Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:01

xoranlover schreef:
Nee snap ik. Zo raar. Duimen dat het goed komt. Wat zeiden ze zij ze wel positief over de toekomst? Of weten ze het nog niet?

Het is nog niet zeker wat hij precies heeft. Ze denken aan longontsteking of bronchitis, maar hij kan ook benauwd zijn geworden door iets in huis, maar daar is niks veranderd.. Nu zorgen ze er eerst voor dat zijn ademhaling weer stabiel is en hoor straks dus weer meer. Ze had het wel over 'waarschijnlijk vanavond weer naar huis', dus dat zie ik als positief maar de steen is pas uit mijn maag zodra ik hoor dat ik m mag komen halen.. Ik heb geen idee hoe hij aan een longontsteking zou moeten zijn gekomen maar op de foto's was duidelijk een witte waas in zijn longen te zien. Ik hoop straks meer duidelijkheid en hoop dat hij lekker mee naar huis mag en thuis mag opknappen.

Ik ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en niet nog een paar dagen heb gewacht want dan had het misschien nog wel erger geweest.

Kimvicious

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:09

Oh jeetje arme Sammie! Dat is flink schrikken. Hoop dat je hem snel mag halen en het weer beter met hem gaat! :(
Wat goed dat je meteen je gevoel gevolgd hebt!

Iemand hier toevallig ideeën? Arya mag sinds kort af en toe in de tuin, wanneer ik zelf buiten zit en haar dus in de gaten kan houden. Heb de tuin wel afgezet maar je weet maar nooit natuurlijk... Echter heeft ze helemaal de smaak te pakken en wilt niets liever dan non stop buiten spelen. Dusdanig dat ze nu zelfs het kit van mn ramen krabt om buiten te komen. Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen. Ze heeft binnen meerdere krabpalen, speeltjes en we spelen ook veel samen dus ze hoeft zich niet te vervelen. Ook speelt ze veel met mijn hond binnen maar blijkbaar kan niets op tegen de achtertuin.... Ik heb een huurhuis dus kan ook geen kattenluik plaatsen... help?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:14

Kimvicious schreef:
Oh jeetje arme Sammie! Dat is flink schrikken. Hoop dat je hem snel mag halen en het weer beter met hem gaat! :(
Wat goed dat je meteen je gevoel gevolgd hebt!

Iemand hier toevallig ideeën? Arya mag sinds kort af en toe in de tuin, wanneer ik zelf buiten zit en haar dus in de gaten kan houden. Heb de tuin wel afgezet maar je weet maar nooit natuurlijk... Echter heeft ze helemaal de smaak te pakken en wilt niets liever dan non stop buiten spelen. Dusdanig dat ze nu zelfs het kit van mn ramen krabt om buiten te komen. Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen. Ze heeft binnen meerdere krabpalen, speeltjes en we spelen ook veel samen dus ze hoeft zich niet te vervelen. Ook speelt ze veel met mijn hond binnen maar blijkbaar kan niets op tegen de achtertuin.... Ik heb een huurhuis dus kan ook geen kattenluik plaatsen... help?

Ik volg eigenlijk altijd mijn gevoel met dat soort dingen, ga liever een keer te veel dan te weinig :j

Geen idee wat je kan doen.. tegen het krabben zou je aluminium folie kunnen proberen, vinden ze vaak niet fijn!
Ik ben er eigenlijk heel makkelijk in, ik bepaal wanneer de deur open gaat (in ons geval dan een dicht balkon). Wanneer er gezeurd wordt voor de deur, blijft de deur dicht, totdat de aandacht ergens anders heen gaat. Dan doe ik de deur open :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:17

Ach jeetje wat schrikken van Sammie!
Gek is dat he, denk je voor wat kleins te gaan..
Spannend, ben benieuwd wat er uit komt. Hopelijk mag ie snel terug naar huis.
Laatst bijgewerkt door Moon_light94 op 14-04-20 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:28

Oh gossie, arme Sammie!
Beterschap voor Sammie, hoop dat je hem snel weer thuis hebt!

Wel goed dat je dan gegaan bent zo achteraf...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:44

Hij moet vannacht blijven..
Hij is stabiel, maar zijn ademhaling wil niet beter worden dus een nacht in de zuurstofkooi

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:03

Schrikken zeg. Beterschap voor Sammie! En sterkte voor jullie, ook voor het wachten. :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:48

Ik vind het wachten verschrikkelijk.. Maar ik vind t nog erger dat ie daar zo alleen in dat hokje zit.. |( T is dat ik weet dat hij in goede handen is.. :(:)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:08

Beterschap Sammie!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:26

Beterschap voor Sammie. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 06:59

Beterschap voor Sammie. Dat is wel schrikken zeg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:07

Arme Sammie. Beterschap voor hem!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:32

Bedankt allemaal!

Ben net gebeld! Hij deed het goed vanochtend en zat er rustig bij. Ze hebben ook zijn relatiekaart bekeken. Ik heb er nooit bij stilgestaan maar Sammie is de laatste keer behandeld voor een flinke luchtweginfectie. Ook toen geen idee hoe hij eraan kwam. In combinatie met wat er nu is gebeurd en de irritatie/lichte ontsteking in zijn longen, denken ze aan een chronische vorm van bronchitis. Zo kan hij een hele periode nergens last van hebben en kan dan dus ineens benauwd worden. Dit houd in dat ik dus altijd moet bellen als ik denk dat hij zo'n aanval heeft. Voor nu hebben ze niks voor hem, behalve hem dus van zo'n aanval afhelpen, maar geen medicijnen. Mocht hij, als hij ouder wordt meer last krijgen, dan kan hij een puffertje krijgen, net als wij mensen.

Voor nu, mag ik hem vanmiddag ophalen. Hij is pas net uit de zuurstofkooi gehaald en ze willen zeker weten dat hij geen terugval krijgt. Mocht dit wel zo zijn, nemen ze contact op, anders komt Sammie vanmiddag om 15.00 uur weer naar huis <3

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:01

Wat fijn dat hij naar huis mag!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:15

Ja ik ben zo blij! Mn ventje is dan bijna 24 uur niet thuis geweest. Zo lang zijn de heren nog nooit uit elkaar geweest. Ik verwacht wel een dikke staart bij Jessie maar verwacht dat hij al snel doorheeft wie het is :j

Aan Jessie hebben we vannacht wel veel gemerkt, hij was erg aanwezig in de slaapkamer. Normaal ligt hij rustig te slapen maar vannacht was hij aan het miauwen en over het bed heen wandelen. Vanochtend is hij ook echt even aan het zoeken geweest om te kijken waar hij was, liet hij zich goed horen door flink wat te miauwen en liep continue achter me aan. Zit nu rustig in het raamkozijn naar buiten te kijken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:05

Wat fijn dat hij weer naar huis komt! :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:40

Hij is thuis!! <3

Afbeelding

Hij had helaas weer heel het reismandje ondergepiest en zat helemaal onder de plas, dus ons droppie heb ik gelijk 'gewassen'. Lees; in de wasbak gezet en met een handdoek en stromend water ingesmeerd met water en daarna weer afgedroogd. Deed hij heel braaf, stoere man.

Afbeelding

Arm beest moest toen hij thuis kwam dus gelijk, voor het eerst, onder de douche..
Nu vraag ik mij af; weet iemand een goede kattenshampoo? Hij stinkt nu dus nogsteeds naar pies dus ik moet hem echt even wassen, ipv met alleen wat water.. Normaal doe ik dat dus nooit, maar hij stinkt echt, en met gewone shampoo durf ik het niet aan..

Voor in het vervolg mag hij, in rust, niet meer dan 40x per minuut ademen, dus dat moeten we nu gewoon elke dag een keertje tellen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:55

Ik moet even kijken welk merk ik gebruik maar ik gebruik een soort droogshampoo voor de show. Ik ben alleen bang dat het flesje bij mijn vriendin staat. Zal zo even kijken of ik de naam kan achterhalen. Ik vind die echt lekker ruiken.

Wel super dat hij thuis is!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:26

Ik ben maar even snel naar de winkel geweest. Introductie terug met jessie was niks bijzonders, echt precies geen reactie :')

Heb de eerste de beste shampoo gepakt die ik kon vinden en om instructies gevraagd. Hij is dus echt even goed gewassen. Met een hoop commentaar was hij heel braaf maar ga voor eventueel een volgende keer ook maar voor een droogshampoo kijken! :j

Hij vind het reismandje gewoon zo spannend dat hij alles laat lopen dus die volgende keer gaat er helaas vast wel komen..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:44

Denk dat hij die wasbeurt er wel voor overhad om weer thuis te zijn! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:15

DideH schreef:

Hij nam het me niet in dank af :')

Afbeelding

Jessie ontloopt hem een beetje, maargoed hij ruikt ook raar :+ geen dikke staarten dus ik ben blij haha. En uiteraard helemaal happy dat we weer compleet zijn haha

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:29

LoveUggs schreef:
DideH schreef:

Hij nam het me niet in dank af :')

[ [url=m/AfOaZf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jessie ontloopt hem een beetje, maargoed hij ruikt ook raar :+ geen dikke staarten dus ik ben blij haha. En uiteraard helemaal happy dat we weer compleet zijn haha

Oeioeioei seek cover :') :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:00

Dus dat hahaha.

Hij heeft nu weer zijn rust gevonden. Is eindelijk, sinds hij nu thuis is, lekker gaan liggen en ligt nu rustig opgerold te slapen. Hij zou wel helemaal kapot zijn... :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:56

Pff ik ben zo blij dat Sammie weer thuis is, maar ik merk aan mezelf dat ik er héél erg mee bezig ben.. Ik wil hem continue in de gaten houden, ben steeds aan het tellen, en als het me ook maar iets te snel gaat pak ik de timer erbij, vraag ik me af of het weer te snel is of dat ik spoken zie of moet ik bellen of is het niks of, of, of......
Ik maak me zo'n zorgen om hem.. En wat dan als het 's avonds gebeurd als de dierenarts gesloten is, of 's nachts en ik heb het niet door? Of als ik weer een baan heb en ik ben niet thuis %)
Ik ben er zo mee bezig dat ik niet kan genieten van het feit dat hij weer thuis is %)

Kent iemand dat? Moet even slijten denk ik, maar het blijft dat ik nu optijd was, maar eigenlijk al te laat om die erge benauwdheid te voorkomen maar wat als ik het de volgende keer later opmerk? En daar ga ik weer....

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:02

Hoe dan ook elke dierenarts heeft een spoedlijn. Die 24/7 te bereiken is.

Maar ik snap je wel toen Zika weer thuis was na dat ze niks gevonden hadden had ik ook geen rust. We hadden toen nog vakantie. Na de vakantie is mijn moeder elke middag geweest om ze nog wat te eten te geven en om te checken. Helaas was Zika ongeneselijk ziek en hebben we hem moeten laten gaan maar ik was wel blij dat het zo kon toen. Plus we hebben een pet cube snoepjes automaat met camera erin. Als er hier 1 is die zich niet lekker voelt kan ik via de camera regelmatig op het werk even kijken. Vertrouw ik het niet dan kan ik mijn moeder bellen die snel kan kijken. Straks met de kittens komt er ook een camera op hun kamer.
Sinds we kunnen kijken voel ik me een heel stuk geruster.

Sorry dat ik je niet kan helpen maar ik denk dat je voor jezelf daar een manier in moet vinden.