Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:14

Misschien heb ik onder een steen geleefd... maar wat is een natte neuzen route? :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:15

fannetje schreef:
Welke natte neuzen route heb je gedaan Kaus?
Er zijn er meerdere volgens mij in NL.

De Natte Neuzenroute is in Appelscha/Drents-Friesche Wold. Tenminste, deze. :D
Een prachtige route, vind ik :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:17

Wat sneu Zonnebloem! Lijkt me vreselijk. Onze 'oude' hond is nu ook vijf. Ik hoop echt nog wel minimaal 5 jaar van haar te kunnen genieten. Het liefst 10. Heel sneu dat je zo snel al afscheid hebt moeten nemen. Wel een fijn vooruitzicht dat er een pupje komt!

Wat lopen jullie allemaal in mooie gebieden! Echt super leuk om te zien.

Frits heeft zijn eerste dag opvang overleefd, al vond ik het beleid nog niet zo top... Hij werd door een verstandelijk beperkte jongen aan de lijn een speelweide ingelaten waar zijn ''maatje'' als los was. Dat was een jongvolwassen langharig herdertype dat gelijk bovenop hem sprong. Hij bleef gelukkig super netjes, maar de eigensaar was verbaasd dat hij als pup zijnde niet onderdanig op zijn rug ging liggen bij andere honden. Uhh... dat vind ik niet heel gek als iemand zonder je eerst te begroeten gelijk bovenop je springt, terwijl je notabene nog vast bent?

Ik twijfel dus echt hem ergens anders naar te brengen, maar vind het heel lastig te oordelen wat dan wel een goede plek is...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:17

Limoen schreef:
fannetje schreef:
Welke natte neuzen route heb je gedaan Kaus?
Er zijn er meerdere volgens mij in NL.

De Natte Neuzenroute is in Appelscha/Drents-Friesche Wold. Tenminste, deze. :D
Een prachtige route, vind ik :j

Bij het Leesten heb je er ook eentje. Is dus gewoon een route voor honden. En ik denk dat er dus nog wel meer zijn in NL

Edit, klinkt niet echt als een bekwame opvang, beetje vreemde instelling.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:37

Klopt er zijn er meerdere, maar dit is in Appelscha inderdaad :D

Wat leuk Limoen, misschien tref ik je daar nog eens! Tis een prachtig gebied maar wel een stukje rijden voor ons dus kom er ook niet heel vaak.

996981, wat belachelijk... Ik zou daar heel duidelijk in zijn hoor. Dexter ging ook een tijdje naar een opvang en ik had aangegeven dat ik hem absoluut niet met grotere reuen wilde. Hij kan daar uit onzekerheid (zn arme mannelijkheid :roll: ) nog weleens erg onredelijk naar doen en afhankelijk van de reactie van de andere hond kan dat escaleren. Dus wat doet de opvang? Hoppa, in een grote groep grote honden incl intacte reuen -:(- 'Ja hij gromde wel wat maar het ging wel goed hoor! Hij vond het alleen niet zo leuk met ze. Probeerde steeds weg te komen...' 8)7

Echt op je strepen staan bij zo'n opvang. Het is jouw hond en als ze zich niet willen aanpassen aan wat jii wil (wat ze goed recht is, het is hun opvang) dan zou ik ergens anders heen gaan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:42

Wauw, hele bijzondere opvangen als ik dit zo lees. Wat Kaus zegt, zou er wel wat van zeggen en echt op je strepen staan. Want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Wat een prachtige omgeving zit je, CB! <3

En ik zie foto's van een meeting, leuk! Ziet er gezellig uit. Nu denk ik even uitrusten?

Balen zeg van je auto, Kim. Hopelijk is die snel gerepareerd!

Zonnebloem, sterkte! Y;(

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:46

Kaus schreef:
Klopt er zijn er meerdere, maar dit is in Appelscha inderdaad :D

Wat leuk Limoen, misschien tref ik je daar nog eens! Tis een prachtig gebied maar wel een stukje rijden voor ons dus kom er ook niet heel vaak.

996981, wat belachelijk... Ik zou daar heel duidelijk in zijn hoor. Dexter ging ook een tijdje naar een opvang en ik had aangegeven dat ik hem absoluut niet met grotere reuen wilde. Hij kan daar uit onzekerheid (zn arme mannelijkheid :roll: ) nog weleens erg onredelijk naar doen en afhankelijk van de reactie van de andere hond kan dat escaleren. Dus wat doet de opvang? Hoppa, in een grote groep grote honden incl intacte reuen -:(- 'Ja hij gromde wel wat maar het ging wel goed hoor! Hij vond het alleen niet zo leuk met ze. Probeerde steeds weg te komen...' 8)7

Echt op je strepen staan bij zo'n opvang. Het is jouw hond en als ze zich niet willen aanpassen aan wat jii wil (wat ze goed recht is, het is hun opvang) dan zou ik ergens anders heen gaan.

Helemaal gelijk! Ik had assertiever moeten zijn. Het overviel me volledig... Je verwacht dat een opvang toch wel het een en ander weet over hondentaal en -omgang... Valt dat even tegen -O-
Ik vind het moeilijk hoe je dan een goede opvang kiest...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:01

Wat een leuke foto’s! Jullie hebben een gezellige middag gehad zo te zien!

Gelukkig zijn jullie iig veilig thuis gekomen. Wij hadden het een paar maanden geleden hadden net bella naar de crematorium gebracht na het inslapen en op weg naar huis hield de auto ermee op. Het was behoorlijk warm dus gelukkig kon ik met Mila een stukje gaan wandelen maar ik was blij dat we bella al weg hadden kunnen brengen. De man van de anwb had nog netjes een flesje water voor Mila en regelende versagende vervoer zodat zij netjes achterin kon!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:01

Ik ben zo blij dat ik een opvang heb speciaal gericht op labrador en retrievers. Bevalt me echt uitstekend daar!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:05

Nog even het berichtje over de opvang hier zou ik ook allerminst blij mee zijn! Honden eerst naast elkaar in de veld laten neuzen en dan pas samen laten als ze elkaar besnuffeld hebben en de lichaamstaal correct is! Zou echt op zoek gaan naar een andere opvang als dit hun gang van zaken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:25

Bedankt allemaal! Je weet dat een hond ooit overlijdt, maar niet op 5-jarige leeftijd zo plotseling.
Wat @cursebreaker ook zegt rouwen is voor iedereen anders, een pup kan zorgen voor zoveel afleiding in huis. We vervangen onze vorige hond nooit, maar het is fijn om na de verdrietige periode weer wat vreugde en afleiding in huis te hebben.
De een is daar aan toe na een week en de ander pas na een jaar, dat is zo wisselend.
Ik heb nu 2 reacties gehad waarop mensen vragen of het niet te snel is, maar wat is te snel als het goed voelt.

Hier nog een foto van onze overleden Toller

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:36

Ik verbaas me echt over het weinige verstand dat mensen lijken te hebben...

Vandaag wezen wandelen op een onverharde weg tussen de weilanden in. Frits aan de lijn, Ami los, dochter in de draagzak. Vanuit een zijpad komen er twee wandelaars achter ons lopen, met twee honden aan de flexlijn. Ik neem Ami bij me, laat Frits en Ami zitten aan de kant van de weg (bijna in de greppel. Pad is +- 5 m breed en bedoeld voor tractoren) en zeg dat ze kunnen passeren, zodat zij voorop komen te lopen. Terwijl ze naderen laat de beste man zijn Labrador aan het einde van zijn flexlijn, al hangend in de halsband, op zijn achterpoten lopend, zich naar ons toe sleuren door de hond, terwijl ik daar gehurkt zit, naast mijn honden, kind nog steeds in de draagzak.

Dat niet iedereen snapt dat mijn honden aan de lijn geen contact willen met andere honden snap ik nog. Maar als ik ze bij mij neem, laat zitten en er gehurkt naast ga zitten, met notabene een baby op mijn buik hangend, snap je toch wel dat het een slecht idee is je overenthousiaste hond daar naartoe te laten gaan? Echt hoeveel signalen moet iemand krijgen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:34

996981 schreef:
Ik verbaas me echt over het weinige verstand dat mensen lijken te hebben...

Vandaag wezen wandelen op een onverharde weg tussen de weilanden in. Frits aan de lijn, Ami los, dochter in de draagzak. Vanuit een zijpad komen er twee wandelaars achter ons lopen, met twee honden aan de flexlijn. Ik neem Ami bij me, laat Frits en Ami zitten aan de kant van de weg (bijna in de greppel. Pad is +- 5 m breed en bedoeld voor tractoren) en zeg dat ze kunnen passeren, zodat zij voorop komen te lopen. Terwijl ze naderen laat de beste man zijn Labrador aan het einde van zijn flexlijn, al hangend in de halsband, op zijn achterpoten lopend, zich naar ons toe sleuren door de hond, terwijl ik daar gehurkt zit, naast mijn honden, kind nog steeds in de draagzak.

Dat niet iedereen snapt dat mijn honden aan de lijn geen contact willen met andere honden snap ik nog. Maar als ik ze bij mij neem, laat zitten en er gehurkt naast ga zitten, met notabene een baby op mijn buik hangend, snap je toch wel dat het een slecht idee is je overenthousiaste hond daar naartoe te laten gaan? Echt hoeveel signalen moet iemand krijgen?

Hoeveel signalen... Bij sommige komt geen enkel signaal aan.

Hier vandaag ook boos. Bijna met m'n mountainbike en hond vol op me plaat. Fietste op het fietspad met hond aan de lijn rechts naast me. Links is een kind van jaar of tien de hond aan het uitlaten aan flexlijn, kind op ze telefoon z'n gezicht zat er bijna aan vast gelijmd, hond rent heel fietspad over voor me fiets op de hond af(zus der hond) en ik en de hond bijna languit scheelde een haar. De jeugd van tegenwoordig...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:34

21 augustus had ik hooper wedstrijd met Jinn. Overall 3e geworden en Jaxx was ook mee. Die dag echt mega gaaf op de foto gezet.

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:35

Wat een blik zeg <3

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:44

Dat is een hele gave foto! <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:02

Toffe foto!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 07:55

Cody de hele nacht aan de diarree en overgeven, hij wilde ook alleen maar bij mijn vriend en mij zijn. Arm ding :(:)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:05

Marlis, fzo irritant , die telefoon is soms zo belangrijk blijkbaar, maar niet alleen bij de jeugd hoor. Ik zie het ook bij veel volwassenen, die zijn aan de wandel met hun telefoon en de hond hangt er dan een beetje bij :+

Mooie foto JJ.
Kiimm, beterschap voor Cody, zit wel mee zo zeg! :(:)

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:26

Kiimm, beterschap met Cody!

996981, dat hebben we hier ook vaak ja, meestal icm een flexi..

Iedereen bedankt voor de vakantie-tips, ik heb een lijstje bij elkaar. Hoeven ons niet te vervelen :P. We zijn al wat aan het inpakken maar Koda heeft toch het grootste 'koffer', wat een volksverhuizing _O-.

Z'n stoelgang is sinds kort een stuk harder/minder, nu viel me in dat dat eigenlijk is sinds ik de schapenvetknoflook bonbons geef. Ik gaf ze eigenlijk tegen de teken, maar dit zou een fijne bijkomstigheid zijn.

Ik zei vorige pagina nog dat onze reu vaak aangezien wordt voor teefje. Gisteren ook weer een mevrouw 'wat een knap meisje', Koda heeft zelf de oplossing al gevonden en gooide zich vol overgave voor kriebels op de rug voor mevrouw en toen 'oh een mannetje' :+.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:18

_KimmeL schreef:

Iedereen bedankt voor de vakantie-tips, ik heb een lijstje bij elkaar. Hoeven ons niet te vervelen :P. We zijn al wat aan het inpakken maar Koda heeft toch het grootste 'koffer', wat een volksverhuizing _O-.

Z'n stoelgang is sinds kort een stuk harder/minder, nu viel me in dat dat eigenlijk is sinds ik de schapenvetknoflook bonbons geef. Ik gaf ze eigenlijk tegen de teken, maar dit zou een fijne bijkomstigheid zijn.

Ik zei vorige pagina nog dat onze reu vaak aangezien wordt voor teefje. Gisteren ook weer een mevrouw 'wat een knap meisje', Koda heeft zelf de oplossing al gevonden en gooide zich vol overgave voor kriebels op de rug voor mevrouw en toen 'oh een mannetje' :+.

Typisch dat Koda de meeste spullen mee moet. Het zijn net kinderen hè :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 19:01

Weten jullie nog leuke namen voor een reu? We hebben nog 3 weken gelukkig, maar weten geen leuke namen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:01

Zo, hier is weinig gekletst vandaag...
Tja, namen. Vind ik altijd zo persoonlijk, weet niet in welke richting jullie denken? Wat voor thema of richting, Nl of Engels oid? Kort of lang.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 20:20

Hier vandaag met Envie op stap geweest nu de laatste uitgevlogen is. Afbeelding
Rondje intratuin. En geweldig dat ze al die aandacht vond _O-
Kindjes, hondjes, mensen alles vond ze prachtig

Naam voor reutjes, in mijn nesten had ik(van de pupkopers)
Baco(2x), chill, dino, Rico, naga, dash, loki, chaos, dario en Boaz.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:33

_KimmeL schreef:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook alleen maar vrouwelijke Koda's ken. :+

Zonnebloem92 schreef:
Weten jullie nog leuke namen voor een reu? We hebben nog 3 weken gelukkig, maar weten geen leuke namen.

Een hele lijst staat klaar maar die ga ik niet delen uiteraard hahaha! Misschien eens zoeken in de hoek van een boek, serie of film?