoeken t.z.t. let dan op of de ouderdieren getest worden op HCM/PKD/CIN Pkdef en Gsd4
natuurlijk ook een recente Felv/Fiv ook moet het geen probleem zijn om deze papieren allemaal in te zien.
Als cattery ben je ingeschreven bij een vereniging die de stambomen uitgeeft.
De volgende link geeft je inzage over cattery's, prijsmeter, herplaatsers enz. neus daar eens rustig rond.

http://fokkersnoorseboskatten.info/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:28

Oh nee, sterkte! :(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:59

Dank jullie wel voor de info en jullie medeleven. Ik ga me er wat later eens goed in verdiepen en rustig aan kijken of er weer zo'n speciale kater op mijn pad komt. Ik mis mijn ventje enorm!

Mijn kater heeft een ongeluk gehad. Hoe of wat precies wist hij alleen zelf. Aan de verwondingen te zien denken we dat hij is gevallen. Van uit een boom bijvoorbeeld en daarbij heel ongelukkig is geland op een andere tak of op een steen of stronk... Hij had in elk geval zijn borstbeen gebroken en daarbij waren een aantal ribben losgekomen. Verder geen wonden op een klein schrammetje op voor en achterpoot na. Hij is direct na het ongeluk naar binnen gekomen en door zijn gedrag hadden we ook direct door dat het mis was en zijn we dan ook direct naar de dierenarts gegaan.

Daar heeft hij eerst pijnstilling gehad en ik heb hem daar achter gelaten voor verder onderzoek en röntgenfoto's. Op de foto's waren geen inwendige bloedingen te zien en ook zijn longen waren schoon en niet geperforeerd. Toch wilde de dierenarts hem een nachtje houden ter observatie.

Om 5 uur maakte hij het nog goed, naar omstandigheden. Hij lag rustig, geen shock meer, ademhaling goed, slijmvliezen goed, reacties goed. 's Avonds om half 9 werd ik gebeld. De dierenarts was weer op de praktijk om hem en nog een andere kat te verzorgen en toen was hij net overleden. Hij lijkt rustig te zijn overleden. Toch inwendige bloeding of een gescheurde mild o.i.d.?

Ik heb natuurlijk veel vragen over wat er is gebeurd en wat hem uiteindelijk fatal is geworden... Maar ik krijg hem er niet mee terug. Hij is gewoon veel te jong gestorven en wordt nu ontzettend gemist.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:01

Ach Jessix, wat sneu :(:) .
Ik weet dat het een schrale troost is, maar je hebt alles er aan gedaan wat je kon doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:01

Dank je wel.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:02

Vanaf zondag mag er een nieuw vriendje bij ons komen wonen! <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:39

Zorro_ schreef:
Vanaf zondag mag er een nieuw vriendje bij ons komen wonen! <3

OOh vertel is het diegene waar je op had gereageerd??? Dit vraagt wel om foto's dan een zondag.