Ik vond t ook wel leuk te zien dat ie zo vol aandacht naar mij zit te kijken haha Dat is van een afstandje toch anders om te zien dan als je er met je neus boven staat
Pootje mocht ik Ol niet leren van vriendlief, dus heb ik 'm "high five" geleerd en "deal?" Dat mocht wel
Ik heb uiteindelijk ook wel "pootje" aangeleerd, maar daarmee bedoel ik meer dat ie de voet waar ik naar wijs op moet tillen. Handig als de riem om z'n poot heen zit
joyce83
Geplaatst: 12-11-13 19:30
bleeehhhh weer training in de regen... Ben aan het twijfelen om niet op te gaan met examen. Ben er niet van overtuigd dat we het kunnen gaan halen, twijfel ook of het op het randje is.
spatter
Geplaatst: 12-11-13 19:45
ik ben voor doggydance aan het kijken maar daar les in vinden is in deze regio niet makkelijk dat wordt filmpjes en video's bekijken
Vanavond weer training gehad met Jinn. Zit, staat, af op 1 meter gaat perfect. Hij komt echt geen centimeter vooruit. Af en blijf ging hij 1 keer zitten en met zit en blijf ging hij 1 keer liggen xD Voorkomen ging goed. Aan de voet ging goed en terug sturen naar de plaats ging ook erg goed! Eigenlijk hadden we vanavond niks te klagen.
Gisteren training gehad met Kaya. Gelukkig wel lekker binnen. Maar mevrouw is zo aan het puberen. Het knopje af en blijf zijn grotendeels verdwenen. Ze gaat zitten en kijkt dan om zich heen. Is totaal niet met mij bezig. Is moeilijk hoor om da gemotiveerd door te gaan. Maar goed het is een fase en we gaan gewoon door.
Gisteren weer nat geregend... ook het besluit genomen om geen examen te doen en dan maar eens bedenken of we volgend seizoen weer mee gaan doen met gehoorzaamheid. Weet niet of ze er echt plezier aan heeft. Loopt wel met de staart hoog maar volgen zit er niet in (ja wel als ik de hele tijd beloon met goedzo ooo wat knap, maar zeg ik niks loopt ze angstig ver achter me) moet echt teveel commando's geven dus eerst daaraan werken. Gelukkig hebben wij behendigheid altijd binnen dus dat is erg prettig nu met de winter en regen.
Ik ben met Hazel naar m'n paard geweest. Mijn nichtje was ook mee, dus kon die zich mooi over Vela ontfermen en ik Hazel in de gaten houden. Hazel is totaal niet bang van Vela, maar wel heel alert bij haar in de buurt.
Jesda is ook niet bang voor paarden. Probleem is dat ze er achter aan gaat als ze gaan rennen als ze vrij in de bak/wei lopen. Wanneer er iemand op zit of poetsen ofzo dan doet ze niks xD
Jinn is eigenlijk nog maar 2 keer bij een paard geweest
chels is als de dood voor paarden, hierdoor gaat ze herderen en ze contstant proberen te drijven door ze in de hielen te willen bijten. als ik aan het rijden ben kan ik haar wel ergens neerleggen en daar blijft ze dan ook netjes liggen
Ik heb Hazel niet los bij de paarden, dus geen idee of ze er achteraan zou rennen, maar haar kennende niet. Doet ze bij grote honden ook niet, dus laat staan bij paarden. Ik neem Hazel regelmatig mee naar stal, niet zo zeer om aan de paarden te wennen, wel om te leren dat aandacht gedeeld moet worden en dat ze soms gewoon moet wachten/ iets voor zichzelf moet gaan doen.
ik kan chels niet vast houden op stal, er loopt een rottweiler rond die ze niet leuk vind en waar ze voor weg wilt kunnen lopen. als ik haar vastzet ontneem ik haar dat en dan weet ik niet wat ze uiteindelijk uit paniek gaat doen
Baris vindt paarden geweldig ! Hij blijft rustig als hij ze benaderd en is er tot nu toe nog niet achter aan gegaan.
Neem hem alleen mee als ik smorgens vroeg ga voeren want dan zijn er nog geen andere honden. Want met andere honden is hij niet zo rustig, dan wil hij spelen en gaat hij lomp uitdagen en kijkt niet waar hij rent ........, dus dat voorkom ik liever hahaha
Neej