Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:58

ik heb juist in Duitsland een normale kooi gevonden waar ik de bovenkant eraf kan halen en voor heb ik plaats genoeg om open te maken om schoon te maken. (wel een luikje, maar groot genoeg om jezelf er niet door te moeten pressen XD)

bei Dehner of Fressnap kun je kijken, als dat in de buurt is ;) je kunt ook op de site kijken van hun met wat ze hebben ;)

de prijzen zijn niet goedkoop, wat ze soms vragen is echt ziekmakend.. je kunt ook op ebay kleinanzeigen kijken, daar worden veel kooien aangeboden ;)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:59

ik kon mijn laatste bericht niet meer wijzigen.

ik wil jullie de mooiste handtas van de wereld laten zien: mijn zelfgemaakte rattenhandtasje <<) :') _O-
Afbeelding

Maar ik (Bo) moet het wel eerst in vorm drukken, anders vind ik het niets:

Afbeelding

en we lopen heel eenvoudig over de andere heen, ookal slapen ze _O-

Afbeelding

maar we kunnen ook heel lief samen slapen <3
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:56

Macs schreef:
Marktplaats in de gaten houden, en facebook verkooppaginas voor knaagdieren enzo.
Zo heb ik de furet tower voor 80 vrij nieuw kunnen kopen. Die is in de winkel 300! Vind het achterlijk duur hoor de prijzen voor kooien. Zeker voor wat je soms krijgt.. mensen denken voor 50 euro een prima nieuwe kooi te hebben, maar die zijn vaak al te klein.

Klopt ja, je betaalt echt een vermogen vaak. Ik kijk elke dag op marktplaats maar ga toch een nieuwe CND kopen denk ik. Mensen vragen voor een kooi met roestige tralies en een helemaal kapot geknaagde bodemplaat nog bijna de nieuwprijs :=

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:02

Arashah: wat heb je dat ontzettend leuk gemaakt!

Ik heb geprobeerd de bult van mijn rat op de foto te krijgen. Wat is jullie mening? Laten gaan omdat de bult al zo groot is, of? Ze eet, drinkt, klimt en speelt nog graag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:45

Ik zou haar laten gaan als de bult haar belemmert in haar leven. Of als ze het open schuurt.
Het is wel een flinke inderdaad..

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:18

Ratten laten pijn e.d. vaak pas zien als ze heel ver heen zijn. Maar ik zou de grens ook trekken bij wanneer het haar belemmert in beweging of het open gaat.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:27

Ik heb besloten dat ik morgen de dierenarts ga bellen om haar de 22ste in te laten slapen. Dan heb ik nog 2 weken om aan het idee te wennen ;(

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:44

Sterkte Vevina!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:10

Ik zag net bij mijn rat (die met de grote tumor bij haar kont) dat er een soort witte afscheiding uit haar vulva kwam (onderste gaatje) is dit normaal net zoals bij mensen of moet ik mij zorgen maken?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:53

vevina schreef:
Ik zag net bij mijn rat (die met de grote tumor bij haar kont) dat er een soort witte afscheiding uit haar vulva kwam (onderste gaatje) is dit normaal net zoals bij mensen of moet ik mij zorgen maken?

Dat had mijn rat ook, op het moment dat ze werd ingeslapen kwam die witte afscheiding naar buiten... bij haar was de tumor ook bij haar kont/tussen de achterpoten en was ze inwendig ook al aangetast... ik denk dus niet dat het een goed teken is, helaas...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:08

Ik heb wat tartaar over van het voeren van een baby merel. Die is helaas overleden vannacht, hij zou vandaag naar de opvang gaan..

Mogen ratten rauwe rundertartaar?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:17

Ik geef ze alles, ook rauw vlees.
Maar wel met mate. :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:14

Nou het is gebeurd, ik heb een double critter nation gekocht. Dus nu alle ruimte voor de 2 overgebleven dames... En eventuele gezinsuitbreiding. *D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:41

Een vriend van mij doet 2 dames weg, woont in Utrecht. Ze zijn nog jong, helaas nog niet tam. Misschien vind je dat wat? Zijn ex heeft ze cadeau aan hem gedaan.. maar nu is het uit.. super stom natuurlijk. Maar hij heeft liever dat ze naar een huisje gaan waar ze wel aandacht krijgen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:14

Sterkte nog Simoonzel en Saintelette! En tegelijkertijd gefeliciteerd met je nieuwe kooi Simoonzel ;)
Klinkt niet erg goed vevina.. Maar dapper dat je de afspraak gemaakt hebt, je kunt het lijden beter voor zijn.
Hier ook een kooi met enkel 2 kleine deurtjes. Schoonmaken is niet de makkelijkste taak, één van de redenen waarom ik hierna geen nieuwe ratten meer wil. Die lucht :n Daarom twijfel ik ook of ik alle plankjes ga schuren en beitsen. Maar betwijfel of dat veel verschil maakt.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:28

Macs schreef:
Een vriend van mij doet 2 dames weg, woont in Utrecht. Ze zijn nog jong, helaas nog niet tam. Misschien vind je dat wat? Zijn ex heeft ze cadeau aan hem gedaan.. maar nu is het uit.. super stom natuurlijk. Maar hij heeft liever dat ze naar een huisje gaan waar ze wel aandacht krijgen.

Het gaat toevallig heel snel haha, ik neem nu twee heren over van een vriendin en hou de delen van de kooi gescheiden totdat de mannen gecastreerd zijn (en dan nog +/- 2 weken voor de vruchtbaarheid geloof ik).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:26

Moest even googlen op double nation critter, mooie kooi. :)
Macs; is het een idee om hem naar een rattenopvang te verwijzen?

Hier liggen de mannen al 1,5 dag voor pampus, het is 26c in huis.
Ik geef ze ipv 1x nu 2-3x per dag een kerstomaatje of stukje komkommer oid zodat ze iig ruim voldoende vocht binnen krijgen maar kan verder niet zoveel doen om het aangenamer te maken denk ik.
Nog 2 weken volhouden, dan gaan we verhuizen naar een koeler huis (gok dat het daar nu max 20c is). *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:41

Ik zet de kooi met de dieren dan altijd op een koeler plek in huis, maar dat moet natuurlijk wel aanwezig zijn :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:57

Die is er helaas niet, vandaar het 'nog 2 weken volhouden'. :)
Maar heb ze net getrakteerd op een kommetje water met bevroren frambozen en blauwe bessen, konden ze lekker kliederen. :))

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:04

Misschien een stomme vraag, maar heb je geen koelere badkamer ofzo? Zo doe je het ook goed hoor, maar dacht, denk even mee?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:09

Nee helaas, die is mss wel koeler maar vooral erg benauwd.
Heb wel de nooddeur en de voordeur open staan (met horren erin ivm de katten) zodat er wel een beetje wind is, de ratten staan net buiten de windstroom (ivm tocht) en dus de op iets koelere plek van het huis.
Maar ga over een uurtje even bellen of er een woonbegeleider is die later vandaag evt met de auto kan meerijden, dan breng ik ze alvast naar het nieuwe huis.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:32

Ik zelf vind deze warme dagen heerlijk, maar voor de ratten mocht het wel wat minder warm zijn. Die van mij staan helaas ook in mijn warme studentenkamer. Ik heb mijn gordijnen overdag dicht en mijn slaapkamerdeur en de gedeelde balkondeur ook open, helaas houden mijn huisgenoten niet zo van frisse lucht en doen hun regelmatig de balkondeur dicht :\

Die van mij slapen deze dagen het liefst ergens op de plateautjes ipv hun hangmatjes en huisjes, zodra ik thuis kom krijgen ze een stukje komkommer of bevroren erwten. Ook wil ik nog wel eens een nat washandje in de kooi leggen, deze duwen ze alleen liever naar beneden op de bodembedekking dan dat ze er op gaan liggen :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:54

Oeps, dat is inderdaad wel erg lastig lor! De dames staan nu nog op mijn kamer met de gordijnen en ramen dicht, dan is het nog wel te doen!

Soms leg ik er inderdaad een nat washandje in of een fles met koud water, maar daar doen ze ook niks mee :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:18

Ons huis wordt ook redelijk snel warm maar het valt eigenlijk heel erg mee nu! Gelukkig maar. De twee broeders liggen wel in de hangmat van een soort gaasstof dus je zou denken dat het luchtiger is, maar normaal gesproken liggen ze nooit samen. Dus zo warm zullen ze het wel niet hebben.
Jack ligt denk ik tussen de kranten in de kartonnen doos :+

Gisteren mochten ze een hapje van mijn perenijsje :o dat was toch raar :D die bekkies _O-
Zal vanavond kijken of ze een badje willen (voor het eerst!) 8-)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:20

Hier was het net alweer 27c en de temperatuur blijft heel langzaam oplopen.
Ratten vandaag verplaatsen gaat niet lukken, er is een medebewoner overleden dus daar moeten ze nu van alles voor regelen.