[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:42

Jasjes kunnen zeker voor de training echt wel fijn zijn. Kiko werd zowel vrijdag bij de speurcursus uitgelachen als zaterdag bij de gehoorzaamheids. Maar onze lesgeefster zag wel in hoe goed dat pakkie voor haar was, want ze deed alle oefeningen zonder problemen terwijl ze anders echt niet gaat zitten of liggen. Ik heb voor de cursus nu van die jump suits, waar ook de achterpoten ingepakt zitten.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:19

Ik geef geen dubbele porties maar zit er wel bijna 100 gram boven in totaal. Vooralsnog is ze mooi slank en helemaal gezond dus ik laat het zo.
Lastig soms om je niks aan te laten praten ..

gaaf jasje! Mijn andere hondje krijgt ook in dit weer een jas aan, dan gaat ze weer met plezier naar buiten. Zonder jas draait ze om :')

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:22

hier hebben ze bij de vrieskou ook een jas aan in de auto. Tijdens het wandelen zelf niet, dan rennen ze zich warm.

Mijn dalmaten hebben allemaal +/- 1.5 tot 2x de richtlijn gegeten qua brok en kvv, nooit een gram te dik geweest. De oudste zit er nu soms wel eens beetje over, maar dat kan zo snel omslaan, dat ik nooit echt systematisch ga minder voeren...

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:36

petitparis schreef:
hier hebben ze bij de vrieskou ook een jas aan in de auto. Tijdens het wandelen zelf niet, dan rennen ze zich warm.

Mijn dalmaten hebben allemaal +/- 1.5 tot 2x de richtlijn gegeten qua brok en kvv, nooit een gram te dik geweest. De oudste zit er nu soms wel eens beetje over, maar dat kan zo snel omslaan, dat ik nooit echt systematisch ga minder voeren...

Ok thanks, ben niet de enige dus.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:07

Enzo heeft ook een jas aan als hij tijdens de trainingen soms in de auto moet wachten. Heb eerder een keer een workshop gehad waarbij hij ook redelijk veel in de auto moest wachten. Haalde hem er elke keer trillend uit :(. Sindsdien heeft hij een mooie jas om lekker warm te blijven tijdens het wachten.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:36

Bentley is gister gecastreerd, het is gelukkig goed gegaan en toen we hem mochten ophalen was hij al goed wakker.
Het is de bedoeling dat hij niet zo veel aan z’n wond likt maar het lukt nou niet echt om dat heel erg goed tegen te houden dus dat moeten we even in de gaten houden.
Verder was hij gister toen we hem naar huis hadden gebracht heel druk en hebben we hem even in de bench laten slapen.
Vandaag is hij al een stuk rustiger alleen wilt hij steeds de bank op springen en vind hij het niet leuk dat hij dat niet mag van me. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:28

Arme Bentley, zijn mannelijkheid kwijt. :D

Kiko heeft me deze week gezelschap gehouden op de bank, ben al de hele week ziek. Sjouwt alle speeltjes mee en gaat uitgebreid spelen, echt rustig ligt dat dan ook weer niet. :+
En ze heeft 1 speeltje die enorm herrie maakt, zitten 3 grote piepers in, manlief wordt er ook helemaal gestoord van. := En Kiko af en toe dus ook van haar eigen gepiep. :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:41

haha _O- En toen had ik hier twee joelende honden _O- Jarvis begon toen hij Kiko hoorde :')

Agossie, Bentley z'n mannelijkheid kwijt := Komt gelukkig wel weer goed :D Kan hij er inmiddels al een beetje van af blijven?

Hier ontzettend k-k-koud vandaag :brr: Dus wat doe je dan? Juist, op een open vlakte liggen om foto's te maken van je hond :') En de hond dan je sjaal geven...en fleecekleed _O- Ik heb me uit kunnen leven in ieder geval :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:48

lol, Kiko blijft wel echt gaan. Cita huilt ook op piep speeltjes, maar meestal blijft ze tussendoor er nog let haar poot op duwen zodat het eerder vraag en antwoord lijkt.

spoedig herstel voor Bentley

Het was vandaag echt koud. Waren aan zee gaan wandelen en wel we zijn toch 1 groepje mensen met honden tegen gekomen verder niemand. Je zou haast denken dat het te koud was :D
Wel grappig we dachten een plek met sneeuw te zien, maar het was bevroren (zee)schuim

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:58

Ik vind het juist heerlijk als het zo rustig is met wandelen in het bos.

Mijn 'puppy' vanmiddag :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:01

begrijp me niet verkeerd, wij ( vriendinnen en onze 13 honden) vinden het zalig zo. Maar dit was gewoon opvallend weinig andere mensen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:12

Melissa, hoe is het nu met Bentley?

Neon, dat is toch heeeerlijk rustgevend haha :) Ben je al opgeknapt?

Lekker uitgewaaid PetitParis?

Wat een knapperd Moniek!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:38

Ik heb nog 2 dagen hoofdpijn gehad van die ijskoude wind... en dat mijn reu de hele dag op Cita lag te jammeren en huilen was niet bevorderlijk.

Idd hoe verloopt bently zijn herstel?

Ow zie je morgen in Genk Amanda?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:48

Nee helaas niet. Ik had echt het voornemen om vanaf januari shows te gaan lopen maar ik heb het zo druk gehad. We zijn ook pas sinds kort begonnen met ringtraining dus onze eerste oefenshow is de clubmatch van de hondenschool en dan gaan we voor de eerste keer echt op show met Pinksterren in Venray. Ik moet mij wel nog inschrijven maar ik heb nog even. Zodra we Venray hebben gehad wil ik wel in Belgie gaan inschrijven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:16

Ik ben in Genk morgen :D heb mijn jeugdreu en een open klasse reu border collie voor te brengen :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:29

Veel succes Zoe!

De eerstvolgende keer in Genk is het weekend van 30 juni en 1 juli toch? Dan zijn de Beagles op zaterdag dus dat zou goed uitkomen. Ik heb op zondag ochtend altijd cursus en ik kan het niet te vaak missen.

Zonnetje, lees jij nog mee? Hoe was het vorige maand geweest in Eindhoven?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:27

Zo ver heb ik nog niet gekeken. Weet alleen dat wij extra veel eten gekocht hebben voor morgen :+
Komen 2 pups vh laatste nest van mijn vriendin, Reu vh vorige nest, Mams en cita. Wordt gezellig.

Succes zoe!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:16

Succes Zoe!

Met Bentley gaat het goed, hij is redelijk rustig en zit minder aan z'n wond.
Ook merken we wel wat verschil, hij is een stuk rustiger en hangt minder aan ons.
Normaal als hij aan het spelen was en je liep bijv langs kwam hij achter je aan racen om te spelen, nu kun je er rustig bij gaan zitten en speelt hij gewoon door.
We hadden ook een vies goedje van de da mee gekregen met de tip om het door het water of voer te doen omdat de meeste honden dat niet lekker vinden, Bentley likt het gewoon zo op. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:24

Hoe is het gegaan Zoe en PetitParis?

Hoe gaat het nu Melissa?

Ik moest zo lachen daar straks. Neela is inmiddels 8 maanden dus het puppy is er wel af en veel mensen willen dan niet meer zo fanatiek aaien. Ik was aan de wandel met haar en kom onderweg een meisje van een jaar of 8 tegen. Die vraagt heel lief of ze mag aaien, natuurlijk, Neela vindt dat fantastisch. Dus dat meiske fanatiek aan het aaien, een heel verhaal over haar eigen hond, een corgi, en dat die geen flaporen heeft zoals Neela maar rechte oren, en dat ze al een keer met hem getrouwd was :') en waarom Neela zo deed snuffelen. Dus Neela kijkt op en lebbert het arme kind zo over haar gezicht en mond. Ik heel hard mijn best doen om niet te lachen en het meisje mompelt iets van eewww, maar wel fanatiek door aaien. :') Ik vond het zo leuk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:33

_O- Whaha, heerlijk. Altijd leuk als je kids tegen komt die vriendelijk vragen en er even van kunnen genieten :D Fijn ook dat Neela er zo vrolijk mee om gaat, blij ei zo te horen :D Maar jeetje, 8 maanden alweer :oo time flies! :D

Haha melissa _O- Je bent lab of je bent het niet he :)) Tot zover ''vies goedje'' dus :') Fijn dat hij al wat minder aan zijn wond zit :j

Hoe is het gegaan Zoe? :D

Jouw ''puppy'' is ook al lekker groot geworden, Moniek :D

Hier is alles weer rustig aan het opbouwen met mijn conditie, en Jarv dus ook weer wat meer aan het bewegen. Ik vind het zo grappig om mee te maken hoe de groei van een jonge hond gaat. Hij is de eerste hond die ik van pup af aan mee maak. Daarbij werden onze vorige twee honden gecastreerd toen ze een jaar waren, en hebben nooit écht dat brede van een reu gehad. Bij Jarvis is dat toch wel even een ander verhaal :=
Hij is nu rustig aan de breedte in aan het gaan. Hij heeft een flinke tijd op 16 kilo geschommeld, en *poef*, ineens zit hij op 17,5 - 18 kilo. Ik was al benieuwd of je dat ook zou kunnen zien in foto's, dus ik heb even een standfoto van twee maanden geleden erbij gepakt. Ik zie toch weer een beetje verschil. Mooi om mee te maken hoe dat gaat :D
Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, en hij heeft een nieuw ''hoogtepunt'' meegemaakt :') Puppenkind had een ''natte droom'' gehad en wist niet wat hij met de gevolgen moest _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:40

:') _O- _O- _O-

En wat weegt Jarvis veel zeg! Kiko is 4 keer zo groot en zit rond de 20 kilo. := Maar die is natuurlijk weer heel anders van bouw en juist heel fijn.
Wel veel verschil te zien in die 2 maanden. :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:59

knappe jarv! en tja Corgi's zijn imo eigenlijk "normale" herderhonden qua lichaam, maar dan op korte poten :P

Amanda: je had gisteren beste puppy kunnen worden, er waren maar 6 Beagles in totaal!
Het was echter wel een super strenge keurmeester, die graag heel veel bone zag. Bijgevolg hebben alleen 3 vd 4 puppy een veel belovend gekregen en 4 van de volwassen honden een uitmuntend, de rest ZG. Gelukkig wel consequent in zijn klasseringen en commentaren. Ook Cita's nestzusje teruggezien, die is ook wel mooi ontwikkelt en intussen minder schuw geworden.
Was een gezellige dag, 2 verjaardagen te vieren dus drank en hapjes a volonté, plus puppy van dit jaars nest is in de erering 3de geworden en dat op zijn eerste show :):)
We hebben wel heel lang moeten wachten voor de ereringen, want de borders waren met 56 honden oid 8)7 Dus Zoe zal wel veel concurrentie gehad hebben :D

Cita en haar zus
Afbeelding
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B4A348D
Cita's toekomstige: Roczen
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B4AAE87
Cita's beste vriendinnetje: Dolce
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B45E712
Dolce's broer en BIS3 puppy: Mowgli
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B45A86F

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:26

Inderdaad. Belachelijk bij de borders :( Kenai stond met 8 in de ring. En was niet geplaatst en een zg. Ik heb nig een open klasse reu voorgebracht (kingcooper) daar ook met8 in de ring. bij hem 3U en heel erg veel positieve reacties gekregen en een dekaanvraag voor hem. Ik kende de ringmeester en ze zei dat de keurder had gezegd dat het jammer was van zijn broek (een slechte trimmer heeft de broek van hem afgeschoren een half jaar geleden en dit zie je nog er fel). Want als hij een god getrimde broek had gehad ze hem op 1 had gezet en BOB had gemaakt. Maar helaas haar kun je er niet weer aan kleven. Maar dus del tevreden met het commentaar. Bij Kenai ook een erg goed verslag gekregen maar zg omdat hij heel beteuterd in de ring stond (meneer showt plots niet meer graag). Vond het wel leuk dat er voor de borders een geschreven verslag was.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 06-03-18 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:36

Zwarte toekomstige voor Cita? Ik dacht dat je eigen reu de toekomstige zou zijn? Hoe heeft Cita het gedaan?

Zoe, fijn dat je wel een uitgebreid verslag hebt gekregen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 07:47

Mijn reu gebruiken zou voor mij geweldig zijn, maar hij is eigenlijk "niet goed genoeg" om Cita te completeren. Plus eerste nest zou te snel zijn om een pup te houden. Dus dan maar eerst haar beste vriendje.
In een klasse van 5 en 2 familieleden 2 ZG.