Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 09:41

Beterschap!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:47

Beterschap! Hopelijk kan je gewoon gaan.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:53

Welkom Kiim!

Beterschap Simoonzel, hopelijk kan je gewoon gaan!

Oke, ik heb even advies nodig hierover.
Als ik met Jip buiten aan het wandelen ben, dan heeft soms ineens dat hij gaat 'bijten' , springen en ouwehoeren. Alsof hij overprikkeld is. Maar hij doet het ook soms als we net weg gaan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Als hij losloopt en hij doet dat dan lijn ik hem aan en hou ik hem van me af.

Maar ik weet even niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Misschien hebben jullie een tip?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:32

* HIEP HIEP HOOERRAAA! *
*\o/* *\o/* Mera is één jaar *\o/* *\o/*

(even tekstje van facebook/insta gejat)

Vandaag een dag met een lach & een traan. Rond deze tijd was ik vorig jaar helemaal kapot nadat we de hele nacht 'in de weer' waren geweest met de bevalling van mama Kyenta. Maar wat was het het waard

Vorig jaar werd op deze bijzondere datum mijn wereldmeisje geboren. Nooit verwacht & toch gekregen, letterlijk een geschenk van boven ❤

Mijn knappe meisje is al weer één jaar, niet meer weg te denken uit ons leven en een hele grote steun en toeverlaat. Twee druppels water haar broer & samen een geweldig duo. Oh wat ben ik rijk

Maar naast dit ontzettend mooie geschenk moeten we ook niet vergeten dat het vandaag alweer tien jaar is geleden dat ze bij ons aan de deur kwamen om te vertellen dat Papa nooit meer thuis zou komen. Onwerkelijk. En ondanks dat het gemis altijd aanwezig blijft, geeft Mera deze zwarte dag een heel mooi randje licht

Dankbaar genieten wij verder, op naar nog vele mooie jaren ❤

Afbeelding
Feest vieren doe je met z'n allen! Taart voor iedereen *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 10:35

Jeeej! Gefeliciteeeerd!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:35

@Denies dat is zéker een lach en een traan dan. Jeetje, naast gefeliciteerd dus ook sterkte! :(:)

Genieten altijd, taart-foto's! :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:36

Proficiat met Mera! Y)(^)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:44

CupCakes_ schreef:
Als ik met Jip buiten aan het wandelen ben, dan heeft soms ineens dat hij gaat 'bijten' , springen en ouwehoeren. Alsof hij overprikkeld is. Maar hij doet het ook soms als we net weg gaan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Maar ik weet even niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Misschien hebben jullie een tip?

Lukt het hem af te leiden? Van je af duwen is net als met kleine kinderen: negatieve aandacht is ook aandacht.
Ombuigen is dan beter. Echt een oefening vragen bijvoorbeeld. Liefst eentje waarvan hij kalmer wordt. Bijvoorbeeld vragen voor te komen of aan de voet te komen. Dat heeft bij Lewis goed gewerkt. Die kon dat ook echt enorm. Niet bijten overigens, maar wel het springen. Toby kletst nog wel veel, maar zolang hij dat doet zonder daar echt druk bij te doen, maakt hij mij weinig uit. Hij mag best iets vinden, zolang dat maar niet mij of andere mensen raakt. Ook die zet ik wel 'aan het werk' trouwens hoor, als hij mij te druk is. Die laat ik ook kleine oefeningen doen die juist niet druk maken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:47

Gefeliciteerd met Mera *\o/* wat een onwijs leuke foto’s <3
Ook heel erg veel sterkte :(:)

Beterschap Simoonzel! Hopelijk gaat het vanavond een beetje beter.

@Jeanine ik zal je insta even opzoeken! Ik hou dr van :))

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:51

Skippy01 schreef:
CupCakes_ schreef:

Lukt het hem af te leiden? Van je af duwen is net als met kleine kinderen: negatieve aandacht is ook aandacht.
Ombuigen is dan beter. Echt een oefening vragen bijvoorbeeld. Liefst eentje waarvan hij kalmer wordt. Bijvoorbeeld vragen voor te komen of aan de voet te komen. Dat heeft bij Lewis goed gewerkt. Die kon dat ook echt enorm. Niet bijten overigens, maar wel het springen. Toby kletst nog wel veel, maar zolang hij dat doet zonder daar echt druk bij te doen, maakt hij mij weinig uit. Hij mag best iets vinden, zolang dat maar niet mij of andere mensen raakt. Ook die zet ik wel 'aan het werk' trouwens hoor, als hij mij te druk is. Die laat ik ook kleine oefeningen doen die juist niet druk maken.

Oefeningen vragen doe ik dan ook, maar op de een of andere manier komt het niet bij hem aan op dat moment.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:52

@cupcakes lastig! En gewoon echt helemaal stilstaan/ bevriezen zelf? Doen alsof jij er zelf niet bent bijna zeg maar, zodat er geen enkele reden voor hem te bedenken is om te springen, want het levert geen positieve en geen negatieve aandacht op? Soms wil dat ook wel helpen met laten uitdoven. Moet je wel een tijdje volhouden.
Gaat hij dan uit zichzelf kalmeren, dan kun je dát gedrag natuurlijk belonen door verder te wandelen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:59

Welkom Kim!

Denies, Gefeliciteerd met Mera!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:06

Wat een dubbele dag denise! Heftig.

Vik doet het ook. Ik geef dan het commando klaar. Moet wel zeggen dat hij het vooral doet als ik hem aan het opjutten ben

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:18

Gefeliciteerd Denies :)F Y)(^)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:21

Kom alleen heel even een ego foto plaatsen, ik had al wat PB'tjes gehad, ze zijn binnen, mocht je een willen let me know! €17,50, kunnen morgen al op de post. :D Heb ze nu nog in thuis!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KimD op 13-05-20 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:21

Gefeliciteerd met Mera. Leuke foto's

Welkom Kim.

Simoonzel beterschap hopelijk vanavond beter.

Cupcake misschien toch proberen te negeren het gedrag?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:22

@Cupcakes Als Popo zo doet ga ik hem drillen. :P
Hij wordt bijvoorbeeld ook heel druk als hij een andere hond ziet dus dan gaan we super veel oefeningen snel achter elkaar doen zodat hij die opgekropte energie ergens in kan stoppen, en tegelijkertijd win ik dan zijn focus. Hij wil op zulke momenten het liefst in de rondte springen dus ik vraag hem dan ook om ergens tegenop te gaan staan of op te springen.
Als het echte overprikkeling is dan kan ik hem ook moeilijk bereiken en dan ga ik gewoon op de grond zitten. Dan wordt hij ook rustig en kan hij mentaal bijkomen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:14

Denise, sterkte en gefeliciteerd! Wat een ontzettend leuke foto's.. zo'n dag vergeet je nooit meer, gelukkig kunnen de honden je dan toch een beetje opvrolijken!

Welkom Kimmm, ik ben ook nieuw en in afwachting van onze pup! Over precies 1 week mogen we hem halen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:33

Uitverkocht! :D

KimD schreef:
Kom alleen heel even een ego foto plaatsen, ik had al wat PB'tjes gehad, ze zijn binnen, mocht je een willen let me know! €17,50, kunnen morgen al op de post. :D Heb ze nu nog in thuis!

[ [url=m/O7tfE3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1newcH.jpg]Afbeelding[/url] ]

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:44

Jezus Kim, NU AL?! hahahaha

Arya heeft helaas het lieveheersbeestje gesloopt. Ik had 'm per ongeluk laten liggen gvd en toen is ze eraan gaan knagen op een moment dat ze haar nylobone niet vond en dat hetgeen was waarschijnlijk wat dan 'the next best thing' was. Normaal gebruik ik ze alleen als ik samen met d'r speel ermee en leg ik ze weg als ik het spel afsluit. Echt DOM. We hebben wel de andere nog met het balletje eraan, die ook superleuk is! Maar hoop tzt die met het lieveheerbeestje en/of poopie ook nog wel te kunnen scoren xD

Ook via deze weg nog gefeliciteerd Denies
Hele dubbele dag zo, maar gelukkig kan Mera je ook wat vrolijkheid en licht brengen zoals je zo mooi schreef.

En welkom Kimmm!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:02

cursebreaker schreef:
Jezus Kim, NU AL?! hahahaha

Arya heeft helaas het lieveheersbeestje gesloopt. Ik had 'm per ongeluk laten liggen gvd en toen is ze eraan gaan knagen op een moment dat ze haar nylobone niet vond en dat hetgeen was waarschijnlijk wat dan 'the next best thing' was. Normaal gebruik ik ze alleen als ik samen met d'r speel ermee en leg ik ze weg als ik het spel afsluit. Echt DOM. We hebben wel de andere nog met het balletje eraan, die ook superleuk is! Maar hoop tzt die met het lieveheerbeestje en/of poopie ook nog wel te kunnen scoren xD

Ook via deze weg nog gefeliciteerd Denies
Hele dubbele dag zo, maar gelukkig kan Mera je ook wat vrolijkheid en licht brengen zoals je zo mooi schreef.

En welkom Kimmm!

Ik ga nog nieuwe bestellen, dus je kunt de eerste zijn. :Y)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:06

KimD wil ik wel de 2e zijn. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:14

Kiimm_ schreef:
Het komt maar zelden voor dat ik naamgenoten heb :')

@Many inderdaad ook een golden retriever. Ik ben allergisch voor honden en weet sowieso bij dit ras dat ik daar geen last van heb :)

We verzamelen hier. :j Denk dat je nummer vijf bent. _O-

Denies, gefeliciteerd met je puppy! *\o/*

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:15

cursebreaker schreef:

Dit is een heel bijzonder verhaal als je eerst even denkt dat het om een echt lieveheersbeestje gaat :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:17

xDenies schreef:
* HIEP HIEP HOOERRAAA! *
*\o/* *\o/* Mera is één jaar *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/*