Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fosco

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:02

Neej, ik ook sommige honden tonen dan ook veel mooier. Heb je de bouvier gezien? Als die vrij gaat staan was het een prachtige bouvier (overigens niet mijn favoriete ras maargoed) we hebben die toen los laten staan vóór het podium en toen toonde hij geweldig. Op het podium was het een ramp

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:05

Ik had een spijkerbroek aan, met een lichtgekleurde blouse met een heeeeel dun rood streepje. Ben peper en zout kleurig haar, oftewel oudblond haha. Heb twee teven geshowd.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:46

Thesserd schreef:
Ohhhh fosco die japanner heb je wel heel mooi op de foto gezet <3 Ik wou dat ze japanners altijd zo showden, ook in stand, niet dat nek vel zo raar meenemen in het riempje. Ik snap echt niet waarom ze dat doen -O-
!

Is dat niet omdat de kop dan boller toont? Ik zou bijna zeggen dat ze dan wat te compenseren hebben met bijvoorbeeld(!) de schedelvorm of oren aanzet :o?

Als ik mijn teef vrij laat staan, staat ze super voor het oog. HELAAS staat ze niet meer vierkant en word je lager geplaatst. Dus dan maar vierkant zetten (achterpoten staan dan wat onder de massa). Zelfs JH-ers krijgen daar commentaar op, terwijl de hond voor het oog mooi staat :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:33

Klopt inderdaad, maar daardoor ziet het hoofd er heel onnatuurlijk uit en worden die ogen helemaal dichtgeknepen. Zoals je op de foto van Fosco ziet kan het ook anders <3 Dan laten ze al dat nek vel voor wat het is en laten ze puur het hoofd naar voren komen.

Als je nu kijkt naar een gemiddelde japanner die geshowd word lijkt het hoofd ENORM vergeleken met het lichaam haha.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:35

Whoop whoop bisou 1u eerste keer tussen klasse (net 15 mnd) en beste teef! Ze heeft in 5 nl shows 3,5 cac :D haha lekker beest!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:43

1 ZG, mevrouw was dwars. Op 2 poten lopen was leuker dan 4 en staan... zitten is toch ook goed *Grom*

Gefeliciteerd Es :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:43

essiesilly gefeliciteerd!
LhinnOlijf jammer.

Rotterdam ,ik denk niet dat het me lukt. Ik blijf door trainen maar het rennen wil maar niet lukken bij mij.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:02

En als een ander haar voorbrengt? Mocht het mij dan tijdtechnisch uitkomen wil ik je best helpen ;)

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:23

Beide teven 3zg, een in de jeugdklasse, was met 13 maanden nog te veel pup. De ander in de open klasse, ze stond te laag op haar benen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:02

Wat supergoed Es! Ook hier gefeliciteerd :D

LhinnOlijf jammer! Soms hebben ze zo'n dag he :P Bijna alle honden die ik ken hebben wel eens een ZG gehaald, ook kampioenen aan alle kanten. Liep op een gegeven moment bij ons een reu die echt zowat alles won wat er te winnen viel, zelfs díe haalde wel eens een ZG :P

Wij doen van het weekend lekker een lokale clubmatch; erg lokaal, in Hengelo of all places :') Samen met een vriendinnetje, gaat vast leuk worden :) Hopelijk wordt het een beetje weer :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:33

LhinnOlijf schreef:
En als een ander haar voorbrengt? Mocht het mij dan tijdtechnisch uitkomen wil ik je best helpen ;)

Heel lief van je. Maar ik heb besloten,ik doe het zelf of ik doe het niet.
Voor mij maakt het niet uit of ze kampioen wordt of niet.
Showen is niet nodig voor een nest van haar en ze is toch wel heel mooi.
Daarbij is ze in de ring erg op mij gericht .

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 08:49

Vanaf mijn kant erg veel afwezigheid, gitou is chemisch gecastreerd zo'n 3 weken terug. Als dat zijn gedrag niet beinvloed blijft ie daarna gewoon reu maar als ie erop vooruitgaat gaan we hem laten castreren. Helaas zijn er dan geen shkws meer bij en misschien af en toe een keertje de clubmatch, gewoon voor de gezelligheid en niet voor het winnen. Het leuke is: onze club gaat kijken of ze op de clubmatch junior handling kunnen doen ( soort van onofficieel enzo) en als we dan eens gaan doen we daar gwn mee. T is echt voor de kinderen van picard eigenaren die graag willen showen. Dus niet officieel en dat soort dingen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:56

Wat ik jammer vind dat in Nederland de Border collie club echt niets organiseert voor de showlijn. Ook dus geen clubmatch.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:08

kohtje schreef:
Wat ik jammer vind dat in Nederland de Border collie club echt niets organiseert voor de showlijn. Ook dus geen clubmatch.

Tja, toen ik naar de reden daarvan vroeg kreeg ik de mededeling dat het ras hoort te werken ipv door de ring te hupsen. Zelf merk ik dat er veel afgunst is over beide lijnen, afhankelijk van welke lijn de eigenaar heeft... zo jammer die verdeeldheid binnen het ras.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:39

Het is nu eenmaal zo dat er een werklijn en een show lijn is en dat is niet van gisteren. Er bestaan echt heel oude kennels in Engeland met showlijnen. In Belgie zie je het ook veel meer.
Beetje kop in het zand steken vind ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:30

Gefeliciteerd allemaal! Jammer LhinnOlijf

Ach, ik hoef met mijn werklijn herder niet op een normale show te komen. Op een clubmatch gaat het nog net. En op de aankeuring worden ze allemaal hetzelfde getest met bijten, maar wordt er geen onderscheid gemaakt tussen honden die zowat de mouw in hun bek geduwd moeten krijgen en honden die gewoon vol bijten. Krijgen gewoon een uitmuntend op belastbaardheid/moed (geen idee hoe ze het noemen). Ook erg krom.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:26

Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het nog maar eens: verschil tussen werk-show vind ik eeuwig zonde. Tenminste, ik kan me best voorstellen dat er lijnen zijn waar meer werkkwaliteiten zitten, en lijnen met wat mínder, maar zulke enorme verschillen als bij de DH, de Border en bv ook de ESS vind ik echt zo jammer.

En vooral als er zoveel afgunst tussen lijnen zit. Is bij de ESS ook hoor. Jachtspringers zijn geen echte ESS en niet uniform en lelijk aldus een show-eigenaar; en showspringers kunnen niks meer en zijn alleen maar schoothonden, aldus een jacht-eigenaar. Zonde.

Wij hebben geen verschil in lijnen; alles is een beetje showlijn geworden :') Wil niet zeggen dat er geen jachtzin meer in zit hoor, maar echt meekomen in de jacht kunnen heel veel welshjes niet meer..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:32

Zie, eerste show zit erop.
Eerste in de jeugdklasse reu, helaas met een zeer goed. Maar smaakte wel naar meer!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:55

Morgen naar Arnhem... lekker in die warme hal....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:03

Goed gedaan secricible!
Bleh jij liever dan ik donja, succes!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:12

ik moet vroeg, heb maar 1 hond mee en ze zit niet super in haar vacht.. verwacht morgen weer op tijd thuis te zijn :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:20

Ik ben ook echt serieus zo blij dat ik niet ingeschreven heb in Arnhem hahaha :') Sterkte morgen Donja!

Secricible, mooi een eerste plaats :) Jammer van de ZG, dat dan weer wel, had leuker geweest als het een Utje was he ;) Maar toch goed gedaan!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:31

Ja, maar wel verwacht. Ten eerste gaf het jurylid alle honden die ze in de jeugdklasse keurden (bij alle rassen) een zg, op eentje na die een u kreeg. Bovendien maakte sensje er behoorlijk een zootje van, hij snapte het niet en wilde niet blijven staan, ging constant zitten en in de lijn hangen en doen dus we zijn eigenlijk al super tevreden.
Rapport was heel goed, alle aanmerkingen kwamen gewoon doordat hij in de rui is (matige vachtconditie) en doordat hij niet netjes stond en zijn rug kromde (te lage croupe en schouders niet voldoende hoek). Dus allemaal puntjes die we nu gewoon rustig gaan trainen en dan doen we het nog een paar keer.

Fokker had zelf ook een paar honden bij dus ik heb wel een hele hoop gezien en ervaring opgedaan wat ik echt heel fijn vond.

Honden waren ook wat murw omdat de ring voor ons ruim een half uur stilgelegd werd.

Ik vond het overigens reuze meevallen hoe warm het binnen was in Arnhem!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:51

Ik ben vandaag ook in arnhem. Donja met wat voor hond ben jij er ?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:08

ik had een spaanse waterhond (Perro de Agua Español ) bij me.
Hetzelfde hondje die in Utrecht BOB en 6e rasgroep 8 werd. Alleen stond ze er nu niet zo goed voor (vacht), dus ik verwachte niets. Ik hoopte wel op beste teef (ivm het CAC), maar bij de reuen had de kampioensreu het al gewonnen, dus dan weet je het meestal wel...
Mijn teefje (tussenklasse, 22maanden) werd beste teef !! en daarna weer BOB... dus om half 11 klaar en toen konden we alsnog de hele dag blijven..... In de erering was het deze keer er in en er uit (is meestal zo.
Hoe heb jij het gedaan?