Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:@Anouk146: als je er een beertje bij neemt heb je kans dat ze op termijn ruzie gaan maken.
Is het niet een beter idee om je overgebleven beertje te laten castreren en er dan 1 of 2 zeugjes bij te nemen (liefst 2). Daar wordt je beertje ook gelukkiger van én je hebt veel meer keus in zeugjes.
Overigens weet ik niet of het een goed idee is om dezelfde kleur te zoeken. Het is een mooie kleur, maar hij zal je teveel herinneren aan de overleden beer en dat kan zich tegen hem keren als het karakter anders blijkt te zijn.
Anouk146 schreef:DubbelDun schreef:@Anouk146: als je er een beertje bij neemt heb je kans dat ze op termijn ruzie gaan maken.
Is het niet een beter idee om je overgebleven beertje te laten castreren en er dan 1 of 2 zeugjes bij te nemen (liefst 2). Daar wordt je beertje ook gelukkiger van én je hebt veel meer keus in zeugjes.
Overigens weet ik niet of het een goed idee is om dezelfde kleur te zoeken. Het is een mooie kleur, maar hij zal je teveel herinneren aan de overleden beer en dat kan zich tegen hem keren als het karakter anders blijkt te zijn.
Thanks voor je reactie. Tot nu toe hebben we wel goede ervaringen met 2 beertjes samen, die we nu nog hebben zitten is erg sociaal en vriendelijk dus durf het wel aan om er een beertje bij te zetten, vandaar dat we ook een baby zoeken zodat de kans dat het goed gaat nog groter is. Heb idd wel even gedacht over castreren maar het beestje is al zo vaak naar de dierenarts geweest in zijn jonge leventje en het blijft toch een operatie dus risicovol, dat wil ik niet voor hem.
Qua kleur zou idd kunnen dat het pijnlijk is omdat het zo kort geleden is. Het hoeft ook niet per se, als we maar een gezond babybeertje vinden waar een klik mee is (heb gewoon een zwak voor agouti’s)
Is er trouwens zoveel meer keus in zeugjes? Ik dacht altijd dat er vooral beertjes overbleven in winkels.
emily17 schreef:Is er iemand die zijn/haar cavia's zindelijk heeft gemaakt? Buiten de kooi zijn mijn cavia's zindelijk, en nu heb ik laatst een 'toilet' voor ze gekocht, maar ze slapen er alleen inik heb al wat dingen geprobeerd, maar het lukt nog niet echt. Heeft iemand misschien tips?