Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:58

Duiven (Parzival) en Leusden lijken me dan het dichtst in de buurt, of zijn die ook te ver?

ThinkAgain

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:15

moet wel te doen zijn. Ik kan alleen niet meer op het rattenforum om te kijken welke ratjes er nu in de bemiddeling zitten want de site van parzival leek me niet echt up to date. En de ratjes van SOK staan ook allemaal op het forum begreep ik

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:28

Duiven, Huisen, Leusden.. en van de ROLL zitten er ook opvanglocaties bij jou in de buurt volgens mij... Terborg moet wel te doen zijn denk ik... :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:43

_-:( _-:( _-:( _-:( Wat heb ik toch een verschrikkelijk kloterig huisgenootje.

Ik was gisteren ziek bij mijn ouders, ik belde of ze mijn Garpjes even water en eten wilde geven. Dat ging zuchtend en klagend want ja, het waren míjn dieren.

Ik kom net aan, een héél klein beetje water, géén brokjes. En waarom niet? Ik wil niet 1 van mijn ratjes aan haar geven en dus doet ze er niets mee.

fiets, ze is 20 :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:24

Ik meende me trouwens ook te herinneren dat iemand hier uit het topic haar ratjes van een mini-opvang in zutphen zelf had? Weet niet wie het was maar misschien kan ik daarvan een tel.nr. oid krijgen?

en Banjer, is er buiten het ratten.nl forum nog een manier om te zien welke opvangers er op het moment herplaatsbaar zijn? Of zou ik dan gewoon even moeten mailen oid?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 01:50

Volgens mij zijn er op ratten.nl geen opvangers nu...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 02:27

op ratten.nl zie ik geen opvangers staan zo... Wil je niet naar Groningen komen? :D heb nog zes hele leuke mannen die fijne huisjes verdienen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:44

De site van Parzival is up-to-date hoor. :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:56

peacehorses: je kan het beste een opvang mailen... :)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:05

Ik vraag het maar even hier: Vandaag lekker geknuffeld met mijn ratjes en ik ruik ineens iets vies. Blijkt uit een oortje van 1 ratje te komen. Echt een vieze lucht. Hij heeft er geen pijn aan, schud niet met zijn koppie en krabt ook niet. Wat denken jullie dat het is? Naar de Dierenarts ermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:13

Absoluut mee naar de DA. :j Je kunt niet zien of hij wel of geen pijn heeft, ratten laten vaak pas bij heel erge pijn wat blijken. Het is dus goed mogelijk dat hij er wel last van heeft. :) Een stinkend oor duidt vaak op (midden)oorontsteking en de geur is 1 van de eerste symptomen. Als je te lang wacht kan het zijn evenwichtsorgaan aantasten en gaat het koppie bv. scheef trekken.

Heb je een DA met verstand van zaken? Als het middenoorontsteking is kan dat vaak het best behandeld worden met een combi van antibiotica's, Enrofloxoral en Synolux zijn gangbaar. Beter meteen met grof geschut behandelen, dus check even of je DA iets voorschrijft wat sterk genoeg is.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:42

Ik zou ook naar de dierenarts gaan Chihiro, misschien heeft ie nu nog geen pijn, maar dat kan nog komen.

Wij zijn vanmiddag ook geweest. Ons ratje heeft een tumor in zijn mondje.. kan geopereerd worden, maar omdat ie al oud is is het risico van de operatie enorm. Hij heeft er last van met eten, maar zacht voedsel krijgt hij goed weg. Hij drinkt nog goed en oogt alert (aldus DA). We hebben nu ontstekingsremmers gekregen en pijnstillers, maar als het erger wordt gaan we toch maar terug om hem in te laten slapen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:38

MirandaNH schreef:
op ratten.nl zie ik geen opvangers staan zo... Wil je niet naar Groningen komen? :D heb nog zes hele leuke mannen die fijne huisjes verdienen :D

hihi ik zou heel graag naar Groningen komen maar 't is zo'n dure hobby en lange reis, vind het ook zo sneu om ze dan in een mandje in de trein mee te nemen ofzo.

RedPassion schreef:
De site van Parzival is up-to-date hoor. :j

is dat zo? Het laatste nieuws wat ik zag was van mei 2010 ofzo, dus ik ging er vanuit dat het niet zo bijgehouden werd := maar de opvangers die daar staan zijn dus wel de opvangers die er op het moment zitten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:30

Er zitten op dit moment een boel dumbo meisjes in de opvang die over 3 weken naar een huisje mogen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:58

Het opvanggedeelte van de site van Parzival is up-to-date, dat wordt goed bijgehouden. :j

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:15

Bedankt! Ik hoop dat ik op tijd ben en dat het niet erger word..middenoor ontsteking, kan dat weer helemaal goed komen als ze dat hebben? Onze DA is wel goed met ratjes geloof ik, ze hebben Danny ook gecastreerd. Ik zal ze bellen :j

Nog even wat foto´s:

Danny
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit het raam koekeloeren
Afbeelding

Bram (ratje met het stink oortje ;( )
Afbeelding

Sammie
Afbeelding

Floris
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:16

MOO is besmettelijk, kun je het zieke ratje apart houden van de rest?

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:20

Ohh nee toch. Ja dat kan wel, heb een (ziekenboeg) hokje. Meteen maar doen dan en dan morgen naar de DA bellen. :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:21

Je beestjes zijn wel echt superschattig he? <3

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:22

Anneert schreef:
Ik zou ook naar de dierenarts gaan Chihiro, misschien heeft ie nu nog geen pijn, maar dat kan nog komen.

Wij zijn vanmiddag ook geweest. Ons ratje heeft een tumor in zijn mondje.. kan geopereerd worden, maar omdat ie al oud is is het risico van de operatie enorm. Hij heeft er last van met eten, maar zacht voedsel krijgt hij goed weg. Hij drinkt nog goed en oogt alert (aldus DA). We hebben nu ontstekingsremmers gekregen en pijnstillers, maar als het erger wordt gaan we toch maar terug om hem in te laten slapen.

Heel veel sterkte ermee :(:) ik hoop dat hij opknapt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:27

MOO kan helemaal genezen, maar je moet idd wel direct met medicijnen beginnen. Ik was er echt extreem vroeg bij (woorden van de DA) en Stitch is helemaal genezen... binnen 3 dagen waren de symptomen weg en was hij weer helemaal zichzelf... Morgen krijgt hij zijn laatste "shotje" medicijnen... :D
Als de symptomen weg zijn, moet je altijd nog minstens een week doorgaan met de medicijnen... :)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:29

lieveli schreef:
Je beestjes zijn wel echt superschattig he? <3

Hihi dank je, dat vind ik zelf ook inderdaad, haha! En ze zijn allemaal zo verschillend qua karakter, dat maakt ze zo leuk. Ik zit soms gewoon uren met ze te spelen en naar ze te kijken. De 1 wil alleen maar bij mij zijn (Danny, zit het liefst op me) de ander bekijkt alles van een afstandje (Floris) Sammie stoeit met iedereen, en de 2 rexjes Bram en Max zijn slome donders die nog wel eens van het bed afvallen als ze ergens anders op willen klimmen :') :o echt zo leuk. <3

Banjer, Oke gelukkig. Het is nu nog een stinkend oortje dus ik hoop dat ik er ook vroeg bij ben..echt mooi dat Stitch genezen is! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:32

Heb je toevallig al AB in huis? Want dan zou je alvast met behandelen kunnen beginnen... :)
Het klinkt wel alsof je er vroeg bij bent... :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 02:18

peacehorses schreef:
MirandaNH schreef:

hihi ik zou heel graag naar Groningen komen maar 't is zo'n dure hobby en lange reis, vind het ook zo sneu om ze dan in een mandje in de trein mee te nemen ofzo.

Kattenreismand, drinkflesje eraan hangen, lekkere laag fleece erin en wat voer mee nemen :D Echt.. de mannen zijn leuk hoor! :D :')