Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:35

haha ja duh... laat maar eens zien dan :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:03

Bedoel je mij Pipo ?
Kan vanaf gsm geen foto uploaden hier :-(
Wil best met trots mijn knappe hondjes showen ...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 07:33

ja bedoelde jou. :D Ben wel heel benieuwd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:01

Kan ik foto s uploaden vanuit dropbox oid . Of I cloud ? Dan wil ik t proberen .
Anders weet ik t ook niet ;-)
Mn Merle komt volgende week naar hier . Mn lavender heb Ik als baby gekocht

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:50

als je nieuw antwoord aanklikt, dan kan je vanaf je tel. uploaden hoor. Misschien net zo makkelijk??

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:38

Het ging echt een stuk beter met Emily. Ze kwam weer aan en kreeg weer energie. Ze valt nu weer af dus ze gaan verder onderzoeken zodat ze niet weer helemaal afgleid en dat er nu wat aan gedaan kan worden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:49

He verdorie... Hoop zo dat ze de oorzaak kunnen achterhalen. Heb het vast al eerder gezegd, maar kijk eens of je niet versvlees kan voeren. Vinden ze echt lekker en er zitten geen stoffen in die ze niet kan verdragen (of ze moet allergisch zijn voor kip of zo) Misschien helpt het. Arm klein ding. Sterkte en hou je ons op de hoogte??

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:32

Ja ik zit ook aan vers te denken. Toch maar informeren of ze het hebben in de dierenspeciaalzaak hier. Ja doe ik, woensdag heeft ze scopie afspraak. Vandaag voor de zekerheid bellen want ze moet 24 uur nuchter zijn, en dat vind ik toch wel lang dus misschien heb ik verkeerd verstaan of verkeerd geïnformeerd of het klopt maar dan vind ik dat wel heel zielig als ze zolang nuchter moet zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:45

Ik heb vorige week voor het eerst bij lotgering besteld. Maar ik doe dat met 72 kg tegelijk haha. Misschien is er een afhaalpunt bij jou in de buurt.
http://www.lotgering.nl/WaarKopen.aspx
In een pakje zit 500 gram. Hier krijgen ze 120 gram per dag. dus kan je 4 dagen voeren. Ik zou dan eerst de complete maaltijden nemen. al haal je 2 pakjes en laat dat iets ontdooien. snij het in 4ren en vries het weer in. Heb je voor een week in huis. zo kan je kijken of het wat is voor je. Hier zijn ze gek op vers. Nooit dat er 1 slecht eet of niet wil ofzo. En geen granen of andere zooi.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:27

wil ook graag bij lotgering bestellen maar vind het zo zonde van de bezorgkosten.......

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:27

enne mama in spe.............heb nog geen idee of het is gelukt :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:42

Je kan ook kijken of ze het in de buurt leveren. Dat scheelt weer, maar moet je ook goed kijken wat de tussenpersoon erop drukt met de prijs. Ik had dus 72 kg en was in totaal (zonder statiegeld, incl bezorgkosten) 117 nogwattes kwijt. Je zou ook een oproepje kunnen plaatsen om samen te doen met anderen. Doe ik ook. Wel even puzzelen hoeveel er dus in past en hoelang we er mee doen.
Vuile pens blijf ik zo wie zo hier halen, is veel goedkoper en dan hebben ze wat te kauwen. Maar ik heb nu ook geen bot meer wat ik in hoef te vriezen. Dus die ruimte kan ik gebruiken voor vlees.

Spannend hoor. Ben erg benieuwd! Maar jij ook haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:49

Je hebt ook herby, vanaf €100 is het bezorgen bij hen gratis (moet je wel een grote vriezer hebben) ik vind persoonlijk de kwaliteit van het vlees en de verpakking bij herby veel fijner.
Degomeat/best4dogs is er dan ook nog, vind ik ook wel fijn vlees.
Als je minder wil bestellen dan zou je op barfplaats kunnen kijken of er toevallig meer zijn die bestellen, ik heb vrijdag vlees van een slachterij uit Rotterdam gekocht daardoor, normaal gesproken zou dat voor mij niet kunnen omdat ze vanaf €750 pas bezorgen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:07

Die Herby heb ik net zitten bekijken, maar vind de verhoudingen niet zo fijn werken. Dan moet je toch een hoop nadenken. Ik ga uit van 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan. Maar pens is een complete maaltijd... maar dat zit overal door. Nee ik persoonlijk zou dat niet kiezen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:56

Ik bestel zelf bij dogmeat.nl (voorheen degomeat Naturis.nu) overigens bestel ik eens in de 2 maanden en bestellen er aardig wat mensen met me mee zodat we geen verzendkosten hebben. Kwestie van iemand in je buurt zoeken met wie je ergens mee kan bestellen. Of een verkooppunt van KVV in de buurt vinden. Steeds meer dierenwinkels hebben ook kvv. Jumper, pets place etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:06

pipo schreef:
Die Herby heb ik net zitten bekijken, maar vind de verhoudingen niet zo fijn werken. Dan moet je toch een hoop nadenken. Ik ga uit van 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan. Maar pens is een complete maaltijd... maar dat zit overal door. Nee ik persoonlijk zou dat niet kiezen.

Dat is ook een persoonlijke keuze, met de mix elke dag hoef je niet af te wisselen, en ze hebben ook de pure mailing (1 diersoort) daar zit dus geen runderpens in.
Ik heb de laatste keer dat ik vlees van lotgering gehad gewoon een soort kauwgom gekregen, de helft van de verpakkingen waren kapot en de rest zat ook niet goed vast.. Daarom ben ik overgestapt en herby's vlees is niet zo plakkerig.
Ik heb op dit moment alleen botmix vis van hen, verder best4dogs (is ook dogmeat, ik snap alleen niet dat het vlees op de ene site duurder is dan de andere als het precies hetzelfde is) en verder komt het bij de slachterijen weg.
Zo heeft ieder z'n voorkeur.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:49

Klopt hoor, wat voorkeur aangaat. Ik heb dus altijd zelf samengesteld. En als dit niet bevalt, doe ik dat gewoon weer. Voor mij was het gewoon dat ik wel eens voor piet snot naar de slacht rij. En dan dus of net wel of net niet genoeg heb, tot de volgende slachtdag. Dan nog het snijden en verdelen, het invriezen bla bla bla.. Met lotgering is het pakjes pakken, ontdooien en klaar. Met mijn fibrohandjes wel zo handy. Maar nogmaals dat is voor mij een probeerding. Ik betaal nu 1,50 per kilo.. bij lotgering iets van 1,63 ingevroren en verpakt en thuisbezorgd. Maar daarnaast geeft ik nog steeds vuile pens en paardevlees en dergelijke. Hier gaat er dan ook alleen voor de honden bijna 4 kg vlees door per dag. Dus ja ik kijk erg naar prijs ook. Die dogmeat is ook best aan de prijs :o Uiteraard niet als je 1 of 2 chi's heb.. maar als je een half schaap in 1 X voert haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:55

Heb je al eens op barfplaats gekeken dan? Dat vlees wat ik nu heb uit Rotterdam was echt niet duur, ik heb geit en lam (bot en vlees) gemalen voor €2 per kg, lamsvlees is hier bij de slachterij €2,50 en dan moet ik het zelf nog snijden.. Ik moet morgen alleen nog even het geitorgaan snijden en dan ben ik voorlopig klaar met alles snijden en verpakken.
Je kan qua KVV beter via best4dogs bestellen, is echt heel stom maar het is precies hetzelfde als dogmeat maar op de site van best4dogs is de KVV goedkoper.. Ik kreeg een rekening waar het logo van dogmeat boven stond dus het is gewoon hetzelfde..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:01

Klinkt heel flauw, maar ik kan hier ook gemalen vlees kopen (bij diezelfde slachterij) voor 1 euro per kilo. Maar ik weet geen verhoudingen. dus wil ik dat niet. Als ze mij kunnen zeggen dat het 50% spiervlees is en 20 % orgaan, dan weet ik wat en kan daar mn menu op aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:18

€1 is wel heel goedkoop, zelfs het pure vlees is hier duurder. Hoe bedoel je dezelfde slachterij?
Ik voer hoofdzakelijk KVV, tussendoor krijgen ze vlees, nekken (en de herder karkas) en op de dagen dat ze het gemalen lam/geit/kip krijgen dan voeg ik zelf orgaan toe.
Helemaal dat vlees geven zou ik niet doen maar als aanvulling vind ik het prima te doen, puur pens krijgen ze hier ook trouwens, van best4dogs maar dat blijkt van dezelfde slachterij te komen als waar ik mijn rund en lam van haal, ik wil alleen niet met pens om prutsen, vind dat echt te smerig.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:30

het is echt 1 euro de kilo. Maar als ik in de bak kijk is het overgrote deel dus orgaan. Geen bot, die doen ze zo wie zo niet malen. Met diezelfde slachterij bedoel ik daar waar ik mijn pens, paard en dus voorheen mijn vlees haalde en waar ze dus die grof gesneden rommel hebben wat ik niet wil voeren omdat t hoofdzakelijk orgaan is en er geen % gegeven kunnen worden. niet van orgaan/vlees percentages , maar ook niet schaap, geit, koe blabla.. het is 1 grote bak met misterymeat :D .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:31

oh, met pens snijden doe ik altijd latex handschoenen aan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:35

pipo schreef:
het is echt 1 euro de kilo. Maar als ik in de bak kijk is het overgrote deel dus orgaan. Geen bot, die doen ze zo wie zo niet malen. Met diezelfde slachterij bedoel ik daar waar ik mijn pens, paard en dus voorheen mijn vlees haalde en waar ze dus die grof gesneden rommel hebben wat ik niet wil voeren omdat t hoofdzakelijk orgaan is en er geen % gegeven kunnen worden. niet van orgaan/vlees percentages , maar ook niet schaap, geit, koe blabla.. het is 1 grote bak met misterymeat :D .

Ah zo, voor €1 per kg zou ik ook niet anders verwachten.. Gewoon het afval waar ze dan nog iets aan verdienen..
Dit is echt geit en lam, heb ook geitensnippers en eendennekken, ben wel blij met de bestelling, toch weer een lekkere afwisseling.

Ik vind vooral de geur niet zo lekker haha en het werk dat je er van hebt.. Vis en pens zijn niet mijn favoriet qua geur haha, verder heb ik er geen moeite mee.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:43

Ik vind de geur van een ondergescheten bench veel erger haha. Dus liever weten wat ik voer dan heeel goedkoop uitzijn. En die pens ed geef ik gelukkig niets om.
Maar even terug voor de chi eigenaren.. er zijn heel veel producenten die relatief goed en compleet voer leveren. Echt een aanrader ook voor de selectieve honden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:50

Ik voer ook KVV
Degomeat . Wel de fokkers worst van 1250 gram . Daar voer ik 2 vleesrondjes van , want voer nog geperste honden brokjes bij ...

Pfff foto uploaden van mijn chi ,s via Phone ...
Lastig geloof ik , vindt de upload knop .
Laad 4 foto s en dan moet ik ze slepen hierheen . Maar slepen gaat niet wel kopiëren of bewaar afbeelding ..