Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:07

Vervelend dat hij ongeneeslijk ziek bleek te zijn zeg! :(

Ik ben ook erg bang dat ik verkeerd tel. Heel stom, maar ik zet de timer op een minuut als hij rustig ligt en ga dan tellen. Elke keer wanneer zijn buik opbolt en hij in ademt, tel ik. Nu net stonden er nog 24 seconden op de teller toen hij wegliep en zat ik op 43x, dat is dus een aantal keer sneller dan een seconde inademen. Klopt dat wel? Klopt dat niet? Wat als het wel klopt?
Ga zo nog maar een poging doen als hij weer rustig ligt. Als hij dan weer hoog zit, gaat morgen ochtend vroeg de wekker aan en ga ik weer tellen. Anders hang ik direct weer aan de telefoon. :j

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:31

Loveuggs, ja herkenbaar! We hebben kat met behoorlijk hart probleem en medicatie. Zodra er iets anders lijkt, stijgt mijn hartslag.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:41

Snap ik wel dat dat zo voelt! Denk dat dat inderdaad moet gaan slijten en dat "het" (probleem) er gewoon is en dat dat oke is.

Wij hadden een golden retriever met schildklierproblemen die daardoor soms epileptische aanvallen had (vanaf zijn 7e).
We wisten dat dat ook een keer fataal af kon lopen (hij is uiteindelijk op zijn 13e ingeslapen door ouderdomskwalen, dus uiteindelijk heeft hij er nog een happy long life van gemaakt!).

Als hij zo'n aanval had, dan probeerde we er gewoon zo goed mogelijk voor hem te zijn. Meer dan dat kun je niet doen...
Ik denk dat sammie er al ontzettend gebaat bij is dat je hem "helpt" door hem weg te brengen op het moment dat dat je het ziet. Ik denk dat er ook een hoop eigenaren zijn die denken: is vast niets, het gaat wel weer over, dus dan mag hij al heel blij zijn met jou!

Ik denk dat je het een beetje op die manier moet zien te benaderen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:56

Is ook zo.. En ik ga liever te veel dan te weinig, ondanks dat de situatie thuis nu wat veranderd is qua inkomen. Ik leef wel op water en brood als t moet :+

Ik wil gewoon niet dat hij het toch heel erg benauwd blijkt te hebben zonder dat ik het doorheb. Hij kan het me niet vertellen en heeft zich continue als zichzelf gedragen. Gespeeld, gerend, gegeten en gedronken, gepoept en geplast.. Dus hij laat het ook gewoon echt niet zien.

Hij sprong net wel zelf in het reismandje dus daar ben ik dan weer blij mee :+ Heb het ding uit elkaar moeten halen en 2x in de wasmachine moeten doen om de pisgeur eruit te krijgen.. Jullie willen niet weten hoe mijn auto nu ruikt.. Zijn wraak voor het achterlaten bij de dierenarts is zoet.. ~~}> (eigenlijk zuur, en misselijkmakend! :') )

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:43

LoveUggs schreef:
Is ook zo.. En ik ga liever te veel dan te weinig, ondanks dat de situatie thuis nu wat veranderd is qua inkomen. Ik leef wel op water en brood als t moet :+

Ik wil gewoon niet dat hij het toch heel erg benauwd blijkt te hebben zonder dat ik het doorheb. Hij kan het me niet vertellen en heeft zich continue als zichzelf gedragen. Gespeeld, gerend, gegeten en gedronken, gepoept en geplast.. Dus hij laat het ook gewoon echt niet zien.

Hij sprong net wel zelf in het reismandje dus daar ben ik dan weer blij mee :+ Heb het ding uit elkaar moeten halen en 2x in de wasmachine moeten doen om de pisgeur eruit te krijgen.. Jullie willen niet weten hoe mijn auto nu ruikt.. Zijn wraak voor het achterlaten bij de dierenarts is zoet.. ~~}> (eigenlijk zuur, en misselijkmakend! :') )

Hahaha hij denkt: als ik het nu goed doe, hoef ik daarna nooit meer mee ;)

Ik moest deze even delen: https://youtu.be/WqcvkDmbdzo
Milo heeft een nieuwe hobby :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:48

Dat is zo leuk he! Sammie gaat ze vangen en proberen te bijten :=

Ik ga zo toch bellen voor advies. Als Sammie ligt en zijn kop neerlegt dan zakt de ademhaling naar 30 p/m. Zodra hij zijn kop optilt, stijgt deze naar 53-63 p/m.. Ik weet t niet meer hoor... :(

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:57

LoveUggs schreef:
Dat is zo leuk he! Sammie gaat ze vangen en proberen te bijten :=

Ik ga zo toch bellen voor advies. Als Sammie ligt en zijn kop neerlegt dan zakt de ademhaling naar 30 p/m. Zodra hij zijn kop optilt, stijgt deze naar 53-63 p/m.. Ik weet t niet meer hoor... :(

In jouw situatie kan bellen voor advies geen kwaad natuurlijk.
Maar; let ook op dat je niet te obsessief gaat tellen (en dat is heeeel moeilijk haha, weet ik).
Er kan zoveel zijn waardoor de ademhaling even omhoog gaat. De mijne hoeft maar iets te zien/horen en die ademhaling schiet omhoog.

Desalniettemin is dit natuurlijk geen normale situatie, en om die reden zou ik in dit geval gewoon bellen voor advies als je twijfelt :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:07

Ik heb idd gebeld, ze probeerden de behandelend arts van Sammie te pakken te krijgen maar die was met een euthanasie bezig.. Ik wordt zo terug gebeld.

Snap idd wat je bedoeld, heb ook meerdere keren geteld :+ ik zou gewoon graag horen dat zijn ademhaling in die complete rust (liggen + kop neerleggen, slapen) niet boven de 40 uit mag komen. Dan ben ik een stuk geruster en kan ik het meer los laten. Nu denk ik steeds; chips, boven de 40, niet goed! Tegelijk wil ik hem niet wéér mee naar de DA hoeven nemen, maar wil wel alles doen om te voorkomen dat hij weer moet blijven..

Ik moet er geruster in worden en het liefst van de pro horen dat het oké is zo. Vind t zo moeilijk.. Heb ik bij de assistente ook aangegeven. Mocht de arts zo zelf bellen, dan ga ik dat nogmaals melden.. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:59

Sammie krijgt nu de komende dagen een pilletje prednoral, daarna om de dag een pilletje en voor de laatste gegeven wordt even contact hebben. Uiteraard eerder mocht hij verslechteren. Daarna verder kijken of dit verlengt wordt, of hij terug moet voor nader onderzoek en hij misschien aan een puffer moet, of, en dat hopen we natuurlijk, weer van de medicatie af.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:41

LoveUggs schreef:
Sammie krijgt nu de komende dagen een pilletje prednoral, daarna om de dag een pilletje en voor de laatste gegeven wordt even contact hebben. Uiteraard eerder mocht hij verslechteren. Daarna verder kijken of dit verlengt wordt, of hij terug moet voor nader onderzoek en hij misschien aan een puffer moet, of, en dat hopen we natuurlijk, weer van de medicatie af.

Ah toch handig om dan even gebeld te hebben. Hopelijk kan ie gewoon zonder medicatie, dat is natuurlijk het fijnste :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:53

Daar hopem we natuurlijk wel op! :j
Ben iig blij dat er sowieso nog een gesprek volgt en nader onderzoek mocht dit nodig zijn. In de tussentijd ga ik proberen het een klein beetje los te laten :+ Niet te veel hoor, klein beetje := Hij is niet bijna dood geweest en hoefde nu niet langs te komen dus iets minder zorgen maken is goed voor me :j :+

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:57

Afbeelding

Mijn meisje vandaag 1 jaar! *\o/* *\o/* *\o/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:19

Gefeliciteerd!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:20

Gefeliciteerd.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:55

Gefeliciteerd met je knapperd!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:24

Ik ben echt trots op Sammie :j
Hij heeft vandaag het tabletje zo opgegeten, zonder liquid snack! Tabletje neergelegd en hij at m zo op! :D hij heeft daarna natuurlijk wel een lekker snoepje gehad om hem te belonen haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:23

Knappe kat.

Aanrecht opklimmen was toch niet zo heel succes volgens Blue, maar ze durft nu te springen. Tot nu toe alleen als ik thuis ben, maar dan maak ze er ook een sport van. Erop, eraf, erop, eraf, enzovoorts. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:26

Mag ik mij schatjes nog een keer spammen?

Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:44

Knappe fotospam mag altijd <3

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:31

Wat een knappe kinders Xoran!

Hoe gaat het met Sammie LoveUggs?

I need your guys help:

De onderstaande flapdrol heeft a.s. week een verhuizing op hande. Hij heeft de afgelopen maanden samen met mij bij mijn ouders gebivakkeerd in de woonkamer en keuken (rustig, ik wel gewoon slaap/logeerkamer :p ), in afwachting van mijn nieuwe huisje.

Nu heeft hij straks voor het eerst sinds hij bij mij is beschikking tot een heel huis/3 verdiepingen (hiervoor appartement). Hoe kan ik dat het beste aanvliegen? Hij gaat pas samen met mij over als alles helemaal klaar is, dat gaat aankomende weekend zo zijn, dus we zitten niet meer met een verhuizing zelf.

Moet ik hem opsluiten in een van de kamers waar een van zijn kattenbakken staat (kantoor is afsluitbaar)? Hij is wel altijd super aanhankelijk en is het liefste waar ik ben, dus dat opsluiten is wat dat betreft misschien wel sneu. Maar meteen loslaten in een heel huis is misschien ook onoverzichtelijk?

Iemand met ervaringen? :)

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:18

Wij hebben Pip in eerste instantie alleen beneden gelaten. Nadat ze daar goed gewend was en zelfverzekerd rondliep heeft ze de rest van het huis tot haar beschikking gekregen. Dat ging prima!

Xoran, wat ik me afvroeg, jij hebt je katten altijd los in de tuin, toch? Hoe weet je zeker dat ze in jouw tuin blijven? Of heb je de tuin afgezet?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:21

Zorg ervoor dat de kattenbak al klaar staat liefst met was grit met zijn geur er in. Als je met de kat aankomt sluit je deze ruimte af en hier mag de kat als eerste uit de reismand. Daarna niets forceren of proberen te sturen maar gewoon wachten tot de kattenbak gezien en besnuffeld is. Daarna kunnen de deuren open. Puur van de spanning of stress kan er de eerste dag best een ongelukje gebeuren maar mijn ervaring is dat het zo altijd goed gaat. Succes!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:32

Oh ja, wij hebben Pip inderdaad ook vanuit haar reismand op de kattenbak gezet, vervolgens ging ze daar slapen....dat was niet helemaal de bedoeling dus hebben haar daarna maar in haar krabpaal gelegd.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:32

Foreverkliek schreef:
Zorg ervoor dat de kattenbak al klaar staat liefst met was grit met zijn geur er in. Als je met de kat aankomt sluit je deze ruimte af en hier mag de kat als eerste uit de reismand. Daarna niets forceren of proberen te sturen maar gewoon wachten tot de kattenbak gezien en besnuffeld is. Daarna kunnen de deuren open. Puur van de spanning of stress kan er de eerste dag best een ongelukje gebeuren maar mijn ervaring is dat het zo altijd goed gaat. Succes!

Thanks voor de tips!
Ga dit proberen :) Ga de korrels van de kattenbak die nu hier staat mengen met die nu al in het nieuwe huis staat, dat is inderdaad wel een goede :)

Denk dat het al een boel scheelt als ik er ook gewoon ben. Werk nu ook thuis ivm corona, dus de eerste tijd is hij niet alleen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:33

Druif_01 schreef:
Oh ja, wij hebben Pip inderdaad ook vanuit haar reismand op de kattenbak gezet, vervolgens ging ze daar slapen....dat was niet helemaal de bedoeling dus hebben haar daarna maar in haar krabpaal gelegd.

Nahhh, zo onder de indruk van de reis?