Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustMeKV schreef:Niet als je de roofmijt pas tien dagen na de schoonmaak en chemische aanpak uitzet. De werking van de chemiche producten is dan al heel sterk afgenomen tot zelfs niet meer werkend. Uiteraard mag je niet meer na de uitzet gaan behandelen, dan moeten de roofmijten hun werk
Wij doen het al jaren zo.
Nog even ter aanvulling: Je kan op verschillende website informatie vinden over roofmijten, het is net de bedoeling dat ze erin komen na de schoonmaak van de stallen of hokken.
Valerie_91 schreef:Dankjewel iedereen voor de tips!
Ik heb witkalk besteld via een nederlandse site, hier in België nergens te vinden of te bestellen. Normaal krijg ik dat vandaag aan.
hwn schreef:Pfff, ik word hier toch stilaan moedeloos: ene kip is 15/08 gestorven door bloedluis, de andere is een week geleden behandeld door de DA, ik heb gisteren nog een ander (natuurlijker) product opgespoten, dat van de DA mocht pas na 2 weken herhaald worden, en ze pikte zich nog, maar beestje is echt heel suf en futloos: ik zie haar niet meer drinken, graan eet ze ook niet, leeft van paar blaadjes sla en wat tomaat (bij groenteboer gelukkig een berg sla cadeau gekregen). Ze zat eerst in een ponystal, maar nu heb ik haar weer naar het buitenpark verhuisd na grondige behandeling van het hok - trouwens reserve hok waar ze niet zaten - maar ik vraag me af hoe lang ik het nog moet rekken, of ze niet beter dood zou zijn. Verbetering zie ik niet, ze zakt door haar poten als ze 5 stapjes gewaggeld heeft. Iemand ervaring met zo'n langdurige problemen?
Shenavallie schreef:Ik las in Landleven een tip om korrels te kiemen/fermenteren. Heb gelijk zowel de graanmix als de legkorrel in een pot met water gezet om te testen. Heeft iemand daar al ervaring mee?
idinn schreef:Voordeel van een broedse Dot.. je kan dr op schoot parkeren en aaien. Normaal lopen ze altijd weg, want spannend. Nu niet dus daar maken we gebruik van. Misschien valt het kwartje dat we echt niet eng zijn