gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:11

Ik zet Sproet twee keer per dag minstens een uur in de ren en dan gaat ze weer naar binnen. We moeten nog altijd de bovenkant afmaken maar er komt steeds wat tussendoor.

Sproet zit alleen na een half uur al te wachten van; okay ik heb het hier wel gehad haal me er maar weer uit. :+ Misschien omdat ze het binnen gezelliger vindt nu ze nog geen maatje heeft en er hier wat meer afleiding is oid. Ze zit nu zelfs driftig aan het draadje van haar drinkflesje te trekken voor aandacht. :)) Nou wacht er elke keer ook een verschoont hok als ze weer terug mag met een gevuld bakje voer dus dat zal ook wel een rol meespelen. :D

Nagini dat hangmatje heb ik voor mijn ratten. M'n konijn gaat er niet in passen en is er veel te zwaar voor.

Dooortje

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:18

Nagini dat ziet er wel heerlijk uit, voor die prijs is het altijd de moeite waard om het te bestellen :D

Tarzan ahh wat lief, bleven ze altijd maar zo klein <3

Rebecca wat fijn dat je haar weer helemaal ziet opknappen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:29

Marloez schreef:
Ik zet Sproet twee keer per dag minstens een uur in de ren en dan gaat ze weer naar binnen. We moeten nog altijd de bovenkant afmaken maar er komt steeds wat tussendoor.

Sproet zit alleen na een half uur al te wachten van; okay ik heb het hier wel gehad haal me er maar weer uit. :+ Misschien omdat ze het binnen gezelliger vindt nu ze nog geen maatje heeft en er hier wat meer afleiding is oid. Ze zit nu zelfs driftig aan het draadje van haar drinkflesje te trekken voor aandacht. :)) Nou wacht er elke keer ook een verschoont hok als ze weer terug mag met een gevuld bakje voer dus dat zal ook wel een rol meespelen. :D

Nagini dat hangmatje heb ik voor mijn ratten. M'n konijn gaat er niet in passen en is er veel te zwaar voor.

Dat is niet voor aandacht denk ik, maar het uit een flesje drinken gaat niet snel genoeg voor een konijn. Het is dus frustratie. Ik zou een waterbakje gebruiken. :o

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:09

MarlindeRooz schreef:
Dat is niet voor aandacht denk ik, maar het uit een flesje drinken gaat niet snel genoeg voor een konijn. Het is dus frustratie. Ik zou een waterbakje gebruiken. :o

Alle tijd dat ik haar heb drinkt ze normaal uit dat flesje hoor. :) Ik zag dat ze ook niet eerst probeerde om te drinken maar meteen aan dat draadje begon te trekken terwijl ze al een tijdje daar zat te wachten. :D En daarna weer naar binnen kijken en tegen het gaas op staan. Nu ligt ze er voor te slapen en te wachten totdat ze opgehaald wordt.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:26

Afbeelding
Flappieeee :+

Volgende week krijg ik mijn nieuwe konijntje. Nu krijgt zij heel ander voer dan ik geef. Kan ik ze dan gelijk koppelen of is het verstandig om ze eerst nog een weekje apart te houden en het nieuwe konijntje langzaam aan wennen aan het voer wat ik geef?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:40

Wat een schatje! <3 Ik zou niet in één keer over gaan op nieuw voer. Misschien kan je het half om half doen zodat het konijn dat je al hebt er ook van mee kan eten? Dan kunnen ze al wel bij elkaar en is de overgang naar het voer niet al te groot.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:42

Flesjes zouden ook zorgen ook voor lucht in de maag/darmen, wat gas kan veroorzaken :)

Welk voer krijgt het konijn nu en wat wil jij ze gaan geven?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:52

Eoweyn_x schreef:
Flesjes zouden ook zorgen ook voor lucht in de maag/darmen, wat gas kan veroorzaken :)

Oh? :oo Nou ja het is een kleine moeite om een waterbakje neer te zetten maar ze bevuilt zichzelf en de waterbak zo als ik dat doe omdat haar lange oren er steeds in gaan hangen. Ik vind het dus hygiënischer om haar uit een waterflesje te laten drinken. Nooit gehoord dat zoiets kon gebeuren en nooit meegemaakt maar wij hadden vroeger voor de konijnen dan ook altijd bakjes ipv flesjes.

Voor de mensen met meerdere konijnen; hebben jullie voor ieder konijn de mogelijkheid voor een schuilhoek? Want ik vraag me af of ik moet wachten met een maatje totdat ik een hok heb met een "nacht"gedeelte dat geschikt is voor twee konijnen of dat het zo ook wel kan. Ik heb nu een hok met één verdieping waarbij in de onderverdieping stro ligt (boven ligt voornamelijk zaagsel en hooi). Het schuilhoekje is geschikt voor één konijn.

Beetje moeilijk uit te leggen; nachthok/schuilhoek. Jullie begrijpen wat ik bedoel hoop ik. :P

De ren is voor de helft bedekt maar als ze compleet tochtvrij willen zitten is er dus alleen dat ene kleine hoekje van het hok. Nou gebruikt Sproet dat hoekje vooral als toilet moet er wel even bij vermeld worden.. :7
Laatst bijgewerkt door Marloez op 02-09-16 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:53

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:11

Hoezo konijen houden er niet van om geaait te worden <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:23

Haha precies Diva.. die vind dat ook zo lekker!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:56

Oooooh dat lijkt mijn Sam wel, die hield ook echt van knuffelen <3 Heerlijk konijn heb je! :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:15

Awwh heerlijk!!

Nog een maand wachten voor mij. Ben echt nu al ongeduldig, haha!

(Mooi gelakte nagels trouwens. :D )

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:55

Knabbel en babbel vonden het vanmorgen echt niet leuk, dat ze niet naar buiten mochten.
Heb ze eten gegeven, en wat lekkers natuurlijk.
Toen ben ik een uurtje op de bank gaan liggen, en dan val je natuurlijk in slaap :z
9 uur konijnen inladen en op naar de dokter.
Hun helemaal over de zeik, heeft ff geduurd voordat ze weer op adem waren thuis.
Kon ik om 10 uur eindelijk gaan slapen, doe je geen oog dicht _-:(

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:58

Ai.. hopelijk heb je toch nog iets kunnen slapen later!

Arme buns.. ach, nu zijn ze er weer 'n jaar? vanaf.. :)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 01:09

Na half 12 lekker geslapen :P
Maart mogen ze weer, dan weer de jaarlijkse

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:48

Helaas door beindiging van m'n relatie genoodzaakt om te verhuizen, terug naar m'n moeder. Konijnen zijn mee en we hebben even een tijdelijk verblijf gemaakt..
Afbeelding
Van de week gaan we het hok en de ren halen dus dit is echt maar voor een paar dagen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 00:49

Awh nee... sterkte

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 01:05

Sterkte!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:16

Ach nee.. heel veel sterkte :(:)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:12

De nijnen zullen je dat niet kwalijk nemen hoor! Ze voelen dat wel aan :* sterkte!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:15

Och jeetje ivy, sterkte :(:)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:40

Sterkte Ivy! :(:)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:46

Dankjewel allemaal :)

Morgen ochtend is er iemand die met een busje kan rijden zodat het hele hok niet uit elkaar hoeft en waarschijnlijk kunnen al mijn spullen zo wel mee..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:48

Oh dat scheelt Ivy, fijn dat je iemand met een busje hebt kunnen regelen.

Sproet had er vandaag niet zo'n zin in, ik was bijna bang dat ze ziek was. Ik had haar in de ren gezet en ze ging meteen in een hoekje zitten. Zelfs toen het begon te regenen bleef ze daar zitten. Uiteindelijk heb ik haar maar weer naar binnen gehaald. Ze eet gewoon goed en is wel actief in haar binnenhok. Ik vind het toch een beetje vreemd.