Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:30

Aaaaah die oren <3 <3 *\%/*

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:43

Geweldig die oren <3
Kaus, fijn dat de verhuizing goed is verlopen, helemaal over al?
MWM, gaat het nog steeds goed? Hoop van wel iig.
Zoe is echt al heel volwassen, behalve haar koppie, daaraan kun je nog een beetje zien dat ze nog jong is.
Zoe, fijn dat de uitslagen goed zijn, gefeliciteerd.
Wat betreft wachtlijsten, ik ben uiteindelijk bij 3 fokkers langs gegaan en me bij 2 op de lijst laten zetten.
En verder wel alles gelezen, maar blijft echt niet hangen, ben zegmaar niet topfit, hopelijk snel wel weer.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:47

Qua wonen al wel. Qua spullen nog niet helemaal. Nog druk bezig.

Ik stond op een wachtlijst voor toen nog een ander ras. Maar toen kreeg ik door wat een zieke bende die fokkers waren en kreeg ik een berichtje van de fokker van Dexter dat daar weer een pup vrij was *\o/*

Ik kwam er eigenlijk bij officiële fokkers niet door wegens (nog niet) studeren en in een flat wonen... Maar was helemaal tevreden over de testen van Dexters ouders en de wijze van de fokker dus daarmee akkoord gegaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 19:54

Beterschap Fannetje! :D :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:52

Wat gaan jullie snel zeg :D
En wat groeien jullie pups hard !!

Die oren echt ge-wel-dig haha

Ik heb vanavond met Leslie voor de eerste keer aan de gevorderde les meegedaan.
Afgelopen maandag ging de puppycursus niet door ivm warmte dus gevraagd of ik vandaag mee mag doen.
Ze deed het zo ontzettend goed voor haar 5.5 maand oud.
Los volgen en blijven en hier komen echt perfect.
Zelfs tijdens versnelde pas.
Volgende week mogen we weer meedoen.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:47

Poeh het gaat snel hier zeg!

Veel leuke pups en pubers voorbij zien komen.
MWM ik hoop dat het allemaal wel weer goed gaat met Tay!

Hier heb ik het er maar druk mee, Marley is gewoon super lief en het gaat echt goed, zeker sinds de introductie van de puppyren! Zoveel fijner als de bench voor hem en hij slaapt dan ook nu gewoon lekker de hele nacht. Met gemak ruim 7 uur zonder gepiep of gejank en ook geen ongelukjes!

Eerste les puppy cursus hebben we gehad en hij heeft ook al veel nieuwe dingen gezien en meegemaakt. Mee in de auto, de fietskar, in de fietstas zelfs een keer (ik lopend naast de fiets) omdat ik even de fiets achterom moest weg zetten. Ook heeft hij meegereden in het mandje van de rollator van mijn moeder omdat de wandeling anders te lang voor hem zou zijn. Kennis gemaakt met diverse honden, zijn tweede vaccinatie gehad en de kennelhoest druppels in zijn neus, en even helemaal nagekeken. Vond hij allemaal prima.

Het is een heerlijk relaxed beestje, echt koel in de kop voor een pup vind ik. Totaal niet schrikkerig maar ook niet overdreven druk overal op af, eigenlijk precies zoals ik het graag wilde treffen.

Dus maar even een mega foto spam nog:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:06

Het gaat gelukkig nog steeds de goede kant op. We moeten alleen heel voorzichtig zijn voer op gaan bouwen en daardoor heeft hij honger en probeert hij te stelen. :+ Zijn dus continu aan het afwisselen met wie er thuis is, om hem nog niet alleen te laten. (Ook omdat hij nu even elk uur wat te eten krijgt)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 08:08

Jaaaa pluizebolletje is er weer <3 Billy ik blijf verliefd op jouw Marley! Goed om te horen dat ze het zo goed doet!

MWM super dat het stukken beter gaat, hij zal wel honger hebben hihi

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:24

MWM, fijn dat het goed gaat, hopelijk snel weer helemaal ok en geen honger meer :+
En fluffy Marley, lekkere pluis hoor!
En knap van Leslie dat het zo goed gaat op cursus.
Roetsj heeft even vakantie qua trainen, in september gaan we weer verder. Laatste les vorige week deed ze heel aardig. Ze laat steeds vaker mooie stukjes zien, maar soms is het even een ongeleid projectiel met bananen in haar oren }:) Ach, het is een puber denk ik dan maar, komt vast wel goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 11:21

Boellie houd niet zo van Helium Ballonnen blijkbaar.. Kreeg net een Doos met daarin een helium ballon. Dus ik maak hem open en Boellie heeft flink staan borstelen en blaffen! Inmiddels is de ballon geaccepteerd zolang ie stil hangt.. :+ Wat koekjes en knuffels doen wonderen gelukkig. En Chicka? Die snapt de ophef niet zo... _O-

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:07

Roetsj krijgt bananen in haar oren haha :')

Leuk dat alle pups zo goed gaan!

Iemand nog tips voor mij wat betreft het onkruid wieden en álles in dr mond nemen? Eve heeft er een handje vol van en ik vind de vreemdste dingen in haar uitwerpselen. Geen stenen of scherpe dingen, die laat ze gelukkig liggen.

Ze doet het zoveel dat tijdens het wandelen ik nu haar heel veel moet corrigeren dat ik bang ben dat ze wandelen minder leuk vind.

Ik denk dat het een 'ik heb last van mijn tanden' fase is ook deels, want in de tuin doet ze het alleen als ze haar kauwspeeltje niet heeft, maar die kan ik natuurlijk moeilijk meenemen met uitlaten haha :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:22

Oef karma nu 3 eet ook alles en jammer genoeg moet zij dus met een korf om lopen, vooral nadat ik elke maand wel bij de DA zat om haar te laten overgeven

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:25

Als ze echt veel eet op straat dan zou ik geen strijd aan gaan. Gewoon muilkorf, geen muilband!!, aan leren en deze een tijd om doen. Gedrag zo doorbreken daarna korf mee maar niet om.
Eet ze wat? Korf aan ;)

Dit ook omdat je zoveel idioten hebt en je wil zeker geen vergiftiging

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:29

Het is meer de blaadjes, onkruid en mieren zijn zooo interessant :=

Op zich lukt het wel, ik loop gewoon door als ik zie dat ze geen aanstalten maakt om te gaan plassen/poepen, vraag contact aan haar en we lopen door

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:59

Hier is er een duidelijk commando voor 'naast' en 'vrij'. Bij naast wil ik geen gesnuffel, niet plassen tussendoor en geen druk op de lijn. Bij vrij mag dat allemaal wel maar als ze dan dus gaan lopen vreten is dat dus ook weer naast.

Tijdens het loslopen hebben ze hier een tijdje een muilkorf omgehad. Ze aten steeds kattenpoep van de paden waar net zand was gestort wat al maanden ergens lag.

Nu vreten ze niet meer want valt niet zo veel te vreten. Af en toe een takje maar ach. Zal lekker prikken tijdens het poepen :Y)

Heb vandaag met hart in mn keel Dexter eens laten gaan met loslopen. Hij loopt dus al een tijdje onbeperkt los maar als andere honden wilde spelen ging hij weer vast. Toen dat uitgebouwd naar eventjes mee mogen spelen maar niet vliegen over een veld. Ook dat ging goed. Nu hebben we een super sociaal, speels oppashondje waar hij het super mee kon vinden dus hij heeft heerlijk met haar gespeeld. Gerend door het bos en met hart in mn keel. Maaaarrrr hij loopt nog helemaal goed *\o/*

Super kritisch steeds gekeken naar zijn pasjes maar het is allemaal zuiver *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:54

Lilith pakt veel vast maar eet eigenlijk niets dus ze mag proeven. Aan de riem loopt ze heel braaf mee en laat ze alles liggen.

Ze slaap vannacht voor het eerst met een dekentje, op hoop van zege :+
Afbeelding

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:59

TheJokerr: en als je een speeltje mee neemt ter afleiding? Dus als hij geen aanstalte maakt om te gaan plassen/poepen dat je hem probeert af te leiden van al dat leuks wat daar op de grond ligt.
Dan ben je namelijk niet langer aan het corrigeren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:32

Hier vinden mensen het leuk om afgekloven kippenbotjes en ander BBQ bot afval gewoon in het gras te gooien. Het resultaat is een pup die voor de zoveelste x een bot te pakken heeft en vervolgens pak me dan gaat spelen. Ik krijg hem dus ook niet meer te pakken -:(- . Snoepje voor zn neus werkt niet, tak weg gooien werkt niet. BANANEN IN ZN OREN op zn moment.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 10:54

mvdende schreef:
Hier vinden mensen het leuk om afgekloven kippenbotjes en ander BBQ bot afval gewoon in het gras te gooien. Het resultaat is een pup die voor de zoveelste x een bot te pakken heeft en vervolgens pak me dan gaat spelen. Ik krijg hem dus ook niet meer te pakken -:(- . Snoepje voor zn neus werkt niet, tak weg gooien werkt niet. BANANEN IN ZN OREN op zn moment.

Ja hier op t industrie ook helaas. Gelukkig lopen ze hier aangelijnd en kan ik ze goed in de gaten houden en weet ik waar t meestal ligt..

Maar Chick is ook zo gek op eten, die kun je ook niet afleiden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:02

Skip loopt dus los. Aanlijnen heb ik geen zin in, hij kan dan helemaal zn ei niet kwijt en gaat binnen lopen klieren. Loopt hij los, gaat ie vaak lekker slapen na ons rondje. Hij luistert prima, totdat hij weer eens iets eetbaars heeft gevonden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:06

nu ja daarom heb ik dus een korfje om, karma loopt ook los en vreet alles. Beter voorkomen dan genezen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:04

Heb een korfje ook overwogen. Maar ze lijkt het met vlagen te doen. Er zijn heel wat tijden dat ze pakt wat ze pakken kan, maar door het aanlijnen is ze eigenlijk altijd te laat, maar er zijn ook heel wat tijden dat ze niks doet.

Hoe loop je aangelijnd als hij zijn ei niet kwijt kan mvdende? :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:08

haha ja met vlagen zou ik ook blij zijn :') Maar nee mijn koppige husky wil altijd alles vreten _O- toppunt vorig jaar mijn verzekering wil niks meer betalen als ze weer wat opeet en moet overgeven -O- dus naja zelf 300 euro aftikken elke keer is niet leuk

edit: Ik wil dus dat mijn honden gewoon los kunnen lopen, als ze wat wil eten ben ik dus te laat in de verte
ze luisterd prima, komt naar mij toe. Negeert honden maar eten daar kan ik niet tegen op

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:15

Oeps, dan is het vast al iets te vaak gebeurd :P Ik zou dan ook sowieso gaan voor een korfje. Veel te bang dat ze iets verkeerds eet. Al hebben ze hier al chocotaart gestrooid en daar snuffelde ze aan en liep er vervolgens met een boog omheen..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:17

haha tophond, die van mij duikt daar dus bovenop direct :+ en ja het gebeurde vaak, maar ook mijn overbezorgde kant dat ik al gauw naar DA ga