Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:40

Dit is hem geworden :)
Dus ze hebben vanmiddag even lekker buiten kunnen zitten!
Is niet helemaal geweldig maar best leuk gelukt met de spulletjes om huis vond ik.

Afbeelding

Hahaha die bekjes, moet altijd zo lachen om jou foto's. Heerlijk!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:48

Oh, ik moet gewoon niet in dit topic kijken. Dan mis ik mijn cavia's nog meer. Nog anderhalve week en dan heb ik ze weer thuis <3

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:48

Het nieuwe verblijf. Er moet nog een gat gemaakt worden naar het buitenverblijf.Afbeelding
En de nieuwe dames :D...
Thelma:
Afbeelding
En Louise:
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:49

Ach zolang er niks in en uit kan is het goed gelukt toch :D

Ik durf ze niet meer op gras te zetten, tot nu toe had er steeds minstens 1 een teek :\ Ze moeten het dus maar met stenen doen. Volgend jaar krijgen ze een vaste ren met 2 hokken, zand en stenen. Dan kunnen ze gewoon de hele dag buiten spelen.

Dankje! Ik moet zelf ook altijd om ze lachen, ze zijn zo gek :+

Ooh wat een leukerds! Vooral Thelma <3 En een mooi verblijf!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:58

Dankje! De fokster had twee teddy zeugjes, maar eentje was net verkocht voor ik kwam haha. Ik heb dan maar de laatste meegenomen en nog een andere lieverd uitgezocht :D. Aangezien ik al een gladhaar en peruvian had leek het me wel leuk om naast een US-teddy nog een krullebol te nemen, dus het is een tessel geworden!

Cavia's komen inderdaad van bij een fokster die meerdere rassen houdt, maar ze zorgt erg goed voor de dieren, ze zijn raszuiver en hebben hele mooie, nette hokken. De zeugjes krijgen 1 tot 3 nestjes en daarna gaan ze in de héle grote buitenren samen met de andere zeugjes :).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:59

Mooi geworden! En Thelma is leuk!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:00

Knapperds zeg! Die krullebol <3 cuuuute.
Nu ik alle cavia's hier zo zie heb ik echt de behoefte om er nog 10 bij te halen en m'n woonkamer om te bouwen :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:04

Jammer dat die net verkocht was, maar Tessels zijn ook heel leuk! Die hebben we hier ook 2 gehad, pruikjes :D

Nibbit, Effie en de vader van de 5 komen ook van zo'n fokster, op die manier is het gewoon leuk :j

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:12

Ik vind tessels ook wel leuk :D! En US-teddy's zijn hier verder niet echt in de buurt te vinden. En om nu naar Limburg te rijden voor een cavia gaat me iets te ver. Dat kost mn benzine veel meer dan de caaf zelf :+ .

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:18

Ik kon nooit Shelties vinden -O- Nu mag ik er geen meer bij omdat ik er al 8 heb. Anders kon ik er wel op school een 'bestellen' maar ik durf te wedden dat ze dan dus niet van een fijne fokker af komen dus dat zou ik niet doen. In Groningen zit iemand met heel mooie Shelties, desnoods ga ik er ooit daar een halen :P

Us-Teddy's waren hier juist wel veel, al zou ik niet weten welke fokkers er nu nog actief zijn.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:09

Ik reed ooit naar Hoorn voor een lilac-goud-witte US teddy. Mijn lieve Victor, helaas bleek ie satijn en is ie veel te vroeg overleden. Maar aangezien ik zelf in Wijchen woon, was dat een aardige rit. Hahaha. Nederland is klein, ik rijd gerust heel Nederland door voor 'mijn'caaf.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:56

Weer wat leuke dingetjes over Worteltje :)
Ik heb haar uitgebreid gewassen, haar buikje was ook vies & pootjes. Ze vond het wel eng maar vertrouwde me op zich wel, en werd wel rustiger na een klein tijdje. Klontjes aan de pootjes zijn losgeweekt en kontje is schoon. Ook net even geknuffeld. Alleen dan ga ik op de bank zitten en dan pist ze :') gelukkig had jk het dekentje er onder en zat ik er goed onder alleen nu is wel mijn mooie broekje ondergepist :')

Afbeelding

Afbeelding

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:59

Wat een leuke dames zeg! Vooral die driekleur! :wow:

Hier sinds twee weken, twee jonge dametjes. Zijn twee zusjes van nu zeven weekjes oud. Fokker was helaas minder. Na één dag bleken ze luizen te hebben (en de rest van zijn cavia's ook). We hadden ze in de avond gehaald, waardoor ik het pas later zag. Direct op advies van de DA behandeld met Stronghold en een paar dagen later gewassen. De luizen leken allemaal dood toen en sindsdien niets meer gevonden gelukkig!

Maar.. nu komt het vervelende.. ze lijken maar weinig aan te komen. De een weegt nu 250 en de ander 275 gram. Is dat nog oké?
Ze krijgen onbeperkt hooi, een halve appel, een halve paprika, een halve wortel, brokjes en vitamine C druppels per cavia.

Moet ik me hier zorgen over maken of niet? Of zou het te maken hebben met de luizen/verhuizing?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:04

Jeetje wat licht! Ze mogen normaal gesproken weg bij de moeder met 4 weken mits ze minimaal 300 gram wegen, je kunt dus wel nagaan dat ze achter lopen als ze inderdaad 7 weken zijn.

Vitamine C druppels vergaan heen snel in het water, als je dat bij voert kun je beter de pilletjes nemen. Waar ook veel vitamine C in zit is andijvie en daar zijn ze hier ook helemaal dol op.
Misschien kun je er nog iets van muesli bij geven? Dat zijn goede dik makers. Waar ik het koop hebben ze ook groeimix en de enjoy muesli heb ik van haar gekregen (is de fokster van Effie en daar is ze ook gedekt) voor Effie en de kleintjes na de bevalling. Daar deden ze het super mee: http://shop.beestenplein.nl/knaagdieren ... jnen/p-1a/

Hoeveel effect luizen kunnen hebben weet ik niet, ze hebben hier alleen ooit mijten gehad en dat had totaal geen effect op ze maar toen waren ze ook wel al een aantal maanden oud.
Ik zou ze nu gewoon even flink verwennen en onbeperkt eten geven (hooi, brokjes, muesli. Voor mijn part een heel buffet :P ) Dan komt het vast wel goed.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:40

Wat een mini's met 7 weken nog geen 300 gram. Allemachtig. Zijn ze ook echt magertjes, of zijn ze wel gevuld? Ik heb dat slechts 1 keer meegemaakt dat een nest van mij bij 4 weken geen 300 gram woog en dat was allemaal enorm moeizaam, althans 2 ervan. Een nest met ontstoken ogen en handvoeders. Poeh. Die zijn echter veel langer gebleven daardoor.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:11

Nou, dat is het vreemde.. ze lijken imo wel goed op gewicht.

En inderdaad, ze zijn te vroeg van hun moeder gehaald. Wel met vier weken, maar te licht. Buiten de luizen zijn ze vanaf het begin fit en vrolijk..

Foto van vorige week
Afbeelding

De pillen heb ik geprobeerd ja, de een at ze zo op, de ander kreeg ik niet voor elkaar.. muesli is ook een goed idee!
Laatst bijgewerkt door miramii op 22-08-16 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:15

Ze zien er inderdaad niet slecht uit! Klein voor de leeftijd, maar als je ze wat dikmakers aanbied komt het vast wel goed :j
Mijn beren heb ik ook wat te vroeg weggehaald (na 3,5 week, net geen 300 gram) en het heeft ook echt wel maanden geduurd voor ze de meisjes ingehaald hadden, ookal zijn ze nooit ongezond geweest. Ik had ze liever langer laten zitten maar Sammy woog toen nog geen 100 gram en daar gingen ze steeds op, dat kon dus echt niet..

Ik heb de pilletjes een tijd gegeven en het duurde echt een eeuw voor ze ze hier aten, ze moesten echt aan de smaak wennen :P Nu vinden ze het wel prima, Marley eet je vinger er bij op. Alleen Gompie hoeft ze echt niet, terwijl juist de opvang waar hij vandaag komt zei dat die pilletjes heel goed zijn.
Maar ik geef ze eigenlijk nooit meer, ik kan me niet voorstellen dat ze hier met al het versvoer nog wat tekort komen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:56

Ik vind ze er ook niet slecht uit zien nee, wel wat aan de kleine kant. Het zijn wel snoepies zeg <3

Een paar weken terug ben ik twee hele dagen in de weer geweest om de caviakooi uit te breiden voor mijn sukkeltjes. Niet dat ze te weinig ruimte hebben, maar ik dacht: misschien vinden ze extra ruimte wel leuk. Helaas doen ze er helemaal niks mee, dus morgen maar weer weghalen :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:01

Ohh nu kriebelt het om een koppeltje uit de opvang te gaan halen! Alleen al omdat cavia's vaak wat handzamer zijn dan konijnen. Maar vriendlief wil 1. Geen dieren meer :( 2. Als ze er al kwamen moeten ze buiten..
Leuke foto's allemaal <3

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:35

Verdrietige update van mijn kant... last van een moordende vos :( heb alleen lotus en oreo nog :( 3 konijnen en 3 cavia's in 1 nacht weg :(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:42

Oh nee wat vreselijk!! ;(
Heel erg veel sterkte :(:)
Ik heb in oktober twee konijnen verloren door een marter, zo verschrikkelijk om ze zo te vinden..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:43

melody7 schreef:
Oh nee wat vreselijk!! ;(
Heel erg veel sterkte :(:)
Ik heb in oktober twee konijnen verloren door een marter, zo verschrikkelijk om ze zo te vinden..

Oreo en Lotus komen nu naar huis in de ren, en als ik straks naar mijn eigen huisje kan ga ik daar volledig vosvrije rennen bouwen... (scheelt dat daar ook honden op het terrein lopen, rotvossen )

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:45

Heb je daar nu geen dieren meer?
Ik durf ze sindsdien niet meer buiten te laten 's nachts. Ik ben zo bang dat hij terug komt..
Gelukkig kunnen ze dan met je mee verhuizen! Die beestjes zullen nu ook wel in shock zijn :(:)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:47

melody7 schreef:
Heb je daar nu geen dieren meer?
Ik durf ze sindsdien niet meer buiten te laten 's nachts. Ik ben zo bang dat hij terug komt..
Gelukkig kunnen ze dan met je mee verhuizen! Die beestjes zullen nu ook wel in shock zijn :(:)

Nee heb daar niks meer... veel te bang dat ik de rest ook kwijtraak aan dat moordzuchtige beest. Ben aan het overwegen om te informeren of ik die mag 'verwijderen' van het terrein aangezien hij deze week ook al 18 kippen van de buren heeft doodgebeten...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:14

Ja dat dacht ik al, wij gooien zelfs de kooien plat waar het gebeurd is :=
Zijn vossen beschermd? Dat zijn ook wel gigantisch veel kippen zeg :wow:

Weet je hoe hij bij jouw rennen binnen is gekomen? Hier hadden ze net een nieuwe tunnel naar de oude kippenren en die tunnel bleek niet goed genoeg te zijn..