[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:21

Jaa echt heel jammer, mis hem heel wrg. Was voor mij als een hond voor jullie..

Voor je alg, lampen uit voor een dag of 2, en co2 erin. Liefste vloeibaar.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:37

Ik kom me weer melden. Wegens ruimtegebrek moest ik mijn aquarium weg doen. Nu mijn broer uit huid gaat kan die weer staan. :D Ik ga weer even meelezen om inspiratie op te doen hoe ik het wil inrichten en wat erin gaat. Ik wil sowieso denk ik garnalen, maar moet nog even weten welke visjes daarbij kunnen. Het is een Juwel van +-60liter.

Zo zag die eruit, maar ik wil nu denk ik zwarte steentjes.
Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:09

DiscoDipp schreef:
julius_juut schreef:
Oh getver Disco! Wat rot om je beest kwijt te raken! Enig idee wat het was? Een ontsteking of een vieze wond o.i.d.? Sterkte!

Voorhuidontsteking en kon daardoor niet meer plassen, door de zwelling kon ze gewn katheter inbrengen en uiteindelijk zou zijn blaas knappen.

Dus ik heb hem ingeslapen waar ik bij was, heb er wel heel veel verdriet van.

He bah, wat naar! Ik kijk ook nooit onder mijn bokken hun buik (is ook lastig met al dat haar) maar ga dat voortaan toch maar proberen...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:42

Ik kijk daar ook niet naar, (is ook raar) maar ik ken hem zo goed dat ik direct weet wanneer het mis is, normaal komt hij echt knuffelen en je hoofd likken en allemaal zo'n dingen. Dus als dat weg blijft is er iets.. maar dit had ik echt niet verwacht.

Heb er echt heel veel verdriet van, en daar komt ook nog bij dat ik 28 april alweer geopereerd moet worden, en hij er dan gewoon niet is als ik thuis kom..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:28

Mag ik mij melden? Op het werk staat een 60 literbak die ik opnieuw wil opstarten. Heb geen ervaring en lees nu veel op internet. Heb de bak nu een week met water en 3 plantjes + pomp met filter en verwarming aanstaan. Lees nu ook dat ik al water moet verversen? En hoeveel plantjes is het beste , is daar een richtlijn voor? Wil graag wat guppen(liefst moscow :j ) , neontetra's en een algeneter erin doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:37

Er zijn maar weinig algeneters die in 60cm kunnen, welke had je in gedachten?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:40

Oh :o dacht gelezen te hebben dat er kleine soorten waren, als die er niet zijn houdt het op natuurlijk! Wil geen soorten erin doen, waar de bak sowieso te klein voor is.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:39

zigranta schreef:
Oh :o dacht gelezen te hebben dat er kleine soorten waren, als die er niet zijn houdt het op natuurlijk! Wil geen soorten erin doen, waar de bak sowieso te klein voor is.

Moet beter lezen dus, bedoelde een corydoras panda, maar dat is ook een scholenvisje en daar is de bak dan te klein voor, denk ik.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:34

Als je wel Cory's wil zou de corydoras pygmaeus (zal vast wel een spelfout in zitten zo uit m'n hoofd :P ) kunnen overwegen. Die zijn erg klein maar wel herkenbaar corydoras. :)

Qua algeneters (of in elk geval, plakvissen, de meeste eten geen of nauwelijks alg) zijn de otocinclus soorten klein genoeg voor in een 60cm bakje, maar aangezien dat eigenlijk altijd wildvang is waar veel bij doodgaat is dat niet direct een hele goede keuze.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:39

Vind het al erg zat als er een vis dood zou gaan en om dan te horen dat bij wildvang sowieso al veel dood gaat, ga ik daar maar niet aan mee werken. -O-
Maar dank je wel voor je antwoord julius_juut , ga ik verder kijken naar pygmaeus :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:48

Otocinclus, garra flavatra, baby ancistrus maar die moet je na een jaar weer omruilen bij een aqua zaak.

Er zijn wel degelijk cory's voor in een 60 bak. Trilineutus gaat prima, julii ook, en anders is de pygmaeus er nog :j

Zolang je de julii of trili maar in een groep van 3/4 houd en er bovenin niet teveel vis in zet kan het prima.

De panda gaat trouwens ook wel met 3 stuks. Zolang je maar kweek koopt en geen wildvang, kweek blijft altijd kleiner namelijk :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:04

Zo bak weer veranderd met nieuwe planten en nieuwe stenen. Ben nog niet helemaal uit over hoe de planten nu staan. Plantjes met een witte nerf erin had ik kleiner verwacht maar ze zijn best groot

Afbeelding

Als iemand een tip heeft, graag. Ben nog niet tevreden

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:23

Leuk met die steentjes erin :j
Hoe heb je de voeding via de bodem geregeld?

Mijne ga ik volgende week donderdag verbouwen! :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:40

Ik heb vloeibare voeding wat ik er direct bij het gedaan. Niet voldoende?

Steentjes zijn leistenen. Kreeg ze als blokken binnen dus aan de slag met bijtel en hamer haha. En om alles niet scherp te houden voor de cory's alle randjes gevijld :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:09

Blijven die planten in het midden dan mooi groen?
Was gewoon interesse hahaha want ik ga over op cryptocornye en ik weet nog niet hoe ik dat wil doen.

Whahaha geniaal ook!
Lijken op die riccia steentjes waar je dat mos op kan vastbinden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:07

DiscoDipp schreef:
Blijven die planten in het midden dan mooi groen?
Was gewoon interesse hahaha want ik ga over op cryptocornye en ik weet nog niet hoe ik dat wil doen.

Whahaha geniaal ook!
Lijken op die riccia steentjes waar je dat mos op kan vastbinden.

Uuuh werkelijk geen idee. Tijd gaat het leren :=
Heb over planten nog weinig verstand. Ene keer gaat er wat door en andere keer blijven ze t doen haha

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:29

Ooh oke haha! Komt goed!
Ik heb vandaag de hele waslijst besteld, hopelijk voor vrijdag binnen want dan word ik geopereerd..
we kunnen weer flink vooruit :')

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:59

Oooo m'n nieuwe planten groeien veel te snel!!!
3 dagen geleden
Afbeelding
Vandaag
Afbeelding

Mag al bijna gaan snoeien.. :oo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:06

Snel groeiende planten kan een teken zijn van te weinig licht. Een plant zal dan sneller (en minder stabiel) groeien zodat de bladeren meer licht opvangen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:18

Licht staat juist lang aan. Zeker van 11 tot we gaan slapen 10/11 uur

Edit: lees nu op de site dat het een buitengewoon snel groeiende plant is :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:16

Vhestagirl heeft gelijk, zijn idd wel snel groeiende planten maar horen niet zo snel te groeien en meer stengel te krijgen. Zoals je ziet is bij jou alleen de stengel gegroeit maar niet in de omvang met bladeren..

Langer licht heeft er niks mee te maken, het zijn juist de Lumen die het hem doen. Ik moet bijv op 240 liter ongeveer 9000 lumen hebben.. wil ik bijv cabomba compact houden.

Waarschijnlijk heb je een te zwakte lamp met te weinig lumen en zal deze plant zichzelf dood groeien..

Als dit een 60 l aquarium is zul je sws al bijna 2500 lumen nodig hebben. Aan het licht te zien is dit niet zo een.

Dit wel:
https://www.beslist.nl/dieren_accessoir ... 60_cm.html

Deze is de kleinste.. mijne kost bijna 500,-
Of je moet de planten constant snoeien met het risico dat ze dood groeien of je kan in je originele balk een andere lamp doen. Juwel day high lite bijv :) zijn al wat sterker!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:02

Dat zijn serieuze prijzen. Dan snoei ik maar met t risico op dood gaan.

Bedankt voor de info beide! Ik wist het niet :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:42

We zijn op de helft, ding is leeg, alles is schoon. Alleen komen de plantjes dus vrijdag.. dan ben ik er dus niet dus het gaat weer allemaal lekker fout.

Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:47

Ik zou de Julii niet in een 60 cm bak doen. Ik vond de 60 bak voor een school panda's net gaan en de Julii is toch wel groter.

Mijn recept tegen alg -> slakken!!! Super tevreden over mijn (niet voortplantende) slakken. Ik heb eigenlijk geen alg tegen mijn ramen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:57

Ik had met mijn nieuwe bak 2 julii corys gekregen. vergeleken met mijn Paleatus waren de Julii's echt groot en heb ze dus ook meteen weg gedaan.

Wat voor slakken raad je dan aan Riddershow? Ook voor groen alg?

Vanmiddag ga ik mijn plant ruilen met een stal genootje die een 180l bak heeft. de plant 'Shinnersia rivularis' met die witte nerv wordt echt veel te groot voor mijn 60l bak. Ik krijg er een laag plantje voor terug dus leuke deal :D