Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CupCakes_ schreef:Oke, ik heb even advies nodig hierover.
Als ik met Jip buiten aan het wandelen ben, dan heeft soms ineens dat hij gaat 'bijten' , springen en ouwehoeren. Alsof hij overprikkeld is. Maar hij doet het ook soms als we net weg gaan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Als hij losloopt en hij doet dat dan lijn ik hem aan en hou ik hem van me af.
Maar ik weet even niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Misschien hebben jullie een tip?
Skippy01 schreef:CupCakes_ schreef:Oke, ik heb even advies nodig hierover.
Als ik met Jip buiten aan het wandelen ben, dan heeft soms ineens dat hij gaat 'bijten' , springen en ouwehoeren. Alsof hij overprikkeld is. Maar hij doet het ook soms als we net weg gaan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Als hij losloopt en hij doet dat dan lijn ik hem aan en hou ik hem van me af.
Maar ik weet even niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Misschien hebben jullie een tip?
Lukt het hem af te leiden? Van je af duwen is net als met kleine kinderen: negatieve aandacht is ook aandacht.
Ombuigen is dan beter. Echt een oefening vragen bijvoorbeeld. Liefst eentje waarvan hij kalmer wordt. Bijvoorbeeld vragen voor te komen of aan de voet te komen. Dat heeft bij Lewis goed gewerkt. Die kon dat ook echt enorm. Niet bijten overigens, maar wel het springen. Toby kletst nog wel veel, maar zolang hij dat doet zonder daar echt druk bij te doen, maakt hij mij weinig uit. Hij mag best iets vinden, zolang dat maar niet mij of andere mensen raakt. Ook die zet ik wel 'aan het werk' trouwens hoor, als hij mij te druk is. Die laat ik ook kleine oefeningen doen die juist niet druk maken.
cursebreaker schreef:Jezus Kim, NU AL?! hahahaha
Arya heeft helaas het lieveheersbeestje gesloopt. Ik had 'm per ongeluk laten liggen gvd en toen is ze eraan gaan knagen op een moment dat ze haar nylobone niet vond en dat hetgeen was waarschijnlijk wat dan 'the next best thing' was. Normaal gebruik ik ze alleen als ik samen met d'r speel ermee en leg ik ze weg als ik het spel afsluit. Echt DOM. We hebben wel de andere nog met het balletje eraan, die ook superleuk is! Maar hoop tzt die met het lieveheerbeestje en/of poopie ook nog wel te kunnen scoren xD
Ook via deze weg nog gefeliciteerd Denies
Hele dubbele dag zo, maar gelukkig kan Mera je ook wat vrolijkheid en licht brengen zoals je zo mooi schreef.
En welkom Kimmm!
cursebreaker schreef:Arya heeft helaas het lieveheersbeestje gesloopt. Ik had 'm per ongeluk laten liggen gvd en toen is ze eraan gaan knagen op een moment dat ze haar nylobone niet vond en dat hetgeen was waarschijnlijk wat dan 'the next best thing' was. Normaal gebruik ik ze alleen als ik samen met d'r speel ermee en leg ik ze weg als ik het spel afsluit. Echt DOM. We hebben wel de andere nog met het balletje eraan, die ook superleuk is! Maar hoop tzt die met het lieveheerbeestje en/of poopie ook nog wel te kunnen scoren xD