Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:11

Ik vind die "wilde" vacht altijd jammer. Ben meer van de gladde vacht..

Leuk dat je op de lijst staat voor en pup van petra, ontzettend leuke mensen! Heb je straks misschien het nichtje van mijn hond.. ;)

Ik heb die van mij als pup regelmatig geborsteld met een gewone mensen borstel maar meer voor het idee dat borstelen er ook bij hoort. Nu borstel ik hem 1x in de 6 weken ofzo, hij klit haast niet dus dan alleen om wat losse dode haren eruit te halen en af en toe tussen door als hij model moet staan..

Voor het idee, dit is de vacht van mijn hond. (hij staat normaal niet zo maar hij wou de bal hebben..;) )
Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 17:14

Ik pluk Evi met de echte rui en verder kam ik niet veel. Hoe meer ik kam hoe meer haar er los blijft komen. Ik knip de voetjes en tussen de kussentjes en moet nog ff een uitdun schaar kopen dan kan ik achter de oren beter bij houden. Broek doe ik niets aan!
Verder is onze hond ook niet langer dan 5 uur alleen, dan past oma op haar haha.

Puppy bezoek was weer leuk zaterdag. Het groeit als kool. Zaterdag gaan we op vakantie dus vrijdag gaan we nog ff kijken

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:21

Vind je storm zn vacht te wild? Vind t juist leuk als ie fluffy is :=
Wel een hele knappe diandra

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:24

Grappig al die verschillende typen. Ik vind jouw hond juist zo weinig vacht hebben Diandra, Een beetje zoals onze dame wanneer ze uit vacht is. Het is net wat je gewend bent denk ik ;)

WenK, leuk, ik ken de fokker niet, maar knappe aanstaande mama!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:30

assie schreef:
Grappig al die verschillende typen. Ik vind jouw hond juist zo weinig vacht hebben Diandra, Een beetje zoals onze dame wanneer ze uit vacht is. Het is net wat je gewend bent denk ik ;)

WenK, leuk, ik ken de fokker niet, maar knappe aanstaande mama!

Terwijl hij juist enorm veel en lang haar heeft maar het ligt glad, ik vind het prachtig maar dat is natuurlijk een stukje smaak.. ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:37

Ik vind plaatsing op karakter ook echt super, eerst vond ik het jammer dat je voor zoveel geld niet mocht kiezen maar achteraf gebleken is het eigenlijk het beste.

Ben zo blij met onze meid, net over de acht weken en al twee nachten achter elkaar proper met 1 keer opstaan en vandaag eerste keer vier uurtjes alleen in bench en proper en lag rustig te wachten. Hoop dat deze trend doorzet.

Wij werken ook allebei maar wonen op grote boerderij en ik kom smiddags altijd naar huis eten en manlief werkt soms van thuis uit. Onze vorige hond liep een ganse dag binnen-buiten zoals ze zelf koos.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:37

Haha vindt niet iedereen zijn eigen hond super mooi? Ik wilde absoluut geen licht grijze blue merle met veel wit. Drie keer raden wat ik heb ;)
Wist trouwens niet dat er zo veel verschil zit tussen oren bij Aussies :+ Ik ben geobsedeerd omdat Wolf twee verschillende oren heeft ;)

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:05

WenK schreef:
We staan op de wachtlijst bij Breezy Thorn Valley. Ik heb een voorkeur aangegeven voor een teefje, geen merle en liever niet te veel wit op het hoofdje. Verder maakt het ons niet veel uit. De pups zouden begin september geboren moeten worden. De ouders hebben beiden volle staarten en voor zover ik zie zijn de testen allemaal goed.

Wat doen jullie aan vachtonderhoud? Ik heb begrepen dat daar nogal wat meningsverschillen over zijn? Ik dacht er zelf aan om de pup te leren regelmatig geborsteld te worden met een gewone borstel, dus geen furminator oid.

Breezy thorn valley is ook een goede fokker, zij heeft ook erg lieve en mooie honden. Zij heeft ook een teef die van dezelfde fokker komt als onze teef.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:06

Tuurlijk vind iedereen zn eigen hond mooi maar dat heeft niets te maken met haar voorkeur toch haha

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 20:45

Ik vind uit het nestje nu maar 1 hond niet mooi en dat is de red tri maar ik vind red tri gewoon het minst mooi in het algemeen. Voor de rest heb ik weinig voorkeur. Het moet bij Evi passen, dat vind ik het meest belangrijk!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:31

Afbeelding
Hard werken met de baas....

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:38

wat een helper nimmy :')

inderdaad iedereen vind de zijne toch het mooist :D en gelukkig heeft iedereen een andere smaak qua kleur, staarten enz of jullie wilden allemaal de mijne hebben :+ _O-

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:36

Suus___ schreef:
Tuurlijk vind iedereen zn eigen hond mooi maar dat heeft niets te maken met haar voorkeur toch haha

Haha nou ik bedoelde meer dat je je voorkeur aanpast aan wat je zelf in huis hebt. Dat is mij in ieder geval overkomen. Mijn voorkeur is nu licht blue merle met 2 verschillende ogen, terwijl dat voor ik Wolf had echt anders was. Toen vond ik die donkere blue merles met donkere ogen het aller mooist.

Maar ik vind alle Aussies sowieso mooi! :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:58

Simbaa schreef:
Suus___ schreef:

Haha nou ik bedoelde meer dat je je voorkeur aanpast aan wat je zelf in huis hebt. Dat is mij in ieder geval overkomen. Mijn voorkeur is nu licht blue merle met 2 verschillende ogen, terwijl dat voor ik Wolf had echt anders was. Toen vond ik die donkere blue merles met donkere ogen het aller mooist.

Maar ik vind alle Aussies sowieso mooi! :D

Grappig, ik heb het net andersom. Toen wou ik heel graag een redmerle met staart (die ik nu dus ook heb) maar voor de volgende word de voorkeur misschien wel een redtri zonder staart.. Agh we zullen wel zien, eerste tijd komt er toch niks bij.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:09

Altijd een blue merle willen hebben. Ondertussen een red tri en red merle terwijl we uit het nest van onze red merle ook keuze hadden uit 4 blue merles..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:23

het is dat smaken ook evolueren, ik moet zeggen dat ik die zonder staart ook al veel leuker vind terwijl ik het ervoor beetje eigenaardig vond.

en red tri had onze voorkeur maar de black tri vind ik ook echt mooi, merles ook maar manlief vind dan weer nog te speciaal waarschijnlijk

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:51

Goede hond heeft geen kleur of vacht :P .
Maar ik vind de smaakjes en voorkeuren van iedereen wel leuk om te lezen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:57

Grappig he..
Mn ouders wilde een blue merle met blauwe ogen, ik een red merle t liefst met twee verschillende ogen.. Ik dacht naja ik vind blue ook heel mooi dus prima we hebben tenslotte gedeelde voogdij :D
Nestje kwam enkel blue merle teefjes en Storm een echte donkere red merle en we waren direct verliefd..
En mijn cadeautje was compleet toen die twee verschillende ogen kreeg

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:42

Afbeelding
Shoppen met de baas

Afbeelding
Bij de kassa is het leukst, ik weet de kast van de snoepjes zelf te vinden

Afbeelding
Zelfbediening is net zo makkelijk

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:43

Heerlijk altijd als ze gewoon kee kunnen maar niemand doet er moeilijk over..

Kenai gaat met mij regelmatig mee naar mijn werk (ik ben dierenartsassistente) en dan ligt hij braaf aan de balie. Vandaag kwam er een aussie pup voor de enting en die vond het allemaal mqar spannend en kwam steun zoeken bij kenai.. :(:)

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:52

Aah wat een knapperts beide!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:10

Het kan niet bij alle klanten, maar vaak wel gelukkig. Veel vinden het ook leuk, zeker omdat hij heel sociaal is. Dat maakt t makkelijk.

En het leveren van mentale steun, ook heel belangrijk. Leuk zo'n wurm. Familie vd pup uit dit topic?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:15

Toch geen familie van onze pup die ook net negen weken is want die waren allemaal rood

Wat leuk dat jullie je hond zo kunnen meenemen naar winkel

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:58

Hier gaat pepper wel eens mee naar werk van mijn vriendin ze werkt met mensen met autisme tussen de 18 en de 35 jr zo iets.

vandaag komt balou 17dagen logeren ze is een pup(bijna 2jr) van pepper aar eerste nestje.vind super leuk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:06

Ogossie wat snoezig <3