[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:58

Vandaag mn visjes gehaald/uitgekozen *\o/*
Zijn 4 ryukins geworden ^^

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

yvje86

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:55

Hi! Het is even stil geweest rondom mijn aquarium, maar gezien de aankomende verhuizing heb ik besloten om mijn aqua te koop te zetten.
Mocht je geïnteresseerd zijn laat het me dan even weten.
Aqua is momenteel zoetwater maar de mogelijkheid is er om hem meteen als zoutwater op te starten.
Bak zelf is 80x80x80cm.

Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:00

Wat zonde yvje!! Kan / wil je de bak niet mee nemen? Wil je helemaal stoppen of ga je over op een andere bak?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:11

Ja het is zeker zonde, het huis waar we gaan wonen moet zeker een jaar of 7 grondig in verbouwd worden.
Ik weet nu al dat dat niet veel goed zal doen voor mijn aqua.
Ik zeg niet dat er nooit meer een aquarium zal komen hoor :Y) :o

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:47

Succes met de verhuizing en sterkte met het weg doen van je bak!!

Hier heb ik 2 baby cory's die met de dag groter worden! Leven gewoon bij de rest en doen t super. Leuk verhaal: deze vond ik in mijn buite filter na 2 maanden niet schoonmaken! Maar goed dat ik dat niet eerder heb gedaan want anders had ik deze twee babys niet gehad.

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:51

Zo net even een grote schoonmaak gehouden in mijn bak! Flinke waterwissel, en ik heb 2 planten die groeien als kool. Mijn valisneta gigantica en nog een plant waarvan ik de naam niet meer weet. Deze beiden dus flink gesnoeid en de plant waarvan ik de naam niet meer wist kon ik dikke bossen vanaf plukken waar weer wortels aan zaten dus 3 mooie bosjes uitgezocht om nog een ander deel van de bak op te vullen.

Zo zitten we er nu bij!
Bak is meteen een stuk lichter haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het resultaat aan planten, hele bossen kwamen eruit, en daarnaast denk ik dat ik een aantal stukken van zeker een meter lang van de valisneta gigantica heb gesnoeid. (In het plastic tasje op de foto gezet dus lijkt veel minder dan het was haha)

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:48

Ik ben op facebook lid van een pagina vissen en benodigdheden te koop of te ruil. Hele leuke pagina misschien wat voor jullie!

Komen leuke adv langs zoals bak vol baby ancistrus en mooie maantjes etc.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:08

Nadat mijn 1e koppel maanvissen al zeker 4 nesten heeft gelegd zonder resultaat, heb ik een 2e koppel dat hun 2e nest gelegd heeft. Geloof het of niet maar vandaag zijn er oogjes te zien van de larfjes!!

Edit; er is zelfs beweging te zien!

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:30

Ik krijg een aquarium.
Nu ben ik een complete aquariumleek en heb ik geen flauw benul met wat voor visjes ik erin zou kunnen gaan zetten.
Het betreft een aquarium van 54liter met filter en verwarming.
Zelf had ik gedacht aan guppy's, wat garnaaltjes en slakjes kan ik deze 3 soorten bij elkaar zetten of niet?
Of welke vissen raden jullie aan?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:25

Mag ik vragen waaróm je een aquarium krijgt als je er naar eigen zeggen niks van weet?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:51

Zelfde vraag als hierboven.

Verder: het kan bij elkaar, maar zou wel voor alleen mannen of vrouwen guppen gaan anders is je bak binnen no time over bevolkt. Max 6 guppen. Zorg dat je genoeg garnalen hebt want je hebt kans dat de guppen ze als lekker maaltje zien. Alles wat in de mond past zullen ze eten.

Ik heb een update over de maanviseitjes! Ze hebben inmiddels staartjes! *\o/*

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:35

Hoi,
Tijdje weer niks laten horen. Ik lees wel mee ;)

Indd wat al gezegd werd, vissen kunnen je garnalen zien als hapje zeker de kleine garnaaltjes. En guppen kweken inderdaad heel snel. Al denk ik dat overbevolking wel mee gaat vallen aangezien ze hun eigen kleintjes ook wel willen opeten.

Ik ben inmiddels over op garnalen, blue diamnds. Heb 2 zwangere en er zijn er ook al 2 bevallen, dus allemaal baby's *\o/*

Haha wat leuk LoveUggs!!! maar als ze al staartjes hebben zijn het geen eitjes meer denk ik :+ :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:02

fleurtjeuh schreef:
Mag ik vragen waaróm je een aquarium krijgt als je er naar eigen zeggen niks van weet?

Al doende leert men. En je moet ergens beginnen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:13

lovemaylo schreef:
Hoi,

Indd wat al gezegd werd, vissen kunnen je garnalen zien als hapje zeker de kleine garnaaltjes. En guppen kweken inderdaad heel snel. Al denk ik dat overbevolking wel mee gaat vallen aangezien ze hun eigen kleintjes ook wel willen opeten.

Ik ben inmiddels over op garnalen, blue diamnds. Heb 2 zwangere en er zijn er ook al 2 bevallen, dus allemaal baby's *\o/*

Haha wat leuk LoveUggs!!! maar als ze al staartjes hebben zijn het geen eitjes meer denk ik :+ :P

Het zijn zeker nog eitjes haha. De larfjes zitten hier nog in en zwemmen nog niet rond. Ouders zijn er wel heel druk mee haha. Verder weet ik nog niet waar ik goed aan doe als ze dalijk daadwerkelijk zwemmen. De ouders beschermen ze goed maar er zullen er ook veel opgegeten worden denk ik zo.. op een gegeven moment houd de broedzorg op natuurlijk :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:58

Ik kom me ook weer eens melden. Was er lang geleden eens toen ik probeerde het aquarium van mijn vriend te slijten wat niet gelukt is :o
Na anderhalf jaar was ik die bak spuugzat en zodoende hebben we hem vorige week helemaal gepimpt zodat hij er een stuk beter uitziet en ik er eindelijk ook plezier aan beleef.

We hebben een 450 liter bak , Zuid Amerikaans. Ben er helemaal blij mee nu hij gepimpt is en er nieuwe vis in zit <3

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:01

Pff mooi gepimpt hoor! Hou ik wel van zo strak.

Ik wil ook weer wat nieuws maar dat ga ik van de zomer doen :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:50

Ha Goof wat leuk. Mooie bak geworden zo!

Heeft je vriend uiteindelijk toch wat 'ie wilde? O:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:52

Gave bak Goof!

Hier zitten de larfjes nogsteeds op het blad! *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:15

Westernfreak schreef:
Ha Goof wat leuk. Mooie bak geworden zo!

Heeft je vriend uiteindelijk toch wat 'ie wilde? O:)

Haha ja. Hij heeft wat concessies gedaan, maar hij is er ook blij mee gelukkig :D
Hij wil er nog een ander plantje bij en het licht moet beter en dan is het klaar.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:52

LoveUggs schreef:
lovemaylo schreef:
Hoi,

Het zijn zeker nog eitjes haha. De larfjes zitten hier nog in en zwemmen nog niet rond. Ouders zijn er wel heel druk mee haha. Verder weet ik nog niet waar ik goed aan doe als ze dalijk daadwerkelijk zwemmen. De ouders beschermen ze goed maar er zullen er ook veel opgegeten worden denk ik zo.. op een gegeven moment houd de broedzorg op natuurlijk :')

Oh haha wat grappig. Weer wat geleerd ;)

Gaaf goof!!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:08

Ik heb een filmpje van de baby maanvisjes gemaakt <3 <3

Zwarte is mama, gele is papa

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:37

Ik kom me ook maar even melden :D. Ik heb al jaren een aquarium, maar gisteren heb ik een heel nieuw 'speeltje' opgehaald: een juwel vision 450, de beuken versie. De vorige eigenaar ging kleine wonen, dus deed hij zijn aquarium inclusief alle toebehoren weg.

Qua visen heb ik er een zwarte mesvis, een zoenvis, een clown botia, een vuurstaart labeo, een sumatraan en 2 kegelvlek barbelen bij gekregen. Mijn eigen ancistrussen gaan morgen waarschijnlijk over.

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:05

Ah leuk ding man!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:06

Mooi aquarium Vjesta!

Wat voor een aquarium heb/had je al?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:38

Ik heb een tijdje niet gereageerd hier. Rond september had ik als leek van iemand een aquarium gedoneerd gekregen inclusief vissen.

In der loop der maanden heb ik hier een daar meer info gekregen en inmiddels draait het aquarium goed.

Vandaag was er bij Vitalfish in Boskoop 20% korting op heel veel voor aquarium dus werd het eindelijk tijd mijn aquarium beter in te richten.

Zo was mijn aquarium eerst
Afbeelding

En dit is het eindresultaat

Afbeelding

Ook kwam ik nog een baby vis tegen waarvan ik niet wist dat die er was

Afbeelding