Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 17:59

Agos azmay! Wat sneu!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:15

Ik sta maar op 1 wachtlijst en dat voor een combinatie die mogelijk geboren wordt terwijl ik geen tijd heb voor een pup haha. Maar omdat niets zeker is in het leven mezelf wel op de lijst laten zetten. Niemand kan vele maanden vooruit kijken en dus is het maar afwachten. Voor hetzelfde geld wordt de teef veel later loops of mislukt de poging. Echter kan net zo goed zijn dat ik voordien zoveel andere ellende heb dat ik niet aan een pup moet denken.

Het kan ook uiteindelijk helemaal prefect uit komen en dan is het fijn al op de wachtlijst te staan. Wachtlijst is geen definitief een pup krijgen of pup nemen het is interesse tonen en graag het verloop willen volgen omdat je mogelijk een pup wil nemen.

Persoonlijk vind ik wel dat zodra je duidelijkheid hebt voor jezelf of het wel of niet kan dat je per direct wel de fokker op de hoogte brengt zodat deze ook weet waar hij aan toe is. Bijvoorbeeld op moment dat de teef loops wordt kan ik al berekenen wanneer de pups ongeveer het nest uit mogen en bespreken op mijn werk of er dan voldoende ruimte is dat ik de pup op kan voeden en bezig kan houden tussendoor het slapen (honden gaan altijd mee werken). Daarnaast zou ik ook eerst paar dagen of week thuis willen zijn dus vakantie willen hebben

Misschien dat ik uiteindelijk op meerdere wachtlijsten zal staan maar doe dat niet vlot al vind ik het ook echt niet raar om op meerdere te staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:40

Gefeliciteerd met je huis en succes met verhuizen, fannetje! Jij ook Klaus!
Wat is Odinn leuk zeg! Niet wat ik verwacht had van die kruising qua uiterlijk zo op de foto, maar erg leuk!
Beauty1love, sterkte met wachten, maar voorpret is altijd leuk!
Zoe, wat een rot bericht, sterkte!
Azmay, wat sneu, hopelijk heeft ze er niet te veel last van!

Ik zou bij meerdere fokkers langs gaan en dan kan je je altijd nog op een wachtlijst laten zetten als het je aanspreekt. Tegen die tijd gaan zoeken zou ik niet doen. De meeste DH pups die dan geboren worden zijn al weg voor ze geboren zijn, hoewel je soms geluk kan hebben dat er nog 1 over is. Als je nu verder gaat kijken, kan je kijken of er nog meer fokkers zijn die je aanspreken en de teven alvast ontmoeten. Als je gaat voor 1 combinatie kan het zijn dat je nog een jaar geduld moet hebben, maar als je niet perse alleen die combinatie wil zou ik verder kijken.

Wij hebben een stressvolle middag achter de rug en blijft nog even spannend tot morgen sowieso. Kon nu even bijlezen en reageren, omdat Tay naast me ligt en ik hem zo in de gaten kan houden. Vanochtend niks aan de hand, tussen de middag moet ik vanwege gezondheid altijd even gaan liggen en toen ik beneden kwam merkte ik dat er iets was, maar kon niet plaatsen wat. Binnen een half uur was het van iets naar een enorm harde en opgezette buik gegaan en toen ik de DA gebeld had dat we er NU aankwamen kwam en diarree als water uit. Was natuurlijk enorm druk op de weg, normaal is de DA 15/20 minuten rijden, maar nu langer. In de auto begon hij ook te kotsen en bij de DA meteen foto gemaakt en besloten hem te laten overgeven.

Ik had thuis al gezien dat hij de rubber tegels in de kennel uit elkaar getrokken had en we waren bang dat hij ze opgegeten had. Dat bleek voor een gedeelte ook zo te zijn, tijdens het spugen kwam er enorm veel vocht, stukjes rubber en bladeren??? uit. Die bladeren vind ik heel apart, geen idee waar hij die gegeten heeft. Er kwam in totaal bijna 3 kilo aan kots uit, maar we weten nog niet zeker of er verder geen verstopping meer zit. Dat werd niet duidelijk, dus vannacht op de wacht zitten en morgenochtend weer bellen voor overleg. Geen eten, alleen straks wat vloeibaar voer van de DA, voorzichtig kleine beetjes drinken en hopen dat het morgen wel normale ontlasting is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 22:02

Jeetje wat heftig MWM. :(
Ik zou geen oog dicht doen.. heel veel sterkte!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:19

jeetje wat erg MWM wilde ze tay niet een nachtje houden? Ik hoop van harte dat alles goed gaat vannacht, ik ken het gevoel maar toen de mijn giftig eten op had moest ze de nacht blijven, ik heb de hele nacht opgezeten totdat ik haar mocht halen

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:06

Oh wat naar MWM! Is de hond goed door de nacht gekomen?
Heel veel sterkte!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:33

ooh nee hopelijk is hij de nacht goed doorgekomen :( :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:37

Jeetje wat heftig, zal een lange nacht geweest zijn :(:)

Lilith breekt inmiddels samen met Spip de woonkamer af, wespensteek valt eigenlijk niet meer te zien dus die komt goed weg en ik hoop dat ze geleerd heeft gele beestjes met rust te laten :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:14

Dank jullie wel, nacht is redelijk goed gegaan. Nu voorzichtig wat vloeibaar voer van de DA geven en in de gaten houden of hij niet weer opzwelt. Als dat eind van de dag nog goed gaat hele kleine beetjes van zijn eigen voer gaan geven (jammer genoeg kan hij niet tegen brok en moet ik dus weer vlees gaan geven meteen) en in de gaten houden of er wel wat uit komt qua ontlasting.

Sowieso nog vandaag en vannacht dus continu bij hem blijven. Qua gedrag merk je weinig, gisteren was hij met dikke buik nog blij aan het springen dat we weggingen. Pas na de spuit om te spugen werd hij zielig, maar gisteren avond stond hij weer te drammen om iets te doen en verder te lopen dan alleen plasrondje. Zegt bij hem dus niks...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 09:31

Fijn dat de nacht goedgegaan is. Hopelijk blijft het alleen maar beter gaan!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:35

En dat die stopt met dat debiele slopen, graag. Hij heeft vannacht dus ook in de kennel geslapen, want ik durfde hem niet in huis te houden. Hij sloopt namelijk alles als hij zo'n bui heeft en dan kan het daarna maanden goed gaan en ineens moet er weer iets helemaal kapot. Kennel is nu dus betonnen vloer en nachthok wat officieel niet kapot kan. Ipv rubberen tegels om op het liggen en een mand... Vannacht aantal keer de wekker gezet om te gaan kijken, maar echt slapen doe je toch niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 09:45

Ja dat zou fijn zijn.
Zo ben ik nog blijer dat die van mij dus nie slopen. Al heeft chick maanden geleden een verstopping gehad omdat ze een gedroogde eendennek zonder kauwen in 1x doorslikte...
Toen we een maand of 2 daarna bij de fysio kwamen kon die ook nog plekjes vinden die ze daar door had vastgezet.
Uiteindelijk heeft ze meer last gehad van het verkrampen door de verstopping dan de verstopping zelf.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:15

Wat erg. Hopelijk komt hij er snel bovenop.

Net ECVO onderzoek gaan laten doen bij Kenai. Hij is nu officieel vrij van alle aandoeningen die bij borders voorkomen ! (Er is nog 1 nieuwe dna test die ik wil laten doen maar klinisch is hij daar al vrij van)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:19

Fijn dat jullie de nacht zijn doorgekomen MWM

Ik las het op FB echt super zeg Zoe! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 10:23

Dat is goed nieuws Zoe! :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:38

Gelukkig is hij de nacht goed doorgekomen mwm. Lijkt me echt heel naar als je zo'n sloper in huis hebt .

Wat super Zoe!

Zag nog een geweldig schattige Lab X Dalmatiër :+: !

Kaus, wat heerlijk dat jullie een nieuw huisje hebben! De honden zullen de tuin vast heerlijk vinden :D .

Zoë was gisteren 9 maanden oud :) , het gaat echt zo hard de tijd.
Verder zit onze vakantie er bijna op, Zoë heeft het zo geweldig goed gedaan :+: . Ze loopt de hele dag los en blijft goed bij ons. Doet een paar keer per dag zelf een rondje door het bos langs het blubberbeekje en komt dan ook weer netjes terug.
De nachten gaan echt super ook en de reis van 1000 km hier naartoe was ook een eitje met haar.

Een paar leuke foto's van de afgelopen weken :D .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Calice op 07-08-18 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 10:45

Zoe is echt al puppy af :P Maar wat fijn dat ze het zo goed doet en zo lekker mee kan op vakantie!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:47

Alleen als ze slaapt is ze nog enigzins een pupje :') .
Verder is ze inderdaad een grote slungel haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 10:50

Wat gaat dat snel he?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:00

Zo leuk.Waar ben je op verlof geweest?
Naya is echt veel te sociaal .. voor een eenkennig/shuw ras dan nog wel :n :P dus op de camping ofz altijd aan de leiband of we hadden een longeertouw aan zo'n pin in de grond. dat betekende dat ik 10x per dag het touw moest ontknopen tussen de poten van de tafel, touwen van de tent ... :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:12

Jeetje dat is schrikken MWM. Goed dat ze er weer bovenop lijkt te komen :(:)

Zoë is echt al volwassen zeg <3 Hou je haar een beetje schoon _O-

Gefeliciteerd Zoë! Dat zal wel een flinke opluchting zijn! *\o/*

Dexter vindt het heerlijk in de tuin <3 Is nu eindelijk binnen aan het slapen nadat hij sinds vanochtend negen uur in de tuin is geweest _O- Hij heeft ook al de buurtkinderen ontmoet die hem even mee op sleeptouw hebben genomen. Die hond krijgt hier de tijd van zn leven :))

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:55

:wave:

Long time no see, heb wel braaf meegelezen,

MWM dat is super schrikken, hoe is het nu met haar?

Labjes zijn altijd zo schattig als ze weer hun hele gezicht hebben ondergesmeerd met modder _O-

Kaus fijn dat dexter zich heeft vermaakt, zal voor jullie ook een hele opluchting zijn denk ik.

Lara ik herken het, Eve is ook super sociaal waardoor ze soms echt moeite heeft met langs mensen lopen. vooral omdat men blijkbaar er altijd vanuit gaat dat ze een puppy mogen aaien..

Heb daar zoon hekel aan, blijf gewoon van de hond af, uberhaupt zonder het te vragen vind ik persoonlijk echt not done of al automatisch door je knieën gaan :roll:

Eve heeft net de 5 kilo bereikt en is vandaag precies 14 weken oud, super sociaal naar alle honden en heel leergierig <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 15:56

Geen nieuws is goed nieuws hoop ik MWM?

Wat fijn dat het zo goed gaat met Eve! Fotospam mag altijd! :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:07

Even een schattige vergelijkingsfoto, zoek de verschillen :=
Afbeelding

En een boopfive :)
Spoiler:
Afbeelding