Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:07

Afbeelding

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:09

Ik zag het op facebook. Gefeliciteerd!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:22

Ik heb een jumping hond :')
Vandaag ook in Didam gelopen. JP1 gelijk foutloos dus een U'tje. Ons 2e U'tje op de jumping. Bij de uitslag bleken we ook nog eens 1e te zijn. Altijd leuk ;)
Vervolgens VP1, 1 raakvlak fout en 1 weigering. Maar rond gekomen en een 2e plek. VP2 hebben we t maar niet over. Er zaten goede stukken bij hoor, maar Csiva was beetje wild ;) Toen nog de 2e jumping. En ja hoor, weer foutloos! 2e plek dit keer omdat ik even de weg kwijt was. Dus ja, 3 U'tjes nu, alleen nog niet 1 op het VP :+

Filmpje van dr 1e jumping

http://youtu.be/XlKmLL6qBds

Bochten kunnen nog wel wat strakker enzo, maar toch tevreden :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:25

Mooi gelopen!
Parcourtje zelf is ook erg leuk :j

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:39

Gefeliciteerd EmptyWords

Goed gelopen Marleen! Nu csiva nog even vertellen dat er ook Utjes op de VP moeten hihi

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:19

Mooi rondje Marleen! Welke wedstrijd heb je als volgt op de planning staan? Jullie gaan lekker beheerst zeg!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:21

Ik lees nog steeds mee, en wilde het eerst niet melden omdat ik eigenlijk alleen maar meelees maar ik kan het niet laten.

Ik ben vorige week Limburgs kampioen geworden in de A-klasse. *\o/* Zo trots, na ons eerste competitiejaar.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:02

vandaag dagje workshop gehad met mn race border lollie hahaha.
ging weer heerlijk goed xD was weer beste van de klas XD
het was best lekker om eens van wendy een lesje te krijgen meestal krijg ik altijd les van yannick :p
ik heb jammer genoeg geen filmpjes van vandaag :(

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:03

KarinW86 schreef:
Weer terug van een leuk dagje workshops.
Deel 1 de wissels ging best goed, ook even gewerkt aan het wachten voor de sprong. Ging ook een paar keer goed.
Deel 2 sprongtechniek ging wat minder.
Maar weer veel opgestoken

in welke groep zat je?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:09

In groep E dus precies aan de andere kant van jou hihi. Zag er goed uit hoor!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:27

Mooie resultaten dit weekend, gefeliciteerd dames!
Was het een A-wedstrijd waarbij geen spel maar 2x een jumping werd gehouden Marleen?
Wat ik van die promotiewedstrijden moet denken, ik weet het niet hoor... Ik ben een beetje bang dat die daar verdiende P'tjes en eventuele promotie naar een hogere klasse in sommige gevallen meer door gebrek aan concurrentie zijn dan door puur de eigen prestatie. De kans dat je een P'tje loopt op een wedstrijd waar een man of 20 in je klasse lopen is natuurlijk aanzienlijk groter dan wanneer je 80 of meer lopers hebt in je groep zoals op de reguliere competitiewedstrijden.
Zelf heb ik besloten niet aan de promotiewedstrijden mee te doen in ieder geval.

Onze laatste wintercompetitiewedstrijd zit er weer op, helaas heeft ons team zich niet kunnen plaatsen voor de finale, maar Tapas heeft weer leuke dingen laten zien en lijkt wel klaar voor het aankomende b2 seizoen. Aankomende zaterdag hebben we een workshop starts en tunnels bij Jan Sprij, ben benieuwd!

Mojo doet het ondertussen in de voorbereiding op de agility ook heel erg lekker. Hij kan heel goed wachten bij de start en gaat heel snel van start op mijn go commando, tunnels vindt hij heel erg leuk en omsturen om een pion, staander of ton is ook heel leuk om te doen. Raakvlakken gaan ook al erg goed en behoorlijk stabiel.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:29

Lijkt mij ook wel leuke workshop die starts en tunnels.

Heb gister Mojo zijn broer bezig gezien :D
Leuk dat Mojo al zo lekker bezig is!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:17

Dit was een A ochtend en middag programma. 2x en vp en 2x een jp. Dus hen spelletjes ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:08

KarinW86 schreef:

Ik zag er vanochtend wat filmpjes van, van Rally aan het werk. Leuk dat je hem daar gezien en herkend hebt. Wat vond je van hem?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:12

Machie schreef:
Dit was een A ochtend en middag programma. 2x en vp en 2x een jp. Dus hen spelletjes ;)

Okay, dus in principe mogelijk om in 1 wedstrijd alle 3 de benodigde U'tjes te lopen.
Ik blijf het wat onlogisch vinden trouwens dat je met 3 U'tjes waarvan 1 op het VP al direct over moet naar de B(1). Ik zie zo veel honden die dan in de B1 de motivatie kwijtraken omdat de parcoursen gewoon nog te veel gevraagd zijn voor hen. Zelf had ik ook liever wat langer in de A gelopen als onervaren handler met onervaren hond.
Wat mij betreft zouden ze het systeem van winstpunten in de paardensport mogen gaan hanteren in de A, bij 3 U'tjes mag je over maar bij bijvoorbeeld 6 U'tjes móet je over.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:18

Eens Odin :j

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:34

Ook mee eens. Csiva haar VP's zijn gewoon nog niet Bklaar. Jumpings wel, die komen we goed en makkelijk door. Vp raak ik dr nog wel eens kwijt. Maarja, gisteren met 1 weigering ergens, en een enorme bocht dus, toch nog 4.65 m/s. Haar snelheid is prima, nu nog het sturen :P
Over 2 weken loop ik nog een A wedstrijd en daarna even alleen FHN. kilometers maken in de A op het VP. Daar mag je met 3x U over, en moet het niet. Ga je niet gedurende het seizoen, dan het seizoen erop. Veel fijner :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:36

Odin schreef:
Mooie resultaten dit weekend, gefeliciteerd dames!
Was het een A-wedstrijd waarbij geen spel maar 2x een jumping werd gehouden Marleen?
Wat ik van die promotiewedstrijden moet denken, ik weet het niet hoor... Ik ben een beetje bang dat die daar verdiende P'tjes en eventuele promotie naar een hogere klasse in sommige gevallen meer door gebrek aan concurrentie zijn dan door puur de eigen prestatie. De kans dat je een P'tje loopt op een wedstrijd waar een man of 20 in je klasse lopen is natuurlijk aanzienlijk groter dan wanneer je 80 of meer lopers hebt in je groep zoals op de reguliere competitiewedstrijden.
Zelf heb ik besloten niet aan de promotiewedstrijden mee te doen in ieder geval.

je hebt gelijk, ik zou ook niet naar een promotiewedstrijd gaan voor de promotie. aan deze heb ik toevallig meegedaan omdat het georganiseerd word door mijn club en ik het dus leuk en gezellig vind om mee te doen. ik ben me ervan bewust dat ik nu gewoon geluk heb gehad met mijn P'tje. ik ga er ook niet vanuit dat ik deze dan opeens ook zou halen als ik een competitiewedstrijd zou lopen. maar een leuke opsteker is het wel.
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 09-02-15 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:37

Ik blijf sws dit hele jaar nog in de debutanten of het moet ineens wel zò goed gaan maar dat verwacht ik niet. Ik doe het ook alleen voor de kilomters :j

Ik weet dat we het wel kunnen alleen de VPs zijn dan het moeilijkst. Jumping komen we wel aardig rond en het spelletje is leuk om aan mee te doen maar heeft voor mij geen meerwaarde

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:09

Odin schreef:
KarinW86 schreef:

Ik zag er vanochtend wat filmpjes van, van Rally aan het werk. Leuk dat je hem daar gezien en herkend hebt. Wat vond je van hem?

Leuke hond! Hij deed het ook wel goed geloof ik

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:26

Zijn er toevallig ook mensen hier die rally o doen of hebben gedaan? Ik ga dat waarschijnlijk met gitou doen namelijk!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:04

Nee, nooit gedaan en ik ken eigenlijk ook niemand die het doet.

Ik wil graag wat tips. Zoals je in onderstaand filmpje kan zien blijft Jinn perfect liggen. Filmpje duurt wel wat lang omdat we Jinn nog wat langer lieten liggen. Gewoon om te oefenen. Dit doet hij goed. Hier heb ik verder niks op aan te merken.

Vervolgens gaat hij van start. Hij wil altijd zo snel van start gaan dat het ontzettend rommelig lijkt en ik vaak een latje op de start heb. Toevallig hier nu niet, maar dat is meer geluk als wijsheid. Iemand tips? Heb hem al eens dichterbij gezet of nòg veraf, maar niks helpt. Zit heeft ook geen zin want dan gaat hij er vaak onderdoor? Vreemde hond, sorry :=

Vervolgens de 2e hindernis. Hierna moet hij direct rechtsaf naar de 3e en zoals altijd, in een bocht tikt hij het latje er af. Hij gaat dan zò krap dat hij het latje gewoon volop tikt. Iemand hier ook tips over?

Dan hindernis 3 en de tunnel gaat goed. Kan hem mooi vooruit sturen.

Dan hindernis 4 staat ook in een bocht maar omdat ik er voor sta (denk ik?) mindert hij vaart en tikt hij gaan lat. Ik snijd hem als het ware de pas af.

De laatste 2 hindernissen gaan wel goed, alleen bij de laatste wijs ik niks aan. Foutje :Y)

Iemand tips hierover of dingen die je wèl goed vindt gaan.
Krijg vaak alleen maar kritiek en weet dus niet vaak wat er wèl goed gaat...

https://db.tt/AnNHfwpq

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:23

Ik vind het eigenlijk heel knap van hem JJ, de ondergrond werkt echt niet mee. Ik heb het idee dat hij zo snel gaat en scherp de bochten omgaat, dat het opzich niet raar is dat hij latjes tikt. Helemaal niet op deze ondergrond. Op het moment dat je hem per ongeluk afremt springt hij wel netjes, dus ik gok dat hij eigenlijk te vlak springt. (Zoals paarden vaak doen als je flink tempo maakt).

Maar tips, :n Daar ben ik niet bekend genoeg met behendigheid voor. :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:26

Ondergrond is bij ons niet glad of nat hoor. Zit drainage in :j
Ik wil graag dat hij iets minder scherp springt en dus minder latten heb. Alleen ik weet niet hoe ik dat zelf moet trainen. Zelf heb ik zitten denken om hem zelf rechter te laten springen en dan pas naar rechts roepen, maar dan heb ik kans dat hij doorschiet en een DK tot gevolg.
Andere kant is dat wanneer ik iets achter hem kom ik hem never nooit meer kan inhalen, dus ik wil hem het liefst voorblijven zegma

Maar bedankt :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:28

ik kan het filmpje niet zien.

de startlat, je legt jinn dus al wel een eindje weg, hoe laat je hem starten? roep je zijn naam, of geef je ook het commando (hoog of wat je ook zegt?)
dit ook in de bocht, kan best zijn dat hij nog moet leren iets hoger te springen. ik kan jou niet zien, maar het kan zijn dat je al te ver doordraait, of juist dat je stilstaat, kunnen allemaa redenen zijn om te laag te springen. het kan ook zijn dat je juist heel chaotich bent en dat hij daardoor ook niet de rust neemt.