Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:40

Gelukkig Marlis! Hopelijk snel weer helemaal APK. Leuke foto van jullie!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:25

Lugea neejoh, het is niet zo moeilijk! Je kan in kleermakerszit of op je knieën beginnen en dat is ook al heel leuk. Staan is ook goed te doen als je eenmaal het gevoel hebt. Wij hebben zelf extra brede, dat is helemaal chill.

Leuke updates en foto’s weer :)

Kimmel genoeg te doen rond Den Haag inderdaad, Noox heeft al goede tips gegeven. Delftse hout is idd. blauwalg. Al heb ik daar afgelopen week nog vrolijk in gezwommen, bordjes gemist :') Had klein beetje last van mijn buik daarna :Y) Dobbeplas is nu ook blauwalg. Maar misschien is het volgende week alweer weg hoor, kan je op zwemwater.nl checken.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:02

Leuke foto's weer allemaal!

Vandaag was het een beetje een spannende avond voor mij en Keetje, we hadden een fotoshoot waar we heen moesten (25 min enkele reis). Normaal ligt ze in haar mandje, maar we hebben toch een wat hoger kussen gepakt, over de matjes vuilniszakken en over het kussen een handdoek voor het geval het mis zou gaan en ze over zou moeten geven. Bij de dierenwinkel een of ander goedje gehaald wat moet helpen tegen stress en reisziekte en dat lijkt op zich wel geholpen te hebben. Op de heenweg was ze wel wat wakker, maar ik had het idee dat de misselijkheid een stuk minder was. Op de terugweg heeft de bijna de hele tijd geslapen, maar toen was ze ook wel echt heel erg moe. Volgens mij zijn de foto's super mooi geworden, we zijn bij een prachtig gebied in Uden geweest, echt een aanrader! Ik ben benieuwd hoe Keetje het doet als we een keer wat verder moeten reizen.
Hier een foto van een moe hondje op de terugweg. Normaal ligt ze aan haar tuigje aan de gordel, maar ik was die helemaal vergeten mee te nemen omdat ik een halsband met shooten en op en af doen makkelijker vind, maar ik had er niet bij nagedacht dat het in de auto niet zo handig is :j Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:41

Mijn vriend wilde een zwart tuig maar ik ben voor rood gegaan :') Nu heeft meneer van dog copenhagen van beide soorten een tuig, ieder een andere kleur en is het voor nu even genoeg :+
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 14:51

Rood staat hem wel heel gaaf!

Hier gisteren de pups getiterd;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:55

Kim, ik stem rood! Hier ook rood of oranje op een 'gele' hond en ik vind dat echt tof staan :))

Kiwi, grappig om te zien dat ze allemaal dezelfde waardes hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 15:31

Ja heel grappig. Bij t vorige nest was t allemaal echt verschillend

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:23

Hoe zit dat met de waarden bij titreren? Wanneer is het goed?

Hier had ik van de week een grote mond dat ik niet van kleur houd. Blijkt dat ze het tuigje dat ik graag wilde alleen in kleur hebben :+ en ook nog mijn twee minst favorieten; paars en groen…
Paars leek me een beetje ongepast bij de reu die Frits heet :P dus nu hebben we een groen tuig… :') ben er wel blij mee! Kwaliteit lijkt heel goed en hij is héél ruim verstelbaar!

Afbeelding

Afbeelding

Mooi tuig Kim! Rood staat hem beter dan ik verwacht had!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:29

Rood staat hem goed Kimm.
Groen staat Frits ook goed.
Roetsj heeft een paars tuig, maar ja, pupje paars he ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:12

Paars kan hartstikke goed bij een reu :D Mijn toekomstige pup wordt geel of roze, ongeacht het geslacht. Wat maakt dat nou uit _O-

Maar groen staat m wel erg goed!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:24

Dat is ook een onwijs mooi tuigje en een gave kleur. Paars kan ook prima bij een reu, ik zie genoeg reutjes met paars lopen :+

Cody had als pup al een rood tuigje en dat vond ik zo gaaf dat ik er nu ook maar gewoon voor ging. Ik ben er blij mee :D

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:26

Pinto draagt felroze :D
Als mensen vragen waarom, zeg ik dat ik toch een meisje ben? :Y)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:29

Hahaha! Heel veel mensen toch voor paars bij een reu 8-) Frits was bandje paars, dus wat dat betreft was het passend geweest :))

Ik vind kleur toch best leuk! Misschien dat z’n uiteindelijke tuig de blauwe van DC wordt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:55

Ik wil zó graag groen voor een hond. Tijdje op Dexter geprobeerd maar alleen DC en Ruffwear hadden destijds groene tuigen (of Julius K9 maar uh ja...) en die pasten Dexter niet. Nu heeft Non Stop ook een tof groen tuig dus heel misschien wordt toekomstige pupje ook wel groen. Op de een of andere manier is groen gewoon een moeilijk te krijgen kleur -O-

Dexter was bandje zwart-wit, koeienpatroon. Zal ik 'm dat maar niet aandoen _O-

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:56

Onze kerel heeft nu een stoer blauw DC tuigje, maar met de kleuren werkt inderdaad niet, ik hoor nogsteeds dagelijks 'wat een mooi teefje heeft u' of 'is een vrouwtje hea, zie je duidelijk' :+. Achja, het is toch een soort van compliment :P.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:56

Kaus schreef:
Ik wil zó graag groen voor een hond. Tijdje op Dexter geprobeerd maar alleen DC en Ruffwear hadden destijds groene tuigen (of Julius K9 maar uh ja...) en die pasten Dexter niet. Nu heeft Non Stop ook een tof groen tuig dus heel misschien wordt toekomstige pupje ook wel groen. Op de een of andere manier is groen gewoon een moeilijk te krijgen kleur -O-

Frits heeft het Ramble tuig van Non Stop. Geen idee of je dat een mooie kleur vindt en of het is wat je zoekt, maar ik ben er tot nu toe enthousiast over!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:02

Wij hebben eigenlijk alles rood-wit-blauw-oranje. 8-)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:03

Ik heb eerder rood gehad voor Arya en zwart.
Momenteel hebben we zwart (een DC & non stop tuig) en een blauw tuig voor mijn dame! Ik vind de dc kleuren zo mooi! De groene en bruine zou ik ook nog wel graag willen puur naar kleur kijkend <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:07

_KimmeL schreef:
Onze kerel heeft nu een stoer blauw DC tuigje, maar met de kleuren werkt inderdaad niet, ik hoor nogsteeds dagelijks 'wat een mooi teefje heeft u' of 'is een vrouwtje hea, zie je duidelijk' :+. Achja, het is toch een soort van compliment :P.

Haha ja sommige mensen zien ‘t verschil tussen reu/teef echt niet :')

Arya wordt ook wel eens voor HIJ uitgemaakt (misschien dan toch door het blauwe tuig??? Lol) maar ik denk dat zij echt geen nog meer typischere teef kon zijn qua uiterlijk met dr teven kop, als ik kijk naar de (oud) Duitse herder, maar schijnbaar ziet het voor anderen toch niet altijd duidelijk uit :')

Zo werd ze als pup ook wel eens als Belgische (Tervuerense) herder aangezien. Hoe dan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 19:28

996981 schreef:

Alles boven de 0-1 is goed.
Bij pups ga je in principe pas enten als parvo op 0-1 staat omdat de andere 2 in NL amper / niet voor komen.
Bij een volwassen hond was ik met deze waardes ook niet gaan enten. Omdat hepatitis alleen met DHP gezet kan worden. Dan zou ik eerder over een half jaar of jaar opnieuw titeren bijv.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:05

kiwiwitje schreef:
996981 schreef:

Alles boven de 0-1 is goed.
Bij pups ga je in principe pas enten als parvo op 0-1 staat omdat de andere 2 in NL amper / niet voor komen.
Bij een volwassen hond was ik met deze waardes ook niet gaan enten. Omdat hepatitis alleen met DHP gezet kan worden. Dan zou ik eerder over een half jaar of jaar opnieuw titeren bijv.

Hier idd ook effe bezig geweest om Ivy beschermd te krijgen, waardes moesten idd eerst nog verder zakken voor enting.

Moet helaas andere dierenarts zoeken voor kat en honden titeren, waar wij heen gingen (45 minuutjes rijden) verhuizen naar Frankrijk en praktijk is door niemand overgenomen helaas. Eigen dierenarts hier titeren nietm

Wel goede waardes de pups, gelukkig

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:08

Op Frits staat dat groen gaaf zeg. En rood op de golden ook mooi.

Ivy past hopelijk straks het knal roze tuig voor sporten haha. Dies zo gaaf.

Puber dame is alweer 28 weken en 29,6 kilo Afbeelding
Afbeelding

Hier verrot en verdere bijlees post zit er even niet in. Flinke rot dag op huidige werkplek (detachering) helemaal verrot gescholden en gedaan en dan maar netjes en respectvol blijven pff. Ben even op. Morgen gelukkig op andere etage

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:09

996981 schreef:
Kaus schreef:

Frits heeft het Ramble tuig van Non Stop. Geen idee of je dat een mooie kleur vindt en of het is wat je zoekt, maar ik ben er tot nu toe enthousiast over!

Ik vind de kleur wel erg tof! Ik twijfel wel of het model niet te breed zal zijn voor een smalle kelpie. Al helemaal een teefje. Als ik al zie hoe breed ie zit op jouw pupje. En dan is die van jou relatief breed :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:21

Kaus schreef:
996981 schreef:

Ik vind de kleur wel erg tof! Ik twijfel wel of het model niet te breed zal zijn voor een smalle kelpie. Al helemaal een teefje. Als ik al zie hoe breed ie zit op jouw pupje. En dan is die van jou relatief breed :=

Het tuig is inderdaad best een heel apparaat :j
Ik weet niet of ze smaller worden bij kleinere maten? Al zou ik bij een volwassen hond zelf kiezen voor een tuig dat minder verstelbaar is geloof ik. Voor een pup vind ik dat juist wel fijn.

Bedankt voor de uitleg over titreren Kim! Deze waarden hebben ze dan denk ik mee gekregen doordat mams geënt is?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:22

Kaus schreef:
996981 schreef:

Valt reuze mee hoor, kijk maar bij Mazikeen.