Veel plezier mrt jullie nieuwe vriend! Kan me voorstellen dat het soms lastig managen is, een drukke speelse pup en een oudere hond die niet wilt spelen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Century schreef:KimD schreef:Dan heb je er zelfs een aantal redelijk in de buurt. KC Canida in Venlo (in Juni het NK, als je het leuk vind om te kijken), Blue Spirit van Carlo ligt daar ook ergens en in Sint-Oedenrode ligt de hal van Peter Spoorenberg maar of die überhaupt nog (vaste) plekken heeft en/of jonge honden doet weet ik eerlijk gezegd niet. In Vught ligt 4feet4fun van Daniëlle van Dam, zij geeft sowieso jonge honden lessen.
Dat NK, kan je daar gewoon heen als toeschouwer? Moet ik ergens een kaartje kopen?Ik wil het wel een keertje zien!
StalMelyn schreef:Bonne had het reuze naar de zin bij de dierenarts. Ook de onderzoeken vond hij prima en deed dat super knap.
Alles in orde maar uit plas onderzoek kwam toch dat er waarschijnlijk een beginnende blaasontsteking zit. Ze hadden enkele witte bloedcellen gevonden maar ook niet overmatig veel. Toch voor nu 6 dagen op ontstekingsremmers.

zonder honden hier dat wel, het is enkele reis 3.5 uur rijden
Century schreef:KimD schreef:Dan heb je er zelfs een aantal redelijk in de buurt. KC Canida in Venlo (in Juni het NK, als je het leuk vind om te kijken), Blue Spirit van Carlo ligt daar ook ergens en in Sint-Oedenrode ligt de hal van Peter Spoorenberg maar of die überhaupt nog (vaste) plekken heeft en/of jonge honden doet weet ik eerlijk gezegd niet. In Vught ligt 4feet4fun van Daniëlle van Dam, zij geeft sowieso jonge honden lessen.
Dat NK, kan je daar gewoon heen als toeschouwer? Moet ik ergens een kaartje kopen?Ik wil het wel een keertje zien!

Wachtend bij tankstations e.d. gaat ze wel gewoon met een van ons lekker snuffelen en haar ding doen, maar in bv stadjes en met winkeltjes zijn die prikkels voor haar meer stressvol nog en dan is dat moeilijker. Maar dit soort dingen hebben we ook door corona een hele tijd niet meer structureel gedaan buitenshuis en erna ook niet meer super goed opgepakt omdat het niet heel vaak voorkomt - is dus wel trainbaar, maar sommige honden zijn er ook wel gevoeliger voor en zeker als ze zo jong zijn nog. Vaak is dat wel snel om te buigen wanneer ze jong zijn, dus als je daar even mee oefent denk ik dat het wel zo bijtrekt
In de auto kan ze bij ons dan bv wel gerust makkelijk blijven zitten als ik bv naar een toilet moet onderweg ofzo. Daar heeft ze de veiligheid van de bench die haar rust bied. Maar Arya is hier ook gevoelig voor wel. Binnenshuis hebben we daar toen ze jonger was ook aandacht aan besteed - omdat ik toch ook gewoon m’n ding moest kunnen doen boven wanneer m’n man werken was enz. Ik gebruikte de bench daar voor omdat dat voor haar een plek was waar ze rustig werd ook en vertrouwd was - die gebruikten we ook met leren alleen blijven als we allemaal de deur uit gingen namelijk.

Imo is dat echt heel erg fijn voor zowel hond en sowieso straks ook jezelf, als een jonge hond dit leert. Bij de een is dat met meer tussen stapjes nodig als de ander en op een korter of langer tempo, dat is maatwerk (& daar zul je soms wat meer in moeten aanpassen als blijkt dat ze wat meer aandacht hierin nodig hebben)
als ik naar boven ga, slaat hij het stadium piepen echt gewoon volledig over en gaat meteen in de huil-stand.
Maartje_M schreef:Oei wat schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen en ook fijn dat zij jullie zo goed kan begeleiden.
Hoe gaan jullie om met een pup die extreem aan 1 persoon plakt? Als ik even naar boven ga terwijl mijn man gewoon beneden zit, gaat Tommy enorm huilen. Als mijn man wegloopt, is er niks aan de hand
toen Odin nog jonger was deed hij dit ook. Eigenlijk is het allemaal vanzelf minder geworden toen we ook meer gingen oefenen met alleen thuis zijn. Nu was hij nou ook weer niet zo overstuur dat hij echt maar bleef janken gelukkig, dus wel een tandje minder. Hij vind met wandelen wel dat mijn vriend en ik echt bij elkaar moeten blijven. Als een van ons een stukje vooruitloopt vind hij dat niet leuk. Hij gaat dan niet blaffen of piepen maar wel trekken. Hoort natuurlijk ook bij het ras. Die willen de groep graag bij elkaar houden allemaal.
Dus weglopen is dan ook heel makkelijk.