De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:30

Kreeg deze foto door van een lieve kennis, ook een fokker. Deze mooie dame is nu 5,5 maand en in mijn cattery geboren. Ben best trots op deze mooie meid!Afbeelding

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:57

Wauw zoo fluffy allemaal!
Ons poesje heeft iets minder kraag denk ik.
Ze praat soms wel uit het niets maar niet constant.
Wat wel enorm schattig is, is dat ze prr doet als ze springt bijvoorbeeld <3

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:57

Zag haar voorbij komen op facebook en met recht ben je trots. Ze is echt heel erg mooi <3 <3
Geweldige uitstraling heeft ze :)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:29

Wat een plaatje zeg! Echt mooi!
Noah groeit zo ontzettend hard, ik dacht eerst dat hij altijd klein zou blijven omdat hij een beetje achterliep op de groeitabel maar het is een flinke jongen inmiddels.

Drie maanden geleden:

Nu:

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:02

Zo leuk, hond en kat samen spelen!

Mijn kleinste ragdoll rent altijd als eerste naar de voerbak van de hond als die eten krijgt en de hond wacht keurig op zijn beurt. Wat nou een stafford is een vecht hond? :P

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:03

Sally1987 schreef:
Zag haar voorbij komen op facebook en met recht ben je trots. Ze is echt heel erg mooi <3 <3

Thanks en wat leuk dat je haar op FB had gezien, op mijn pagina of bij Jannie?

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:35

Freggle_Edge schreef:
Sally1987 schreef:

Thanks en wat leuk dat je haar op FB had gezien, op mijn pagina of bij Jannie?

Bij Jannie op haar facebook :)
Waarom heb je haar niet zelf gehouden trouwens? Ze is echt een mooi meisje.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:01

Nou, dat is een mal verhaal.
Voor het eerst in mijn leven had ik een foutje gemaakt met geslacht bepalen. Dacht dat ik 1 poesje had en 2 katers. Poesje was ook veel kleiner en heel donker, zeker voor een blue tabby, dat vind ik dus echt heel mooi. Dus het poesje zou blijven. Die werd ook nog eens ziek, veel trammelant mee gehad, dus daar had ik zo een band mee, die moest blijven. De "katers" zouden samen weggaan, maar werden geannuleerd vlak voor Jannie en Ellen kwamen kijken. Jannie was direct in love op de Bo Color en baalde als een stekker dat het geen poesje was. Toen bleken de katers dus inene poezen te zijn. :o Echt een blunder, maar wel een geluk bij een ongeluk. Dus toen was al snel besloten dat ze naar Jannie ging en ze is daar zo op haar plekkie, echt heel leuk.
Het derde poesje daar wilde mijn mannen geen afscheid meer van nemen, dus die is ongepland ook gebleven. Ben daar nu heel blij mee, die is ook zo mooi!! <3

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:05

Afbeelding

Hier waren ze pas 11/12 weken.
Je ziet het enorme verschil, links Beetlepoezz die heel ziek is geweest. Vacht kwaliteit bleef ook achter en had veel last van haar oogjes. Gaat nu gelukkig de goede kant op.
Rechts Rebel, enorm groot voor haar leeftijd en ontwikkeld zich nu ook in de breedte. Kleur word steeds mooier en ze weegt al 3,5 kg. Echt een knappe dame!
Zal binnenkort eens nieuwe foto's maken.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:51

Wat een verschil in maat hierboven zeg! Mijn Noah was ook de kleinste van het nest maar doet het nu heel goed eigenlijk. Hij haalt de schade in inmiddels.

Gisteren wat herfst plaatjes geschoten hier. Wordt al flink koud :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:07

Ik kom hier als leek binnenvallen. Onze laatste kat is helaas afgelopen maandag ingeslapen. We hadden een broer en zus (rode kater & lapjes poes). Na een happy leven zijn ze nu dus sterretjes geworden.

Nog nooit zonder kat gezeten en het huis is heel erg stil en leeg. Ik ben in de afgelopen jaren echt wel gevallen voor de Ragdoll. En we zijn ons dus aan het oriënteren voor een/twee nieuwe poezenvrienden. Volgens mij is het nu niet de tijd voor kittens, dus waarschijnlijk zullen we moeten wachten tot volgend jaar.

Hebben jullie tips waarop te letten? Ik weet van de ziektes. Maar jullie hebben vast nog meer tips.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:07

Ik heb Poes als volwassen herplaatser gekregen, dus heb me toen niet verdiept in kittens...

Poes blijft maar 'plakhaar' houden. Zijn geen klitten, je kamt er zo doorheen maar het lijkt heel... vet? Iemand een idee wat het kan zijn, en wat ik er aan kan doen? Kan het door het voer komen? Daar doet ze het verder wel heel goed op, dus wisselen doe ik liever niet zomaar.
Ze krijgt 2x per dag beetje blikvoer van Almo, verder heeft ze hardvoer van Hill's (anti hairball) en Carocar senior, gemixt.

Afbeelding

En mijn absolute anti-held op het balkon :')
Afbeelding

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:51

Zowiezo letten op dat de cattery test via de echo op HCM, PKD/CIN. En fiv felv.
En natuurlijk goed aangeven waarnaar je op zoek bent en welke cattery's je aanspreken. Ik vind het vooral altijd belangrijk dat mensen een goed gevoel hebben.

Vorig jaar hadden mensen bij ons geinformeerd maar het wilde toe niet lukken met de poes. Dit jaar dan een nestje met een andere poes en de mensen mailden ons meteen toen ze zagen dat er kittens waren en over 2 weken halen ze het kitten op. Ze hadden een fijn gevoel erbij en wilden het moment afwachten tot er een kitten bij ons was. Zo kan het dus ook. Probeer je goed te orienteren en op internet te zoeken naar verschillende cattery's.

Als je op bezoek gaat let dan op dat de kittens wel in een huiskamer opgevoed worden, ze allert zijn en er goed uit zien en niet plukkerig of vieze ogen. Is de moeder ook aanwezig en hoe is die met de kittens.

Maar vooral ook veel durven vragen :) Succes met de zoektocht! :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:06

Weinig aan Sally toe te voegen.
Goed gevoel is in ieder geval heel belangrijk, dat je je vrij voelt om vragen te stellen en kennis te maken met je eventuele nieuwe huisgenoten.

Ik heb 2 jaar op mijn eerste Ragdoll Spoffer (zie foto) moeten wachten en ze was het meer dan waard. Ik wilde perse bij die fokker een kitten vandaan, tja, dat duurde een tijdje.
De overige 3 zijn hier geboren, aangezien mijn dames niet zo heel vaak krols zijn, heb ik daar ook best lang op moeten wachten, haha! Maar ook die waren het waard. :)

Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:07

@Berdien: Mooie ragdoll zeg! Volgens mij heeft die van mijn ouders, broertje van de mijne, ook een beetje 'vettig' haar. Heel anders dan Famous qua vacht. Die van mijn ouders is een blue point. Het vachttype van een cream is ook wat anders.

En je bedoelt denk ik Carocroc senior? Of Carocat? Wat jij er van maakt klinkt als iets voor een auto :P

@Freggle_Edge: Wat een beauty!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:10

Vet haar kun je eventueel bestrijden met poeder voor de vacht. Ik heb er ook eentje die het heeft, maar vaak groeien ze er vanzelf overheen. Hoe oud is de kat Berdien?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:12

Stomme autocorrect ^) Ja, Carocat/croc senior :D

Ze is heel knap inderdaad, maar vooral vreselijk leuk :)) :+: Ze heeft ook geen last van het 'vettige', en het zit dus ook niet in de knup. Ze is verder ook kerngezond. Wellicht is het wel de anti hairball hoor, volgens mij begon het daar wel mee... maar dat voer ik ook alweer een tijdje. Maar goed, dat niet voeren = meer overgeven door verstopt haar. Nu poept ze het meeste keurig uit. Ze drinkt niet extreem veel, poept 1x dag (max) en ook de DA vond haar een kerngezonde kat. Kan haar wel wassen... maar daar doen we niemand een plezier mee vrees ik :=

Wat voor poeder is dat precies? Poes is 9 :)

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:40

Inderdaad poeder zou misschien kunnen helpen.
Ik heb wel eens gelezen dat ze een 'vettige staart' kunnen krijgen en dat was daar ook de oplossing voor.
Poeder is gewoon talcpoeder, best zo natuurlijk mogelijk dus niet te veel parfum aangezien katten aan hun vacht likken krijgen ze dat binnen.

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:59

Ik kom hier even mee kwijlen! Ik hoop t.z.t. ook een Ragdoll aan te schaffen. :j Nu wil ik echter niet via Marktplaats een kitten aanschaffen.. Dus ik vroeg me af wat een realistische prijs is bij een goede fokker? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:50

Realistische prijs is denk ik vanaf 600, maar ik denk dat de meeste fokkers 700/750 vragen afhankelijk van een kater of een poesje.
Sterilisatie van een poesje is namelijk duurder.
Ik bedenk me net dat ik het wel over België heb, dus in die prijs zit de operatie al mee.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:58

Beste ragdoll kenners,
Wij zijn aan het oriënteren welk ras het beste bij ons past tot op heden blijft de ragdoll op nummer 1 maar staan toch wat puntjes ons ( vooral mijn man) tegen.
Wij zoeken een echt gezelschaps dier die goed samen kan met kinderen.
De ragdoll is een prachtige kat maar de verhalen zijn erg wisselend over het verharen, de een zegt dat ze extreem verharen en de andere zegt ze verharen niet wat is jullie ervaring hier in?
Op Internet zie je ook verschillende types vacht de 1 langer maar soms komen er ook kortharige voorbij ,zijn dat kruisingen of bestaan er echte kortharige ragdolls ?
Ook is mijn man erg bang voor de poep die in de haren blijft hangen en overal uitgesmeerd word.

Eigenlijk ben ik helemaal verlieft op de ragdoll nu alleen mijn man nog overtuigen.
Hopelijk kunnen jullie mij wat ervaringen delen.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:11

kortharige Ragdolls, zijn geen Ragdoll maar showshoe oa.
qua vacht verschild echt per Ragdoll, mijn poezen hebben een redelijk onderhoudsvriendelijke vacht,
mijn kater moet ik wel elke week kammen om geen mega klitten te krijgen.
Verharen doen ze, doet elk dier met vacht.
Over poep in de haren, goed voer doet wonderen.
FF afkloppen maar mijn katten hebben nooit poep aan hun haren hangen.
Zelf voer ik Acana Grassland.
Mijn katten krijgen zo nu en dan een blikje vlees (graanvrij),
tijdens het verharen wat vaker, zodat de boel lekker doorsmeert.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:32

Poes heeft ook nooit poep in haar haren :n Goed voer doet inderdaad wonderen.

Poes moet ik wel heel regelmatig kammen, al gauw 2x per week om inderdaad grote klitten te voorkomen. Ze haart niet extreem, maar de haren zijn wel lang en wit en opvallend :+

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:57

Onze poes krijgt amper klitten, 1x per week kammen is zeker voldoende bij ons.
En inderdaad goed voer zodat ze geen diarree krijgen, dan blijft er normaal niets hangen!
En dat droogt op he dus sowieso wordt er niet echt iets uitgesmeerd.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:47

@LaraLise: Voor een ragdoll met stamboom moet je wel op zo'n 500 euro of meer rekenen. Wat betreft het verharen en de drollen, zie boven mij :P

Per ragdoll inderdaad wel verschil in de bewerkelijkheid van de vacht. Zo bewerkelijk als een Pers zal het niet zijn, maar de ene heeft wat meer kambeurten nodig dan de ander. Famous is gelukkig wel heel makkelijk wat dat betreft ondanks een behoorlijke vacht, zeker in de winter! In het vroege voorjaar wel iets meer werk i.v.m. verharen. En ja, die haren zijn lang én wit én opvallend, zoals Berdien al zei haha! Daar is de stofzuiger voor uitgevonden. ;)

Een ragdoll hoort halflangharig te zijn, maar ik zie ook iets minder harige exemplaren, zal wat verschil in zitten per bloedlijn. Het zijn in ieder geval erg leuke katten die graag aandacht krijgen!