Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:42

Oh bah Lor, wat vervelend, gecondoleerd!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:12

gecondoleerd Lor!

ik heb twee plastic plateau, 2 plastik trapjes en een plastik buis besteld. in geen dierenwinkel te koop.. dan maar besteld.
alle hout gooi ik eruit, met 4 dames gaat het op een gegeven moment wel ruiken. in een paar dagen komt het aan :) en kan ik weer hun kooi gaan verbouwen XD

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:08

Jeetje Lor, gecondoleerd.

Bij sommige dierenwinkels kun je ook speciale ice pods kopen die je in de vriezer legt en dan in de kooi (wel iets er omheen doen) zodat ze af kunnen koelen. Hier in de woonkamer is het nog niet super heet. Op de slaapkamer wordt het wel gigantisch warm op hete dagen dus ze staan al op de koelste plek in huis.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:27

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:55

Hoe houden jullie de tanden van jullie ratten kort? Ik heb er 2 die hun tanden redelijk goed slijten, eentje heeft alleen echt lange tanden. Walnoot vind ze niet interssant net zoals stokken -O-

Macs wat een super leuke ratjes! Heerlijk om ze zo net wakker te zien :D

Gecondoleerd Lor Y;(

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:16

Sorry overheen gelezen Lor, gecondoleerd ;( Wat vreselijk zeg..

Vevina, ik heb laatst een 100% natuurlijk knaagblok gekocht. Gedroogd gras met gedroogde groenten en dat was wel feest :)) Was maar 1,25 of zo bij zooplus. Verder geef ik Science Selective wat toch wel harde brokken zijn. Ik zou t hier naast ook niet weten..

Hier een filmpje van Freek in het water. Hij vond het het leukst van de drie, terwijl hij normaal een angsthaas is. Die andere twee vonden het water maar eng :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:20

Gecondoleerd, Lor!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:44

Bedankt. :)
Het was al een wat oudere man maar zoiets is natuurlijk nooit prettig.

De heren vandaag:
Afbeelding

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:07

Macs bedoel je deze?
Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:09

Ja!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:18

Gecondoleerd Lor :/
Op mijn kamer is het nog niet zo warm gelukkig. Maar wat een lief filmpje Macs! Zijn dat doperwten die erin zitten?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:27

Gisteravond weer een van men meiden onder de bank weg moeten plukken, omdat ze zo bang is.
Wordt er wel een beetje moedeloos van. Ik haal ze er elke dag uit, ze zitten bij me maar ze blijven doodsbang. Ze willen ook niet rondlopen, blijven alleen maar in men shirt of capuchon zitten :(
Ze zijn van begin februari en in de kooi zijn ze gewoon lekker aan het stoeien en vermaken ze zich wel..

Heeft er iemand nog tips?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:51

_Milo schreef:
Gisteravond weer een van men meiden onder de bank weg moeten plukken, omdat ze zo bang is.
Wordt er wel een beetje moedeloos van. Ik haal ze er elke dag uit, ze zitten bij me maar ze blijven doodsbang. Ze willen ook niet rondlopen, blijven alleen maar in men shirt of capuchon zitten :(
Ze zijn van begin februari en in de kooi zijn ze gewoon lekker aan het stoeien en vermaken ze zich wel..

Waar laat je ze precies los? Want een woonkamer is misschien wel opeens te groot in een keer? Ik heb op mijn slaapkamer een oud dekentje en zo een hamsterkooi staan, hier verstoppen ze zich graag in als ze los mogen lopen. Dus misschien ook wat 'veilige' plekjes creëren misschien? Ik heb verder echt geen idee, maar dit is wat mijn ratten prettig vinden. En daarnaast hebben ze tijdens het los lopen altijd toegang tot de kooi.

En Ohja mijn dekbed verstoppen ze zich graag in :D maar het bed is misschien niet voor iedereen een optie natuurlijk.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:06

_Milo schreef:

ik zat voor de kooi en heb een trappetje gemaakt, en daarover een fleecedeken. ik heb ze eruit gelokt met lekkers, en steeds een beetje verder weg met de hand en lekkers. totdat ze het vertrouwden om naar mij te komen voor lekkers.

1 is nog altijd een beetje bang en doe ik juist een plezier als ze in mijn muts kan :) de ander raced lekker door de woonkamer en komt vaak eventjes bij mij voorbij voor een aai ronde ^^
het heeft bij mij ook geduurd ;)

ik praat veel met ze, begroet ze wanneer ik thuis kom, zeg goedenacht wanneer ik in bed ga en goedemorgen. ik doe dat bewust want dan reageren ze niet zo schrikkerig.. als ik mij niet aankondig dan schrikken ze heel erg..

alle 4 komen ze nu naar mij toe als ik ze begroet, of ze laten zich kort zien met een grote gaap en verdwijnen weer in hun slaapzakken XD

Lolita is de enigste die ik met mijn vinger prikken kan zonder dat ze wakker word.. ze is niet wakker t krijgen XD iedereen lekker actief en zij slaapt zo verschrikkelijk diep.. ik weet niet of dat wel zo gezond is.
ze voelt zich wel heel goed, lekker aktief, eet en drinkt goed, gezonde vacht, kjkt gezond uit de ogen. ze vind aandacht heerlijk :D ik laat haar natuurlijk wel verder met rust als ze in diepe slaap is ;) Rat pesten doe ik niet.

weet iemand een site waar ik ferplast etagen kan kopen? mijn bestelling heb ik storneren moeten.. ik woon in DL, liefst ook een duitse site. in geen 1 dierenwinkel kan ik plastic etage kopen.. en weer met hout t beginnen doe ik niet meer.

ik gebruik in ieder geval 1 bodum, voor hun voer en water..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:41

heeft zooplus.de die niet?
Niet Duits, wel betrouwbaar: zoofast.nl, levert naar NL binnen ong 1 week maar ik hou altijd 2 weken aan als ik voer bestel, gok dat dat met Duitsland niet zoveel verschilt.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:00

Hier wordt er gelukkig wel geknaagd op walnoten en hout, maar misschien harde snacks zoals gedroogde banaan? :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:00

Arashah schreef:
weet iemand een site waar ik ferplast etagen kan kopen? mijn bestelling heb ik storneren moeten.. ik woon in DL, liefst ook een duitse site. in geen 1 dierenwinkel kan ik plastic etage kopen.. en weer met hout t beginnen doe ik niet meer.

Is er bij jullie in de buurt geen Zoo & Co? Daar hebben wij de onze gehaald. Fressnapf verkoopt ze inderdaad niet.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:27

ik ben in alle dierenwinkels geweest waar ik heen kon gaan, ik kan ze zelfs niet eens laten bestellen.. op internet ook rondgesurft maar ook niet kunnen krijgen omdat ze willen dat je met kreditkaart betaald.. en die heb ik niet. en mijn geld naar frankrijk betalen op bankrekening doe ik ook niet..

ik kijk nog even naar zoo en co, misschien kan ik het daar bestellen. Fressnap en dehner verkopen het inderdaad niet... helaas..

ik dank jullie voor het meedenken :)

zoals het op zoo en co uit ziet hebben ze dat ook niet.. ik kan er een mail heensturen en vragen of ze zoiets bestellen kunnen. ik rijd er met de auto niet heen omdat ik dan meer als 100 km rijden moet in totaal..

ik heb gebeld, ze bellen mij nog terug. ik hoop dat ze dat hebben. dan rijd ik er op zaterdag morgen heen. is wel een heel eind maar ik kan helaas niet anders... gelukkig ken ik bijna de gehele weg daarheen XD

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:20

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:47

vevina schreef:
Waar laat je ze precies los? Want een woonkamer is misschien wel opeens te groot in een keer? Ik heb op mijn slaapkamer een oud dekentje en zo een hamsterkooi staan, hier verstoppen ze zich graag in als ze los mogen lopen. Dus misschien ook wat 'veilige' plekjes creëren misschien? Ik heb verder echt geen idee, maar dit is wat mijn ratten prettig vinden. En daarnaast hebben ze tijdens het los lopen altijd toegang tot de kooi.

En Ohja mijn dekbed verstoppen ze zich graag in :D maar het bed is misschien niet voor iedereen een optie natuurlijk.

Ik heb ze dan in mijn vest, en dan ga ik op de bank zitten. Dan kunnen ze er evt zelf uit kruipen en rond gaan lopen. Dat doen ze alleen helaas niet...
Ik heb ons bed ook al geprobeerd, maar ook dan zitten ze eigenlijk alleen maar bij me.. Ik zou het leuker voor ze vinden als ze gewoon lekker over de bank konden rennen haha

Arashah schreef:
ik praat veel met ze, begroet ze wanneer ik thuis kom, zeg goedenacht wanneer ik in bed ga en goedemorgen. ik doe dat bewust want dan reageren ze niet zo schrikkerig.. als ik mij niet aankondig dan schrikken ze heel erg..

alle 4 komen ze nu naar mij toe als ik ze begroet, of ze laten zich kort zien met een grote gaap en verdwijnen weer in hun slaapzakken XD

Ik begroet ze inderdaad altijd als ik de woonkamer in kom, waar daar staan ze. Ze groeten alleen niet altijd terug. Als ik het deurtje open doe dan wel, dan komen ze wel altijd even kijken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:20

Niet elk dier heeft daar behoefte aan denk ik :P

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:39

heel erg bedankt voor het meedenken :) ik kijk nog even rond, anders moet ik op een NL sie bestellen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:37

In plaats van vandaag wordt mijn rat morgen ingeslapen. De twijfel kwam namelijk of ik niet te vroeg was met inslapen, en nu eigenlijk nog steeds. Maar besloten het morgen echt te doen...

Ze zit de hele dag door aan haar tumor te likken, kan dit een teken zijn van pijn? Ze is namelijk nog gewoon zo vrolijk en blij. Het voelt dus echt heel tegenstrijdig dat het morgen voorbij is |(

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 04:53

Sorry voor mijn vele vragen :o
Maar ik lig nu al een flinke tijd wakker van het verdriet en de angst dat het inslapen niet rustig verloopt.

Hebben jullie ratten eerst een slaap/narcose middel gekregen voordat ze de echte euthanasie prik kregen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:16

Sterkte Vevina. :(:)
Ik weet niet of ze er pijn aan heeft maar zo te lezen begint ze er wel last van te krijgen.
Mijn ratten hebben altijd een slaapprikje gehad voor de definitieve prik en zijn allemaal rustig ingeslapen.

Hier gaan de ratten (en katten) vandaag verhuizen, zag het niet zitten ze met die bloedhitte die voorspeld is in dit stikhok appartement te hebben.