Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:50

Maar als je er eentje laat castreren dan kan die bij de dames en de resterende beer kan wisselend bij een dame.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:30

Nientsje schreef:
@Mira, we moeten Merry ook in een dwangbuisje doen hoor :))

@xlrlijn, groeien gaat zo snel! Merry is ook al een joekel aan het worden.

@zimbabwe wat balen zeg!

Sommige zijn echt erg met medicatie geven :')

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:58

Sorry voor het binnenvallen in dit topic maar denk dat hier wel mensen zijn die goede tips kunnen hebben. Afgelopen donderdag hebben wij namelijk helaas één van onze cavia's moeten laten inslapen en aangezien de andere nu alleen zit, zijn we aan het kijken voor een nieuw maatje voor hem. Eerlijk gezegd zijn we een beetje klaar met dierenwinkels maar helaas ook wat mindere ervaringen met beestjes uit de opvang. Voor nu vinden we het daarom erg belangrijk dat het diertje gezond is en de achtergrond bekend is.

We hebben momenteel nog een beertje van 8 maanden oud en we zouden daar graag een baby beertje bij plaatsen. Het allerliefst een zilveragouti aangezien het mooie mannetje wat we moesten laten inslapen dat ook was (we missen hem vreselijk), maar het belangrijkst is een gezond diertje. Heb al wat hobbyfokkers gemaild maar vroeg me af of iemand hier nog goede betrouwbare adresjes weet (of wellicht heel toevallig zelfs een baby beertje beschikbaar heeft)?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:56

Mijn skinny Willempie maakt piep geluidjes bij het ademhalen. Verder geen vieze oogjes of neus en gedraagt zich prima en eet ook nog. Moet ik vandaag nog naar een dierenarts, of zouden jullie het nog even aankijken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:06

@Anouk146: als je er een beertje bij neemt heb je kans dat ze op termijn ruzie gaan maken.
Is het niet een beter idee om je overgebleven beertje te laten castreren en er dan 1 of 2 zeugjes bij te nemen (liefst 2). Daar wordt je beertje ook gelukkiger van én je hebt veel meer keus in zeugjes.

Overigens weet ik niet of het een goed idee is om dezelfde kleur te zoeken. Het is een mooie kleur, maar hij zal je teveel herinneren aan de overleden beer en dat kan zich tegen hem keren als het karakter anders blijkt te zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:07

@Cinnepin: klinkt als een beginnende verkoudheid. Bij skinny's altijd een gevaar wat op de loer ligt.
Je kunt het nog even aankijken maar bij verslechtering niet tot maandag wachten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:26

Inderdaad. Dat ga ik ook doen, Las ook dat het een verslikking kan zijn...als het wat verder in de middag nog niet over is, bel ik

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:36

Verslikking moet je ook niet té licht over denken; er kan nl iets van voedsel in de longen zijn gekomen wat daar kan gaan ontsteken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:48

oh, das niet best. Ik hou het in de gaten, hij is nu al ff stil gelukkig. Vertrouw ik het niet, bel ik meteen

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:30

DubbelDun schreef:
@Anouk146: als je er een beertje bij neemt heb je kans dat ze op termijn ruzie gaan maken.
Is het niet een beter idee om je overgebleven beertje te laten castreren en er dan 1 of 2 zeugjes bij te nemen (liefst 2). Daar wordt je beertje ook gelukkiger van én je hebt veel meer keus in zeugjes.

Overigens weet ik niet of het een goed idee is om dezelfde kleur te zoeken. Het is een mooie kleur, maar hij zal je teveel herinneren aan de overleden beer en dat kan zich tegen hem keren als het karakter anders blijkt te zijn.

Thanks voor je reactie. Tot nu toe hebben we wel goede ervaringen met 2 beertjes samen, die we nu nog hebben zitten is erg sociaal en vriendelijk dus durf het wel aan om er een beertje bij te zetten, vandaar dat we ook een baby zoeken zodat de kans dat het goed gaat nog groter is. Heb idd wel even gedacht over castreren maar het beestje is al zo vaak naar de dierenarts geweest in zijn jonge leventje en het blijft toch een operatie dus risicovol, dat wil ik niet voor hem.

Qua kleur zou idd kunnen dat het pijnlijk is omdat het zo kort geleden is. Het hoeft ook niet per se, als we maar een gezond babybeertje vinden waar een klik mee is (heb gewoon een zwak voor agouti’s <3 )

Is er trouwens zoveel meer keus in zeugjes? Ik dacht altijd dat er vooral beertjes overbleven in winkels.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:09

Anouk146 schreef:
DubbelDun schreef:

Thanks voor je reactie. Tot nu toe hebben we wel goede ervaringen met 2 beertjes samen, die we nu nog hebben zitten is erg sociaal en vriendelijk dus durf het wel aan om er een beertje bij te zetten, vandaar dat we ook een baby zoeken zodat de kans dat het goed gaat nog groter is. Heb idd wel even gedacht over castreren maar het beestje is al zo vaak naar de dierenarts geweest in zijn jonge leventje en het blijft toch een operatie dus risicovol, dat wil ik niet voor hem.

Qua kleur zou idd kunnen dat het pijnlijk is omdat het zo kort geleden is. Het hoeft ook niet per se, als we maar een gezond babybeertje vinden waar een klik mee is (heb gewoon een zwak voor agouti’s <3 )

Is er trouwens zoveel meer keus in zeugjes? Ik dacht altijd dat er vooral beertjes overbleven in winkels.

Bij een fokker heb je ook wel zeugjes. Ik zou ze niet in een winkel halen. Vaak worden die niet zo diervriendelijk gefokt en gehouden voor ze in de winkel komen.

Willempie piept niet meer :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:14

@cinnepin: ik neem aan dat ie het nog wel doet ;)
Heerlijk die aannames/opmerkingen die tot verwarring kunnen leiden :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:19

jaaa gelukkig wel :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:53

Wat fijn Cinnepin! Hoe is het nu net hem?

Lieve lieve Miekie Squeeky <3
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:40

Jah gaat goed, merk niks meer!

Aaah wat een knappie

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:18

Wat lief <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:40

@cinnepin gelukkig dat Willempie niet meer piept
@Nientsje wat is ze schattig met haar punker kapsel

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:08

Is er iemand die zijn/haar cavia's zindelijk heeft gemaakt? Buiten de kooi zijn mijn cavia's zindelijk, en nu heb ik laatst een 'toilet' voor ze gekocht, maar ze slapen er alleen in :') ik heb al wat dingen geprobeerd, maar het lukt nog niet echt. Heeft iemand misschien tips? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:13

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:43

Wat een skeet Cinnepin.

Mogen caafs deze pluimpjes? Zit in het Timothy hooi wat ik vandaag binnen gekregen heb.
Afbeelding

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:49

Die van mij eten de pluimen zonder problemen op!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:26

emily17 schreef:
Is er iemand die zijn/haar cavia's zindelijk heeft gemaakt? Buiten de kooi zijn mijn cavia's zindelijk, en nu heb ik laatst een 'toilet' voor ze gekocht, maar ze slapen er alleen in :') ik heb al wat dingen geprobeerd, maar het lukt nog niet echt. Heeft iemand misschien tips? :)

Ik heb het geprobeerd, geen succes :')

Ik denk overigens dat met consequent met voer belonen als ze plassen op het caviatoilet het wel aan te leren is. Maar dan moet je een paar dagen uittrekken om ze op het moment dat ze moeten plassen daarop te krijgen en te belonen. Ik had er het geduld niet voor.

Wat een lieve foto Cinnepin!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:56

Gaby schreef:
Die van mij eten de pluimen zonder problemen op!

Ahh oke! Is toch wel spannend om iets nieuws te voeren sinds ze zo ziek waren van het vorige hooi :o dus alles wat nieuw is, is spannend :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:53

Die van mij vinden die pluimen heerlijk

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:14

Mijn cavia’s zijn soort van per ongeluk zindelijk. Ze poepen en plassen in hun nachthok en onder hun schuilhuisje